ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
73027, м. Херсон, вул. Робоча, 66, тел. 48-51-90
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"01" листопада 2012 р. Справа № 2-а-513/12/2170 Херсонський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді: Василяки Д.К.,
при секретарі: Блащуку В.В., за участю представника позивача Буксанчук Г.Д., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Великолепетиського районного центру зайнятості до Малолепетиської сільської ради про стягнення штрафу,
встановив:
Великолепетиський районний центр зайнятості Херсонської області (далі по тексту - позивач або РЦЗ) звернувся до адміністративного суду з позовом до Мололепетиської сільської ради Великолепетиського району Херсонської області (далі по тексту - відповідач або сільрада) про стягнення штрафної санкції в сумі 21 048,62 грн.
Відповідно до змісту позовної зави, вимоги позивача обґрунтовуються наступними обставинами: Малолепетиською сільською радою при звільненні громадянки ОСОБА_2, не надано до РЦЗ інформацію про заплановане та фактичне звільнення працівника. Не повідомлення РЦЗ є прямими порушенням вимог п.5 ст.20 Закону України «Про зайнятість населення» (далі - Закон №803-ХІІ). У разі неподання або порушення строків подання цих даних стягується штраф у розмірі річної заробітної плати за кожного вивільненого працівника. Ці кошти зараховуються до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття і використовуються для фінансування заходів по працевлаштуванню та соціального захисту вивільнюваних працівників. Сума штрафної санкції обрахована згідно з довідкою про доходи, яку відповідач надав ОСОБА_2, та становить 21 048,62 грн. Стягнення даної заборгованості є предметом судового розгляду.
Представник позивача вимоги позовної заяви підтримав, просив позов задовольнити.
Відповідач проти позову заперечив, мотивуючи свою позицію таким : оскільки РЦЗ не видане рішення про стягнення з сільради штрафних санкцій, не складено протокол про адміністративне правопорушення за несвоєчасне подання звітів до РЦЗ на посадових осіб відповідача, акт перевірки №79-ш від 11.10.2011 не є рішенням суб'єкта владних повноважень в розумінні ст.17 КАС України. З всього вищевикладеного сільрада робить висновок про відсутність у РЦЗ передбачених законодавством підстав для стягнення суми санкції, посилаючись лише на акт перевірки.
В судове засідання відповідач не прибув, в запереченні на адміністративний позов просив, суд, відмовити в задоволенні позовних вимог.
Повно та всебічно дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення позивача, врахувавши доводи відповідача покладені в основу заперечення на адміністративний позов, врахувавши норми законодавства, які регулюють зазначені правовідносини та їх використання відповідачем та позивачем при виконанні ними своїх обов'язків, суд приходить до висновку про наявність підстав для задоволення позовних вимог.
Як зазначено в преамбулі до Закону №803-ХІІ цей Закон визначає правові, економічні та організаційні основи зайнятості населення України і його захисту від безробіття, а також соціальної гарантії з боку держави в реалізації громадянами права на працю.
Для реалізації державної політики зайнятості населення, професійної орієнтації, підготовки і перепідготовки, працевлаштування та соціальної підтримки тимчасово не працюючих громадян у порядку, що визначається Кабінетом Міністрів України, створюється державна служба зайнятості, діяльність якої здійснюється під керівництвом Міністерства праці та соціальної політики України, місцевих державних адміністрацій та органів місцевого самоврядування. Державна служба зайнятості складається з: Державного центру зайнятості Міністерства праці та соціальної політики України, центру зайнятості Автономної Республіки Крим, обласних, Київського та Севастопольського міських, районних, міськрайонних, міських і районних у містах центрів зайнятості, центрів організації професійного навчання незайнятого населення і центрів професійної орієнтації населення, інспекцій по контролю за додержанням законодавства про зайнятість населення (п.1 ст.18 Закону№803-ХІІ). У складі державної служби зайнятості створюється інспекція, що здійснює контроль за виконанням законодавства про зайнятість підприємствами, установами й організаціями, незалежно від форм власності і господарювання, фермерами та іншими роботодавцями(п.4 ст.18 Закону№803-ХІІ). Державна служба зайнятості має право: стягувати з підприємств, установ і організацій, незалежно від форм власності, суми прихованих або занижених обов'язкових зборів та недоїмок до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття (абзац 11 п.2 ст.19 Закону №803-ХІІ).
Таким чином РЦЗ є органом державної влади в сфері зайнятості населення, професійної орієнтації, підготовки і перепідготовки, працевлаштування та соціальної підтримки тимчасово не працюючих громадян та має право звертатись до суду з зазначеним позовом.
При вивільненні працівників (у тому числі працюючих пенсіонерів та інвалідів) у зв'язку із змінами в організації виробництва і праці, у тому числі ліквідацією, реорганізацією або перепрофілюванням підприємств, установ, організацій, скороченням чисельності або штату працівників, підприємства, установи, організації, незалежно від форми власності, повідомляють про це не пізніш як за два місяці в письмовій формі державну службу зайнятості, вказуючи підстави і строки вивільнення, найменування професій, спеціальностей, кваліфікації, розмір оплати праці, а в десятиденний строк після вивільнення - направляють списки фактично вивільнених працівників, зазначаючи в них інвалідів.
У разі неподання або порушення строків подання цих даних стягується штраф у розмірі річної заробітної плати за кожного вивільненого працівника. Ці кошти зараховуються до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття і використовуються для фінансування заходів по працевлаштуванню та соціального захисту вивільнюваних працівників (п.5 ст.20 Закону№803-ХІІ).
Порядок стягнення та розміри штрафів за невиконання вимог цієї статті з підприємств, установ і організацій встановлюються законодавством України (п.6 ст.20 Закону№803-ХІІ).
Згідно акту №79/ш від 11.10.2011 встановлено, що сільрадою згідно розпорядження №37/0 від 20.07.2011 вивільнено працівника ОСОБА_2 Роботодавцем звіт про заплановане вивільнення (форми №4-ПН) та звіт про фактичне вивільнення ОСОБА_2 до РЦЗ не були надані. Відповідно довідки сільради від 11.10.2011 №690-2/10 дохід ОСОБА_2 за 12 місяців становив 21 048,62 грн. Враховуючи вчинене порушення та розмір 12 місячного заробітку сума санкцій становить 21 048,62 грн.
Вказаний акт було направлено до сільського голови, який з актом ознайомився з виконанням не згоден. Жодних дій щодо оскарження даного акту відповідач не здійснив, суму штрафної санкції сплатити відмовився.
Відповідно до ч.1 ст.71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. Позивач по справі довів наявність незаконних дій з боку відповідача, у досліджуваних судом відносинах.
За таких обставин, узагальнюючи викладене, суд дійшов висновку, що сума боргу відповідача в розмірі 21 048,62 грн., є обґрунтованою та підлягає стягненню.
Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають.
Керуючись ст.ст. 2.17,18,19,112, 158-163, 167 КАС України, суд -
постановив :
Позов задовольнити.
Стягнути з Малолепетиської сільської ради Великолепетиського району Херсонської області на користь Великолепетиського районного центру зайнятості штраф в сумі 21048( двадцять одну тисячу сорок вісім)грн. 62 копійки на р/р 37172305900083 код доходу 50040500 одержувач УДК у Великолепетиському районі банк одержувача ГУДКУ в Херсонській області МФО 852010 ОКПО 24103839.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України чи прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Повний текст постанови виготовлений та підписаний 05 листопада 2012 р.
Суддя Василяка Д.К.
кат. 10.2.3
Суд | Херсонський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 01.11.2012 |
Оприлюднено | 08.11.2012 |
Номер документу | 27283456 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Херсонський окружний адміністративний суд
Василяка Д.К.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні