Постанова
від 31.10.2012 по справі 2а/1270/8073/2012
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Категорія №8.1.5

ПОСТАНОВА

Іменем України

31 жовтня 2012 року Справа № 2а/1270/8073/2012

Луганський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді: Каюди А.М.

при секретарі: Опейкіній Є.А.

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Краснодонської об'єднаної державної податкової інспекції Луганської області Державної податкової служби до комунального підприємства «Краснодонське шляхово-експлуатаційне управління» про стягнення податкового боргу в розмірі 33 180,87грн.,-

ВСТАНОВИВ:

17 жовтня 2012 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Краснодонської об'єднаної державної податкової інспекції Луганської області Державної податкової служби до комунального підприємства «Краснодонське шляхово-експлуатаційне управління» про стягнення податкового боргу в розмірі 33 180,87грн.

В обґрунтування позовних вимог зазначено наступне.

Комунальне підприємства «Краснодонське шляхово - експлуатаційне управління» зареєстровано виконавчим комітетом Краснодонської міської ради Луганської області 19.11.2003 та з 25.12.1992 перебуває на податковому обліку в Краснодонській ОДПІ Луганської області ДПС. Станом на 02.10.2012 підприємства має заборгованість перед бюджетом у розмірі 33180,87грн. яка складається з податкового боргу по податку на додану вартість в розмірі 32624,72грн. та з податкового боргу з земельного податку в розмірі 556,15грн. Заборгованість підприємства утворилась внаслідок несплати сум узгоджених податкових зобов'язань по вказаним податкам, що підтверджується податковими деклараціями. Також зазначає, що органом державної податкової служби здійснювались заходи передбачені Законом України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетом та державними цільовими фондами», а саме: направлено першу податкову вимогу №1/69 від 26.10.2001 та другу податкову вимогу №2/231 від 17.12.2001.

За таких обставин позивач просить стягнути з відповідача в судовому порядку суму податкового боргу в загальному розмірі 33180,87грн.

Представник позивача в судовому засіданні підтримав позовні вимоги, надав пояснення аналогічні викладеному в адміністративному позові, просив задовольнити позовні вимоги в повному обсязі.

Представник відповідача в судове засідання не з'явився про час, місце та дату розгляду справи був повідомлений належним чином, про причини неявки суд не повідомив, правом надати заперечення проти позову не скористався.

Відповідно до частини 4 статті 128 КАС України у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.

Відповідно до частини 6 статті 71 КАС України якщо особа, яка бере участь у справі, без поважних причин не надасть докази на пропозицію суду для підтвердження обставин, на які вона посилається, суд вирішує справу на основі наявних доказів.

Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сторонами доказів, оцінивши докази відповідно до вимог статей 69-72 Кодексу адміністративного судочинства України, суд прийшов до наступного.

Як вбачається з матеріалів справи, комунальне підприємство «Краснодонське шляхово - експлуатаційне управління» зареєстроване в якості юридичної особи Виконавчим комітетом Краснодонської міської ради Луганської області 19.11.2003 (а.с.5) та перебуває на обліку в якості платника податків в Краснодонській об'єднаній державній податковій інспекції в Луганській області з 25.12.1992, що підтверджується довідкою про взяття на облік платника податків від 06.09.2007 №2031/29-120 (а.с.10)

Відповідно до свідоцтва №100064338 комунальне підприємство «Краснодонське шляхово - експлуатаційне управління» є платником податку на додану вартість з 16.09.1997 (а.с.11)

Стаття 67 Конституції України передбачає, що кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначення вичерпного переліку податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює Податковий кодекс України.

Відповідно до п. п. 14.1.156 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України, податкове зобов'язання сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством.

Відповідно до п. п. 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України податковий борг - це сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.

Згідно із статтею 16 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний: вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів (підпункт 16.1.2 пункту 16.1 статті 16); подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів (підпункт 16.1.3 пункту 16.1 статті 16); сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи (підпункт 16.1.4 пункту 16.1 статті 16).

Відповідно до статті 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право визначати у визначених цим Кодексом випадках суми податкових та грошових зобов'язань платників податків (підпункт 20.1.27 пункту 20.1); застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом, стягувати суми простроченої заборгованості суб'єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитом (позикою), залученим державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом (підпункт 20.1.28 пункту 20.1); звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини (пункт 20.1.18 пункту 20.1).

Згідно із пунктом 54.1 статті 54 Податкового кодексу України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом.

Платник податків відповідно до пункту 57.1 статті 57 Податкового кодексу України зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Статтею 36 Податкового кодексу України передбачено, що податковим обов'язком визнається обов'язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи. Податковий обов'язок виникає у платника за кожним податком та збором.

Розділом V Податкового кодексу України врегульовані питання, пов'язані з обчисленням та платою податку на додану вартість.

Відповідно до 14.1.178. ст..14 Податкового кодексу України податок на додану вартість - непрямий податок, який нараховується та сплачується відповідно до норм розділу V цього Кодексу.

Податкове зобов'язання для цілей розділу V цього Кодексу - загальна сума податку на додану вартість, одержана (нарахована) платником податку в звітному (податковому) періоді (п.14.1.179 ст.14 Податкового кодексу України)

В судовому засіданні судом встановлено, що комунальним підприємством «Краснодонське шляхово - експлуатаційне управління» було самостійно узгоджено суму податкового зобов'язання з податку на додану вартість шляхом надання до податкової інспекції документів податкової звітності, а саме:

- податкової декларації №9057539607 від 20 вересня 2012 року в якій відповідачем як платником податку самостійно визначено суму податку на додану вартість яка підлягає сплаті до бюджету за серпень 2012 року (а.с.17-18)

- уточнюючого розрахунку податкових зобов'язань з податку на додану вартість №15146 від 14 вересня 2012 року, відповідно до якого відповідачем самостійно визначено суму податку на додану вартість яка підлягає нарахуванню та сплаті в бюджет в зв'язку з виправленням помилки за звітній період - грудень 2009 року, також зазначеним розрахунком в зв'язку в виправленням помилки, нараховано суму штрафу (а.с.19-20)

- уточнюючого розрахунку податкових зобов'язань з податку на додану вартість №15316 від 25 вересня 2012 року, відповідно до якого відповідачем самостійно визначено суму податку на додану вартість яка підлягає нарахуванню та сплаті в бюджет в зв'язку з виправленням помилки за звітній період - квітень 2010 року, також зазначеним розрахунком в зв'язку в виправленням помилки, нараховано суму штрафу (а.с.21-22

- уточнюючого розрахунку податкових зобов'язань з податку на додану вартість №15317 від 25 вересня 2012 року, відповідно до якого відповідачем самостійно визначено суму податку на додану вартість яка підлягає нарахуванню та сплаті в бюджет в зв'язку з виправленням помилки за звітній період - січень 2010 року, також зазначеним розрахунком в зв'язку в виправленням помилки, нараховано суму штрафу (а.с.23-24)

- уточнюючого розрахунку податкових зобов'язань з податку на додану вартість №15333 від 27 вересня 2012 року, відповідно до якого відповідачем самостійно визначено суму податку на додану вартість яка підлягає нарахуванню та сплаті в бюджет в зв'язку з виправленням помилки за звітній період - жовтень 2009 року, також зазначеним розрахунком в зв'язку в виправленням помилки, нараховано суму штрафу (а.с.25-26)

У зв'язку з несплатою у встановлені законом строки узгодженої суми податкового зобов'язання з податку на додану вартість, що підтверджується зазначеними документами за відповідачем на час розгляду справи утворився податковий борг в розмірі 32612,00грн., наявність якого також підтверджена зворотнім боком облікової картки відповідача як платника податків (а.с.30)

Підпунктом 129.1.1. пункту 129.1. статті 129 Податкового кодексу України передбачено, що пеня нараховується після закінчення встановлених цим Кодексом строків погашення узгодженого грошового зобов'язання на суму податкового боргу нараховується пеня. Нарахування пені розпочинається при самостійному нарахуванні суми грошового зобов'язання платником податків - від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов'язання, визначеного цим Кодексом.

Пеня, визначена підпунктом 129.1.1 пункту 129.1 статті 129 Податкового кодексу, нараховується на суму податкового боргу (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені) із розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на день виникнення такого податкового боргу або на день його (його частини) погашення, залежно від того, яка з величин таких ставок є більшою, за кожний календарний день прострочення у його сплаті. (пункт 129.4 статті 129 Податкового кодексу України)

Відповідно до пункту 131.1. статті 131 Податкового кодексу України нараховані контролюючим органом суми пені самостійно сплачуються платником податків.

В судовому засіданні встановлено, що в зв'язку з несвоєчасною сплатою відповідачем як платником податків податкових зобов'язань зі сплати податку на додану вартість, податковою інспекцією було нараховано пеню в розмірі 12,72грн., наявність якої підтверджується зворотнім боком облікової картки відповідача як платника податків (а.с.30).

Розділом ХІІІ Податкового кодексу України врегульовані питання, пов'язані з обчисленням та сплатою плати за землю.

Відповідно до ст. 269 Податкового кодексу України платниками податку (плата за землю) є власники земельних ділянок, земельних часток (паїв), землекористувачі.

Підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки. Платником орендної плати є орендар земельної ділянки. Об'єктом оподаткування є земельна ділянка, надана в оренду. Податковий період, порядок обчислення орендної плати, строк сплати та порядок її зарахування до бюджетів застосовується відповідно до вимог статей 285-287 цього розділу (ст. 288 ПК України).

Згідно п.285.1 ст.285 ПК України базовим податковим (звітним) періодом для плати за землю є календарний рік.

Відповідно до п.п. 287.3, 287.4 ст.287 ПК України податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця. Податкове зобов'язання з плати за землю, визначене у новій звітній податковій декларації, у тому числі за нововідведені земельні ділянки, сплачується власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.

В судовому засіданні встановлено, що 02 лютого 2012 року комунальним підприємством «Краснодонське шляхово-експлуатаційне управління» подано до Краснодонської об'єднаної державної податкової інспекції в Луганській області податкову декларацію з земельного податку за 2012 рік, з самостійно визначеною сумою податку що підлягає сплаті до бюджету в загальному розмірі за рік на суму 6673,78грн., щомісячно сума податку яка підлягає сплаті згідно зазначеної декларації становить 556,15грн. (а.с.27-29). Також встановлено, відповідно до зворотнього боку облікової картки відповідача як платника податків за останнім рахується борг зі сплати земельного податку за серпень 2012 року в розмірі 556,15грн. (а.с.31)

Відповідно до п.п. 6.2.1. п. 6.2 ст. 6 Законом України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» № 2181 (який діяв до 01.01.2011р.), у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання в установлені строки, податковий орган надсилає такому платнику податків податкові вимоги.

На виконання зазначеної норми Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» Краснодонською державною податковою інспекцією в Луганській області було прийнято відносно відповідача першу податкову вимогу №1/69 від 26 жовтня 2001 року на загальну суму 827,00грн.(а.с.15) та другу податкову вимогу від 17 грудня 2001 року №2/231 на загальну суму 9704,14грн (а.с.16). Зазначені податкові вимоги були отримані представником відповідача особисто, відповідно 15 листопада 2001 року та 16 січня 2002 року, в установленому порядку не оскаржені, так вважаються чинними на час розгляду справи.

Підпунктами 87.1 та 87.2 статті 87 Податкового кодексу України визначено, що джерелами самостійної сплати грошових зобов'язань або погашення податкового боргу платника податків є будь-які власні кошти, у тому числі ті, що отримані від продажу товарів (робіт, послуг), майна, випуску цінних паперів, зокрема корпоративних прав, отримані як позика (кредит), та з інших джерел, з урахуванням особливостей, визначених цією статтею, а також суми надміру сплачених платежів до відповідних бюджетів. Джерелами погашення податкового боргу платника податків є будь-яке майно такого платника податків з урахуванням обмежень, визначених цим Кодексом, а також іншими законодавчими актами.

Пунктом 95.1.статті 95 Податкового кодексу України передбачено, що орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини. (пункт 95.3 статті 95 Податкового кодексу України)

Враховуючи вищевикладене, суд прийшов до висновку, що органом державної податкової служби при зверненні до адміністративного суду з позовом про стягнення податкового боргу дотримані вимоги норм податкового законодавства, за таких обставин позовні вимоги Краснодонської об'єднаної державної податкової інспекції Луганської області Державної податкової служби щодо стягнення з комунального підприємства «Краснодонське шляхово-експлуатаційне управління» суми податкового боргу в розмірі 33 180,87грн. яка складається з податкового боргу з податку на додану вартість в розмірі 32624,72грн. та з податкового боргу з земельного податку в розмірі 556,15грн, визнаються обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню в повному обсязі

Відповідно до статті 94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Керуючись статтями 71, 94, 158-163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Краснодонської об'єднаної державної податкової інспекції Луганської області Державної податкової служби до комунального підприємства «Краснодонське шляхово-експлуатаційне управління» про стягнення податкового боргу в розмірі 33 180,87грн. задовольнити повністю.

Стягнути з комунального підприємства «Краснодонське шляхово-експлуатаційне управління» (94407, Луганська область, м.Краснодон, вул..Макаренко,22, код 05472695) податковий борг з податку на додану вартість в розмірі 32 624,72грн. (тридцять дві тисячі шістсот двадцять чотири гривні 72 коп.) та з земельного податку в розмірі 556,15грн (п'ятсот п'ятдесят шість гривень 15коп.) з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків.

Постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку скаргу не було подано.

Постанова суду може бути оскаржена до Донецького апеляційного адміністративного суду. Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

На підставі частини 3 статті 160 КАС України у судовому засіданні проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Складення постанови у повному обсязі відкладено, про що згідно вимог частини 2 статті 167 КАС України повідомлено після проголошення вступної та резолютивної частин постанови у судовому засіданні.

Постанову у повному обсязі складено та підписано 05 листопада 2012 року.

СуддяА.М. Каюда

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення31.10.2012
Оприлюднено07.11.2012
Номер документу27259589
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/1270/8073/2012

Постанова від 31.10.2012

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

А.М. Каюда

Ухвала від 19.10.2012

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

А.М. Каюда

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні