ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва, 8, корпус 1
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
м. Київ
24 жовтня 2012 року 09 год. 01 хв. № 2а-12365/12/2670
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі: головуючого судді Данилишина В.М., при секретарі судового засідання Стадницькій Ю.Є., за участю представників позивача ОСОБА_1, ОСОБА_2, представників відповідача ОСОБА_3, ОСОБА_4, третьої особи ОСОБА_5, розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом виконавчої дирекції Київського міського відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності до Державної екологічної інспекції у Київській області, третя особа: ОСОБА_5, про стягнення з відповідача коштів.
На підставі ч. 3 ст. 160 Кодексу адміністративного судочинства України (також далі за текстом - КАС України) у судовому засіданні 24 жовтня 2012 року проголошено вступну та резолютивну частини постанови.
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
До Окружного адміністративного суду міста Києва 10 вересня 2012 року надійшов позов виконавчої дирекції Київського міського відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності (також далі за текстом - позивач) до Державної екологічної інспекції в Київській області (також далі за текстом - відповідач) про стягнення з відповідача на користь Центральної міжрайонної виконавчої дирекції Київського міського відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності (також далі за текстом - Центральна дирекція) коштів у розмірі 17533,97 грн.
В обґрунтування позову законний представник позивача зазначив, що заборгованість утворилась у зв'язку з неповерненням відповідачем страхових коштів за порушення законодавства про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності, а також несплатою штрафних санкцій.
Ухвалою суду від 12 вересня 2012 року відкрито провадження в адміністративній справі, яку призначено до розгляду судовому засіданні.
У судовому засіданні 09 жовтня 2012 року судом на підставі ч. 2 ст. 53 КАС України до участі у справі як третю особу, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача, залучено ОСОБА_5 (також далі за текстом - третя особа, ОСОБА_5.) .
У судовому засіданні 24 жовтня 2012 року третя особа надала для розгляду та вирішення письмове клопотання про залучення її до участі у справі як третю особу, яка заявляє самостійні вимоги на предмет спору, яке судом задоволено на підставі ч. 1 ст. 53 КАС України.
У судових засіданнях представники позивача позов підтримали та просили задовольнити його повністю.
Представники відповідача позов не визнали та просили відмовити у його задоволенні повністю з підстав, зазначених у письмових запереченнях проти позову, наданих суду у судових засіданнях 17 та 24 жовтня 2012 року. При цьому, у судовому засіданні 22 жовтня 2012 року представник відповідача пояснив, що за відповідачем дійсно обліковується заборгованість, яка утворилась з вини третьої особи.
Третя особа позов також не визнала та просила відмовити у його задоволенні повністю з підстав, зазначених у письмових запереченнях проти позову, наданих суду у судовому засіданні 24 жовтня 2012 року.
Згідно зі ст. 52 КАС України, у судовому засіданні 22 жовтня 2012 року судом здійснено заміну первинного відповідача - Державної екологічної інспекції в Київській області на належного відповідача - Державну екологічну інспекцію у Київській області.
Оцінивши докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні, суд -
ВСТАНОВИВ:
Відповідач (ідентифікаційний код 34978935) як страхувальник перебуває на обліку у Центральній дирекції із 07 березня 2007 року за № 46443.
На час звернення до суду з позовом за відповідачем обліковується заборгованість у розмірі 17533,97 грн., яка виникла у зв'язку з неповерненням ним страхових коштів за порушення законодавства про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності, а також несплатою штрафних санкцій.
Так, позивачем у період із 13 по 16 лютого 2012 року проведено перевірку відповідача, за результатами якої складено акт перевірки по коштах Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності відповідача від 16 лютого 2012 року № 89 (також далі за текстом - акт перевірки) , відповідно до висновків якого, відповідачем: завищено витрати по тимчасовій непрацездатності у розмірі 88,56 грн.; завищено витрати по вагітності і пологах у розмірі 663,26 грн.; порушено порядок видачі та використання санаторно-курортних путівок у загальному розмірі 8920,80 грн.; порушено порядок використання страхових коштів у загальному розмірі 782,94 грн.
На акт перевірки відповідачем до Центральної дирекції подано зауваження від 27 лютого 2012 року № 806/01-13, розглянувши які, позивач листом від 02 березня 2012 року № 511-05 повідомив відповідача про залишення вказаних зауважень без розгляду у зв'язку із пропуском десятиденного терміну їх оскарження.
На підставі акту перевірки, 05 березня 2012 року позивачем прийнято рішення № 43 про повернення страхових коштів Фонду та застосування фінансових санкцій за порушення законодавства про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності, яким відповідача зобов'язано повернути до Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності кошти у загальному розмірі 10455,56 грн., а також нараховано фінансові санкції у загальному розмірі 5227,78 грн. (також далі за текстом - рішення № 43) .
Вказане рішення відповідачем оскаржено в адміністративному порядку шляхом направлення позивачу скарги від 30 березня 2012 року № 1603/0101-13, за результатами розгляду якої позивачем прийнято рішення від 23 квітня 2012 року № 1486-05 про відмову у задоволенні вказаної скарги.
У зв'язку з невиконанням відповідачем рішення № 43, позивачем 31 травня 2012 року прийнято рішення № 8/2 про застосування фінансових санкцій за несвоєчасне повернення або повернення не в повному обсязі коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, яким відповідачу нараховано фінансові санкції у загальному розмірі 1850,63 грн. (також далі за текстом - рішення № 8/2) .
Рішення № 43 та № 8/2 направлялись відповідачу рекомендованими листами засобами поштового зв'язку, що підтверджується наявними у матеріалах справи листами позивача від 05 березня 2012 року № 526-05 та від 01 червня 2012 року № 1528-05.
У ході судового розгляду справи представниками відповідача будь-яких доказів сплати відповідачем заборгованості у вказаному розмірі до суду не надано.
Таким чином, загальний розмір несплачених відповідачем до Центральної дирекції коштів складає 17533,97 грн.
Суд погоджується із позицією позивача щодо необхідності стягнення з відповідача заборгованості у вказаному розмірі, виходячи з наявних у матеріалах справи документів та наступних обставин.
Так, згідно зі ст. 9, п.п. 3, 6 ч. 1 ст. 28, ч. 2 ст. 29 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням" (також далі за текстом - Закон) , Фонд соціального страхування з тимчасової втрати працездатності (далі - Фонд) є органом, який здійснює керівництво та управління загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, провадить акумуляцію страхових внесків та інших коштів, призначених для фінансування матеріального забезпечення та соціальних послуг, види яких передбачені статтею 34 цього Закону, та забезпечує їх надання, а також здійснює контроль за використанням цих коштів. Фонд належить до цільових позабюджетних страхових фондів.
Страховик має право проводити перевірку правильності використання страхових коштів на підприємствах, в установах і організаціях незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, у фізичних осіб, які використовують працю найманих працівників; накладати фінансової санкції та адміністративні штрафи, передбачені цим Законом та іншими актами законодавства.
Застраховані особи зобов'язані: 1) надавати страхувальнику, страховику достовірні документи, на підставі яких призначається матеріальне забезпечення та надаються соціальні послуги відповідно до цього Закону; 2) своєчасно повідомляти страхувальника та страховика про обставини, що впливають на умови надання матеріального забезпечення та соціальних послуг (зміни стану непрацездатності, складу сім'ї, звільнення з роботи, виїзд за межі держави тощо) протягом десяти днів з моменту їх виникнення; 3) дотримуватися режиму, визначеного лікарем на період тимчасової
Згідно з п.п. 4.1-4.4 Інструкції про порядок проведення перевірок страхувальників по коштах Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, прийняття рішень за їх результатами та процедуру оскарження, затвердженої постановою правління Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності від 22 грудня 2010 року № 29, за матеріалами акта перевірки та результатами розгляду заперечень страхувальника (за їх наявності) керівник органу Фонду або його заступник приймає рішення про повернення коштів Фонду та застосування фінансових санкцій до страхувальника відповідно до ст.ст. 21, 22, 28, 30 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням", яке надсилається страхувальнику разом з листом про результати розгляду заперечень (за їх наявності) протягом 20 календарних днів з дня підписання акта перевірки. Рішення про повернення коштів Фонду та застосування фінансових санкцій за порушення законодавства про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності складається за формою, наведеною у додатку 3 до цієї Інструкції.
У разі несвоєчасного виконання страхувальником рішення про повернення коштів Фонду та застосування фінансових санкцій щодо повернення коштів Фонду та сплати фінансових санкцій або виконання його не в повному обсязі на страхувальників накладається штраф та нараховується пеня відповідно до ст. 30 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням". Суми цих санкцій сплачуються страхувальниками за рахунок власних коштів.
Розрахунок фінансових санкцій здійснюється після закінчення строку виконання рішення про повернення коштів Фонду та застосування фінансових санкцій на підставі копій платіжних документів про перерахування зазначених коштів, виписок банку про надходження коштів на рахунки органів Фонду, які є підставою для прийняття рішення про застосування фінансових санкцій за несвоєчасне повернення або повернення не в повному обсязі коштів Фонду, за формою, наведеною у додатку 4 до цієї Інструкції.
Рішення про застосування фінансових санкцій за несвоєчасне повернення або повернення не в повному обсязі коштів Фонду приймається та надсилається страхувальнику протягом 20 календарних днів з дня закінчення строку, встановленого для виконання рішення про повернення коштів Фонду та застосування фінансових санкцій.
У рішеннях зазначаються суми коштів Фонду, що підлягають поверненню органу Фонду, суми фінансових санкцій, які належить перерахувати до Фонду та в подальшому відобразити у звіті страхувальника по коштах Фонду, строк для виконання рішення та строк, передбачений законодавством для звернення страхувальника зі скаргою про перегляд цього рішення.
Рішення вважається надісланим (врученим) страхувальнику, якщо його передано керівнику або уповноваженій особі страхувальника під розписку або надіслано рекомендованим листом; страхувальнику - фізичній особі, якщо його вручено особисто фізичній особі або уповноваженій нею особі чи надіслано рекомендованим листом на її адресу за місцем проживання або останнього відомого її місцеперебування.
Згідно з абзацом 2 ч. 1 ст. 30, ч. 2 ст. 22 Закону, за несвоєчасне повернення або повернення не в повному обсязі страхових коштів відповідно до ч. 1 ст. 21 та ст. 22 цього Закону на страхувальників та інших отримувачів коштів Фонду накладається штраф у розмірі 10 відсотків несвоєчасно повернутих або повернутих не в повному обсязі страхових коштів.
Страхувальники, інші отримувачі коштів Фонду зобов'язані у десятиденний строк після отримання рішення органу Фонду про повернення коштів перерахувати страхові кошти, використані з порушенням встановленого порядку використання, а також фінансові санкції, визначені у ст. 30 цього Закону.
З аналізу викладених положень вбачається, що відповідач правомірно прийняв рішення № 43 та № 8/2.
Згідно з ч. 1 ст. 11, ч. 1 ст. 69, ч.ч. 1, 2 ст. 71 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів.
Кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст. 72 цього Кодексу.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
За переконанням суду, у ході судового розгляду справи представники позивача надали достатньо належних доказів на підтвердження обставин, якими обґрунтовується позов.
Представники відповідача та третя особа у ході судового розгляду справи, за переконанням суду, належних доказів на підтвердження обставин, якими обґрунтовуються заперечення проти позову, не надали.
На підставі викладених положень та обставин, суд прийшов до висновку, що позов виконавчої дирекції Київського міського відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності до Державної екологічної інспекції у Київській області, третя особа: ОСОБА_5, про стягнення з відповідача коштів є обґрунтованим та таким, що підлягає задоволенню повністю.
Відповідно до ч. 2 ст. 94 КАС України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони - суб'єкта владних повноважень, суд присуджує з іншої сторони всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати, пов'язані із залученням свідків та проведенням судових експертиз. У зв'язку з ухваленням судового рішення на користь суб'єкта владних повноважень та відсутністю з його сторони судових витрат, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати стягненню з відповідача не підлягають.
Керуючись ст.ст. 7-12, 69-71, 86, 94, 158-163, 167 КАС України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
1. Задовольнити повністю позов виконавчої дирекції Київського міського відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності до Державної екологічної інспекції у Київській області, третя особа: ОСОБА_5, про стягнення з відповідача коштів.
2. Стягнути з Державної екологічної інспекції у Київській області (ідентифікаційний код 38039191; місцезнаходження: 03040, м. Київ, вул. Васильківська, 3) на користь Центральної міжрайонної виконавчої дирекції Київського міського відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності (ідентифікаційний код 26079358; місцезнаходження: 01601, м. Київ, Спортивна площа, 3; р/р 25606292575003 у ПАТ "КБ "Надра", м. Київ, МФО 380764) кошти у розмірі 17533,97 грн. (Сімнадцять тисяч п'ятсот тридцять три гривні дев'яносто сім копійок).
3. Копії постанови у повному обсязі направити (вручити) сторонам та третій особі у порядку та строки, передбачені ст. 167 КАС України.
Згідно зі ст.ст. 185, 186 КАС України, постанова може бути оскаржена шляхом подання до Київського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд міста Києва апеляційної скарги протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Київського апеляційного адміністративного суду.
Відповідно до ст. 254 КАС України, постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Суддя В.М. Данилишин
Постанова у повному обсязі складена 29 жовтня 2012 року
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 24.10.2012 |
Оприлюднено | 06.11.2012 |
Номер документу | 27237951 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Данилишин В.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні