Рішення
від 08.11.2006 по справі 5/293-06-7813
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

5/293-06-7813

            

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ


ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

"08" листопада 2006 р.Справа  № 5/293-06-7813

За позовом: Акціонерного товариства закритого типу «Виробниче об'єднання «Облпаливо»

До відповідачів:

1. Одеської залізниці

2. Державного підприємства «Ровенькиантрацит»

Про стягнення 887, 04 грн.

                                                                                                                Суддя  Могил С.К.

Представники:

Від позивача: Пекарська Т.Л. на підставі довіреності

Від відповідачів:

1. Кірічек С.В. на підставі довіреності

2. не з'явився  

СУТЬ СПОРУ: про стягнення 887, 04 грн.

Позивач звернувся до господарського суду Одеської області із позовною заявою, у відповідності до якої просить стягнути з відповідача Одеської залізниці 887, 04 грн. збитків.

Відповідачем у судовому засіданні 27.09.2006 року було надано до суду відзив на позов, відповідно до якого відповідач просить суд його від відповідальності за нестачу вантажу звільнити в повному обсязі.

Ухвалою суду від 27.09.2006 року до участі у справі в якості іншого відповідача залучено Державне підприємство «Ровенькиантрацит»

 

Розглянувши матеріали справи, суд встановив:

21.12.2005 року між Державним підприємством «Ровенькиантрацит»та Акціонерним товариством закритого типу «Виробниче об'єднання «Облпаливо»було укладено договір № 208У/35-172 гп, відповідно до якого Державне підприємство «Ровенькиантрацит»зобов'язалось постачати Акціонерному товариству закритого типу «Виробниче об'єднання «Облпаливо» товар, а останнє в свою чергу зобов'язалось приймати товар та здійснювати його оплату.

Відповідно до умов укладеного договору перевезення товару здійснюється залізничним транспортом. Як видно з матеріалів справи перевізником товару є Одеська залізниця.

          Матеріалами справи підтверджено, що відправник вантажу відпустив зі станції відправлення на адресу позивача вугілля марки AС у вагоні № 67682252 за залізничною накладною № 52671234 в обсязі 69000 кг, проте фактично у зазначеному вагоні прибуло вугілля в об'ємі 65800 кг.

          Ціна однієї тонни вугілля марки AС становить 277,20 грн. за одну тонну вугілля з урахуванням ПДВ. При перевантаженні вугілля у вагоні № 67682252 встановлена нестача вугілля в обсязі 3200 кг.

          Наведене підтверджується комерційним актом серії БК № 041429 106 від 07.02.2006 року, актами загальної форми № 468 від 07.02.2006 року та № 465 від 07.02.2006 року.          

          Відповідно до ст. 110 Статуту залізниць України, перевізник несе відповідальність за збереження вантажу з моменту його прийняття до перевезення і до видачі його вантажоодержувачу, якщо не доведе, що недостача виникла по незалежним від перевізника причинам.

          Згідно ст.ст. 114, 115 Статуту, залізниця відповідає за незбереження прийнятого до перевезення вантажу у розмірі дійсної вартості втраченого вантажу чи в розмірі тієї суми, на яку було знищено його вартість. Вартість вантажу визначається на підставі загальної суми рахунка або іншого документа відправника, який підтверджує кількість і вартість відправленого вантажу, зокрема договору або контракту купівлі-продажу, специфікації на вантаж, довідки відправника про кількість, ціну і вартість відправленого вантажу, підписаної головним (старшим) бухгалтером.

          За незбереження (втрату, недостачу, псування і пошкодження) прийнятого до перевезення вантажу, залізниця несе відповідальність у розмірі фактично заподіяної шкоди, якщо не доведе, що недостача виникла з незалежних від неї причин (ст. 113 Статуту).

При подачі позову позивачем не було враховано вимоги ст. 114 Статуту залізниць України щодо обчислення збитків з урахуванням граничного розходження визначення маси вантажу і природної втрати вантажу під час перевезення. Так саме, відповідно до ст. 114 Статуту залізниць України, - залізниця відшкодовує фактичні збитки, що виникли з її вини під час перевезення вантажу, а саме:

          а) за втрату чи недостачу - у розмірі дійсної вартості втраченого вантажу чи його недостачі;

          б) за втрату вантажу, який здано до перевезення з оголошеною вартістю, - у розмірі оголошеної вартості, а  якщо залізниця доведе, що оголошена вартість перевищує дійсну, - у розмірах дійсної вартості;

          в) за псування і пошкодження - у розмірах тієї суми,  на яку було знижено його вартість.

          Недостача маси вантажу, за яку відшкодовуються збитки, в усіх випадках обчислюється з урахуванням граничного розходження визначення маси вантажу і природної втрати вантажу під час перевезення.

          Згідно з розрахунком відповідача, наданим представником відповідача в судовому засіданні з урахуванням граничного розходження визначення маси вантажу і природної втрати вантажу під час перевезення, збитки позивача від втрати вантажу складають 504, 50 грн.

          Відповідно до пункту 6 “Правил перевезення вантажів у вагонах відкритого типу” затверджених Наказом Міністерства транспорту України від 20.08.2001 року № 542 із  змінами та доповненнями, - у разі навантаження у вагони відкритого типу вантажів, які містять дрібні фракції, відправник повинен вжити заходів щодо запобігання видуванню або просипанню дрібних часток вантажу під час перевезення. Поверхня вантажу у всіх випадках розрівнюється і ущільнюється. З метою  забезпечення збереженості вантажу на його поверхню може наноситися захисне маркування або застосовуватися покриття плівкою (емульсією) чи інше закріплення верхнього шару вантажу.

Посилання в комерційному акті серії БК № 041429 106 від 07.02.2006 року на невжиття відправником заходів щодо запобігання видуванню або просипанню дрібних часток вантажу під час перевезення відсутнє.  

          Враховуючи те, що залізницею не було забезпечено схоронність переданого відправником до перевезення вантажу, відповідальність за недостачу вугілля з врахуванням природних витрат, слід покласти на перевізника - Одеську залізницю, за мінусом природних збитків та граничного розходження до визначення маси вантажу 2% від 69000 кг –1380 кг, оскільки вантаж було завантажено у вологому стані. При викладених обставинах нестача становить 1820 кг, що у грошовому вираженні становить 504, 50 грн.   

          Витрати зі сплати держмита та витрати на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу віднести на відповідача, згідно ст. 49 Господарського процесуального кодексу України.

Керуючись ст.ст. 33, 44, 49, 75, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, суд, -

В И Р І Ш И В:

1.          Позов задовольнити частково.

2.          Стягнути з Одеської залізниці (м. Одеса, вул. Пантелеймонівська, 19), код 01071315, р/р 26003000001 в Одеській філії АБ “Експрес-банк”, № 26031100003 в Одеській філії АБ “Експрес-банк”, МФО 328801 на користь акціонерного товариства закритого типу „Виробниче об'єднання „Облпаливо” (м. Одеса, вул. В. Арнаутська, 60) код 30514975, р/р 26000340 у ТОВ КБ „СКБ”, МФО 388313, вартість втраченого вантажу у розмірі 504 (п'ятсот чотири), 50 грн. 102 (сто дві) грн. держмита та 118 (сто вісімнадцять) грн. витрат на ІТЗ судового процесу.

Накази  видати згідно зі ст.116 ГПК України.

           

Рішення підписано 22.11.2006 року.

Рішення суду набирає чинності в порядку ст. 85 Господарського процесуального кодексу України, після закінчення десятиденного строку з дня його підписання.

Суддя                                                                                       Могил С.К.

СудГосподарський суд Одеської області
Дата ухвалення рішення08.11.2006
Оприлюднено28.08.2007
Номер документу273615
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —5/293-06-7813

Постанова від 23.01.2007

Господарське

Одеський апеляційний господарський суд

Журавльов О.О.

Рішення від 08.11.2006

Господарське

Господарський суд Одеської області

Могил С.К.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні