cpg1251
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
29 жовтня 2012 р. Справа 6/74/2012/5003
за позовом : Українського державного підприємства поштового зв'язку "Укрпошта" в особі Вінницької дирекції
до : Приватного підприємства "ДПБ"
про стягнення 50 456,39 грн.
Головуючий суддя Говор Н.Д.
Cекретар судового засідання Мовчан Г.М.
Представники
позивача : Беліменко В. І. (довіреність № 12-250 від 02.07.12р.)
відповідача : не з'явився
Державної фінансової інспекції у Вінницькій області: Короп І.М. (довіреність № 369/12 від 02.10.12 р.)
ВСТАНОВИВ :
Українське державне підприємство поштового зв'язку "Укрпошта" в особі Вінницької дирекції звернулося до суду з позовом до Приватного підприємства "ДПБ" про стягнення 50456,39 грн. завищеної вартості та обсягів виконаних ремонтно-будівельних робіт.
Позовні вимоги мотивовані тим, що на виконання вимог п. 2.28 плану контрольно-ревізійної роботи Держфінінспекції України на ІІ квартал 2012р., та на підставі направлень на проведення ревізії від 09.04.2010р. № 353, 352 та від 11.04.2012р. № 371 було проведено ревізію окремих питань фінансово-господарської діяльності ВД УДППЗ «Укрпошта» за період з 01.04.2010р. по 01.04.2012р. За результатами ревізії було складено Акт ревізії окремих питань фінансово-господарської діяльності ВД УДППЗ «Укрпошта» за період з 01.04.2010р. по 01.04.2012р. Вказана ревізія була проведена з метою документального підтвердження виду, обсягу та якості операцій та розрахунків, проведення зустрічної звірки з ПП «ДПБ» за договорами підряду. Суцільною звіркою руху матеріалів по матеріальних звітах форми М-19 на відповідність кількості та вартості належних на списання матеріалів згідно обсягів виконаних робіт у співставленні з виробничими нормами по звітах М-29 за серпень-листопад 2011р. встановлено внесення недостовірної інформації про кількість та вартість використаних матеріалів, включених до актів приймання виконаних будівельних робіт форми № КБ-2в, за серпень-листопад 2011р. при виконанні ремонтних робіт по об'єктам, що призвело до завищення прямих витрат по матеріалах на загальну суму 36813,90 грн. з ПДВ.
Відповідач відзиву на позов та витребуваних судом документів не надав, представника у судове засідання не направив.
Ухвала про порушення провадження у справі від 28.08.2012р. та про відкладення розгляду справи від 18.09.2012р., 02.10.2012р., 18.10.2012р. направлені відповідачу рекомендованим листами на адресу, вказану в позовній заяві та у витязі з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців, а саме - вул. Хмельницьке шосе, 145, м. Вінниця, 21029. Органом поштового зв'язку кореспонденція повернута з відмітками "за зазначеною адресою не проживає". Згідно ст. 64 ГПК України ухвала про порушення провадження у справі надсилається сторонам за повідомленою ними господарському суду поштовою адресою. У разі ненадання сторонами інформації щодо їх поштової адреси, ухвала про відкриття провадження у справі надсилається за адресою місцезнаходження (місця проживання) сторін, що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців. У разі відсутності сторін за такою адресою, вважається, що ухвала про порушення провадження у справі вручена їм належним чином. Таким чином, суд вжив всі залежні від нього заходи для повідомлення відповідача про час і місце судового розгляду справи за його участю.
З огляду на подані в справу докази, суд приходить до висновку про те, що неявка представника відповідача в судове засідання не перешкоджає вирішенню спору у його відсутність. Спір відповідно положень ст. 75 ГПК України підлягає вирішенню за наявними в справі матеріалами.
Розглянувши матеріали справи , оцінивши наявні докази , заслухавши представників сторін, суд встановив наступне.
На виконання вимог п. 2.28 плану контрольно-ревізійної роботи Держфінінспекції України на ІІ квартал 2012р., та на підставі направлень на проведення ревізії від 09.04.2010р. № 353, 352 та від 11.04.2012р. № 371 було проведено ревізію окремих питань фінансово-господарської діяльності ВД УДППЗ «Укрпошта» за період з 01.04.2010р. по 01.04.2012р. За результатами ревізії було складено Акт ревізії окремих питань фінансово-господарської діяльності ВД УДППЗ «Укрпошта» за період з 01.04.2010р. по 01.04.2012р. Вказана ревізія була проведена з метою документального підтвердження виду, обсягу та якості операцій та розрахунків, проведення зустрічної звірки з ПП «ДПБ» за договорами підряду. Суцільною звіркою руху матеріалів по матеріальних звітах форми М-19 на відповідність кількості та вартості належних на списання матеріалів згідно обсягів виконаних робіт у співставленні з виробничими нормами по звітах М-29 за серпень-листопад 2011р. встановлено внесення недостовірної інформації про кількість та вартість використаних матеріалів, включених до актів приймання виконаних будівельних робіт форми № КБ-2в, за серпень-листопад 2011р. при виконанні ремонтних робіт по об'єктам, що призвело до завищення прямих витрат по матеріалах на загальну суму 36813,90 грн. з ПДВ.
На підставі направлення від 28.04.2012 року № 420 проведено зустрічну звірку у Приватному підприємстві «ДПБ» (далі - Підприємство) з метою документального підтвердження виду, обсягу операцій та розрахунків з Вінницькою дирекцією Українського державного підприємства поштового зв'язку «Укрпошта» (далі - Вінницька дирекція) за період з 01.04.2010 року по 01.04.2012 року.
Зустрічну звірку проведено з 03.05.2012 року по 08.05.2012 року з відома директора Підприємства Кицюка П.С., за результатами якої складено довідку № 57 від 08.05.2012р.
Зустрічною звіркою підтверджено, що Підприємством впродовж періоду, що підлягав звірці, укладено з Вінницькою дирекцією 7 договорів на проведення ремонтних робіт на загальну суму 430 194,76 гривень.
Зокрема, в 2011 році Підприємством укладено з Вінницькою дирекцією договір від 27.07.2011 року №25-09-609 на проведення ремонтних робіт (поточний ремонт мережі зовнішньої каналізації житлового будинку м. Вінниця, вул. Свердлова, 125), вартістю 10 778,0 грн. та строком виконання робіт липень-серпень 2011 року.
В 2011 році між Підприємством та Вінницькою дирекцією, укладено договори, зокрема:
- договір від 02.08.2011 року №25-09-617 на проведення ремонтних робіт (поточний ремонт поштового відділення с. Сокілець, вул. Леніна, 124), вартістю 11 050,15 грн. та строком виконання робіт серпень-вересень 2011 року;
- договір від 26.08.2011 року №25-09-663 на проведення ремонтних робіт (влаштування шатрової покрівлі авто мийки ЦОПП по вул. Максимовича, 35, м. Вінниця), вартістю 129 011,1 грн. та строком виконання робіт серпень-жовтень 2011 року;
- договір від 26.08.2011 року №25-09-664 на проведення ремонтних робіт (поточний ремонт покрівлі складу МТЗ Поштамп, м. Вінниця, площа Героїв Сталінграду, 2), вартістю 15 843,26 грн. та строком виконання робіт серпень жовтень 2011 року;
- договір від 26.09.2011 року №25-09-799 на проведення ремонтних робіт (ремонтно-будівельні роботи з ремонту покрівлі Поштампу м. Вінниця, площа Героїв Сталінграду, 2), вартістю 8 910,19 грн. та строком виконання робіт вересень-листопад 2011 року;
- договір від 27.09.2011 року №25-09-800 на проведення ремонтних робіт (капітальний ремонт приміщення МВПЗ №37, м. Вінниця, вул. Дачна,3), вартістю 148 114,06 грн. та строком виконання робіт вересень-грудень 2011 року та додаткова угода від 07.10.2011 №1 на проведення ремонтних робіт (ремонт кімнати листонош, коридора, кімнати №7, санвузлів, кабінета начальника), вартістю 67 885,2 грн.
- договір від 31.10.2011 року №25-09-870 на проведення ремонтних робіт (ремонтно-будівельні роботи з ремонту, покрівлі міського поштового відділення №36, м. Вінниця, вул. Шевченка,7), вартістю 38 602,8 грн. та строком виконання робіт листопад-грудень 2011 року.
За умовами вказаних договорів позивач доручає, а відповідач забезпечує відповідно до проектної документації та умов договорів підряду виконання робіт з капітального та поточного ремонту приміщень Вінницької дирекції. Згідно умов договорів відповідач зобов'язується сплатити відповідачу ціну робіт (ремонту) визначену в кошторисі, що є складовою частиною проектно-кошторисної документації, яку розробляв відповідач.
Відповідно до актів приймання виконаних будівельних робіт форми №КБ-2в Підприємством за серпень-листопад 2011 року виконано робіт по ремонту об'єктів на загальну суму 336 154,04 грн., зокрема:
- поточний ремонт мережі зовнішньої каналізації житлового будинку м. Вінниця, вул. Свердлова, 125 - 10778,4 грн.;
- поточний ремонт поштового відділення с. Сокілець - 11050,15 грн.;
- влаштування шатрової покрівлі авто мийки ЦОПП по вул. Максимовича, 35- 129011,1 грн.;
- поточний ремонт покрівлі складу МТЗ Поштами - 15387,07 грн.;
- ремонтно-будівельні роботи з ремонту покрівлі Поштампу - 15202,80 грн.;
- капітальний ремонт приміщення МВПЗ №37 - .116299,32 грн.;
- ремонтно-будівельні роботи з ремонту покрівлі міського поштового
відділення №36 - 38425,2 грн.
Суцільною звіркою руху матеріалів по наданих Підприємством матеріальних звітах форми М-19 на відповідність кількості та вартості належних до списання матеріалів згідно обсягів виконаних робіт у співставленні з виробничими нормами по звітах форми М-29 за серпень-листопад 2011 року встановлено внесення недостовірної інформації про кількість та вартість використаних матеріалів, включених до актів приймання виконаних будівельних робіт форми №КБ-2в за серпень-листопад 2011 р. при виконанні ремонтних робіт по об'єктам, що призвело до завищення прямих витрат по матеріалах на загальну суму 30678,25 грн. (без ПДВ).
Проведеним в ході зустрічної звірки порівнянням даних підсумкових відомостей ресурсів, в частині підтвердження достовірності включення до відшкодування транспортної складової в поточній ціні за одиницю матеріалів встановлено відсутність первинних підтверджуючих бухгалтерських документів (шляхових листів, товарно-транспортних накладних, договорів оренди автотранспортних засобів, актів наданих послуг та інших документів чим не дотримано вимоги п.7 ст.8 Закону №996, п.2.14 «Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку» та пункту 3.1.10.12 ДБН Д. 1.1-1-2000, в частині безпідставного включення до підсумкових відомостей ресурсів до актів форми №КБ-2в за серпень-листопад 2011 року транспортних витрат на доставку матеріалів на загальну суму 2 651 грн. без ПДВ.
Підприємством при відсутності складських приміщень, приміщень для зберігання матеріалів та відповідного персоналу, без фактичного підтвердження понесених заготівельно-складських витрат безпідставно включено до підсумкової відомості ресурсів до актів форми № КБ-2в за серпень-листопад 2011 року заготівельно-складські витрати на загальну суму 561,9 грн. без ПДВ.
Внаслідок включення Підприємством до прямих витрат вартості експлуатації будівельних машин і механізмів не підтверджених шляховими листами та фактичним списанням витрат по даних бухгалтерського обліку Підприємством завищено вартість підрядних робіт в актах приймання виконаних будівельних робіт форми №КБ-2в за вересень 2011 року №1, жовтень 2011 року №2 та листопад 2011 року №1 на загальну суму 1659,26 грн., без ПДВ, чим недотримано вимоги пунктів 3.1.10.4, 3.1.10.5 ДБНД. 1.1-2000.
Звіркою правильності визначення розміру кошторисного прибутку, застосованого при визначенні вартості ремонтних робіт по об'єктам встановлено, що Товариством відповідно до вимог пункту 2 таблиці 1 додатку 12 до ДБН Д 1.1-1-2000, із змінами, застосовано усереднений показник розміру прибутку - 2,7 1 грн./люд.-години «Ремонтні та реставраційно-відновалювальні роботи».
При виконанні робіт з влаштування шатрової покрівлі автомийки по вул. Максимовича, м. Вінниці в вересні, жовтні 2011 року, Підприємством застосовано коефіцієнт кошторисного прибутку в завищеному розмірі (2,87 грн./люд.-години «будинки зв'язку (у тому числі відділення зв'язку, радіо та телецентри, телеграфи, поштамти)», що призвело до зайвого включення до актів виконаних будівельних робіт форми №КБ-2в за вересень, жовтень 2011 року №1, №2 кошторисного прибутку на суму 176,32 гри. (без ПДВ).
Для визначення розміру адміністративних витрат відповідно до актів приймання виконаних будівельних робіт форми №КБ-2в за серпень-листопад 2011 року Підприємством застосовано усереднений показник розміру адміністративних витрат в розрахунку на 1 людино-годину загальної кошторисної трудомісткості робіт - 1,23 грн./люд.-год «Ремонт житла, об'єктів соціальної сфери, комунального призначення та благоустрою».
При виконанні робіт з влаштування шатрової покрівлі автомийки по вул. Максимовича, м. Вінниці в вересні, жовтні 2011 року, Підприємством застосовано коефіцієнт адміністративних витрат в завищеному розмірі (1,38 грн./люд.-год «Житлові будинки, громадські будівлі та споруди»), що призвело до зайвого включення в акт виконаних будівельних робіт форми №КБ-2в за вересень, жовтень 2011 року № 1, № 2 адміністративних витрат на суму 165,30 грн. (без ПДВ).
Звіркою правильності визначення розміру коштів на покриття загальновиробничих витрат визначених Підприємством, шляхом порівняння відомостей нарахування заробітної плати працівників Підприємства з звітами до Пенсійного фонду України (персоніфікація) не підтверджено включення до розрахунку І блоку загальновиробничих витрат Підприємством вартості заробітної плати загальновиробничого персоналу на загальну суму 3678 грн., без ПДВ, чим порушено вимоги пункту 4.2.1.1 та Додатку 19 ДБН Д. 1.1-1-2000, із змінами.
Оскільки, на Підприємстві відсутній загальновиробничий персонал та відповідно витрат на його утримання, зокрема витрати на основну, додаткову заробітну плату, будь-які інші грошові виплати працівників апарату управління відособлених виробничих структурних підрозділів будівельної організації (керівників, спеціалістів, службовців), лінійного персоналу (начальників дільниць, виконавців робіт, майстрів, механіків дільниць тощо).
Звіркою правильності визначення розміру коштів на покриття загальновиробничих витрат визначених Підприємством, встановлено, що при розрахунку усередненого показника III блоку решти загальновиробничих витрат в порушення Додатку 3 ДБН Д. 1.1-1-2000 Підприємством не застосовано коефіцієнт, що враховує зміни решти витрат в складі загальновиробничих витрат на величину, що відноситься на утримання та обслуговування апарату управління відокремлених виробничих структурних підрозділів в будівельній організації в розмірі 0,7821, внаслідок чого зайво включено до відшкодування вартість III блоку загальновиробничих витрат на загальну суму 1628,6 грн. (без ПДВ).
Звіркою правильності визначення розміру адміністративних витрат встановлено не застосування Підприємством понижуючого коефіцієнта 0,8639, внаслідок чого зайво включено до відшкодування вартість адміністративних витрат на загальну суму 848,37 грн. (без ПДВ).
Виконані роботи по бухгалтерському обліку відповідно до довідок про вартість виконаних будівельних робіт форми КБ-3 на суму 336 154,04 грн.
За виконані роботи по ремонту об'єктів протягом серпень-листопада 2011 року на розрахунковий рахунок Підприємства надійшло коштів на загальну суму 336154,04 грн., що підтверджується банківськими виписками підприємства за відповідні періоди.
За результатами проведеної зустрічної звірки не підтверджено по даним бухгалтерського обліку Підприємства включення до актів виконаних будівельних робіт форми №КБ-2в вартості ремонтних робіт на загальну суму 42047 грн. без ПДВ.
З урахуванням викладеного суд дійшов висновку, що відповідач безпідставно включив до актів виконаних будівельних робіт форми №КБ-2в вартість ремонтних робіт на загальну суму 50456,39 грн.
Відповідно до ст. 1212 ЦК України особа, яка набула майно або зберегла його у себе за рахунок іншої особи (потерпілого) без достатньої правової підстави (безпідставно набуте майно), зобов'язана повернути потерпілому це майно. Особа зобов'язана повернути майно і тоді, коли підстава, на якій воно було набуте, згодом відпала. Положення цієї глави застосовуються незалежно від того, чи безпідставне набуття або збереження майна було результатом поведінки набувача майна, потерпілого, інших осіб чи наслідком події.
За таких обставин позовні вимоги підлягають задоволенню в сумі 50456,39 грн. на підставі ст. 1212 ГПК України, оскільки стверджуються договорами на проведення ремонтних робіт від 02.08.2011 р. №25-09-617; від 26.08.2011р. №25-09-663; від 26.08.2011 р. №25-09-664; від 26.09.2011 р. №25-09-799; від 27.09.2011 р. №25-09-800; від 31.10.2011 р. №25-09-870; від 27.07.2011р. № 25-09-609; довідками про вартість виконаних будівельних робіт; актами виконаних робіт; розрахунком суми позову; довідкою Державної фінансової інспекції у Вінницькій області № 57 від 08.05.2012 р. , іншими матеріалами справи.
Відповідно до ст. 49 ГПК України судовий збір покладається на відповідача.
Керуючись ст. 33, 47, 49, 82, 84, 115,116 ГПК України, -
ВИРІШИВ :
Позов задовольнити.
Стягнути з Приватного підприємства "ДПБ" (вул. Хмельницьке шосе, 145, м. Вінниця, 21029, ідентифікаційний код 34886844) на користь Українського державного підприємства поштового зв'язку "Укрпошта" в особі Вінницької дирекції (вул. Соборна, 59, м. Вінниця, 21100, ідентифікаційний код 20116650) 50456,39 грн. безпідставно одержаних коштів, 1609,50 грн. судового збору..
Видати наказ після набрання рішенням законної сили.
Копію рішення направити сторонам.
Повний текст рішення суду оформлено і підписано відповідно до вимог ст.84 ГПК України 05 листопада 2012 р.
Суддя Говор Н.Д.
віддрук. 4 прим.:
1 - до справи
2 - позивачу Вінницька дирекція " Укрпошта " (вул. Соборна, 59, м. Вінниця, 21100)
3 - відповідачу Приватне підприємство " ДПБ " (вул. Хмельницьке шосе, 145, м. Вінниця, 21029)
4 - Державній фінансовій інспекції у Вінницькій області (вул. Хмельницьке шосе, 7, м. Вінниця, 21036)
Суд | Господарський суд Вінницької області |
Дата ухвалення рішення | 29.10.2012 |
Оприлюднено | 07.11.2012 |
Номер документу | 27266247 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Вінницької області
Говор Н.Д.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні