26/494-06-11435
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ
УХВАЛА
"15" листопада 2006 р.Справа № 26/494-06-11435
За позовом : Управління Пенсійного Фонду України в Ширяєвському районі
Одеської області
до відповідача : сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю
„Хлібороб”
про стягнення 4838,21 грн.
Суддя Никифорчук М.І.
за участю представників :
від позивача : Силенно З.Б. за довіреністю;
від відповідача : не з*явився;
Суть спору : заявлено вимога про стягнення з відповідача витрат на виплату та доставку пенсій призначених на пільгових умовах в сумі 4838,21 грн. за 2005р.
Представник позивача вимоги підтримує.
Представник відповідача у судове засідання не з*явився, був повідомлений належним чином про час та місце розглядання справи, причини неявки суду не повідомив, відзив на позов не надав.
Розглянувши матеріали справи, вислухавши представника позивача, господарський суд, -
у с т а н о в и в :
Позивачем заявлено вимога про стягнення з відповідача витрат на виплату та доставку пенсій призначених на пільгових умовах в сумі 3977,81 грн. за 2005р.
Відповідно до пункту 1 Положення про Пенсійний фонд України, затвердженого Указом Президента України від 01.03.2001р. N 121/2001, Пенсійний фонд України (далі –Пенсійний фонд) є центральним органом виконавчої влади, що, зокрема, здійснює керівництво та управління солідарною системою загальнообов'язкового державного пенсійного страхування, провадить збір, акумуляцію та облік страхових внесків.
Згідно з пунктом 1.1 Положення про управління Пенсійного фонду України в районах, містах і районах у містах, затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України від 30.04.2002 р. N 8-2 (далі - Положення про управління Пенсійного фонду), управління у районах, містах і районах у містах (далі - Управління) є органами Пенсійного фонду, підвідомчими відповідно головним управлінням цього Фонду в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, що разом з цими управліннями утворюють систему органів Пенсійного фонду.
Відповідно до підпункту 6 пункту 2.2 Положення про управління Пенсійного фонду Управління відповідно до покладених на нього завдань контролює надходження страхових внесків та інших платежів до Пенсійного фонду від підприємств, установ, організацій та громадян, збирає у встановленому порядку відповідну звітність, проводить планові та позапланові перевірки фінансово-бухгалтерських документів, звітів та інших документів щодо правильності обчислення та сплати страхових внесків, цільового використання коштів Пенсійного фонду в організаціях, що здійснюють виплату і доставку пенсій.
З наведеного випливає, що Управління у прийнятті рішення про стягнення простроченої заборгованості зі сплати страхових внесків діють як органи державної влади у здійсненні ними владних управлінських функцій і, відповідно, як суб'єкти владних повноважень.
Згідно з підпунктом 7 пункту 2.3 Положення про управління Пенсійного фонду Управління має право стягувати з платників страхових внесків несплачені суми страхових внесків.
За змістом статті 106 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" саме територіальним органам Пенсійного фонду надано право приймати рішення про сплату простроченої заборгованості із сплати страхових внесків.
Пункт 4 частини 1 статті 17 Кодексу адміністративного судочинства України, що набрав законної сили з 1.09.2005р. ( далі –КАСУ), відносить до компетенції адміністративних судів спори за зверненнями суб*єкта владних повноважень у випадках, встановлених законом.
Звертаючись у 2006 р., тобто після набрання законної сили КАСУ, з позовом до відповідача про стягнення витрат на виплату та доставку пенсій призначених на пільгових умовах Управління не звернуло уваги на те, що відповідно до абзацу першого пункту 7 розділу VІІ Прикінцевий та перехідних положень КАСУ –після набрання чинності цим Кодексом заяви та скарги у спорах, що виникають з адміністративно-правових відносин, повинні подаватись і розглядатись в порядку встановленим цим Кодексом, та пред*явив позов до господарського суду до відповідача не в порядку, встановленого КАСУ, а згідно господарського процесуального кодексу України чим порушив процесуальні права відповідача. відповідно до статей 48,51, 105 та 106 КАСУ та зазначені Прикінцеві та перехідні положення КАСУ.
З вище приведеного випливає, що даний спір є спором між суб*єктом власних повноважень та відповідачем, який не підлягає вирішенню в господарських судах України на підставі Господарського процесуального кодексу України, тому господарський суд доходить до висновку що провадження по справі слід припинити згідно пункту 1 частини 1 статті 80 Господарського процесуального кодексу України, що не позбавляє можливості Управління звернутись до суду в порядку, встановленим Кодексом адміністративного судочинства України, для вирішення питання по суті.
Враховуючи викладене і, керуючись пунктом 1 частини 1 статті 80, статею 86 Гоподарського процесуального кодексу України, господарський суд, -
у х в а л и в :
Провадження по справі припинити так як спір не підлягає вирішенню в господарських судах України на підставі Господарського процесуального кодексу України.
Суддя Никифорчук М.І.
Суд | Господарський суд Одеської області |
Дата ухвалення рішення | 15.11.2006 |
Оприлюднено | 28.08.2007 |
Номер документу | 273761 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Одеської області
Никифорчук М.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні