Рішення
від 05.11.2012 по справі 17/105-12
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

cpg1251

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

01032, м. Київ, вул. Комінтерну, 16 тел. 235-24-26

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

"05" листопада 2012 р. Справа № 17/105-12

За позовом Товариства з обмеженою відповідальністю „Метро Кеш енд Кері Україна"

до Товариства з обмеженою відповідальністю „А.В.В.А.-Трейд"

про стягнення 68 687,49грн.

Суддя Горбасенко П.В.

За участю представників:

від позивача Тимчук Г.І. (дов. № 48-12 від 04.07.2012р.);

від відповідача не з'явилися.

Обставини справи:

Товариство з обмеженою відповідальністю „Метро Кеш енд Кері Україна" (далі -позивач) звернулося з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю „А.В.В.А.-Трейд" (далі - відповідач) про стягнення 68 687,49грн. заборгованості за договором поставки товарів та надання послуг № 22730 від 01.01.2010р.

Позовні вимоги обґрунтовані неналежним виконанням відповідачем своїх зобов'язань за договором поставки товарів та надання послуг № 22730 від 01.01.2010р.

Ухвалою господарського суду Київської області від 17.10.2012р. порушено провадження у справі № 17/105-12, розгляд справи призначено на 29.10.2012р.

Ухвалою господарського суду Київської області від 29.10.2012р. розгляд справи відкладено на 05.11.2012р.

У судовому засіданні 05.11.2012р. представник позивача підтримав позов повністю.

Відповідач в судові засідання 29.10.2012р. та 05.11.2012р. не з'явився, про причини неявки суд не повідомив, хоча про час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином.

Враховуючи, що неявка відповідача в судове засідання не перешкоджає розгляду спору по суті, суд вважає за можливе здійснити розгляд справи за наявними в ній матеріалами відповідно до статті 75 Господарського процесуального кодексу України за відсутності представника відповідача.

Розглянувши матеріали справи, дослідивши наявні в ній докази, оцінивши їх в сукупності та заслухавши пояснення представника позивача, суд

ВСТАНОВИВ:

01.01.2010р. між Товариством з обмеженою відповідальністю „А.В.В.А.-Трейд" (Постачальник) та Товариством з обмеженою відповідальністю „Метро Кеш енд Кері Україна" (МЕТРО) укладено договір поставки товарів та надання послуг № 22730, згідно якого МЕТРО зобов'язався надати постачальникові рекламні, інформаційні, маркетингові та інші послуги у порядку та згідно з додатковими угодами та додатками до договору, а постачальник -своєчасно оплачувати надані послуги.

Надання рекламних та інших послуг підтверджується актами приймання виконаних робіт. МЕТРО також надаватиме постачальнику послуги з логістики товарів згідно з процедурою та умовами, які вказані в Додатку 6 до договору. Постачальник постачає і передає у власність МЕТРО, а МЕТРО приймає та оплачує товари згідно з замовленнями МЕТРО та товаросупровідною документацією, які складають невід'ємну частину договору, на умовах договору (п.п. 1.1., 1.2. договору).

Пунктом 2.1. договору передбачено, що постачальник повинен поставляти товари вчасно, до відповідного ТЦ згідно з замовленням (DDP-рампа торговельного центру МЕТРО відповідній кількості та належної якості, а також у відповідності до усіх інших вимог згідно з замовленням.

Відповідно до п. 2.14. договору якщо постачальник доставляє товари у меншій кількості, ніж зазначено у замовленні, МЕТРО має право відмовить від прийняття чи прийняти товари у наявній кількості. У разі необхідності, МЕТРО будуть внесені відповідні коригування у транспортну накладну, які також будуть підписані представником постачальника чи перевізника та буде складено акт про розбіжності відповідно до положень пункту 2.17. У такому випадку неналежної кількості товару постачальник сплачує штраф в розмірі 15 % вартості товарів без ПДВ, яких не було поставлено, якщо поставка товарів здійснювалась для спеціальної пропозиції (пункт 2.19. договору). В будь-якому випадку сума штрафу не може бути меншою ніж 1 000грн. за кожний випадок поставки товару неналежної кількості. МЕТРО має право проводити залік таких штрафів з сумами, які належать постачальникові за доставлені товари в порядку, встановленому у п.п. 3.3. та 3.5. договору.

Згідно п. 2.16. договору в разі повного невиконання постачальником замовлення МЕТРО, постачальник зобов'язаний сплатити штрафні санкції у розмірі 15 % вартості таких замовлених, але не поставлених товарів, але у будь-якому випадку сума штрафної санкції не може бути меншою ніж 1 000грн. за кожний випадок невиконання замовлення. Замовлення МЕТРО вважатиметься повністю виконаним, якщо його не було доставлено постачальником протягом 10 днів після дати поставки, яку вказано у замовленні. У випадку доставки замовлення постачальником пізніше ніж через 10 днів після дати поставки, яку вказано в замовленні, при виставленні штрафних санкцій замовлення прирівнюється до недопоставленого. Положення цього пункту не застосовуються до поставок товарів до спеціальних пропозицій (пункт 2.19. договору). Метро має право проводити залік сум таких штрафів з сумами, які належать постачальникові за доставлені товари в порядку встановленому у п.п. 3.3. та 3.5. договору.

Якщо виявлено невідповідність якості, повноти, маркування (включаючи штрих-коди), упаковки товарів вимогам, передбаченим стандартами, технічними умовами, договором або даними, зазначеними на маркуванні упаковки, а також у відповідних документах, що засвідчують кількість та якість товарів, або якщо виявлено відсутність усіх або будь-яких супровідних документів, МЕТРО має право припинити прийняття товарів і скласти акт про розбіжності, у якому має бути зазначена кількість перевірених товарів і характер виявлених недоліків. Участь представника постачальника у підписанні акту про розбіжності не обов'язкова. У випадку складання акту розбіжностей у відсутності представника постачальника, акт про розбіжності підписується представником МЕТРО та незалежної третьої особи та є обов'язковим для постачальника. У такому випадку постачальник сплачує штраф у розмірі 15 % вартості товарів без ПДВ, які мають дефекти чи на які поширюються виявлені недоліки, які зазначені в пункті 2.17. Якщо недоліки стосуються товарів, які поставляються в межах дії спеціальної пропозиції (пункт 2.19. договору), розмір штрафу становитиме 30 % вартості товарів без ПДВ, які мають дефекти чи на які поширюються виявлені недоліки, які зазначені у цьому пункті. В будь-якому сума штрафу не може бути меншою ніж 1 000грн. за кожний випадок недоліків. МЕТРО має право проводити залік сум таких штрафів з сумами, які належать постачальникові за доставлені товари в порядку у п.п. 3.3. та 3.5. договору (п. 2.17. договору).

Відповідно до п. 2.18. договору у випадку наявності підстав для повернення товарів в порядку, визначеному для надіслання кореспонденції від МЕТРО постачальнику. Постачальник зобов'язаний вивезти повернутий товар з відповідного ТЦ протягом 15 днів з дня надіслання МЕТРО письмового повідомлення. При цьому постачальник зобов'язаний відшкодувати МЕТРО вартість товарів, які повертаються, протягом 15 днів або, у випадку наявності заборгованості МЕТРО перед постачальником за поставлений товар, заборгованість МЕТРО буде зменшена шляхом проведення заліку зустрічних вимог. Постачальник зобов'язаний надати МЕТРО коригуючі товарну і податкові накладні на суму вартості повернених товарів.

Пунктом 2.19.1. договору передбачено, що у випадку несвоєчасної доставки товарів, які мали бути поставлені протягом періоду спеціальної пропозиції, постачальник має сплатити штраф у розмірі 2 % ціни замовлених товарів (без ПДВ) за кожний день затримки, але не більше 30 % ціни замовлених товарів (без ПДВ.

Згідно п. 3.3. договору розрахунки між сторонами можуть здійснюватись шляхом проведення заліку зустрічних вимог, а саме: МЕТРО може зменшувати оплату, що належить постачальникові за товари на вартість наданих постачальникові послуг, а також інші суми, що мають бути сплачені постачальником згідно умов договору та додатків до нього. При цьому такий залік проводиться без підписання сторонами будь-яких додаткових документів, а всі дані відображаються в акті звірки взаєморозрахунків, який щомісячно направляється на адресу постачальника.

На виконання п. 1.1. договору поставки товарів та надання послуг № 22730 від 01.01.2010р. позивач надав відповідачу послуги на загальну суму 93 288,53грн., що підтверджується актами приймання (рахунок до сплати) наданих послуг (а.с. 34-57), підписаними та скріпленими печатками обох сторін договору.

Як вбачається з наявних матеріалів справи відповідач поставив відповідачу товар згідно товарних накладних на загальну суму 58 498,80грн., позивач на підставі п. 2.18. договору повернув відповідачу товар на загальну суму 31 434грн., що підтверджується повідомленнями про повернення товарів (а.с. 61-74).

Крім того, суд встановив, що позивачем у зв'язку з неналежним виконанням відповідачем зобов'язань за договором поставки товарів та надання послуг № 22730 від 01.01.2010р. нараховано 2 463,76грн. штрафних санкцій, зокрема: 1 666,20грн. штрафу у розмірі 15 % вартості товару без ПДВ, яких не було поставлено (п. 2.14. договору) або які мають дефекти чи на які поширюються виявлені недоліки (п. 2.17. договору), 471грн. штрафу у розмірі 15 % від вартості товарів, які були замовлені, але не поставлені, в разі повного невиконання постачальником замовлення покупця (п. 2.16. договору) та 326,56грн. штрафу у розмірі 2 % ціни замовлених товарів (без ПДВ) за кожний день затримки, у випадку несвоєчасної доставки товарів, які мали бути поставлені протягом періоду зниження цін, але не більше 30 % ціни замовлених товарів (без ПДВ) (абз. 5 п. 2.19.1. договору), що підтверджується повідомлення про нарахування штрафних санкцій (а.с. 58-60), підписаними та скріпленими печатками обох сторін договору.

На підставі п. 3.3. договору позивач провів залік зустрічних вимог, внаслідок чого сума заборгованості відповідача перед позивачем за договором поставки товарів та надання послуг № 22730 від 01.01.2010р. складає 68 687,49грн. (93 288,53грн. + 2 463,76грн. - 58 498,80грн. + 31 434грн. ).

Відповідач свій обов'язок, передбачений договором, з оплати отриманих згідно договору послуг та сплати штрафних санкцій, не виконав, суму заборгованості у розмірі 68 687,49грн. позивачу не сплатив, що підтверджується довідками АТ „Райффайзен Банк Аваль" № 56-3-1-00/1213 від 26.10.2012р. та № 56-3-1-00/1224 від 02.11.2012р. (а.с. 109-110), внаслідок чого заборгованість відповідача перед позивачем за договором поставки товарів та надання послуг № 22730 від 01.01.2010р. на момент судового розгляду справи склала 68 687,49грн., що підтверджується довідками АТ „Райффайзен Банк Аваль" № 56-3-1-00/1213 від 26.10.2012р. та № 56-3-1-00/1224 від 02.11.2012р. (а.с. 109-110), а також довідкою Товариства з обмеженою відповідальністю „Метро Кеш енд Кері Україна" від 26.10.2012р. (а.с. 84), підписаною директором та головним бухгалтером товариства та скріпленою печаткою позивача.

Предметом позову є вимога про стягнення 68 687,49грн. заборгованості за договором поставки товарів та надання послуг № 22730 від 01.01.2010р.

Суд встановив, що між сторонами виникли правовідносини поставки та надання послуг.

Частиною першою ст. 173 Господарського кодексу України визначено, що господарським визнається зобов'язання, що виникає між суб'єктом господарювання та іншим учасником (учасниками) відносин у сфері господарювання з підстав, передбачених цим Кодексом, в силу якого один суб'єкт (зобов'язана сторона, у тому числі боржник) зобов'язаний вчинити певну дію господарського чи управлінсько-господарського характеру на користь іншого суб'єкта (виконати роботу, передати майно, сплатити гроші, надати інформацію тощо), або утриматися від певних дій, а інший суб'єкт (управнена сторона, у тому числі кредитор) має право вимагати від зобов'язаної сторони виконання її обов'язку.

Майнові зобов'язання, які виникають між учасниками господарських відносин, регулюються Цивільним кодексом України з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом (абз. 2 ч. 1 ст. 175 ГК України).

Згідно ч. 1 ст. 712 Цивільного кодексу України за договором поставки продавець (постачальник), який здійснює підприємницьку діяльність, зобов'язується передати у встановлений строк (строки) товар у власність покупця для використання його у підприємницькій діяльності або в інших цілях, не пов'язаних з особистим, сімейним, домашнім або іншим подібним використанням, а покупець зобов'язується прийняти товар і сплатити за нього певну грошову суму.

Відповідно до ч. 1 ст. 903 Цивільного кодексу України якщо договором передбачено надання послуг за плату, замовник зобов'язаний оплатити надану йому послугу в розмірі, у строки та в порядку, що встановлені договором.

Пунктом першим статті 193 Господарського кодексу України та статтею 526 Цивільного кодексу України передбачено, що суб'єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов'язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов'язання -відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться.

Якщо у зобов'язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін). Якщо строк (термін) виконання боржником обов'язку не встановлений або визначений моментом пред'явлення вимоги, кредитор має право вимагати його виконання у будь-який час. Боржник повинен виконати такий обов'язок у семиденний строк від дня пред'явлення вимоги, якщо обов'язок негайного виконання не випливає із договору або актів цивільного законодавства (ст. 530 ЦК України).

Згідно ч. 1 ст. 612 ЦК України боржник вважається таким, що прострочив, якщо він не приступив до виконання зобов'язання або не виконав його у строк, встановлений договором або законом.

Суд встановив, що відповідач свій обов'язок, передбачений договором, з оплати отриманих згідно договору послуг та сплати штрафних санкцій, не виконав, суму заборгованості у розмірі 68 687,49грн. позивачу не сплатив, що підтверджується довідками АТ „Райффайзен Банк Аваль" № 56-3-1-00/1213 від 26.10.2012р. та № 56-3-1-00/1224 від 02.11.2012р. (а.с. 109-110), внаслідок чого заборгованість відповідача перед позивачем за договором поставки товарів та надання послуг № 22730 від 01.01.2010р. на момент судового розгляду справи склала 68 687,49грн., що підтверджується довідками АТ „Райффайзен Банк Аваль" № 56-3-1-00/1213 від 26.10.2012р. та № 56-3-1-00/1224 від 02.11.2012р. (а.с. 109-110).

Враховуючи те, що заборгованість відповідача перед позивачем на час прийняття судового рішення не погашено, розмір вказаної заборгованості відповідає фактичним обставинам справи, вимога позивача про стягнення з відповідача 68 687,49грн. заборгованості за договором поставки товарів та надання послуг № 22730 від 01.01.2010р. є обґрунтованою, підтверджується наявними в матеріалах справи доказами і відповідно підлягає задоволенню.

Витрати по сплаті судового збору, відповідно до статей 44, 49 ГПК України, покладаються судом на відповідача.

Керуючись ст.ст. 44, 49, 82-85 ГПК України, суд

В И Р І Ш И В:

1. Позов задовольнити повністю.

2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю „А.В.В.А.-Трейд" (08320, Київська обл., Бориспільский р-н., с. Велика Олександрівка, вул. Гагаріна, буд. 52, кв. 11; код ЄДРПОУ 31200088) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю „Метро Кеш енд Кері Україна" (02140, м. Київ, Дарницький р-н., проспект Петра Григоренка, буд. 43; код ЄДРПОУ 32049199) 68 687 (шістдесят вісім тисяч шістсот вісімдесят сім гривень) 49 коп. заборгованості за договором поставки товарів та надання послуг № 22730 від 01.01.2010р. та 1 609 (одну тисячу шістсот дев'ять гривень) 50 коп. судового збору.

Наказ видати після набрання рішенням законної сили.

Повне рішення складено: 07.11.2012р.

Суддя П.В. Горбасенко

Дата ухвалення рішення05.11.2012
Оприлюднено08.11.2012
Номер документу27296237
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —17/105-12

Рішення від 05.11.2012

Господарське

Господарський суд Київської області

Горбасенко П.В.

Ухвала від 29.10.2012

Господарське

Господарський суд Київської області

Горбасенко П.В.

Ухвала від 17.10.2012

Господарське

Господарський суд Київської області

Горбасенко П.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні