ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
07 серпня 2012 р. Справа № 2а/0470/7649/12 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Ніколайчук С.В. розглянувши у письмовому провадженні у місті Дніпропетровську адміністративну справу за адміністративним позовом Західно-Донбаської об'єднаної державної податкової інспекції Дніпропетровської області Державної податкової служби до політичної партії Павлоградської районної організації в Дніпропетровській області Соціалістичної партії України про стягнення сум податкового боргу, -
ВСТАНОВИВ :
10.07.2012 року до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Західно-Донбаської об'єднаної державної податкової інспекції Дніпропетровської області Державної податкової служби (далі Західно-Донбаська ОДПІ) до політичної партії Павлоградської районної організації в Дніпропетровській області Соціалістичної партії України, в якому позивач просить стягнути з коштів відповідача, який має податковий борг, на користь державного бюджету заборгованість на суму 414,70 грн. та по податку на прибуток приватних підприємств в сумі 1 701,90 грн..
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що заборгованість політичної партії Павлоградської районної організації в Дніпропетровській області Соціалістичної партії України по платежам перед бюджетом виникла по податку на прибуток приватних підприємств, внаслідок несплати підприємством податкових зобов'язань визначених відповідними податковими повідомленнями-рішеннями, які прийняті у зв'язку з неподанням податкової звітності про використання коштів неприбутковими організаціями за період: 3 квартал 2008 р., 11 місяців 2008 р., 2008 р. 1 квартал 2009 р., півріччя 2009 рік, 3 квартал 2009 рік, 2009 р., 1 квартал 2010 рік, півріччя 2010 р., 3 квартали 2010 р., 2010 р. 1 квартал 2011 р., 2 квартал 2011 року протягом граничних строків. Зазначена заборгованість по теперішній час не погашена відповідачем у добровільному порядку у встановлений законодавством термін, тому підлягає примусовому стягненню в судовому порядку.
Ухвалою суду від 12.07.12р. відкрито провадження у адміністративній справі №2а/0470/7649/12 та призначено її до розгляду на 31.07.12р. В подальшому розгляд справи відкладено на 07.08.12 року.
Позивач надіслав на адресу суду клопотання про розгляд справи без участі його представника, позовні вимоги підтримав в повному обсязі.
Представник відповідача в судові засідання не з'явився, хоч належним чином повідомлений про дату, час та місце засідань суду, заперечень та доказів на їх підтвердження на пропозицію суду не надав, причин неприбуття не повідомив, заяви про розгляд справи за його відсутності не подав.
Особи, які беруть участь у справі, зобов'язані добросовісно користуватися належними їм процесуальними правами і неухильно виконувати процесуальні обов'язки (ч.2 ст. 49 КАС України).
Якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених ст.128 КАС України, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглядати справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта (ч.6 ст.128 цього Кодексу).
Враховуючи вищевикладене, суд вважає за доцільне розглянути дану справу у письмовому проваджені на підставі наявних у ній доказів.
Розглянувши подані документи і матеріали справи, з'ясувавши фактичні обставини справи, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, заслухавши представника позивача, суд встановив наступне:
політична партія Павлоградська районна організація в Дніпропетровській області Соціалістичної партії України зареєстрована як юридична особа виконавчим комітетом Павлоградської міської ради Дніпропетровської області №10002815244 від 12.08.2005 р. та включено до ЄДРПОУ за №33588531 за юридичною адресою: 51400, Дніпропетровська обл.., м. Павлоград, вул. Дружби, б.86.
Відповідно до чинного законодавства відповідач є платником податків, зборів (обов'язкових платежів) і перебуває на податковому обліку в Західно-Донбаській ОДПІ з 03.02.2006 р. за №3501.
Згідно з пп. 7.11.1 п. 7.11 ст. 7 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» від 28.12.1994 р. № 334/94-ВР, політичні партії, утворені в порядку, визначеному законом України «Про об'єднання громадян», є неприбутковими організаціями.
Згідно п.п. 133.1.4. ст. 133 11 Податкового кодексу України неприбуткові установи та організації є платниками податку на прибуток підприємств у разі отримання прибутку від неосновної діяльності та/або доходів, що підлягають оподаткуванню відповідно до цього розділу.
Відповідно до п. 157.14 ст. 157 Податкового кодексу України центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування державної фінансової політики встановлює порядок обліку і подання податкової звітності про використання коштів неприбуткових організацій (визначених у підпункті "є" пункту 157.1 цієї статті в частині обліку і подання податкової звітності за доходами, що підлягають оподаткуванню), а центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, вирішує питання про виключення організацій із Реєстру неприбуткових організацій та установ і оподаткування їх доходів у разі порушення ними положень цього Кодексу та інших законодавчих актів про неприбуткові організації. До порушень також належить використання звільнених від оподаткування коштів на цілі, не передбачені статутом, зокрема, для провадження господарської діяльності. Кошти та майно, використані не за цільовим призначенням, вважаються доходом і підлягають оподаткуванню за ставкою, встановленою пунктом 151.1 статті 151 цього Кодексу. Рішення центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику можуть бути оскаржені в судовому порядку.
Відповідно до п.п.36.1-36.3 ст.36 Податкового кодексу України податковим обов'язком визнається обов'язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та боргу в порядку і строки, визначені цим Кодексом. Податковий обов'язок є безумовним і першочерговим стосовно інших неподаткових обов'язків платника податків, крім випадків, передбачених законом.
Згідно із п.4.1 «Порядку складання податкового звіту про використання коштів неприбутковими установами й організаціями», затвердженого наказом Державної податкової адміністрації України від 11 липня 1997 р. N 233 (який діяв до 01.04.2011), звіт подається неприбутковою установою до податкового органу протягом 40 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) періоду.
Відповідно до п.п. 54.3.5 54.3 ст. 54 Податкового кодексу України контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму грошових зобов'язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо дані перевірок щодо утримання податків у джерела виплати, в тому числі податкового агента, свідчать про порушення правил нарахування, утримання та сплати до відповідних бюджетів податків і зборів, передбачених цим Кодексом, у тому числі податку на доходи фізичних осіб таким податковим агентом.
З наявної у справі довідки вбачається, що станом на 05.04.2012 року відповідач має податковий борг на загальну суму 1701,90 грн. по податку на прибуток приватних підприємств.
08 вересня 2011 року позивачем складено акт №349/15/1-33588531 камеральної перевірки податкової звітності з податку на прибуток, в якому зафіксовано порушення вимог пп.49.18.1 п. 49.18 ст. 49 ПК України, а саме: політичною партією Павлоградської районної організації в Дніпропетровській області Соціалістичної партії України не подано декларацію за період: 3 квартал 2008 р., 11 місяців 2008 р., 2008 р. 1 квартал 2009 р., півріччя 2009 рік, 3 квартал 2009 рік, 2009 р., 1 квартал 2010 рік, півріччя 2010 р., 3 квартали 2010 р., 2010 р. 1 квартал 2011 р., 2 квартал 2011 року протягом граничних строків. Даний акт перевірки отримано Відповідачем поштою 20.09.2011 р.(докази наявні у справі).
На підставі вищезазначеного акту Західно-Донбаською ОДПІ винесено податкові повідомлення-рішення №0006461541 від 16.09.2011 року про визначення грошових зобов'язань на суму 1700 грн., №0006471541 від 29.09.2011 року про визначення грошових зобов'язань на суму 2 грн.
У зв'язку з наявною переплатою в обліковій картці платника на суму 0,10 коп. податковий борг відповідача зменшено на відповідну суму та останній складає 1701,90 грн.
Зазначені податкові повідомлення-рішення направлено на адресу політичної партії Павлоградської районної організації в Дніпропетровській області Соціалістичної партії України поштою листом з повідомленням про вручення, однак були повернуті з відміткою "за закінченням терміну зберігання".
Вищезазначені податкові повідомлення-рішення платником податків в установленому законом порядку не оскаржувались.
з 01 січня 2011 року набув чинності Податковий Кодекс України, який встановлює перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства. Відповідно до п. 2 Прикінцевих положень Податкового кодексу України, з 01.01.2011 року Закон України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» та Закон України «Про систему оподаткування» втрачають чинність.
У зв'язку з тим, що правовідносини щодо неподання податкових декларацій стосуються податкових періодів, які були до набрання чинності Податкового Кодексу України, а податкові повідомлення-рішення прийняті після 01.01.2011, суд приходить до висновку, що в даному випадку при розгляді справи слід застосовувати як норми раніше діючого податкового законодавства так і норми Податкового кодексу України.
У відповідності до пп.14.1.175 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України податковий борг -сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження , але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Згідно з п. 57.3 ст. 57 Податкового кодексу України, у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1-54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.
Положеннями п. 59.1 ст. 59 Податкового кодексу України передбачено, що у разі, коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає(вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання податкових повідомлень-рішень.
Згідно п.87.1 ст.87 Податкового кодексу України джерелами самостійної сплати грошових зобов'язань або погашення податкового боргу платника податків є будь-які власні кошти, у тому числі ті, що отримані від продажу товарів (робіт, послуг), майна, випуску цінних паперів, зокрема корпоративних прав, отримані як позика (кредит), та з інших джерел, з урахуванням особливостей, визначених цією статтею, а також сум надміру сплачених платежів до відповідних бюджетів.
Орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі (п.п. 95.1, 95.2 ст. 95 Податкового кодексу України).
Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги.
Відповідно до ст.59 Податкового кодексу України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої сум грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу.
Згідно п. 59.9 ст.59 Податкового кодексу України у разі коли у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується, погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що виник після надіслання (вручення) податкової вимоги.
У відповідності до приписі п.60.6 ст.60 Податкового кодексу України на суму збільшення податкового боргу окрема податкова вимога не надсилається.
Судом з'ясовано, що позивачем 12.12.2011 року винесено податкову вимогу №983, яка була направлена відповідачу поштою 23.12.2011 р., про що свідчить поштове повідомлення № 51413 0100341 3.
У зв'язку з тим, що відповідач не відреагував на вищезазначену податкову вимогу та не погасив заборгованість, інші вимоги податковим органом не формувались.
Згідно ст.ст. 67, 68 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори у порядку і у розмірах, встановлених законом, неухильно додержуватися Конституції України та законів України.
Підпунктом 16.1.4 п.16.1 ст.16 Податкового кодексу України встановлено обов'язок платника податків сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом.
Докази сплати відповідачем наявної у нього заборгованості в розмірі 1701,90 грн. у справі відсутні.
Згідно ст.71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Статтею 124 Конституції України визначено, що юрисдикція судів поширюється на всі правовідносини, що виникають у державі, а частиною 2 статті 19 Конституції України - що органи державної влади (до яких належать органи державної податкової служби) та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Приймаючи до уваги усе вищевикладене та враховуючи, що на час розгляду справи сума боргу відповідачем не сплачена в добровільному порядку, доказів протилежного суду не надано, то суд вважає, що позовні вимоги є обґрунтованими та такими, що належить задоволити.
Керуючись ст.ст.2, 8-12, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Позовні вимоги Західно-Донбаської об'єднаної державної податкової інспекції Дніпропетровської області Державної податкової служби до політичної партії Павлоградської районної організації в Дніпропетровській області Соціалістичної партії України про стягнення заборгованості в сумі 1701,90 грн. - задоволити повністю.
Стягнути з платника податків політичної партії Павлоградської районної організації в Дніпропетровській області Соціалістичної партії України 51400, Дніпропетровська обл.., м. Павлоград, вул. Дружби, б.86, код ЄДРПОУ 33588531), який має податковий борг, по податку на прибуток приватних підприємств в сумі 1 701,90 грн. на користь державного бюджету (р/р 31111009700032, код платежу 11021000, одержувач УДКУ у Дніпропетровській області, МФО 805012, код отримувача 37936856).
Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги через Дніпропетровський окружний адміністративний суд з одночасним направленням копії апеляційної скарги особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі складення постанови у повному обсязі, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна, скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
У разі якщо справа розглядалась судом за місцезнаходженням суб'єкта владних повноважень і він не був присутній у судовому засіданні під час проголошення судового рішення, але його було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо у суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Постанова суду набирає законної сили відповідно до вимог ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя С.В. Ніколайчук
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.08.2012 |
Оприлюднено | 14.11.2012 |
Номер документу | 27403271 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Ніколайчук Світлана Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Ніколайчук Світлана Василівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні