10/5608-А
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
29000, м. Хмельницький, Майдан Незалежності, 1 тел. 79-57-10, факс 79-58-82
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
"20" листопада 2006 р. Справа №10/5608-А
за позовом Державної податкової інспекції у Красилівському районі м. Красилів
до Відкритого акціонерного товариства "Красилівське автотранспортне підприємство 16841" м. Красилів
про звернення стягнення 52540,92 грн. заборгованості на активи
Суддя Виноградова В.В. Секретар судового засідання Лісняк О.А.
(помічник судді)
Представники сторін:
позивача Нахілко Ю.О. –за довіреністю від 25.07.2006 №561/8/10-014
відповідача не з'явився
Постанова приймається 20.11.2006р., оскільки в судовому засіданні оголошувалася перерва.
Суть спору:
Позивач звернувся до суду з позовом, в якому просить стягнути з відповідача 52540,92 грн. заборгованості по податку з доходів фізичних осіб. Зазначає, що дана заборгованість встановлена за результатами проведеної перевірки дотримання вимог податкового та валютного законодавства відповідачем за період з 01.04.2004р. по 31.03.2005р., підтверджується актом перевірки №242-23-03119204 від 18.07.2006р., довідкою від 14.07.2005р. №34-17-03119204.
В обгрунтуваання вимог посилається на порушення відповідачем вимог ст.8 Закону України „Про податок з доходів фізичних осіб”, а саме відповідачем при виплаті заробітної плати не перераховано до бюджету податок з доходів фізичних осіб. При цьому звертає увагу на те що згідно ст. 20 вищевказаного Закону особами відповідальними за погашення податкового зобов'язання або податкового боргу є юридична особа, яка зобов'язана нараховувати, утримувати та сплачувати (перераховувати) до бюджетів податок і вони несуть фінансову відповідальність.
Звертає увагу на приписи ст. 14 Закону України “ Про систему оподаткування” відповідно до яких податок на доходи фізичних осіб входить до системи оподаткування та на визначений Конституцією України та даним Законом обов'язок своєчасної та повної сплати податків платниками.
В підтвердження подано розрахунок заборгованості, акт звірки заборгованості по акту від 18.07.2005р.
Позивачем в порядку ст.51 КАС України подано уточнення позовних вимог, просить суд звернути стягнення на активи відповідача заборгованість по податку з доходів фізичних осіб в сумі 52540,92 грн., яка виникла станом на 31.05.2005р. При цьому, зазначає, що вказану заборгованість відповідач визнав шляхом підписання акту перевірки та від 18.07.2005р. та довідки від 14.07.2005р., в яких зафіксовано, що відповідачем несвоєчасно перераховується до бюджету податок з доходів фізичних осіб, внаслідок чого допущено заборгованість перед бюджетом в сумі 52540,92 грн. станом на 31.05.2005р.
Викликаний в судове засідання для дачі пояснень ст. податковий ревізор-інспектор ДПІ у Красилівському районі Лісовець О.Є., яка здійснювала перевірку, пояснила, що заборгованість по податку з доходів фізичних осіб за період з 01.04.2004р. по 31.03.2005р. зафіксована актом перевірки від 18.07.2005р. з врахуванням заборгованості в сумі 26523,04 грн., яка утворилась за попередні періоди.
Відповідач повноважного представника в судове засідання не направив, проте в наданих письмових поясненнях просить розглядати справу без його участі, при цьому суму позовних вимог визнає, зазначив, що заборгованість виникла в результаті важкого фінансового становища підприємства, що спричинило накопичення заборгованості по прибутковому податку з громадян.
Сторонами подано суду акт звірки розрахунків з бюджетом по податку з доходів фізичних осіб станом на 01.06.2005р. (підписаний представниками сторін та скріплений печатками) відповідно до якого відповідач підтвердив наявну заборгованість в розмірі 52540. 92 грн.
Розглядом поданих матеріалів справи встановлено наступне:
Відкрите акціонерне товариство „Красилівське автотранспортне підприємство 16841” м. Красилів, зареєстроване як суб'єкт підприємницької діяльності –юридична особа, включене до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України, що підтверджується довідкою Хмельницького обласного управління статистики №1891.
Красилівською ОДПІ проведено комплексну планову документальну перевірку дотримання вимог податкового та валютного законодавства ВАТ “Красилівське автотранспортне підприємство 16841” за період з 01.04.2004р. по 31.03.2005р., за результатами якої складено акт перевірки від 18.02.2005р. №242-23-03119204 Під час перевірки складено довідку від 14.07.2005р. №34-17-03119204 про результати перевірки правильності обчислення та своєчасності внесення до бюджету сум податку з доходів фізичних осіб, повноти та правильності подання податкового розрахунку за формою 1-ДФ (період з 01.05.2004р. по 31.05.2005р.).
В акті перевірки та даній довідці зафіксовано, що за період з 01.05.2004р. по 31.05.2005р. відповідачем нараховано 356885 грн. заробітної плати з врахуванням заборгованості станом на 01.05.2004р. в сумі 64472,41 грн., виплачено 2967801,15 грн. заробітної плати. Заборгованість по заробітній платі станом на 31.05.2005р. становить 60104,85грн. Зазначено, що із заробітної плати з 01.05.2004р.по 31.05.2005р. утримано податок з доходів фізичних осіб в сумі 61784,19 грн. з врахуванням перехідного сальдо станом на 01.05.2004р. в сумі 33755,32 грн., фактично перераховано до бюджету 9243,27 грн. податку з доходів фізичних осіб, станом на 31.05.2005р. заборгованість по вказаному податку становить 52540,92 грн.
Зроблено висновок, що в порушення п.п.8.1.2 п.8.1 ст.8 Закону України “Про податок з доходів фізичних осіб” ВАТ “Красилівське автотранспортне підприємство №16841” м. Красилів допущено несвоєчасне перерахування утриманих сум податку з доходів фізичних осіб до бюджету у період з 01.05.2004р. по 31.05.2005р., внаслідок чого виникла заборгованість перед бюджетом по податку з доходів фізичних осіб в сумі 52540,92 грн. Відповідно до п.п.16.4.1 п..16.4 ст.16 Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” на суму податкового боргу нараховано пеню в сумі 360,05 грн. грн.
З метою погашення податкового боргу, у відповідності до пп.6.2 ст. 6 Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” відповідачу було виставлено податкові вимоги.
Позивачем у відповідності до пп.7.2.1 п.7.2 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" було прийнято рішення №20 від 11.02.2002р. про застосування заходів погашення податкового боргу платника податків за рахунок стягнення його активів.
В в'язку із непогашенням заборгованості по податку з доходів фізичних осіб в добровільному порядку позивачем подано позов до суду про звернення стягнення 52540,92 грн. заборгованості по сплаті податку з фізичних осіб на активи відповідача.
Досліджуючи надані докази, оцінюючи їх в сукупності, до уваги приймається наступне.
Статтею 67 Конституції України та ст. 9 Закону України "Про систему оподаткування" на платників податків покладено обов'язок своєчасно та у повному обсязі сплачувати загальнодержавні та місцеві податки і збори до державного та місцевих бюджетів.
Принципи побудови системи оподаткування в Україні, податки і збори (обов'язкові платежі) до бюджетів та до державних цільових фондів, а також права, обов'язки і відповідальність платників визначаються Законом України “Про систему оподаткування “ .
Відповідно до ст.14 Закону України “Про систему оподаткування “ до загальнодержавних податків віднесено податок на доходи фізичних осіб.
Згідно п.п. 8.1.1, 8.1.2 п. 8.1. ст. 8 Закону України „Про податок з доходів фізичних осіб” (надалі –Закон №889) податковий агент, який нараховує (виплачує) оподатковуваний дохід на користь платника податку, утримує податок від суми такого доходу за його рахунок, використовуючи ставку податку, визначену у відповідних пунктах статті 7 цього Закону. Податок підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету під час виплати оподатковуваного доходу єдиним платіжним документом. Банки не мають права приймати платіжні документи на виплату доходу, які не передбачають сплати (перерахування) цього податку до бюджету. Якщо оподатковуваний дохід нараховується, але не виплачується платнику податку особою, що його нараховує, то податок, який підлягає утриманню з такого нарахованого доходу, підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету у строки, встановлені законом для місячного податкового періоду.
Відповідно до п.а ч. 2 чт.19 Декрету Кабінету Міністрів України від 26.12.1992р. № 13-92 “Про прибутковий податок з громадян” (надалі Декрет) підприємства, установи, організації та фізичні особи - суб'єкти підприємницької діяльності зобов'язані своєчасно і в повному обсязі нараховувати, утримувати та перераховувати до бюджету суми податку з доходів громадян, що підлягають оподаткуванню у джерела виплати та своєчасно подавати податковим органам відомості за встановленою центральним податковим органом формою про нараховані та виплачені громадянам суми доходів та суми утриманих з них податків, що підлягають обліку і оподаткуванню. Аналогічна норма визначена п.4 п.19.2 ст. 19 Закону №889, якою передбачено, що особи, які відповідно до цього Закону мають статус податкових агентів, зобов'язані своєчасно та повністю нараховувати, утримувати та сплачувати (перераховувати) до бюджету податок з доходу, який виплачується на користь платника податку та оподатковується до або під час такої виплати та за її рахунок; надавати у строки, встановлені законом для податкового кварталу, якщо інше не визначено нормами цього Закону, податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, а також сум утриманого з них податку податковому органу за місцем свого розташування. У разі коли зазначена особа протягом звітного кварталу не виплачує такі доходи або виплачує доходи не всім платникам податку, зазначена звітність не подається або подається стосовно платників податку, які фактично отримали такі доходи. При цьому податковий агент –це юридична особа (її філія, відділення, інший відокремлений підрозділ) або фізична особа чи представництво нерезидента - юридичної особи, які незалежно від їх організаційно-правового статусу та способу оподаткування іншими податками зобов'язані нараховувати, утримувати та сплачувати цей податок до бюджету від імені та за рахунок платника податку, вести податковий облік та подавати податкову звітність податковим органам відповідно до закону, а також нести відповідальність за порушення норм цього Закону.( п.1.15 ст.1 Закону №889)
Статтею 7 Декрету Кабінету Міністрів України "Про прибутковий податок з громадян" та ст. 7 Закону України "Про податок з доходів фізичних осіб" визначено ставки податку.
Відповідно до абз. 2 ст. 9 Декрету визначено порядок обчислення та подання відомостей податковим органам щодо даного податку, передбачено, що підприємства протягом 15 календарних днів за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу надсилають до податкових органів за місцем державної реєстрації відомості про нараховані та виплачені суми доходів і суми утриманих з них податків за формою, встановленою центральним податковим органом. Обчислення податку і перерахунок провадиться підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами - суб'єктами підприємницької діяльності до 1 березня року, наступного за звітним, а у строки, визначені законом, такі відомості за установленою формою надаються ними до податкової інспекції за місцем проживання платника. Аналогічний порядок визначено і п.19.2 Закону №889.
Статтею 20 Закону України "Про податок з доходів фізичних осіб" передбачено, що особами відповідальними за погашення податкового зобов'язання або податкового боргу з цього податку (податку з доходів фізичних осіб) —є юридична особа, яка зобов'язана нараховувати, утримувати та сплачувати (перераховувати) до бюджетів цей податок і вони несуть фінансову відповідальність.
Відповідно до наказів ДПА України від 30.12.1997р. №473 (зареєстровано в Міністерстві юстиції України від 19.01.1998р. №26/2466 “Про затвердження форми довідки “Про суми виплачених доходів і утриманих з них податків та інших обов'язкових платежів фізичних осіб юридичними особами усіх форм власності та фізичними особами –суб'єктами підприємницької діяльності “ (ф. №8ДР) , Порядку заповнення та подання юридичними особами усіх форм власності і фізичними особами - суб'єктами підприємницької діяльності ф.№8ДР” та від 29.09.2003р. №451 (Зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 22.10.2003р. № 960/8281 “Про затвердження форми податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку (ф. №1ДФ) та Порядку заповнення та подання податковими агентами податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку і сум утриманого з них податку“ позивач зобов'язаний подавати до податкового органу відповідну звітність.
В поданих відповідачем до податкового органу довідках форми №8-ДР та №1-ДФ боржник самостійно визначав та вказував суми нарахованого та утриманого податку з доходів фізичних осіб, чим узгоджував своє зобов'язання перед бюджетом. Крім того, заборгованість в сумі 52540,92 грн. зафіксована атом перевірки від 18.07.05 року № 242-23-03119204, довідкою від 14.07.05 року № 34-17-03119204, які підписані представниками відповідача (керівником та головним бухгалтером) без заперечень. В адміністративному та судовому порядку дана сума відповідачем не оскаржувалась. Відповідач в письмових поясненнях заявлену суму заборгованості визнає. Крім того, сторонами надано суду акт звірки розрахунків по податку з доходів фізичних осіб станом на 01.06.2006р., який підписаний і скріплений печатками сторін. Відповідно до даного акту заборгованість склала 52540,92 грн. Доказів про сплату заборгованості суду не подано.
Згідно п.3.1.1 ст.3 Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” передбачено, що активи платника податків можуть бути примусово стягнені в рахунок погашення його податкового боргу виключно за рішенням суду.
При цьому, згідно п.2.3.1. ст. 2 та 1.6. ст.1 зазначеного Закону та ст.10 Закону України “Про державну податкову службу в Україні” позивачу надано право здійснювати заходи з примусового стягнення податкового боргу, тобто проводити звернення стягнення на активи платника податків у рахунок погашення його податкового боргу.
Законом №2181 визначено, що податковий борг –це податкове зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгоджене платником податків або узгоджене в адміністративному порядку, яке не сплачене у встановлений строк, а також пеня, нарахована на суму такого податкового зобов'язання.
Враховуючи вищенаведене, позовні вимоги обґрунтовані матеріалами справи, відповідають чинному законодавству та підлягають задоволенню.
Керуючись ст.ст. 6, 14, 71, 86, 94, 104, 158-163, 167, 254-259, п.п.3,6-7 Розділу 7 „Прикінцеві та перехідні положення” Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В :
Позов Державної податкової інспекції у Красилівському районі м. Красилів до Відкритого акціонерного товариства "Красилівське автотранспортне підприємство 16841" м. Красилів про звернення стягнення 52540,92 грн. заборгованості на активи задоволити.
Звернути стягнення 52540,92 грн. (п'ятдесят дві тисячі п'ятсот сорок гривень 92 коп.) заборгованості на активи Відкритого акціонерного товариства „Красилівське автотранспортне підприємство №16841” м. Красилів, вул. Грушевського,2 (код ЄДРПОУ 03119204) на користь Державної податкової інспекції у Красилівському районі м. Красилів, вул. Центральна,38 (код ЄДРПОУ 04803322).
Згідно ст.ст. 185-186 КАСУ сторони та інші особи, які беруть участь у справі, мають право оскаржити в апеляційному порядку Постанову повністю або частково. Заява про апеляційне оскарження подається протягом 10 днів з дня проголошення, апеляційна скарга подається протягом 20 днів після подання заяви про апеляційне оскарження. Подаються до Житомирського апеляційного господарського суду через суд першої інстанції.
Згідно ст. 254 КАСУ Постанова, якщо інше не встановлено КАСУ, набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, постанова або ухвала суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Суддя В.В. Виноградова
Віддрук. 3 прим. :
1 - до справи,
2 - позивачу,
3 - відповідачу.
Суд | Господарський суд Хмельницької області |
Дата ухвалення рішення | 20.11.2006 |
Оприлюднено | 28.08.2007 |
Номер документу | 273909 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Хмельницької області
Виноградова В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні