Постанова
від 05.11.2012 по справі 2а/2570/3188/2012
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 2а/2570/3188/2012

ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

31 жовтня 2012 року м. Чернігів

Чернігівський окружний адміністративний суд в складі:

головуючого судді Клопот С.Л.,

при секретарі Шевченко А.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні, без фіксування його за допомогою звукозаписувального технічного засобу в порядку статті 41 Кодексу адміністративного судочинства України, в приміщенні суду справу за адміністративним позовом управління праці та соціального захисту населення Корюківської районної державної адміністрації до ОСОБА_1 про стягнення надмірно нарахованої та виплаченої компенсації, -

В С Т А Н О В И В:

Управління праці та соціального захисту населення Корюківської районної державної адміністрації звернулось до суду з адміністративним позовом до ОСОБА_1 (далі - ОСОБА_1) про стягнення з відповідача на користь позивача надмірно нарахованої та виплаченої компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги у сумі 519,75 грн. Свої вимоги обґрунтовував тим, що відповідно до заяви відповідача та на підставі Постанови Кабінету Міністрів України від 29.04.2004 року № 558 Про порядок призначення та виплати компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги відповідачу була призначена компенсація з 16.02.2011 року. 27.05.2012 року було виявлено, що відповідач отримала одноразову матеріальну допомогу у березні 2011 року у сумі 235,29 грн, у квітні 2011 року 352,94 грн, у вересні 2011 року 411,76 грн та у грудні 2011 року у сумі 352,94 грн і своєчасно не повідомила про це управління, у зв'язку з чим відповідачу було надмірно нараховано та виплачено компенсацію в сумі 519,75 грн, яка підлягає поверненню.

Позивач у судове засідання не з'явився, про дату, час та місце судового розгляду справи повідомлений належним чином, надіслав на адресу суду заяву, в якій справу просив розглянути без участі свого представника.

Відповідач у судове засідання не з'явилась, про дату, час та місце судового розгляду справи повідомлена належним чином, надіслала на адресу суду заперечення на позов, в яких справу просила розглянути без своєї участі, у задоволенні адміністративного позову відмовити та зазначила, що 16.02.2011 року вона звернулась із заявою до позивача та надала всі необхідні документи для призначення компенсації. Протягом 2011 року, після того, як їй було призначено компенсацію, їй було виплачено одноразову нецільову благодійну допомогу як пенсіонеру та колишньому працівнику ПАТ «Слов'янські шпалери». При цьому зазначила, що вказані виплати не є постійним доходом та що умови призначення компенсаційної виплати у відповідності до чинного законодавства залишись незмінними.

Розглянувши подані документи і матеріали, з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

Як вбачається з матеріалів справи, 16.02.2011 року ОСОБА_1 звернулась до управління праці та соціального захисту населення Корюківської районної державної адміністрації Чернігівської області із заявою про призначення компенсаційної виплати за надання соціальних послуг громадянину ОСОБА_2.

Як вбачається з матеріалів справи, відповідно до розпоряджень управління праці та соціального захисту населення Корюківської районної державної адміністрації Чернігівської області компенсаційна виплата ОСОБА_1 була призначена з 16.02.2011 року та при повторному зверненні відповідача із заявою - з 21.05.2012 року.

При заповненні заяви відповідач була попереджена про необхідність вчасно повідомити про причини, що впливають на призначення компенсаційної виплати.

Відповідно до пункту 1 Порядку призначення і виплати компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 29.04.2004 року № 558 (далі - Порядок), непрацюючим фізичним особам, які постійно надають соціальні послуги громадянам похилого віку, інвалідам, дітям-інвалідам, хворим, які не здатні до самообслуговування і потребують постійної сторонньої допомоги (крім осіб, що обслуговуються соціальними службами), призначається щомісячна компенсаційна виплата.

Згідно з пунктом 2 Порядку компенсація призначається виходячи з прожиткового мінімуму для працездатних осіб у таких розмірах: 15 відсотків - фізичним особам, які надають соціальні послуги інвалідам I групи; 10 відсотків - фізичним особам, які надають соціальні послуги громадянам похилого віку, інвалідам II групи та дітям-інвалідам; 7 відсотків - фізичним особам, які надають соціальні послуги інвалідам III групи та хворим, які не здатні до самообслуговування і потребують постійної сторонньої допомоги, визнаним такими в порядку, затвердженому МОЗ.

Компенсація фізичним особам пенсійного віку, які надають соціальні послуги, призначається у зазначених розмірах виходячи з прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність.

Пунктом 15 Порядку встановлено, що фізичні особи, які одержують компенсацію, зобов'язані повідомити органи праці та соціального захисту населення, що призначають ці виплати, про обставини, які можуть вплинути на умови їх призначення. У разі виявлення таких обставин виплата компенсації припиняється з дня, що настає за днем виникнення таких обставин. У разі одержання у зв'язку з цим зайвих сум компенсації одержувачі повинні відшкодувати органам праці та соціального захисту населення надміру виплачені суми.

Згідно відомостей Корюківської міжрайонної державної податкової інспекції та довідки про доходи № 98 від 06.07.2012 року, виданої ПАТ «Слов'янські шпалери», ОСОБА_1 отримувала від ПАТ «Слов'янські шпалери» кошти: у березні 2011 року у сумі 235,29 грн, у квітні 2011 року 352,94 грн, у вересні 2011 року 411,76 грн та у грудні 2011 року у сумі 352,94 грн.

Як вбачається з довідки № 98 від 06.07.2012 року, відповідач за період з 01.01.2011 року по 31.12.2011 року отримала одноразову грошову допомогу на загальну суму 1352,93 грн.

Згідно розрахунку позивача відповідачу надмірно виплачено грошову компенсацію у сумі 519,75 грн.

З метою досудового врегулювання спору, позивачем 27.08.2012 року було направлено відповідачу листа № 01-22/1920, в якому повідомлено про суму переплати, що підлягає поверненню на розрахункові рахунки управління праці та соціального захисту населення Корюківської районної державної адміністрації, проте на день розгляду справи в суді надмірно нараховану та виплачену компенсацію у сумі 519,75 грн відповідач не повернула.

Згідно з частиною першою статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Відповідачем не надано суду доказів, які б спростовували доводи позивача.

Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку, що позовні вимоги управління праці та соціального захисту населення Корюківської районної державної адміністрації до ОСОБА_1 про стягнення надмірно нарахованої та виплаченої компенсації підлягають задоволенню, оскільки є законними та обґрунтованими, а надмірно виплачена компенсація - стягненню на користь управління праці та соціального захисту населення Корюківської районної державної адміністрації.

Керуючись ст.ст. 122, 158 - 163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов управління праці та соціального захисту населення Корюківської районної державної адміністрації до ОСОБА_1 - задовольнити у повному обсязі.

Стягнути з ОСОБА_1 (АДРЕСА_1, ідентифікаційний номер НОМЕР_1) на користь управління праці та соціального захисту населення Корюківської районної державної адміністрації (15300, Чернігівська область, м. Корюківка, вул. Вокзальна, 9, код ЄДРПОУ 21395861, р/р 256033619903 в УДК в Чернігівській області, МФО 343091) надмірно нараховану та виплачену компенсацію фізичним особам, які надають соціальні послуги, у сумі 519,75 грн (п'ятсот дев'ятнадцять гривень 75 коп) .

Постанова набирає законної сили та може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду в порядку та строки, передбачені статтями 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя: C.Л.Клопот

СудЧернігівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.11.2012
Оприлюднено06.11.2012
Номер документу27236894
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/2570/3188/2012

Постанова від 31.10.2012

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Клопот С.Л.

Постанова від 05.11.2012

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Клопот С.Л.

Ухвала від 17.10.2012

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Клопот С.Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні