507/7-06
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
Київської області
01032, м. Київ - 32, вул. Комінтерну, 16тел. 230-31-77
ПОСТАНОВА
Іменем України
"15" листопада 2006 р. Справа № 507/7-06
12 год. 25 хв. м.Київ, вул.Комінтерну, 16
(зал судових засідань №205)
Господарський суд Київської області у складі головуючого судді Бабенка К.А. при секретарі Лялюк І.З. розглянув матеріали справи
за позовом заступника прокурора Київської області в інтересах держави –Міністерства палива та енергетики України в особі Державного підприємства „Національна енергетична компанія „Укренерго”, м. Київ
до сільськогосподарського підприємства „Маргус”, м. Тараща
про стягнення 1700 грн.
за участю представників сторін:
від прокуратури: Опанасенко Т.В. (прок. відділу; посв. №90 від 25.07.2006р.);
від позивачів: не з'явились;
від відповідача: не з'явився.
Суть спору:
до господарського суду Київської області звернувся заступник прокурора Київської області в інтересах держави –Міністерства палива та енергетики України в особі Державного підприємства „Національна енергетична компанія „Укренерго”, м. Київ з позовною заявою до сільськогосподарського підприємства „Маргус”, м. Тараща про стягнення 1700 грн.
Ухвалою про відкриття провадження в адміністративній справі від 30.10.2006р. її розгляд призначено на 15.11.2006р. (а.с. 1).
Сторони в судове засідання, яке відбулось 15.11.2006р. своїх представників не направили, хоча про день, час та місце розгляду справи були повідомлені належним чином.
В зв'язку з тим, що необхідних для вирішення спору доказів наявних в матеріалах справи достатньо, господарський суд повідомляв відповідача належним чином про дату, час і місце судового розгляду, згідно з п. 3.5.11 Інструкції з діловодства в господарських судах України, затвердженої наказом Вищого господарського суду України від 10.12.2002р. за №75 і це підтверджується журналом вихідної кореспонденції канцелярії господарського суду Київської області, відповідною відміткою на копії повістки та повідомленням про вручення поштового відправлення, наявних в матеріалах справи, справа розглядається без участі представника відповідача за наявними в ній матеріалами.
Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення прокурора, господарський суд
встановив:
Відповідно до частини першої ст. 5 Закону України «Про електроенергетику»№575/97-ВР від 16.10.1997р. (далі –Закон) державна політика в електроенергетиці базується на принципах створення умов безпечної експлуатації об'єктів електроенергетики та забезпечення відповідальності енергопостачальників та споживачів.
Згідно частини першої ст. 9 Закону державний нагляд в електроенергетиці здійснюють Державна інспекція з експлуатації електричних станцій і мереж та Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, та інші органи, визначені законодавством України.
Відповідно до Положення „Про регіональну державну інспекцію з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії в Центральному регіоні”, затвердженого 15.03.2002р. головним державним інспектором України з енергетичного нагляду (далі –Положення), регіональна державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії в Центральному регіоні створена у відповідності до Положення „Про державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної енергії”, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 17.05.2002р. №6656, наказу Мінпаливенерго України від 30.05.2002р. №323 та здійснює свою діяльність у складі Центральної електроенергетичної системи ДП „НЕК „Укренерго”. А згідно п. 8 Положення до складу Регіональної інспекції Держенернонагляду в Центральному регіоні входить державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної енергії в Київській області.
Частиною четвертою ст. 9 Закону передбачено, що державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії здійснює нагляд за електричними і тепловикористовуючими установками та тепловими мережами споживачів та суб'єктів електроенергетики.
22.02.2006р. Державною інспекцією з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії в Київській області проведено обстеження сільськогосподарського підприємства „Маргус”, в ході якого виявлено порушення ПКЕЕ, ПУЕ, ПТЕ та інших нормативних документів, в зв'язку з чим складено відповідний акт обстеження №О-053 (а.с. 5-6).
Відповідно до частини п'ятої ст. 9 Закону державні інспектори з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії мають право давати споживачам та суб'єктам електроенергетики обов'язкові для виконання приписи про усунення порушень нормативно-правових актів.
24.02.2006р. державною інспекцією з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії в Київській області, на підставі ст. 9 Закону та Акта обстеження №О-053 від 22.02.2006р. відповідачу видано припис №О-053 (а.с. 7-9), в якому відповідача зобов'язано до 24.03.2006р. надати план заходів щодо виконання цього припису.
23.05.2006р. державною інспекцією з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії в Київській області проведено повторну перевірку, в результаті якої встановлено невиконання припису №О-053 від 24.02.2006р., про що складено відповідний акт перевірки №52 (а.с. 10).
Відповідно до частини п'ятої ст. 9 Закону державні інспектори з енергетичного нагляду за режимами споживання енергетичної та теплової енергії мають право застосовувати в установленому законодавством України порядку санкції до суб'єкта господарської діяльності за порушення нормативно-правових актів.
Як передбачено частиною четвертою ст. 26 Закону споживач енергії несе відповідальність за порушення виконання приписів державних інспекцій з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії згідно з законодавством України.
Згідно частини третьої ст. 27 Закону суб'єкти господарської діяльності несуть відповідальність за правопорушення в електроенергетиці за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання рішень чи приписів Національної комісії регулювання електроенергетики України, Державної інспекції з експлуатації електричних станцій і мереж, Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії та порушення умов ліцензій –штраф у розмірі до п'яти тисяч неоподаткованих мінімумів доходів громадян.
За невиконання зазначеного вище припису №О-053 від 24.02.2006р. державною інспекцією з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії в Київській області 23.06.2006р. прийнято Постанову про накладення штрафу за порушення законодавства про електроенергетику №55 (а.с. 12), відповідно до якої на відповідача накладено штраф у розмірі 100 неоподаткованих мінімумів, що становить 1700 грн.
Відповідно до п. 10 „Положення про порядок накладення на суб'єктів господарської діяльності штрафів за порушення законодавства про електроенергетику”, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України №1312 від 21.07.1999р., суб'єкт господарської діяльності повинен сплатити штраф протягом 30 днів з дня винесення постанови про його накладення. У разі несплати штрафу у зазначений термін він стягується в судовому порядку.
Як зазначає позивач, накладений на відповідача зазначеною Постановою штраф на даний час ним не сплачено.
Згідно частини шостої ст. 27 Закону суми стягнених штрафів зараховуються до Державного бюджету України.
Тому, враховуючи викладене вище, господарський суд задовольняє позовні вимоги повністю та стягує з відповідача до державного бюджету України 1700 грн. штрафу за порушення законодавства про електроенергетику.
Відповідно до частини четвертої ст. 94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем –фізична чи юридична особа, судові витрати, здійсненні позивачем, з відповідача не стягуються.
На підставі викладеного та керуючись частиною першою ст. 5, частинами першою, четвертою та п'ятою ст. 9, частиною четвертою ст. 26, частинами третьою та шостою ст. 27 Закону України «Про електроенергетику»№575/97-ВР від 16.10.1997р.; п. 4 частини першої ст. 17, частиною четвертою ст. 94, ст. 163, п. 6 Прикінцевих та Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України, господарський суд
постановив:
1. Позов задовольнити повністю.
2. Стягнути з сільськогосподарського підприємства „Маргус” (ЗКПО 31400652) в доход Державного бюджету України на розрахунковий рахунок №311121066000591 у ВДК у Таращанському районі, МФО 821018 штраф за порушення законодавства про електроенергетику в сумі 1700 грн.
3. Копію даної Постанови направити сторонам.
Дану Постанову може бути оскаржено у 10-денний термін або у 20-денний термін після подання в 10-денний термін заяви про апеляційне оскарження.
Дана Постанова набирає законної сили після закінчення 10-денного терміну на подання заяви про апеляційне оскарження, апеляційної скарги у разі їх не подання або після закінчення 20-денного терміну після подання заяви про апеляційне оскарження у випадку неподання апеляційної скарги, або після закінчення апеляційного розгляду скарги і залишення її без задоволення, а Постанови суду –без змін.
Суддя Бабенко К. А.
Суд | Господарський суд Київської області |
Дата ухвалення рішення | 15.11.2006 |
Оприлюднено | 23.08.2007 |
Номер документу | 273053 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Київської області
Бабенко К.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні