Постанова
від 31.10.2006 по справі 248/14-06
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

248/14-06

ГОСПОДАРСЬКИЙ  СУД

Київської області

01032, м. Київ - 32, вул. Комінтерну, 16тел. 230-31-77

ПОСТАНОВА

Іменем України

"31" жовтня 2006 р.                                                                   Справа № 248/14-06

                                                                                         м.Київ, вул.Комінтерну, 16

                                                                                          (зал судових засідань №223)

Господарський суд Київської області  у складі  головуючого  Заступника голови господарського суду Київської області Короткевича О.Є  при секретарі Білик Л.Ю. розглянувши

         

позовКиївського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів, м. Київ     

до Приватного підприємства «Домінант», м. Славутич

про стягнення 1427,00 грн.

за участю представників:

від позивачаРекеда Т.В. (дов. №03-281/377 від 03.07.2006 року)

від відповідачане з'явився

Суть спору :

До господарського суду Київської області з позовною заявою звернулось Київське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів, м. Київ (далі позивач) до Приватного підприємства «Домінант», м. Славутич (далі відповідач) про стягнення 1427,00 грн. штрафних санкцій за невиконання встановлених нормативів робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів в 2005 році.

У зв'язку з неявкою відповідача розгляд справи було відкладено на 10.10.2006 року о 11-00 та 31.10.2006 року о 10-20.

Відповідач в засідання суду тричі не з'явився, витребуваних господарським судом документів не подав, проте згідно ст. 128 КАС України справа може бути розглянута за наявними в ній доказами. Відповідач був повідомлений належним чином про час і місце засідання суду.

На адресу господарського суду надійшов лист відповідача від 28.08.2006 року, в якому останній зазначає про неможливість працевлаштування на підприємстві інвалідів через складність умов праці, та повідомляє про надання щорічної допомоги центру ранньої соціальної реабілітації дітей-інвалідів.  

Розглянувши матеріали справи та заслухавши пояснення представника позивача, суд встановив:

Згідно ст. 19 Закону України “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні” в редакції від 06.10.2005 року (далі Закон) для підприємств (об'єднань), установ і організацій незалежно від форми власності і господарювання встановлюється норматив робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків від середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 чоловік - у кількості одного робочого місця.

За даними Державної статистичної звітності за 2005 рік (Форма №10-ПІ) середньооблікова кількість штатних працівників облікового складу у Приватному підприємстві «Домінант»склала 10 чоловіків, тобто для відповідача встановлено норматив –1 робоче місце для забезпечення працевлаштування інвалідів. Фактично підприємством не працевлаштовано жодного інваліда.

Підприємства (об'єднання), установи і організації, крім тих, що повністю утримуються за рахунок коштів державного або місцевих бюджетів, незалежно від форми власності і господарювання, де кількість працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим частиною першою статті 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів штрафні санкції, сума яких визначається у розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві (в об'єднанні), в установі, організації за кожне робоче місце, не зайняте інвалідом, як це передбачено ст. 20 Закону.

Відповідно до п. 4 Постанови  КМУ № 1767 від 28.12.2001 року «Про затвердження Порядку сплати підприємствами, установами і організаціями штрафних санкцій  до відділень Фонду соціального  захисту інвалідів, акумуляції, обліку та використання цих коштів» (далі –Постанова № 1767) передбачено, що суми штрафних санкцій перераховуються підприємствами в дохід державного бюджету на рахунки органів Державного казначейства, відкриті в установах Національного банку за балансовим рахунком N 3510 або в установах комерційних банків за балансовим рахунком N 2510. Штрафні санкції сплачуються підприємствами самостійно не пізніше 15 квітня року, що настає за звітним.

Контроль за своєчасним  і повним надходженням штрафних санкцій від підприємств, які  не забезпечують нормативу  робочих місць, здійснюють відділення Фонду відповідно до  законодавства. У разі  несплати  штрафних санкцій в установлений термін відділення  Фонду вживають заходів  щодо їх  стягнення у судовому порядку, як це зазначено п. 11 Постанови  КМУ № 1767.

Оскільки  відповідачем норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів не було виконано і відповідні штрафні санкції не були сплачені,  Київське обласне відділення Фонду  соціального захисту інвалідів звернулось до господарського суду  про стягнення  відповідних штрафних санкцій.

При  вирішенні спору суд враховує, що

- відповідно до  п. 14 Постанови Кабінету Міністрів України від  03.05.1995  року № 314 «Про  організацію  робочих місць та працевлаштування інвалідів», якою затверджене Положення  про робоче місце інваліда і про  порядок  працевлаштування інвалідів (далі -  Постанова № 314) підприємства у межах  доведеного нормативу створюють за власні кошти  робочі місця для працевлаштування інвалідів, щорічно до  1 лютого  року, що настає за звітним, подають  відділенням Фонду соціального захисту інвалідів  відомості про  середню   річну  заробітну плату  на підприємстві, середньооблікову чисельність штатних  працівників облікового складу та про кількість працюючих інвалідів,  визначають види виробництв, цехи  та дільниці, де доцільно використовувати працю інвалідів,  створюють для інвалідів  умови праці з  урахуванням  індивідуальних програм реабілітації, забезпечують  соціально-економічні гарантії, розробляють  і затверджують інструкцію про робоче місце інваліда;

- згідно з п. 3  Постанови № 314, робоче місце інваліда вважається створеним, якщо воно відповідає встановленим вимогам робочого місця для інваліда відповідної нозології, атестоване спеціальною комісією підприємства за участю представників МСЕК, органів держнаглядохоронпраці, громадських організацій інвалідів, і введено в дію шляхом працевлаштування на ньому інваліда. А пунктом 2 Постанови № 314  передбачено, що робочим місцем інваліда може бути звичайне робоче місце, якщо за умовами праці та з урахуванням фізичних можливостей інваліда воно може бути використано для його працевлаштування.  Зі змісту  даної норми виливає, що на   звичайному робочому  місці може працювати інвалід, однак таке місце має бути атестоване  на відповідність  вимогам щодо робочого місця інваліда.

- відповідно до п.5 Постанови N314 підприємства розробляють заходи щодо створення робочих місць для інвалідів, включають їх до колективного договору, інформують центри зайнятості, місцеві органи соціального захисту населення та відділення Фонду інвалідів про створення (пристосування) робочих місць для працевлаштування інвалідів.

Щодо  заходів створення на підприємстві місць для працевлаштування інвалідів, відповідачем  не надано суду  доказів виконання в повному обсязі обов'язку по  працевлаштуванню інвалідів, встановленого  Постановою № 314.

Звітів форми 3-ПН за 2005 рік, а також інших доказів своєчасного та регулярного звернення (повідомлення) до органів, що здійснюють працевлаштування інвалідів з інформацією про наявність у відповідача вільних вакантних посад, на яких може використовуватись  праця інвалідів, що надало б можливість  відповідним органам  вести облік  вільних робочих місць, де можливо працевлаштовувати інвалідів, відповідачем суду не надано.

Згідно відповіді Славутицького міського центру зайнятості від 04.09.2006 року за №1562 на запит позивача від 01.09.2006 року №03-342/674 відповідач у 2005 році не надавав дані про вакансії для працевлаштування інваліда.

Посилання відповідача про надання щорічної допомоги центру ранньої соціальної реабілітації дітей-інвалідів судом до уваги не приймаються, оскільки вищенаведене не звільняє його від відповідальності згідно Закону України “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні”.

Таким чином, господарський суд дійшов до висновку, що у відповідача з його вини не було зайнято необхідної кількості робочих місць для працевлаштування інвалідів, передбаченої чинним законодавством, в порушення вимог п.14 Постанови № 314  відповідач не інформував державну службу зайнятості і місцеві органи соціального захисту населення про наявність вільних у нього робочих місць, на яких може використовуватись праця інвалідів,  крім того, відповідач не надав суду доказів наявності  в нього вільних вакантних посад  для праці інвалідів, атестованих в установленому порядку,  впродовж спірного 2005 року.

Сума штрафних санкцій, яку необхідно  перерахувати за незайняті інвалідами робочі місця  в зв'язку  з невиконанням  нормативу, визначається відповідно до  Порядку сплати  підприємствами, установами і організаціями штрафних санкцій до відділень Фонду  соціального захисту інвалідів, акумуляції, обліку та використання цих коштів, затвердженого Постановою КМУ  № 1767 від 28.12.2001 року.

Враховуючи, що на підприємстві відповідача не було працевлаштовано жодного  інваліда, сума штрафних санкцій становить 1385,00 грн.

На підставі ч. 2 ст.20 Закону позивачем нараховано пеню в розмірі 42,00 грн.

За таких обставин суд вважає, що позовні вимоги про стягнення штрафних санкцій за недотримання в 2005 році нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів у кількості 1 робочого місця та пені за порушення термінів сплати таких санкцій є правомірними та обґрунтованими, а відтак підлягають задоволенню на підставі ст. 20 Закону України “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні”.

Керуючись статтею 124 Конституції України ст. ст. 17, 71, 94, ст. ст. 158-163, п. 6 Прикінцевих та Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України, господарський суд

ПОСТАНОВИВ:

          1. Позов задовольнити повністю.

          2. Стягнути з Приватного підприємства «Домінант», Київська обл., м. Славутич, Чернігівський квартал, 19, кв. 64 (код 32415303) на користь  Київського обласного відділення Фонду соціального захисту  інвалідів, 04050, м. Київ,  вул. Глибочицька,  72, (код ЗКПО 24074109) –1385,00 грн.  штрафних санкцій та 42,00 грн. пені.

Дану Постанову може бути оскаржено у 10-денний термін або у 20-денний термін після подання в 10-денний термін заяви про апеляційне оскарження.          

Дана Постанова набирає законної сили після закінчення 10-денного терміну на подання заяви про апеляційне оскарження, апеляційної скарги у разі їх не подання або після закінчення 20-денного терміну після подання заяви про апеляційне оскарження у випадку неподання апеляційної скарги, або після закінчення апеляційного розгляду скарги і залишення її без задоволення, а Постанови суду –без змін.

Заступник голови

господарського суду                                                                                            О.Є.Короткевич

дата складення постанови у повному обсязі 16.11.2006 р.

СудГосподарський суд Київської області
Дата ухвалення рішення31.10.2006
Оприлюднено23.08.2007
Номер документу272536
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —248/14-06

Постанова від 31.10.2006

Господарське

Господарський суд Київської області

Короткевич О.Є.

Ухвала від 10.10.2006

Господарське

Господарський суд Київської області

Короткевич О.Є.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні