Рішення
від 02.11.2012 по справі 43/5005/7446/2012
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

cpg1251

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

30.10.12р. Справа № 43/5005/7446/2012

За позовом Публічного акціонерного товариства " ДТЕК ЗАХІДЕНЕРГО", м. Львів

до Товариства з обмеженою відповідальністю Науково-виробниче Підприємство "Промислові-технології", м. Дніпропетровськ

про стягнення штрафних санкцій за прострочення поставки товару в сумі 25 716,22 грн.

Суддя Мартинюк С.В.

Представники:

від позивача: Мазяр Т.М. за дов №82-1994 від 23.04.12р., представник

від відповідача: Терешкін С.М. посвідчення водія № 399233 від 18.11.200 року, директор

СУТЬ СПОРУ:

Публічне акціонерне товариство "ДТЕК ЗАХІДЕНЕРГО", м. Львів звернулось до господарського суду Дніпропетровської області з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю Науково-виробниче Підприємство "Промислові-технології", м. Дніпропетровськ про стягнення штрафних санкцій за договором поставки товару № 493-11/2 від 21.02.2012 року за прострочення поставки товару в сумі 25 716,22 грн. та судового збору.

Позовні вимоги мотивовані неналежним виконанням відповідачем своїх зобов'язань по поставці товару, покладених на нього за договором поставки № 493-11/2 від 21.02.2012 року.

18.09.2012 року від відповідача до суду надійшов відзив на позов, в якому він просить відмовити в задоволенні позовних вимог у повному обсязі, з посиланням на те, що поставка товару за договором № 493-11/2 від 21.02.2012 року та заявки від 24.02.2012 року здійснювалась неодноразово, а саме перша поставка була 23.03.2012 року на суму 103 618 грн., на підтвердження чого посилається на копію договору № 11103 від 03.10.2011 року на перевозку вантажу, копію товарно-транспортної накладної № 0553 від 23.03.2012 року та копію акту № 0003234 здачі-приймання робіт/перевозка, але товар позивачем не був прийнятий (а. с. 38-46).

В межах строків ст. 69 Господарського процесуального кодексу України в засіданнях оголошувались перерви з 09.10.2012 року до 23.10.2012 рок та з 23.10.2012 року до 30.10.2012 року.

30.10.2012 року позивач подав заяву про зменшення позовних вимог, в якій просить стягнути з відповідача штрафні санкції за прострочення поставки товару в сумі 24 351,28 грн.

Клопотання про здійснення технічної фіксації судового процесу не заявлялось.

Згідно зі ст. 75 Господарського процесуального кодексу України справу розглянуто за наявними в ній матеріалами.

У порядку ст. 85 Господарського процесуального кодексу України у судовому засіданні 30.10.2012 року оголошено вступну та резолютивну частини рішення.

Розглянувши матеріали справи, оцінивши надані докази в їх сукупності, заслухавши пояснення представників сторін, суд, -

ВСТАНОВИВ:

Між Публічним акціонерним товариством "ДТЕК ЗАХІДЕНЕРГО", м. Львів (далі - позивач, покупець) та Товариством з обмеженою відповідальністю Науково-виробниче підприємство "Промислові-технології", м. Дніпропетровськ (далі - відповідач, продавець) укладений договір поставки товару № 493-11/2 від 21.02.2012 року (далі -договір) відповідно до п.1.1. якого продавець зобов'язується порядку та умовах, визначених цим договором, поставити покупцю на умовах DDP (ІНКОТЕРМС 2000р.) Арматуру низького тиску (далі - товар), місце призначення товароотримувача: - 80411, смт. Добротвір, Львівської області, Каянка-Бузький район, Добротвірська ТЕС ПАТ "Західенергро", відповідно до специфікації № 1 (додаток № 1 до договору).

Найменування та загальна кількість товару, що підлягає поставці за цим договором, його номенклатура визначені в додатку № 1, до цього договору (п. 1.2. договору).

Згідно з п. 2.1. договору ціна за одиницю товару, що поставляється за цим договором, визначена у додатку № 1 до договору (специфікація № 1).

Пунктом 3.1. договору встановлено, що продавець зобов'язується поставити покупцеві товар у I-II кварталі 212 року, після підписання договору протягом 20 календарних днів з дня отримання заявки від покупця, якщо інший строк не вказаний покупцем у відповідній заявці.

В пункті 3.5. договору зазначено. що продавець зобов'язаний надати в момент постачання товару на Добротвірську ТЕС ПАТ "Західенерго" оригінали всіх товаросупровідних документів: рахунок-фактуру - 1 примірник, товарно-транспортну накладну (у разі здійснення поставки автотранспортом продавця) - 1 примірник, видаткову накладну - 2 примірники, податкову накладну, належним чином оформлену та зареєстровану у єдиному реєстрі податкових накладних - 1 примірник, акт прийому-передачі товару - 3 примірники, сертифікат якості заводу-виготовлювача (паспорт на кожну одиницю/позицію продукції).

Відповідно до п. 3.8. договору у випадку мотивованої відмови покупця сторонами складається двосторонній акт з переліком необхідних доопрацювань та строків їх виконання.

Продавець протягом тридцяти днів з моменту отримання вимоги покупця, повинен за власний рахунок усунути виявлені дефекти або замінити неякісний товар. У випадку невиконання продавцем цієї вимоги, вважається, що покупець отримує товар на умовах договору схову. При цьому продавець відшкодовує покупцю витрати, понесені на збереження товару (п. 3.9. договору).

Згідно з п. 9.1. договору цей договір вважається укладеним і набирає чинності з моменту його підписання сторонами та його скріплення печатками сторін.

Відповідно до п. 9.2. договору строк цього договору починає свій перебіг у момент, визначений у п. 9.1. цього договору та закінчується 31 грудня 2012 року.

Відповідно до заявки № 31-1012 від 24.02.2012 року позивач просив здійснити відповідача поставку арматури низького тиску, в термін з 01.03.2012 року по 20.03.2012 року, згідно поданої специфікації та умов вищевказаного договору. Загальна сума заявки № 31-1012 від 24.02.2012 року склала 131 878 грн.

З метою виконання умов договору та заявки від 24.02.2012 року відповідач здійснив першу поставку товару 24.03.2012 року на загальну суму 103 618 грн., що підтверджується копією договору № 11103 від 03.10.2011 року з ТОВ "Акцент-Медіа" на перевезення вантажу, товаротранспортним накладними № 0553 від 23.03.2012 року, актом № 0003234 здачі-приймання робіт/перевезення, що містяться у матеріалах справи (а. с. 43-46).

У судовому засіданні представник позивача підтвердив факт поставки товару відповідачем на адресу позивача 24.03.2012 року на загальну суму 103 618 грн., вказавши що товар не був прийнятий, але на підприємстві відповідно до даної поставки був складений акт вхідного контролю від 29.03.2012 року, в якому містяться зауваження по якості товару (а. с. 138), однак акту з зауваження по якості, підписаного обома сторона складено не було (протокол судового засідання від 23.10.2012 року а. с. 107-108).

Представник позивача зазначив, що товар не був прийнятий позивачем, оскільки, з його слів, він був неналежної якості.

Сторони дійшли згоди про те, що єдиним документом, який підтверджує факт передачі товару за цим договором від продавця до покупця є Акт приймання-передачі товару, підписаний обома сторонами.

Акт приймання-передачі товару підписується сторонами на підставі документів зазначених в п. 3.5. даного договору та підписів установлених представників Добротвірської ТЕС, які посвідчують приймання товару по кількості та якості (п. 3.6. договору).

Згідно з п. 3.7. договору покупець протягом десяти днів з дня отримання акту прийому-передачі товару та звітних документів зобов'язаний направити продавцю підписаний акт або мотивовану відмову від приймання товару.

Відповідно до п. 3.8. договору у випадку мотивованої відмови покупця сторонами складається двосторонній акт з переліком необхідних доопрацювань та строків їх виконання.

Продавець протягом тридцяти днів з моменту отримання вимоги покупця, повинен за власний рахунок усунути виявлені дефекти або замінити неякісний товар. У випадку невиконання продавцем цієї вимоги, вважається, що покупець отримує товар на умовах договору схову. При цьому продавець відшкодовує покупцю витрати, понесені на збереження товару (п. 3.9. договору).

Крім того, відповідно до п. 3.4. договору прийом товару по якості і кількості здійснюється згідно інструкції П-6, П-7 Держарбітражу СРСР із змінами та доповненнями.

Згідно з п. 6 Інструкції П-7 про порядок приймання продукції виробничо-технічного призначення й товарів народного споживання за якістю приймання товару за якістю та комплектністю здійснюється на складі отримувача у наступні строки:

а) при міжміській поставці - не пізніше 20 днів, а товарів, що швидко псуються - не пізніше 24 годин після видачі продукції органом транспорту або поставлення її на склад отримувача при доставці продукції постачальником або при вивозі продукції отримувачем.

Пунктом 16 вищезазначеної інструкції встановлено, що при виявленні невідповідності якості, комплектності, маркування доставленої продукції, тари або упаковки вимогам стандартів, технічних умов, кресленням, зразкам (еталонам), договору або даним, вказаним у маркуванні та супровідних документах, що посвідчують якість продукції, отримувач призупиняє подальше приймання продукції і складає акт, в якому вказує кількість оглянутої продукції і характер виявлених при прийманні недоліків. Отримувач зобов'язаний забезпечити зберігання продукції неналежної якості або комплектної продукції в умовах, що попереджають подальше погіршення її якості і змішування з іншою однорідною продукцією.

Отримувач також повинен викликати для участі у продовженні приймання продукції й складання двостороннього акту представника виробника (відправника) із іншого міста, якщо це передбачено у загальних й особливих умовах поставки, інших обов'язкових правилах або договорі.

Друга поставка відбулася 12.04.2012 року на суму 64 308 грн., що було підтверджено обома сторонами, але товар не був прийнятий без складання відповідних документів.

З метою виконання умов договору № 493-11/2 від 21.02.2012 року та заявки від 24.02.2012 року, відповідач здійснив третю поставку 25.04.2012 року на загальну суму 64 308 грн., що підтверджується видатковими накладними № РН-0000032 від 25.04.2012 року на суму 25 625,00 грн., № РН-0000030 від 25.04.2012 року на суму 720,00 грн. № РН-0000031 від 25.04.2012 року на суму 16 000,00 грн., № РН-000029 від 25.04.2012 року на суму 21 963,00 грн. (а. с. 59, 64, 65, 66).

За даної поставки був складений двосторонній акт від 28.04.2012 року з зауваженнями по якості (а. с. 74-75).

Після виправлення усіх недоліків, згідно строків передбачених договором, була здійснена поставка 14.05.2012 року на загальну суму 59 708, 00 грн., товар був прийнятий отримувачем, про що складений акт приймання-передачі № 54 від 14.05.2012 року, підписаний обома сторонами.

Остання поставка була здійснена 31.05.2012 року на суму 4600 грн., про що також був складений акт приймання-передачі товару, який як зазначив відповідач знаходиться у позивача. Представник у судовому засіданні 23.10.2012 року не заперечив проти наявності в нього вказано акту, що підтверджується протоколом судового засідання від 23.10.2012 року, що міститься у матеріалах справи (а. с. 107-108).

Суд встановив, що загальна сума заявки позивача від 24.02.2012 року склала 131 878 грн., яку відповідач повинен був виконати з 01.03.2012 року по 20.03.2012 року.

Відповідно до п. 6.1. договору при підписанні цього договору продавець надає гарантії поставки якісного товару в обумовлений термін. Покупець надає гарантій вчасного приймання товару. За невиконання або неякісне виконання своїх зобов'язань по даному договору сторони несуть відповідальність згідно діючого законодавства України.

Згідно з п. 6.2. договору у випадку прострочення поставки товарів проти строків, установлених цим договором, продавець сплачує на користь покупця неустойку у розмірі 0,1% від вартості недопоставленого товару за кожен день прострочення, а за прострочення понад 30 днів додатково стягується штраф у розмірі 7% вказаної вартості.

Відповідач поставив на адресу позивача 24.03.2012 року товар на суму 103 618, 00 грн., що підтвердив представник позивача у судовому засіданні 23.10.2012 року.

Прострочення поставки товару складає три дні (21.03.2012 року, 22.03.2012 року 23.03.2012 року), отже неустойка складає 131 878,00 грн. х 0,1% х 3 = 395,63 грн.

Враховуючи поставку товару 24.03.2012 року на суму 103 618,00 грн., загальна сума недопоставленого товару відповідачем на адресу позивача за заявкою від 24.02.2012 року склала 28 260, 00 грн. (131 878,00 грн. - 103 618,00 грн,).

Тобто відповідач має сплатити позивачу неустойку у розмірі 3 447, 72 грн. (28 260,00 грн. х 0,1% х 122 дні).

А також штраф у розмірі 7% від суми недопоставки, а саме 1 978, 20 грн. (28 260,00 грн. х 7% ).

Відповідно ч. 1 ст. 193 Господарського кодексу України, суб'єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов'язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов'язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться. До виконання господарських договорів застосовуються відповідні положення Цивільного кодексу України з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом.

Відповідно до ч. 1 ст. 265 Господарського кодексу України за договором поставки одна сторона - постачальник зобов'язується передати (поставити) у зумовлені строки (строк) другій стороні - покупцеві товар (товари), а покупець зобов'язується прийняти вказаний товар (товари) і сплатити за нього певну грошову суму.

Якщо покупець (одержувач) відмовився від прийняття товару, переданого продавцем, він зобов'язаний забезпечити схоронність цього товару, негайно повідомивши про це продавця (ч. 1 ст. 690 Господарського кодексу України).

Згідно ст. ст. 525, 526 Цивільного кодексу України, зобов'язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться. Одностороння відмова від зобов'язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом.

Відповідно до ч. 1 ст. 530 Цивільного кодексу України, якщо у зобов'язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін). Зобов'язання, строк (термін) виконання якого визначений вказівкою на подію, яка неминуче має настати, підлягає виконанню з настанням цієї події.

Згідно ч. 2 ст. 218 Господарського кодексу України учасник господарських відносин відповідає за невиконання або неналежне виконання господарського зобов'язання.

У відповідності до ст. 610 Цивільного кодексу України, порушенням зобов'язання є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов'язання (неналежне виконання).

Боржник вважається таким, що прострочив, якщо він не приступив до виконання зобов'язання або не виконав його у строк, встановлений договором або законом (ст. 612 Цивільного кодексу України).

Відповідно до ст. 629 Цивільного кодексу України, договір є обов'язковим для виконання сторонами.

Загальна сума заборгованості становить 5 821,55 грн., яка підтверджена матеріалами справи і підлягає стягненню.

Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 49 Господарського процесуального кодексу України у спорах, що виникають при виконанні договорів та з інших підстав, судовий збір покладається на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог.

Керуючись ст.ст. 1, 33, 34, 49, 82-85,115-116, 193, 265 Господарського процесуального кодексу України, суд, -

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити частково.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю Науково-виробниче підприємство "Промислові технології" (49038, м. Дніпропетровськ, вул. Фрунзе, 6, код ЄДРПОУ 31008958, п/р 26004001301490 у ПАТ "Актабанк" м. Києва, МФО 307394, Свідоцтво № 04411382, ІПН 310089504655) на користь Публічного акціонерного товариства "ДТЕК ЗАХІДЕНЕРГО" (79026, м. Львів, вул. Козельницька, 15, код ЄДРПОУ 23269555, п/р 26000330143961 в філії Львівського обласного управління "ОЩАДБАНК", МФО 325796, Свідоцтво № 200039238, ІПН 232695513022) неустойку за прострочення товару у розмірі 3 843,35 грн. (три тисячі вісімсот сорок три грн. 35 коп.), штраф у розмірі 1 978, 20 грн. (одну тисячу дев'ятсот сімдесят вісім грн. 74 коп.) та 384,83 грн. (триста вісімдесят чотири грн. 83 коп.) судового збору.

В іншій частині позовних вимог відмовити.

Наказ видати після набрання рішенням законної сили.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення десятиденного строку з дня його підписання і може бути оскарженим протягом цього строку до Дніпропетровського апеляційного господарського суду.

Суддя С.В. Мартинюк Повне рішення складено 05.11.12р.

СудГосподарський суд Дніпропетровської області
Дата ухвалення рішення02.11.2012
Оприлюднено06.11.2012
Номер документу27238105
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —43/5005/7446/2012

Рішення від 02.11.2012

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Мартинюк Сергій Віталійович

Ухвала від 18.09.2012

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Мартинюк Сергій Віталійович

Ухвала від 31.08.2012

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Мартинюк Сергій Віталійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні