Постанова
від 08.11.2012 по справі 2а-1670/6527/12
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

08 листопада 2012 року м. ПолтаваСправа № 2а-1670/6527/12

Полтавський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Гіглави О.В.,

при секретарі - Дрижирук М.І.,

за участю:

представника позивача - Батюти З.Ю.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Державної податкової інспекції у м. Полтаві Полтавської області Державної податкової служби до Товариства з обмеженою відповідальністю "Полтаваенергопром" про стягнення податкового боргу, -

В С Т А Н О В И В:

10 жовтня 2012 року Державна податкова інспекція у м. Полтаві Полтавської області Державної податкової служби звернулася до Полтавського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Товариства з обмеженою відповідальністю "Полтаваенергопром" про стягнення податкового боргу у розмірі 1566,19 грн.

В обґрунтування своїх позовних вимог позивач посилався на несплату відповідачем в строки, визначені податковим законодавством, узгодженої суми грошового зобов'язання у загальному розмірі 1566,19 грн, в тому числі з податку на додану вартість у сумі 1565,19 грн та по комунальному податку в сумі 1,00 грн.

У судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав, просив суд задовольнити їх в повному обсязі.

Відповідач в судове засідання явку свого уповноваженого представника вдруге не забезпечив. Судові повістки про виклик в судові засідання, призначені на 25.10.2012 та 08.11.2012, направлялися судом відповідачу за адресою: вул. Чехова, 7-А, м. Полтава, Полтавська область, 36000, яка внесена до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, та повернулися до суду з відмітками пошти "за закінченням терміну зберігання". З огляду на положення частини 8 статті 35, абзацу 2 частини 3 статті 167 Кодексу адміністративного судочинства України судові повістки вважаються врученими відповідачу.

За таких обставин суд вважає за можливе провести розгляд справи за даної явки.

Розглянувши подані позивачем документи, заслухавши пояснення представника позивача, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом встановлено, що ТОВ "Полтаваенергопром" (ідентифікаційний код 37185254) 22.06.2010 зареєстроване виконавчим комітетом Полтавської міської ради, номер запису про державну реєстрацію 1 588 102 0000 009215 та знаходиться на обліку як платник податків, зборів (обов'язкових платежів) в ДПІ у м. Полтаві.

Як слідує із матеріалів справи, 20.06.2011 ДПІ у м. Полтаві проведено невиїзну документальну перевірку ТОВ "Полтаваенергопром" з питання своєчасності подання податкового розрахунку комунального податку за 4 квартал 2010 року.

За результатами перевірки позивачем складений акт №5103/1505/37185254 від 20.06.2011, в якому зафіксовано порушення відповідачем підпункту 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 Закону України від 21.12.2000 №2181-ІІІ "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами", пункту 2.5 Положення про комунальний податок, затвердженого рішенням сьомої сесії Полтавської міської ради п'ятого скликання від 12.09.2006 (діючих на момент правочину), а саме, ТОВ "Полтаваенергопром" податковий розрахунок комунального податку за 4 квартал 2010 року по терміну подання 09.02.2011 до ДПІ у м. Полтаві не подано.

Штрафні санкції за порушення податкового законодавства за період з 1 січня по 30 червня 2011 року передбачені пунктом 7 підрозділу 10 Розділу ХХ Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VІ.

Так, пунктом 7 Підрозділу 10 "Інші перехідні положення" Розділу ХХ "Перехідні положення" Податкового кодексу України передбачено, що штрафні санкції за порушення податкового законодавства за період з 1 січня по 30 червня 2011 року застосовуються у розмірі не більше 1 гривні за кожне порушення.

На підставі акту перевірки №5103/1505/37185254 від 20.06.2011 податковим органом 20.06.2011 прийнято податкове повідомлення-рішення №0003011505 про застосування штрафних (фінансових) санкцій в сумі 1,00 грн, яке направлялося на адресу відповідача рекомендованим листом з повідомленням про вручення поштового відправлення та було отримане директором ТОВ "Полтаваенергопром" Чемьоркіним В.Є. 23.06.2011 (копія зворотнього повідомлення про вручення поштового відправлення наявна у матеріалах справи).

Судом також встановлено, що 11.10.2011 ДПІ у м. Полтаві проведено камеральну перевірку податкової звітності ТОВ "Полтаваенергопром" з податку на додану вартість за липень 2011 року.

За результатами перевірки позивачем складений акт №458/15-2/37185254 від 11.10.2011, в якому зафіксовано порушення відповідачем підпункту 49.18.1 пункту 49.18 статті 49, пункту 203.1 статті 203 Податкового кодексу України, а саме, відповідачем у встановлений законодавством строк не подано декларацію з податку на додану вартість за липень 2011 року (граничний строк подання - 22.08.2011).

Відповідно до положень пункту 120.1 статті 120 Податкового кодексу України неподання або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов'язаними нараховувати та сплачувати податки, збори податкових декларацій (розрахунків), - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 170 гривень. Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке порушення, - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020 гривень за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.

На підставі акту перевірки №458/15-2/37185254 від 11.10.2011 податковим органом 14.10.2011 прийнято податкове повідомлення-рішення №0008551502 про застосування штрафних (фінансових) санкцій в сумі 1020,00 грн. Зазначене рішення 14.10.2011 отримане особисто директором ТОВ "Полтаваенергопром" Чемьоркіним В.Є., що підтверджується підписом даної особи на корінці податкового повідомлення-рішення.

Станом на момент подання позову за даним податковим повідомленням-рішенням рахується заборгованість у сумі 447,87 грн (зменшено за рахунок переплати на суму 572,13 грн).

27.02.2012 ДПІ у м. Полтаві проведено перевірку ТОВ "Полтаваенергопром" з питання несплати суми податкового зобов'язання з податку на додану вартість за квітень 2011 року по терміну сплати 20.06.2011.

За результатами перевірки позивачем складений акт №156/15-2/37185254 від 27.02.2012, в якому зафіксовано порушення відповідачем пункту 57.1 статті 57 Податкового кодексу України, а саме, відповідачем було несвоєчасно сплачене узгоджене податкове зобов'язання з податку на додану вартість по декларації за квітень 2011 року в сумі 276,00 грн.

На підставі акту перевірки №156/15-2/37185254 від 27.02.2012 податковим органом 12.04.2012 прийнято податкове повідомлення-рішення №0005531502 про застосування штрафу в сумі 55,20 грн, яке направлялося на адресу відповідача рекомендованим листом з повідомленням про вручення поштового відправлення та було отримане директором ТОВ "Полтаваенергопром" Чемьоркіним В.Є. 14.05.2012 (копія зворотнього повідомлення про вручення поштового відправлення наявна у матеріалах справи).

Відповідно до пункту 57.3 статті 57 Податкового кодексу України у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.

У разі оскарження рішення контролюючого органу про нараховану суму грошового зобов'язання платник податків зобов'язаний самостійно погасити узгоджену суму, а також пеню та штрафні санкції за їх наявності протягом 10 календарних днів, наступних за днем такого узгодження.

Згідно з пунктом 58.3 статті 58 цього Кодексу податкове повідомлення-рішення вважається надісланим (врученим) платнику податків, якщо його передано посадовій особі такого платника податків під розписку або надіслано листом з повідомленням про вручення.

Податкове повідомлення-рішення вважається надісланим (врученим) фізичній особі, якщо його вручено їй особисто чи її законному представникові або надіслано на адресу за місцем проживання або останнього відомого її місцезнаходження фізичної особи з повідомленням про вручення. У такому самому порядку надсилаються податкові вимоги та рішення про результати розгляду скарг.

У разі коли пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення-рішення або податкові вимоги, або рішення про результати розгляду скарги через відсутність за місцезнаходженням посадових осіб, їх відмову прийняти податкове повідомлення-рішення або податкову вимогу, або рішення про результати розгляду скарги, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, податкове повідомлення-рішення або податкова вимога, або рішення про результати розгляду скарги вважаються врученими платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причин невручення.

У разі якщо вручити податкове повідомлення-рішення неможливо через помилку, допущену контролюючим органом, податкове повідомлення-рішення вважається таким, що не вручено платнику податків.

Рішення, прийняті контролюючим органом, можуть бути оскаржені в адміністративному або судовому порядку (пункт 56.1 статті 56 зазначеного Кодексу).

Судом не виявлено доказів здійснення відповідачем передбаченої пунктом 56.1 статті 56 Податкового кодексу України процедури адміністративного оскарження податкових повідомлень-рішень №0003011505 від 20.06.2011, №0008551502 від 14.10.2011 та №0005531502 від 12.04.2012, а також їх оскарження до суду.

Отже, суд не знаходить правових підстав та фактичних даних для висновку про те, що вказані податкові повідомлення-рішення ДПІ у м. Полтаві порушують права та охоронювані законом інтереси ТОВ "Полтаваенергопром" у сфері публічно-правових відносин і тому не створюють для нього обов'язку виконати їх владні приписи у частині сплати грошового зобов'язання.

Крім того, відповідно до пункту 49.2 статті 49 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є, відповідно до цього Кодексу незалежно від того, чи провадив такий платник податку господарську діяльність у звітному періоді.

Згідно з пунктом 49.18 статті 49 Податкового кодексу України податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює: - календарному місяцю (у тому числі в разі сплати місячних авансових внесків) - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця; - календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі в разі сплати квартальних або піврічних авансових внесків) - протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя); - календарному року, крім випадків, передбачених підпунктами 49.18.4 та 49.18.5 цього пункту - протягом 60 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року; - календарному року для платників податку на доходи фізичних осіб - до 1 травня року, що настає за звітним, крім випадків, передбачених розділом IV цього Кодексу; - календарному року для платників податку на доходи фізичних осіб - підприємців - протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року.

Відповідно до пункту 54.1 статті 54 Податкового кодексу України, крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов'язання та/або пені вважається узгодженою.

Пунктом 57.1 статті 57 Податкового кодексу України передбачено, що платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Судом встановлено, що 17.10.2011 відповідачем до ДПІ у м. Полтаві подано податкову декларацію з податку на додану вартість за вересень 2011 року №207504, в якій самостійно обчислено суму податку на додану вартість, яка підлягає нарахуванню та сплаті в бюджет за підсумками поточного звітного (податкового) періоду з урахуванням залишку від'ємного значення попереднього звітного періоду у розмірі 1041,00 грн.

Проте, у строки, встановлені пунктом 57.1 статті 57 Податкового кодексу України, вказану суми самостійно задекларованого податкового зобов'язання з податку на додану вартість відповідачем в добровільному порядку не сплачено.

Відповідно до пункту 1.3 Інструкції про порядок нарахування та погашення пені за платежами, що контролюються органами державної податкової служби, затвердженої наказом Державної податкової адміністрації України від 17.12.2010 №953, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 27.12.2010 №1350/18645, пеня - сума коштів у вигляді відсотків, нарахованих на суми грошових зобов'язань, не сплачених у встановлені законодавством строки.

Згідно підпункту 2.1.1 пункту 2.1 вказаної вище Інструкції пеня нараховується після закінчення встановлених Кодексом строків погашення узгодженого грошового зобов'язання на суму податкового боргу. Нарахування пені розпочинається: - при самостійному нарахуванні суми грошового зобов'язання платником податків - від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов'язання, визначеного Кодексом; - при нарахуванні суми грошового зобов'язання контролюючими органами - від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов'язання, визначеного у податковому повідомленні-рішенні згідно з Кодексом.

Пунктом 2.2 Інструкції про порядок нарахування та погашення пені за платежами, що контролюються органами державної податкової служби встановлено, що нарахування пені, визначеної підпунктом 2.1.1 пункту 2.1 цього розділу, здійснюється у день фактичного погашення податкового боргу (частини податкового боргу).

Згідно підпункту 2.3.1 пункту 2.3 вказаної Інструкції нарахування пені закінчується у день зарахування коштів на відповідний рахунок Державного казначейства України та/або в інших випадках погашення податкового боргу та/або грошових зобов'язань.

Пунктом 2.6 Інструкції про порядок нарахування та погашення пені за платежами, що контролюються органами державної податкової служби визначено, що пеня, визначена підпунктом 2.1.1 пункту 2.1 цього розділу, нараховується на суму податкового боргу (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені) із розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на день виникнення такого податкового боргу або на день його (його частини) погашення, залежно від того, яка з величин таких ставок є більшою, за кожний календарний день прострочення у його сплаті.

На підставі вказаних вище норм, податковим органом 21.12.2011 було нараховано ТОВ "Полтаваенергопром" пеню у загальному розмірі 21,12 грн, в тому числі: 12,87 грн - за період прострочення сплати податкового зобов'язання з 21.06.2011 по 20.12.2012; 0,09 грн - за період прострочення з 28.06.2011 по 20.12.2011; 8,16 грн - за період прострочення з 26.10.2011 по 20.12.2011.

З огляду на викладене, загальна сума узгодженого податкового зобов'язання з податку на додану вартість та з комунального податку, що не була сплачена відповідачем (з урахуванням переплати та донарахування пені по податку на додану вартість) станом на момент розгляду справи складає 1566,19 грн, в тому числі з податку на додану вартість в сумі 1565,19 грн та по комунальному податку в розмірі 1,00 грн.

Відповідно до підпункту 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.

Підпунктом 6.2.1 пункту 6.2 статті 6 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" визначено, що у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання в установлені строки, податковий орган надсилає такому платнику податків податкові вимоги.

Згідно підпункту 6.2.4 пункту 6.2 статті 6 цього Закону податкова вимога вважається надісланою (врученою) юридичній особі, якщо її передано посадовій особі такої юридичної особи під розписки або надіслано листом з повідомленням про вручення. Податкова вимога вважається надісланою (врученою) фізичній особі, якщо її вручено особисто такій фізичній особі або її законному представникові чи надіслано листом на її адресу за місцем проживання або останнього відомого місця її знаходження із повідомленням про вручення. У такому самому порядку надсилаються податкові повідомлення. У разі коли податковий орган або пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення або податкові вимоги у зв'язку з незнаходженням посадових осіб, їх відмовою прийняти податкове повідомлення або податкову вимогу, незнаходженням фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків, податковий орган розміщує податкове повідомлення або податкові вимоги на дошці податкових оголошень, встановленій на вільному для огляду місці біля входу до приміщення податкового органу. При цьому день розміщення такої податкової вимоги вважається днем її вручення.

Відповідно до вказаних вище правових норм, ДПІ у м. Полтаві виставлено відповідачу першу податкову вимогу №1/2249 від 27.12.2010, яка направлялася на адресу відповідача рекомендованим листом з повідомленням про вручення та отримана відповідачем 10.01.2011, що підтверджується копією зворотного повідомлення про вручення поштового відправлення.

Згідно інформації, наданої ДПІ у м. Полтаві до Полтавського окружного адміністративного суду 25.10.2012 (вх. №32120/12), починаючи з 27.12.2010 відповідач постійно перебуває у стані боржника, тому податкова вимога №1/2249 від 27.12.2010 не відкликалася.

Докази повної оплати чи погашення відповідачем в інший спосіб спірної суми боргу у матеріалах справи відсутні. Натомість, наявні у матеріалах справи облікові картки особового рахунку відповідача з податку на додану вартість та з комунального податку свідчать про наявність у відповідача податкового боргу з даних видів податків у загальній сумі 1566,19 грн, в тому числі з податку на додану вартість у сумі 1565,19 грн та по комунальному податку в сумі 1,00 грн.

Право податкових органів на звернення до суду з позовом про стягнення боргу перед бюджетом і державними цільовими фондами передбачене підпунктом 20.1.28 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України.

Відповідно до частини 1 статті 11 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Згідно із частиною 1 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Враховуючи викладене, суд приходить до висновку, що позовні вимоги ДПІ у м. Полтаві є обґрунтованими та підлягають задоволенню.

На підставі викладеного, керуючись статтями 7, 8, 9, 10, 11, 71, 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Державної податкової інспекції у м. Полтаві Полтавської області Державної податкової служби до Товариства з обмеженою відповідальністю "Полтаваенергопром" про стягнення податкового боргу задовольнити.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Полтаваенергопром" (ідентифікаційний код 37185254) кошти на погашення податкового боргу:

- з податку на додану вартість у розмірі 1565 (одна тисяча п'ятсот шістдесят п'ять) гривень 19 (дев'ятнадцять) копійок на р/р 31117029700002, код бюджетної класифікації платежу 14010100, одержувач УДКС у місті Полтаві Полтавської області, ЗКПО 38019510, банк одержувача ГУДКС України у Полтавській області, МФО 831019;

- з комунального податку у розмірі 1 (одна) гривня 00 (нуль) копійок на р/р 33219828700002, код бюджетної класифікації платежу 16010200, одержувач УДКС у місті Полтаві Полтавської області, ЗКПО 38019510, банк одержувача ГУДКС України у Полтавській області, МФО 831019.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Полтавський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з дня проголошення постанови з одночасним поданням її копії до суду апеляційної інстанції. У разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Повний текст постанови виготовлено 08 листопада 2012 року.

Суддя О.В. Гіглава

СудПолтавський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення08.11.2012
Оприлюднено09.11.2012
Номер документу27317841
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1670/6527/12

Ухвала від 12.10.2012

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

О.В. Гіглава

Постанова від 08.11.2012

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

О.В. Гіглава

Ухвала від 12.10.2012

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

О.В. Гіглава

Ухвала від 12.10.2012

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

О.В. Гіглава

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні