ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
20 серпня 2012 року 10:30 Справа № 0870/4965/12
м.Запоріжжя
Запорізький окружний адміністративний суд у складі
головуючого судді Авдєєва М.П.,
при секретарі судового засідання Корольові О.О.,
за участю представників:
позивача - не з'явився;
відповідача - не зявився;
розглянувши у місті Запоріжжі у порядку письмового провадження адміністративну справу
за заявою Державної податкової інспекції у Шевченківському районі м.Запоріжжя Запорізької області Державної податкової служби
до Приватного підприєства «Кліматбуд-центр»
про стягнення податкового боргу,
ВСТАНОВИВ:
28.05.2012 Державна податкова інспекція у Шевченківському районі м. Запоріжжя Запорізької області Державної податкової служби (надалі - позивач або ДПІ у Шевченківському районі м. Запоріжжя Запорізької області ДПС) звернулася з адміністративним позовом до Приватного підприємства «Кліматбуд-центр» (надалі - відповідач або ПП «Кліматбуд-центр») про стягнення податкового боргу.
Позивач в адміністративному позові зазначив, що податковий борг відповідача виник по податку на прибуток підприємств у сумі 522 грн. 00 коп., та з комунального податку у сумі 1534 грн. 10 коп.
Ухвалою судді від 31.05.2012 відкрито провадженні в адміністративній справі №0870/4965/12 та призначено судовий розгляд на 21.06.2012. Провадження у справі зупинялось до 20.08.2012.
20.08.2012 представник позивача у судове засідання не з'явився, проте надіслав на адресу суду клопотання про розгляд справи без його участі, а також позовні вимоги підтримує у повному обсязі, просить їх задовольнити.
Представник відповідача у судове засідання повторно не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлявся належним чином, направлене на адресу відповідача поштове відправлення із повісткою, яке не вручено адресату з незалежних від суду причин повернуто до суду, у зв'язку з чим, відповідно до приписів ч. 11 ст. 35 КАС України, вважається, що така повістка вручена належним чином, та суд визнав причину неявки представника відповідача неповажною.
Відповідно до ч. 1 ст. 41 КАС України фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
З'ясувавши обставини справи та перевіривши їх доказами, суд приходить до висновку про можливість задоволення позовних вимог з наступних підстав.
Відповідно до Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців відповідач зареєстрований за адресою: 69120, Запорізька область, м. Запоріжжя, Шевченківський район, вул. 8 Березня, буд. 22, кв.93. ПП «Кліматбуд-центр» має ідентифікаційний код 35215386.
Суд при вирішенні справи враховує наступне, податковий контроль - це система заходів, що вживаються контролюючими органами з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи «…» (п.61.1 ст.61 Податкового кодексу України).
За приписами пп.62.1.1-62.1.3 п.62.1 ст.62 Податкового кодексу України, податковий контроль здійснюється шляхом: ведення обліку платників податків; інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності органів державної податкової служби; перевірок та звірок відповідно до вимог цього Кодексу, а також перевірок щодо дотримання законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, у порядку, встановленому законами України, що регулюють відповідну сферу правовідносин.
У п.4.2.1 «Інструкції про порядок ведення органами державної податкової служби оперативного обліку платежів до бюджету, контроль за справлянням яких здійснюється органами державної податкової служби України», затвердженої 18.07.2005 наказом Державної податкової адміністрації України за №276, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 02.08.2005 за №843/11123 (далі за текстом - «Інструкція про порядок ведення органами державної податкової служби оперативного обліку платежів до бюджету, контроль за справлянням яких здійснюється органами державної податкової служби України») зазначено, що податкові зобов'язання, штрафні санкції, пеня, самостійно визначені платником у податковій звітності, вносяться до електронної бази даних підрозділами обробки та ведення податкових документів і формуються в електронні та паперові реєстри.
З метою обліку нарахованих і сплачених сум платежів до бюджету органами державної податкової служби на кожний поточний рік відкриваються особові рахунки за кожним платником та кожним видом платежу, які повинні сплачуватися такими платниками (п.3.1 «Інструкції про порядок ведення органами державної податкової служби оперативного обліку платежів до бюджету, контроль за справлянням яких здійснюється органами державної податкової служби України»).
У п.3.6 «Інструкції про порядок ведення органами державної податкової служби оперативного обліку платежів до бюджету, контроль за справлянням яких здійснюється органами державної податкової служби України» зазначено, що форми карток особових рахунків мають лицьовий та зворотний боки. На лицьовому боці картки відображаються умови справляння платежу та дані про платника податків. Зворотний бік картки відображає стан розрахунків платників з бюджетом (суми нарахованого та сплаченого платежу, пені, штрафних (фінансових) санкцій, плати за кредит щодо розстрочених (відстрочених) податкових зобов'язань, суми податкового боргу, надміру та/або помилково сплачені, та суми, заявлені до відшкодування, й інше).
За результатами невиїзної документальної перевірки своєчасності подання ПП «Кліматбуд-центр» податкової звітності, позивачем складено акт №403 від 14.04.2009, в якому зазначено порушення пп.16.4 ст.16 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» та п.п.5.3 п.5.3 ст.5 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників перед бюджетами та державними цільовими фондами», яким встановлено несвоєчасну сплату податкових зобов'язань з податку на прибуток та направлено даний акт відповідачу. Проте, 25.05.2009 акт про порушення податкового законодавства повернувся до ДПІ з відміткою поштового зв'язку «за закінченням терміну зберігання», в наслідок чого складено акт №1115 від 25.05.2009 про неможливість вручення акту перевірки.
За вказане порушення податкового законодавства України ДПІ у Шевченківському районі м. Запоріжжя Запорізької області ДПС 25.05.2009 прийнято податкове повідомлення-рішення №0054341502/0, яким відповідачу визначено податкове зобов'язання з податку на прибуток у розмірі 12 грн. 00 коп. Податкове повідомлення - рішення 27.05.2009 було вручено безпосередньо директору ПП «Кліматбуд-центр» ОСОБА_1
За результатами невиїзної документальної перевірки своєчасності подання ПП «Кліматбуд-центр» податкової звітності позивачем складено акт №407 від 17.04.2009, в якому зазначено порушення пп.4.1.4 п.4.1 ст.4 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», яким встановлено порушення граничних строків подання податкової звітності та направлено відповідачу. Проте, 25.05.2009 акт про порушення податкового законодавства повернувся до ДПІ м. Запоріжжя Запорізької області ДПС з відміткою поштового зв'язку «за закінченням терміну зберігання», в наслідок чого складено акт №1116 від 25.05.2009 про неможливість вручення акту перевірки.
За вказане порушення податкового законодавства України ДПІ у Шевченківському районі м. Запоріжжя 25.05.2009 прийнято податкове повідомлення-рішення №0056121502/0, яким відповідачу визначено податкове зобов'язання з податку на прибуток у розмірі 340 грн. 00 коп. (з яких 00 грн. 00 коп. - основний платіж, 340 грн. 00 коп. - штрафні (фінансові) санкції). Податкове повідомлення - рішення 27.05.2009 було вручено безпосередньо директору ПП «Кліматбуд-центр» ОСОБА_1
За результатами невиїзної документальної перевірки своєчасності подання ПП «Кліматбуд-центр» податкової звітності позивачем складено акт №1064 від 01.06.2009, в якому зазначено порушення пп.4.1.4 п.4.1 ст.4 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», яким встановлено порушення граничних строків подання податкової звітності та отримано 01.06.2009 особисто директором ПП «Кліматбуд-центр» ОСОБА_1
За вказане порушення податкового законодавства України ДПІ у Шевченківському районі м. Запоріжжя 25.05.2009 прийнято податкове повідомлення-рішення №0056411502/0, яким відповідачу визначено податкове зобов'язання з податку на прибуток у розмірі 170 грн. 00 коп. Податкове повідомлення - рішення 01.06.2009 було вручено безпосередньо директору ПП «Кліматбуд-центр» ОСОБА_1
Відповідачем не надано доказів скасування податкового повідомлення-рішення №0054341502/0, №0056121502/0 від 25.05.2009 та №0056411502/0 від 01.06.2009, тому відповідно до приписів п.1.3 ст.1 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» дане податкове зобов'язання є узгодженим і підлягає сплаті.
Позивачем в обґрунтування позовних вимог надано облікову картку ПП «Кліматбуд-центр», як платника податку (зворотній бік, скорочена форма) з податку на прибуток, згідно якої за відповідачем, обліковується борг у сумі 522 грн. 00 коп. Даних про розстрочення (відстрочення) податкового зобов'язання, надміру та/або помилково сплачені кошти вказаний документ - не містить.
Відповідач, не надав до суду будь-яких доказів про сплату вказаного податкового боргу.
Отже, позивачем доведено суму заборгованості відповідача з податку на прибуток у сумі 522 грн. 00 коп.
ПП «Кліматбуд-центр» подавалися до ДПІ у Шевченківському районі м. Запоріжжя Запорізької області ДПС податкові розрахунки комунального податку: №37265 від 28.05.2009 за квітень 2009 року, яким визначено податкове зобов'язання у сумі 1 грн. 70 коп.; №37266 від 01.06.2009 за травень 2009 року, яким визначено податкове зобов'язання у сумі 1 грн. 70 коп.; №37345 від 01.06.2009, яким визначено податкове зобов'язання у сумі 1 грн. 70 коп. на загальну суму 5 грн. 10 коп. Проте за відповідачем є переплата у розмірі 1 грн. 00 коп.
За вказаними Податковими розрахунками сума комунального податку складає 4 грн. 10коп.
Всупереч вимог пп.5.3.1 п.5.3 ст.5 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» та п.57.1 ст.57 Податкового кодексу України відповідачем самостійно визначені податкові зобов'язання не сплачені.
Відповідно до Акту №261/1502/35215386 від 28.05.2009, складеного співробітниками ДПІ у Шевченківському районі м. Запоріжжя за результатами невиїзної документальної перевірки своєчасності подання ПП «Кліматбуд-центр» податкової звітності, встановлено порушення пп.4.1.4 п.4.4 ст.4 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», п.2.5 «Про затвердження про комунальний податок» рішення Запорізької міської ради від 09.06.2004 №7 «Про внесення змін до положень про місцеві податки та збори», п.2.5 рішення Запорізької міської ради від 30.05.2005 №6 «Про внесення змін до положень про місцеві податки та збори» («Положення про комунальний податок») - платником комунального податку не подана або несвоєчасно подана податкова звітність по комунальному податку з квітеня 2008 року по квітень 2009 року. Даний акт перевірки особисто було вручено директору ПП «Кліматбуд-центр» ОСОБА_1
За вказані порушення податкового законодавства України ДПІ у Шевченківському районі м. Запоріжжя 10.06.2009 прийнято податкове повідомлення-рішення №0003471502/0, яким до відповідача за платежем з комунального податку застосовано штраф у розмірі 1530 грн. 00 коп. Податкове повідомлення - рішення особисто було вручено директору ПП «Кмілатбуд-центр» ОСОБА_1
Відповідач не надав до суду будь-яких доказів про скасування податкового повідомлення-рішення або сплату вказаних штрафних (фінансових) санкцій.
Відповідно до облікової картки платника податку (зворотній бік, скорочена форма) з комунального податку, ПП «Кліматбуд-центр» має заборгованість у сумі 1534 грн. 10 коп.
Отже, позивачем доведено суму заборгованості відповідача з комунального податку у сумі 1534 грн. 10 коп.
Відповідно до пп.5.3.1 п.5.3 ст.5 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом десяти календарних днів, наступних за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого пп.4.1.4 п.4.1 ст.4 цього Закону для подання податкової декларації. У разі коли відповідно до Закону контролюючий орган самостійно визначає податкове зобов'язання платника податків за причинами, не пов'язаними із порушенням податкового законодавства, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму податкового зобов'язання у строки, визначені у Законі з відповідного податку, а за їх відсутності - протягом тридцяти календарних днів від дня отримання податкового повідомлення про таке нарахування. У разі визначення податкового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах «а» - «в» підпункту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4, платник податків зобов'язаний погасити нараховану суму податкового зобов'язання протягом десяти календарних днів від дня отримання податкового повідомлення, крім випадків коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру апеляційного узгодження.
Відповідно до пп.5.4.1 п.5.4 ст.5 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» узгоджена сума податкового зобов'язання, не сплачена платником податків у строки, визначені цією статтею, визнається сумою податкового боргу.
За приписами пп.6.2.1 п.6.2 ст.6 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання в установлені строки, податковий орган надсилає такому платнику податків податкові вимоги.
Аналогічні вимоги містить п.59.1 ст.59 Податкового кодексу України.
Як зазначено у пп.14.1.153 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України, податкова вимога - це письмова вимога органу державної податкової служби до платника податків щодо погашення суми податкового боргу.
Також у п.14.1.175 ст.14 Податкового кодексу України, зазначено що, податковий борг - це сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності) самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Відповідно до пп. 6.2.4 п. 6.2 ст. 6 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», податкова вимога вважається надісланою (врученою) юридичній особі, якщо її передано посадовій особі такої юридичної особи під розписки або надіслано листом з повідомленням про вручення. Податкова вимога вважається надісланою (врученою) фізичній особі, якщо її вручено особисто такій фізичній особі або її законному представникові чи надіслано листом на її адресу за місцем проживання або останнього відомого місця її знаходження із повідомленням про вручення. У такому самому порядку надсилаються податкові повідомлення. У разі коли податковий орган або пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення або податкові вимоги у зв'язку з незнаходженням посадових осіб, їх відмовою прийняти податкове повідомлення або податкову вимогу, незнаходженням фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків, податковий орган розміщує податкове повідомлення або податкові вимоги на дошці податкових оголошень, встановленій на вільному для огляду місці біля входу до приміщення податкового органу. При цьому день розміщення такої податкової вимоги вважається днем її вручення. Порядок встановлення дошок податкових повідомлень визначається центральним податковим органом. Податкові повідомлення або податкові вимоги, розміщені з порушенням правил, встановлених цим підпунктом вважаються такими, що не були врученими (надісланими) платнику податків.
Такі ж самі вимоги містить п.58.3 ст.58 Податкового кодексу України.
Відповідно до п. 59.3 ст. 59 Податкового кодексу України встановлено, що податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов'язання.
Підпунктом 6.2.3 п.6.2 ст.6 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» встановлено, що податкові вимоги надсилаються: а) перша податкова вимога - не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання. Перша податкова вимога містить повідомлення про факт узгодження податкового зобов'язання та виникнення права податкової застави на активи платника податків, обов'язок погасити суму податкового боргу та можливі наслідки непогашення його у строк; б) друга податкова вимога - не раніше тридцятого календарного дня від дня направлення (вручення) першої податкової вимоги, у разі непогашення платником податків суми податкового боргу у встановлені строки. Друга податкова вимога додатково до відомостей, викладених у першій податковій вимозі, може містити повідомлення про дату та час проведення опису активів платника податків, що перебувають у податковій заставі, а також про дату та час проведення публічних торгів з їх продажу.
Судом досліджені надані позивачем: корінець першої податкової вимоги від 25.11.2008 за №1/853, корінець другої податкової вимоги 27.01.2009 за №2/143.
Відповідно до п.95.4 ст.95 Податкового кодексу України орган державної податкової служби на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків. Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно із ч.1 ст.71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Враховуючи вище викладене, судом з'ясовано, що ПП «Кліматбуд-центр» центр» на час судового засідання має податковий борг у сумі 2097 грн. 10 коп., у тому числі: по податку на прибуток - 522 грн. 00 коп., з комунального податку - 1534 грн. 10 коп., який у добровільному порядку не погашений. Враховуючи наведене, суд приходить до висновку, що позов підлягає задоволенню, вказана сума заборгованості повинна бути стягнута з відповідача.
Відповідно до приписів ч.4 ст.94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 11, 17, 35, 41, 71, 94, 160, 161, 162, 163 КАС України суд,
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний позов задовольнити.
2. Стягнути з Приватного підприємства «Кліматбуд-центр» (69068, Запорізька область, м. Запоріжжя, Шевченківський район, вул. 8 Березня, буд. 22, кв. 93, ідентифікаційний код 35215386) суму податкового боргу на користь Державного бюджету :
- з податку на прибуток підприємств у розмірі 522 (п'ятсот двадцять дві гривні) 00 коп., код платежу 11021000 на р/р 31114009700009, отримувач Державний бюджет Шевченківського району, код отримувача 38025367, банк -ГУДКСУ у Запорізькій області, МФО 813015;
- з комунального податку - 1534 (одна тисяча п'ятсот тридцять чотири гривні) 10 коп. на р/р 33218828700009, код платежу 16010200, отримувач -Місцевий бюджет Шевченківського району, код отримувача 38025367, банк -ГУДКСУ у Запорізькій області, МФО 813015.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 КАС України, або прийняття постанови у письмовому провадженні - з дня отримання копії постанови, апеляційної скарги, з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Суддя М.П. Авдєєв
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.08.2012 |
Оприлюднено | 12.11.2012 |
Номер документу | 27351419 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Авдєєв Максим Петрович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні