ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"29" жовтня 2012 р. Справа № 2а-3066/12/0970
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого -судді Мигалюка Ю.В.
секретаря Тимків У.Л.,
за участю сторін:
представника позивача: не з'явився,
представника відповідача: не з'явився,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду у м. Івано-Франківську адміністративну справу за позовом Калуської об'єднаної державної податкової інспекції Івано-Франківської області Державної податкової служби до Калуської районної організації аграрної партії України про стягнення податкового боргу в сумі 2 040 грн.,-
ВСТАНОВИВ:
03.10.2012 року Калуської об'єднаної державної податкової інспекції звернулася в суд з адміністративним позовом до Калуської районної організації аграрної партії України про стягнення податкового боргу в сумі 2 040 грн. Позовні вимоги мотивовані тим, що за відповідачем рахується заборгованість перед бюджетом, яка виникла у зв'язку із несплатою штрафних санкцій, застосованих за неподання податкової звітності по податку на прибуток за 12 податкових періодів.
Представник позивача в судове засідання не з'явився, на адресу суду подав клопотання про розгляд справи за його відсутності, позовні вимоги підтримав. Просив позов задовольнити.
Представник відповідача в судове засідання не з'явився з невідомих суду причин, хоча належним чином повідомлений про розгляд справи, про що свідчить поштове повідомлення про вручення кореспонденції. Наданим правом на подання заперечення проти позову відповідач не скористався. Заяв чи клопотань про відкладення розгляду справи чи про причини неявки суду не подав.
За таких обставин суд вбачає за можливе розглянути справу на підставі наявних доказів за відсутності сторін.
Розглянувши матеріали позову, дослідивши та оцінивши подані докази, суд прийшов до висновку про обґрунтованість позовних вимог з наступних підстав.
Згідно ч.1 ст.67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Судом встановлено, що спірні правовідносини виникли у 2008, 2009, 2010 році, а частина у 2011 році, а тому застосовує законодавство, що діяло на момент їх виникнення.
Згідно із ст.1 Закону України "Про об'єднання громадян" N 2460-XII від 16.06.1992р. об'єднанням громадян є добровільне громадське формування, створене на основі єдності інтересів для спільної реалізації громадянами своїх прав і свобод. Об'єднання громадян, незалежно від назви (рух, конгрес, асоціація, фонд, спілка тощо) відповідно до цього Закону визнається політичною партією або громадською організацією.
Відповідно до ст.2 Закону України "Про політичні партії в Україні"№ 2365 від 05.04.2001р. політична партія - це зареєстроване згідно з законом добровільне об'єднання громадян - прихильників певної загальнонаціональної програми суспільного розвитку, що має своєю метою сприяння формуванню і вираженню політичної волі громадян, бере участь у виборах та інших політичних заходах.
Політичні партії є неприбутковими організаціями (ст.14 даного Закону).
Контроль за джерелами та розмірами надходжень, сплатою податків об'єднаннями громадян здійснюють відповідно фінансові органи та органи державної податкової інспекції (ст.25 Закону України "Про об"єднання громадян"). Об'єднання громадян у встановленому порядку подають фінансовим органам декларації про свої доходи та витрати (ст.26 Закону).
Законом України «Про систему оподаткування»(чинного на момент виникнення спірних правовідносин) визначені види податків і зборів (обов'язкових платежів), що справляються на території України.
Згідно п.2 ч.1 ст.9 даного Закону платники податків зобов'язані подавати до державних податкових органів та інших державних органів відповідно до законів декларації, бухгалтерську звітність та інші документи і відомості, пов'язані з обчисленням і сплатою податків і зборів (обов'язкових платежів).
Відповідно до вимог п.16.1.4 п.16.1 ст.16 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний сплачувати податки і збори в строки та у розмірах встановлених цим Кодексом та законами митної справи.
З матеріалів справи вбачається, що відповідач 08.06.2007 року зареєстрований виконавчим комітетом Калуської міської ради як юридична особа та взятий на податковий облік як платник податків Калуською об'єднаною державною податковою інспекцією (а.с.5-6).
Згідно ст.1 Закону України «Про порядок погашень зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»(чинного на момент виникнення спірних правовідносин) податковий борг (недоїмка) - податкове зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгоджене платником податків або узгоджене в адміністративному чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений строк, а також пеня, нарахована на суму такого податкового зобов'язання згідно Закону України «Про порядок погашень зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»або іншими законами України.
Порядок та строки подання податкових декларацій встановлено п.п. 4.1.4 п.4.1 ст.4 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами».
Відповідно до абзацу 2 п.16.4 ст.16 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств»платники податку у строки, визначені законом, подають до податкового органу податкову декларацію про прибуток за звітний період, розраховану наростаючим підсумком з урахуванням від'ємного значення об'єкта оподаткування минулих податкових періодів у разі його наявності відповідно до п.6.1 ст.6 цього Закону. При цьому за звітні квартал, півріччя та три квартали платники податку подають спрощену декларацію, а за результатами звітного року -повну.
З матеріалів справи вбачається, що позивачем 09.02.2012 року проведено перевірку своєчасності подання податкової звітності, за результатами якої складено акт перевірки за № 246/1501/35170120 від 09.02.2012 року. В даному акті зафіксовано факти несвоєчасного подання відповідачем податкової звітності з податку на прибуток за 13 податкових періодів, а саме: за 2008 рік, 1 квартал 2009 року, 1 півріччя 2009 року, 9 місяців 2099 року, за 2009 рік, 1 квартал 2010 року, за 1 півріччя 2010 року, за 9 місяців 2010 року, за 2010 рік, за 1 квартал 2011 року, 2 квартал 2001 року та за 3 квартал 2011 року (а.с.10).
Відповідно до п.п. 17.1.1 п.17.1 ст.17 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»платник податків, що не подає податкову декларацію у строки, визначені законодавством, сплачує штраф у розмірі десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання або її затримку.
За неподання податкової декларації у строки, визначені законодавством або її затримку п.120.1 ст.120 Податкового кодексу України передбачена відповідальність: накладення штрафу в розмірі 170 гривень, за кожне таке неподання або несвоєчасне подання, а ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке порушення, тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020 гривень за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.
На підставі вищевказаного акту перевірки позивачем прийнято податкове повідомлення-рішення № 0000741501 від 09.02.2010 року про застосування штрафних (фінансових) санкцій на загальну суму 2040 грн. (170х12) (а.с.12).
Положенням п.п.5.2.1 п.5.2 ст.5 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»(чинного в редакції на час виникнення спірних правовідносин) встановлено, що податкове зобов'язання платника податків, нараховане контролюючим органом, вважається узгодженим в день отримання платником податків, за винятком випадків його апеляційного узгодження і відповідно до п.п.5.3.2 п.5.3 ст.5 Закону повинно бути сплачено платником податків на протязі 10-ти календарних днів, наступних за днем узгодження. Узгоджена сума податкового зобов'язання, не сплачена платником податків у строки, визначені цією статтею, визнається сумою податкового боргу платника податків.
Відповідно до вимог п.58.3 ст.58 Податкового кодексу України податкове повідомлення-рішення вважається надісланим (врученим) юридичній особі, якщо його передано посадовій особі такої юридичної особи під розписку або надіслано листом з повідомленням про вручення. У разі коли пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення-рішення або податкові вимоги, або рішення про результати розгляду скарги через відсутність за місцезнаходженням посадових осіб, їх відмову прийняти податкове повідомлення-рішення або податкову вимогу, або рішення про результати розгляду скарги, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, податкове повідомлення-рішення або податкова вимога, або рішення про результати розгляду скарги вважаються врученими платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причин невручення.
Актом від 20.02.2012 року засвідчено факт неможливості вручення податкового повідомлення-рішення відповідачу та у зв'язку з цим розміщення останнього на дошці податкових оголошень (а.с.14).
Таким чином, дані рішення позивачем доведено до відома відповідача, однак відповідачем залишено без виконання.
Наявність податкового боргу підтверджується копією акту перевірки, копіями податкового повідомлення-рішення, довідкою Калуською об'єднаної державної податкової інспекції №3518/10/190 від 21.08.2012 року та іншими матеріалами справи (а.с.8-13).
Підстав для звільнення відповідача від сплати заборгованості в судовому засіданні не встановлено.
Доказів сплати податкового боргу відповідачем суду не представлено, чим фактично не заперечено наявності заборгованості, яка є предметом спору в даній справі.
Згідно із п. 95.1. ст.95 Податкового кодексу України орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
За таких обставин позовні вимоги підлягають до задоволення.
На підставі наведеного, керуючись ст. 124 Конституції України, ст.ст. 2, 8-14, 86, 158-163, ст. 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити.
Стягнути з Калуської районної організації аграрної партії України (код ЄДРПОУ 35170120, вул. Сковороди, 10, м. Калуш, Івано-Франківська область, 77300) в дохід бюджету податковий борг в сумі 2 040 грн. (дві тисячі сорок гривень).
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 КАС України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбаченому частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.
Постанова набирає законної сили в порядку та строки встановлені статтею 254 КАС України.
Постанова складена в повному обсязі 05.11.2012 року.
Суддя: Мигалюк Ю.В.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.10.2012 |
Оприлюднено | 12.11.2012 |
Номер документу | 27351510 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Мигалюк Ю.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні