ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м.Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
08 жовтня 2012 року № 2а-5293/09/2670
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Федорчука А.Б. розглянувши адміністративну справу та додані до неї матеріали
за позовомДержавна податкова інспекція у Шевченківському районі м. Києва до Товариства з обмеженою відповідальністю "ІГРОСВІТ" про стягнення штрафних санкцій у розмірі 26740,00 грн.
На підставі ч. 6 ст. 128 КАС України, Суд розглядає справу у письмовому провадженні.
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
Державна податкова інспекція у Шевченківському районі м. Києва звернулась до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "ІГРОСВІТ" про стягнення штрафних санкцій у розмірі 26740,00 грн.
Позовні вимоги обґрунтовано тим, що за наслідками проведених перевірок встановлено порушення: п.1, п.2, п.3, п.9, п.13 ст. 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»№265/95-ВР від 06.07.1996 року зі змінами та доповненнями; пп 2.6 п.2 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою Правління Національного банку Українки від 15.12.2004 року N 637 зі змінами та доповненнями, а застосовані штрафні (фінансові) санкції підлягають стягненню в судовому порядку.
Відповідач в судове засідання не з'явився, хоча був належним чином повідомлений про судовий розгляд справи, відповідно до вимог статей 35, 37 Кодексу адміністративного судочинства України.
У відповідності до ч. 6 ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Розглянувши подані сторонами документи і матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд м. Києва, -
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю «Ігросвіт»зареєстроване як платник податків у ДПІ у Шевченківському районі м. Києва.
Співробітниками ДПА у Чернівецькій області 18 червня 2008 року була проведена перевірка Відповідача, а саме його відокремленого підрозділу (залу гральних автоматів, що розташований за адресою: м. Чернівці, вул. Стасюка, 14а) щодо контролю за здійсненням розрахункових операцій у сфері готівкового та безготівкового обігу суб'єктами підприємницької діяльності.
За результатами перевірки було складено акт № 265908042305 від 14.07.2008 р.
За результатами перевірки, проведеної співробітниками ДПІ у Шевченківському районі м. Києва 15 липня 2008 року відокремленого підрозділу Відповідача (залу гральних автоматів, що розташований за адресою м. Київ, вул. Малинна, 4/2), щодо контролю за здійсненням розрахункових операцій у сфері готівкового та безготівкового обігу, суб'єктами підприємницької діяльності, складено акт № 265909162305 від 15.08.2008р.
Співробітниками ДПА у Волинській області 17 жовтня 2008 року була проведена перевірка Відповідача, а саме його відокремленого підрозділу (залу гральних автоматів, що розташований за адресою м. В-Волинський, вул. Ковельська, 42) за дотриманням суб'єктами господарювання порядку проведення розрахунків за товари (послуги), вимог з регулювання обігу торгових патентів і ліцензій.
За результатами перевірки було складено акт № 1419/26/59/23/34530440 від 17.10.2008р.
Актами встановлені порушення: п.1, п.2, п.3, п.9, п.13 ст. 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»№265/95-ВР від 06.07.1996 року зі змінами та доповненнями; пп 2.6 п.2 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою Правління Національного банку Українки від 15.12.2004 року N 637 зі змінами та доповненнями.
Зокрема, актом перевірки № 265908042305 від 14.07.2008р. встановлено, що під час надання Відповідачем послуг у сфері грального бізнесу не проводяться розрахункові операції на повну суму надання послуги через РРО з роздрукуванням відповідних розрахункових документів. В гральному залі знаходяться 26 гральних автоматів та 1 електронна рулетка в робочому стані, приєднаних до електромережі та обладнаних купюроприймачами. На зазначених гральних автоматах відсутня фіскальна пам'ять, а тому в гральному залі використовуються 27 РРО не зареєстрованих, не опломбованих у встановленому порядку та не переведених у фіскальний режим роботи. Крім того під час замовлення сеансу гри, вартістю 20 грн. та зняття кредитів вартістю 15 грн. відповідні розрахункові документи не були роздруковані.
Відповідно до Акту перевірки № 265909162305 від 15.08.2008р. під час надання Відповідачем послуг у сфері грального бізнесу не проводяться розрахункові операції на повну суму надання послуги через РРО з роздрукуванням відповідних розрахункових документів. У гральному залі знаходяться 39 гральних автоматів в робочому стані, приєднаних до електромережі та обладнаних купюроприймачами. На зазначених гральних автоматах відсутня фіскальна пам'ять, а тому в гральному залі використовуються 39 РРО не зареєстрованих, не опломбованих у встановленому порядку та не переведених у фіскальний режим роботи.
Актом перевірки № 1419/26/59/23/34530440 від 17.10.2008р. встановлено, що під надання Відповідачем послуг у сфері грального бізнесу не проводяться розрахункові операції на повну суму надання послуги через РРО з роздрукуванням відповідних розрахункових документів. У гральному залі знаходяться 11 гральних автоматів, з них 4 в робочому стані, приєднаних до електромережі та обладнаних купюроприймачами. На зазначених гральних автоматах відсутня фіскальна пам'ять, а тому в гральному залі використовуються 39 РРО не зареєстрованих, не опломбованих у встановленому порядку та не переведених у фіскальний режим роботи. Також актом встановлено, що послуги на загальну суму 30 грн. проведені без використання РРО та роздрукування відповідних розрахункових документів. Крім того Відповідачем не забезпечено зберігання фіскального звітного чека №0006 від 13.04.08 р. в книзі ОРО №0319001079 від 13.04.07 р. Виявлено невідповідність сум готівкових коштів на місці здійснення розрахунків в сумі 20 грн.
На підставі акту перевірки, відповідно до п.1, п.2, п.З, п.4 ст.17, ст.22 Закону «Про РРО», п. 11 ст. 11 Закону України "Про державну податкову службу в Україні", співробітниками ДПІ у Шевченківському районі м. Києва були нараховані штрафні санкції Відповідачу та надіслані рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій №0007892305 від 29.07.2008р. у розмірі 9355,00 грн., №0008982305 від 29.08.2008 року у розмірі 13260,00 грн. та №0013712305 від 18.11.2008р. у розмірі 1950,00 грн.
За результатами перевірки дотримання вимог пп. 2.6 п. 2 Положення встановлено, що підприємство в день одержанняпричин не здійснило обліку готівки. На момент перевірки в КОРО № 0319001079 від І3.04.2007 р. в розділі 2 записи за Z-звітами №0001, №0002, №0004, №0005 не зроблено. Таким чином готівкові кошти в cумі 435,00 грy. не оприбутковані в книзі ОРО на підставі фіскальних звітних чеків у повній сумі вж фактичних надходжень у день отримання готівкових коштів.
На підставі акту перевірки, відповідно до абз.3 п.1 Указу Президента України «Про застосування штрафних санкцій за порушення норм з регулювання обігу готівки», п. 11 ст. 11 Закону України "Про державну податкову службу в Україні", співробітниками ДПІ у Шевченківському районі м. Києва була нарахована штрафна санкція Відповідачу та надіслано, рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій №0013702305 від 18.11.2008р. у розмірі 2175,00 грн.
Не погоджуючись з прийнятим рішенням №0007892305 від 29.07.2008р про застосування фінансових санкцій, Відповідач оскаржив його в судовому порядку.
За наслідками розгляду позовної заяви Товариства з обмеженою відповідальністю " ІГРОСВІТ" до Державної податкової інспекції у Шевченківському районі міста Києва про визнання нечинним рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій №0007892305 від 29.07.2008 р. по справі №2а-8248/09/2670 прийнято постанову, якою позовні вимоги задоволено частково та скасовано рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій від 29.07.2008р. №0007892305 ДПІ у Шевченківському районі м. Києва в частині визначення штрафних (фінансових) санкцій у розмірі 9180,00 грн.
Не погоджуючись з прийнятим рішенням Окружного адміністративного суду м. Києва від 04 лютого 2010 року Державна податкова інспекція у Шевченківському районі м. Києва подала апеляційну скаргу.
Ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 21 вересня 2010 року апеляційну скаргу представника Державної податкової інспекції в Шевченківському районі м. Києва на постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 04 лютого 2010 року залишено без задоволення, а постанову -без змін.
Відповідно до ст. 11 Закону України від 04.12.1990р. №509-ХІІ "Про державну податкову службу в Україні" органи державної податкової служби у випадках, в межах своєї компетенції та у порядку встановлених законами України мають право здійснювати контроль за додержанням суб'єктами підприємницької діяльності порядку проведення готівкових розрахунків за товари (послуги) у встановленому законом порядку.
Закон України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" від 06.07.1995 N 265/95-ВР визначає правові засади застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг.
Статтею 15 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" визначено, що контроль за додержанням суб'єктами підприємницької діяльності порядку проведення розрахунків за товари (послуги), інших вимог цього Закону здійснюють органи державної податкової служби України шляхом проведення планових або позапланових перевірок.
Відповідно до п.1 ст.3 Закону України №265/95-ВР, суб'єкти підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов'язані: проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених цим Законом, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок.
Згідно з абзацом п'ятнадцятим статті 2 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»розрахунковий документ - документ встановленої форми та змісту (касовий чек, товарний чек, розрахункова квитанція, проїзний документ тощо), що підтверджує факт продажу (повернення) товарів, надання послуг, отримання (повернення) коштів, купівлі-продажу іноземної валюти, надрукований у випадках, передбачених цим Законом, і зареєстрованим у встановленому порядку реєстратором розрахункових операцій або заповнений вручну.
Абзацом двадцять другим названої правової норми визначено, що фіскальний звітний чек - документ встановленої форми, надрукований реєстратором розрахункових операцій, що містить дані денного звіту, під час друкування якого інформація про обсяг виконаних розрахункових операцій заноситься до фіскальної пам'яті.
Згідно зі статтею 8 названого Закону форма, зміст розрахункових документів, порядок реєстрації та ведення розрахункових книжок, книг обліку розрахункових операцій, а також форма та порядок подання звітності, пов'язаної із застосуванням реєстраторів розрахункових операцій або використанням розрахункових книжок, встановлюються Державною податковою адміністрацією України.
Статтею 25 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" встановлено, що суми фінансових санкцій, які визначені статтями 17 - 24 цього Закону, підлягають перерахуванню суб'єктами підприємницької діяльності до Державного бюджету України в десятиденний термін з дня прийняття органами державної податкової служби України рішення про застосування таких фінансових санкцій.
Згідно з приписом пункту 2 статті 17 Закону за порушення вимог цього Закону до суб'єктів підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції за товари (послуги), за рішенням відповідних органів державної податкової служби України застосовуються фінансові санкції у розмірі двадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян - у разі застосування при здійсненні розрахункових операцій непереведеного у фіскальний режим роботи, незареєстрованого, неопломбованого або опломбованого з порушенням встановленого порядку реєстратора розрахункових операцій.
Невиконання цього обов'язку може бути підставою для накладення на суб'єкта господарювання штрафу, передбаченого статтею 17 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг".
Суб'єкти підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування і послуг, зобов'язані проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані в установленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи РРО з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, і видавати такий документ на повну суму проведеної операції особі, яка отримує або повертає товар, отримує послугу або відмовляється від неї; видавати особі, яка отримує або повертає товар, отримує послугу або відмовляється від неї, розрахунковий документ встановленої форми на повну суму проведеної операції; застосовувати реєстратори розрахункових операцій, що включені до Державного реєстру реєстраторів розрахункових операцій, з додержанням встановленого порядку їх застосування. (пункти 1, 2,3 статті 3 Закону N 265/95-ВР).
Відповідальність передбачена п. 1 ст. 17 Закону №265/95-ВР, зокрема до суб'єктів підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції за товари (послуги), за рішенням відповідних органів державної податкової служби України застосовуються фінансові санкції у п'ятикратному розмірі вартості проданих товарів (наданих послуг), на які виявлено невідповідність, - у разі проведення розрахункових операцій на неповну суму вартості проданих товарів (наданих - послуг), у разі непроведення розрахункових операцій через реєстратори розрахункових операцій, у разі нероздрукування відповідного розрахункового документа, що підтверджує виконання розрахункової операції, або проведення її без використання розрахункової книжки.
Відповідно до частини 1 статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України, суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого: 1) суд вирішує справи відповідно до Конституції та законів України, а також міжнародних договорів, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України; 2) суд застосовує інші нормативно-правові акти, прийняті відповідним органом на підставі, у межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до частини 1 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Згідно із частиною 1 статті 69 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів.
Відповідно до статті 70 Кодексу адміністративного судочинства України належними є докази, які містять інформацію щодо предмету доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмету доказування. Обставини, які за законом повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися ніякими іншими засобами доказування, крім випадків, коли щодо таких обставин не виникає спору.
Згідно частини першої статті 72 Кодексу адміністративного судочинства України обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.
Виходячи з системного аналізу норм чинного законодавства, повно та всебічно дослідивши наявні в матеріалах справи документи, враховуючи, що рішення №0007892305 від 29.07.2008р., на підставі якого до відповідача застосовано штрафні санкції скасовано, Суд приходить до висновку про часткове задоволення позовних вимог та про відсутність підстав для стягнення штрафних санкцій в розмірі 9180,00 грн.
Враховуючи викладене та керуючись ст.ст.69, 70, 71, 158-163,167 КАС України, Окружний адміністративний суд м. Києва, -
ПОСТАНОВИВ:
1.Позов задовольнити частково.
2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «ІГРОСВІТ»(код ЄДРПОУ 32621829) на користь держави до Державного бюджету України (р/р №34219379700011), одержувач УДК у Шевченківському районі м. Києва, код одержувача 26077968, банк одержувача ГУДК у м. Києві, МФО 820019, код платежу 21080900) штрафні санкції на загальну суму 17560,00 грн.
3. В іншій частині позову відмовити.
Постанова відповідно до статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.
Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя А.Б. Федорчук
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 08.10.2012 |
Оприлюднено | 06.11.2012 |
Номер документу | 27236884 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Федорчук А.Б.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні