Категорія №10.1
ПОСТАНОВА
Іменем України
01 листопада 2012 року Справа № 2а/1270/7540/2012
Луганський окружний адміністративний суд у складі
Головуючого судді Агевича К.В.,
за участю
секретаря судового засідання Чуванову А.С.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Антрацитівського міськрайцентру зайнятості - робочий орган виконавчої дирекції Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття до Комунального підприємства «Житлово - експлуатаційна контора № 6 УЖКГ» про стягнення матеріального забезпечення на випадок безробіття в сумі 274,05 грн., -
ВСТАНОВИВ:
27 вересня 2012 року Антрацитівський міськрайцентр зайнятості - робочий орган виконавчої дирекції Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття звернувся до Луганського окружного адміністративного суду з позовом до Комунального підприємства «Житлово - експлуатаційна контора № 6 УЖКГ» про стягнення матеріального забезпечення на випадок безробіття в сумі 274,05 грн.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що в Антрацитівському міськрайцентрі зайнятості з 15.09.1997 за №120300230 як страхувальник - роботодавець та платник страхових внесків до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття зареєстроване Комунальне підприємство «Житлово - експлуатаційна контора № 6 УЖКГ».
09.09.2008 у відповідності до Порядку обчислення середньої заробітної плати (доходу) для розрахунку виплат за загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 26.09.2001 №1266, головним спеціалістом відділу взаємодії з роботодавцями Логіновою С.В. на підприємстві була проведена перевірка достовірності даних в довідці про середню заробітну плату працівника ОСОБА_2.
За результатами перевірки були виявлені розбіжності сум середньоденної заробітної плати вищезазначеного працівника. Так, згідно первинної довідки про середню заробітну плату за № 31, виданої 10.07.2008, сума середньоденної заробітної плати ОСОБА_2 складала 52,64 грн. Однак, перевіркою встановлено, що фактично розмір середньоденної заробітної плати складає 43,35 грн., про що безробітній була видана нова довідка про середню зарплату за № 59 від 09.09.2008. Вищезазначена обставина призвела до переплати ОСОБА_2 допомоги по безробіттю у сумі 274,05 грн. На підставі акту перевірки достовірності наданих даних про середню заробітну плату №454 від 09.09.2008 був виданий наказ №138 від 10.09.2008 про повернення коштів роботодавцем, а саме КП ЖЕК №6.
10.09.2008 до КП ЖЕК №6 була направлена претензія №3/01-1607 про відшкодування до Фонду суми переплати допомоги по безробіттю 274,05 грн. Але ні відповіді на претензію, ні відшкодування коштів на момент подання позовної заяви КП ЖЕК №6 не здійснив.
На підставі викладеного, позивач просить стягнути з Комунального підприємства «Житлово - експлуатаційна контора № 6 УЖКГ» суму переплати допомоги по безробіттю у сумі 274,05 грн.
У судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав у повному обсязі, надав пояснення, аналогічні викладеним у позові.
Представник Комунального підприємства «Житлово - експлуатаційна контора № 6 УЖКГ» в судове засідання не прибув, про дату, час і місце розгляду справи був повідомлений належним чином, про причини неприбуття не повідомив, заперечень проти заявлених вимог не надав.
Вислухавши пояснення представника позивача дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сторонами доказів, оцінивши докази відповідно до вимог статей 69-72 Кодексу адміністративного судочинства України, суд вважає позовні вимоги такими, що підлягають задоволенню, з таких підстав.
У судовому засіданні встановлено, підтверджено матеріалами справи, що Комунальне підприємство «Житлово - експлуатаційна контора № 6 УЖКГ» зареєстровано як юридична особа виконавчим комітетом Антрацитівської міської ради Луганської області 15.05.1996, дата та номер останньої реєстраційної дії 22.11.2007 за №13791060006000295, що підтверджено довідкою №201 з єдиного державного реєстру підприємств та організацій України (а.с.6).
Відповідно до «Порядку розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення безробітним», затвердженого наказом Міністерства праці та соціальної політики України, від 13.02.2009 № 60/62, розслідування страхових випадків здійснюється шляхом проведення перевірки достовірності даних, які є підставою для надання особі статусу безробітної та виплати їй матеріального забезпечення, що зазначені в документах, поданих особою до державної служби зайнятості під час її реєстрації та протягом періоду її перебування на обліку як безробітної.
Відповідно до Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування України на випадок безробіття»виконавча дирекція Фонду та її робочі органи контролюють правильність нарахування, своєчасність сплати страхових внесків, а також витрат за страхуванням на випадок безробіття, проводять розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення в порядку, встановленому центральними органами виконавчої влади у сфері праці та соціальної політики, державної податкової політики, Пенсійним фондом України за погодженням Фонду.
Розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення здійснюється шляхом звіряння даних, зазначених у документах страхувальника, з базою даних Пенсійного Фонду України та Державної податкової адміністрації України, а в разі необхідності - шляхом проведення виїзних планових та позапланових перевірок страхувальників.
Перевірка проводиться районними, міськрайонними, міськими та районними у містах центрами зайнятості, на які покладено виконання функцій робочих органів виконавчої дирекції Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, за місцем реєстрації роботодавця як платника внесків на загальнообов'язкове соціальне страхування на випадок безробіття у разі, коли: подані застрахованою особою документи дають право на одержання допомоги по безробіттю відповідно до частини першої статті 22 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття»; під час перебування на обліку як безробітної до центру зайнятості надійшла інформація від державних органів, підприємств, установ, організацій чи громадян про обставини, що впливають на умови виплати матеріального забезпечення та надання соціальних послуг безробітній особі, яка відрізняється від поданих нею відомостей, або така інформація розміщена в засобах масової інформації.
Рішення щодо проведення перевірки приймається керівником центру зайнятості.
Для проведення перевірки центри зайнятості взаємодіють з Державною податковою адміністрацією України та Пенсійним фондом України шляхом обміну інформацією про отримані особами, які перебувають на обліку в державній службі зайнятості як безробітні, доходи від провадження підприємницької діяльності, виконання робіт за трудовим договором, у тому числі за сумісництвом, під час роботи за кордоном, виконання робіт (надання послуг) за цивільно-правовими договорами.
Обмін інформацією здійснюється між Державним центром зайнятості, Державною податковою адміністрацією України та Пенсійним фондом України як центральними органами виконавчої влади.
За результатами звірки або перевірки оформлюється акт, який підписується посадовими особами, що її проводили.
Якщо відомості про доходи особи, на підставі яких призначено матеріальне забезпечення, є недостовірними з вини роботодавця, центри зайнятості проводять перерахунок страхових виплат з дня їх призначення. Суми незаконно виплачених коштів повертаються роботодавцем.
Протягом двох робочих днів після прийняття рішення центр зайнятості надсилає особі чи роботодавцю рекомендованим листом повідомлення про необхідність протягом 15 календарних днів з дня отримання повідомлення повернути виплачені кошти.
У разі відмови особи чи роботодавця повернути кошти, а також у разі неповернення їх у встановлений строк стягнення таких коштів здійснюється у судовому порядку відповідно до законодавства.
09.09.2008 у відповідності до Порядку обчислення середньої заробітної плати (доходу) для розрахунку виплат за загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 26.09.2001 №1266, головним спеціалістом відділу взаємодії з роботодавцями Логіновою С.В. на підприємстві була проведена перевірка достовірності даних в довідці про середню заробітну плату працівника ОСОБА_2.
За результатами перевірки були виявлені розбіжності сум середньоденної заробітної плати вищезазначеного працівника. Так, згідно первинної довідки про середню заробітну плату за № 31, виданої 10.07.2008, сума середньоденної заробітної плати ОСОБА_2 складала 52,64 грн. Однак, перевіркою встановлено, що фактично розмір середньоденної заробітної плати складає 43,35 грн., про що безробітній була видана нова довідка про середню зарплату за № 59 від 09.09.2008. Зазначена обставина призвела до переплати ОСОБА_2 допомоги по безробіттю у сумі 274,05 грн.
Згідно із пунктом першим частини третьої статті 35 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" у разі подання недостовірних відомостей, передбачених пунктом 2 частини другої цієї статті, використання роботодавцем коштів Фонду з порушенням встановленого порядку роботодавець добровільно чи на підставі рішення суду повинен відшкодувати страховику заподіяну шкоду.
Відповідно до «Порядку розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплат матеріального забезпечення безробітним», затвердженого наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 13.02.2009 № 60/62, якщо відомості про доходи особи, на підставі яких призначено матеріальне забезпечення, є недостовірними з вини роботодавця, центри зайнятості проводять перерахунок страхових виплат з дня їх призначення. Суми незаконно виплачених коштів повертаються роботодавцем.
На підставі акту перевірки достовірності наданих даних про середню заробітну плату №454 від 09.09.2008 був виданий наказ №138 від 10.09.2008 про повернення коштів роботодавцем, а саме КП ЖЕК №6. (а.с. 10)
Крім того, позивачем на адресу відповідача було направлено лист-претензію від 10.09.2008 за №3/01-1607, згідно якого відповідач повинен відшкодувати до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття суму переплати допомоги по безробіттю - 274,05 грн., протягом десяти календарних днів після отримання претензії.
Доказів оскарження відповідачем наказу чи претензії Антрацитівського міськрайцентру зайнятості суду не надано, як і доказів оплати чи погашення відповідачем в інший спосіб коштів в розмірі 274,05 грн.
Відповідно до частини першої статті 8 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" Фонд загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття створюється для управління страхуванням на випадок безробіття, провадження збору та акумуляції страхових внесків, контролю за використанням коштів, виплати забезпечення та надання соціальних послуг, здійснення інших функцій згідно із цим Законом і статутом Фонду.
Згідно з частиною другою статті 12 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" функції робочих органів виконавчої дирекції Фонду покладаються на центр зайнятості Автономної Республіки Крим, обласні, Київський і Севастопольський міські, районні, міськрайонні, міські та районні у містах центри зайнятості.
З огляду на викладене, суд приходить до висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню.
Враховуючи вимоги частини 4 статті 94 КАС України судові витрати у цій справі не підлягають стягненню з відповідача, оскільки у справах, в яких позивачем є суб'єктом владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
Керуючись статтями 2, 9, 10, 11, 17, 18, 23, 69-72, 87, 94, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Антрацитівського міськрайцентру зайнятості - робочий орган виконавчої дирекції Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття до Комунального підприємства «Житлово - експлуатаційна контора № 6 УЖКГ» про стягнення матеріального забезпечення на випадок безробіття в сумі 274,05 грн. - задовольнити повністю.
Стягнути з Комунального підприємства «Житлово - експлуатаційна контора № 6 УЖКГ» (ідентифікаційний код 24184631, місце знаходження юридичної особи: Луганська область, м. Антрацит, смт. Кріпенський, вул. 40 років Жовтня, буд. 38-А) на користь Антрацитівського міськрайцентру зайнятості - робочий орган виконавчої дирекції Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття суму переплати допомоги по безробіттю 274,05 грн. (двісті сімдесят чотири гривні 05 коп.)
Постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку скаргу не було подано.
Постанова суду може бути оскаржена до Донецького апеляційного адміністративного суду. Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
На підставі частини 3 статті 160 КАС України у судовому засіданні проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Складення постанови у повному обсязі відкладено, про що згідно вимог частини 2 статті 167 КАС України повідомлено після проголошення вступної та резолютивної частин постанови у судовому засіданні.
Згідно з частиною 3 статті 160 КАС України постанова складена у повному обсязі 05 листопада 2012 року.
СуддяК.В. Агевич
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 01.11.2012 |
Оприлюднено | 14.11.2012 |
Номер документу | 27403515 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
К.В. Агевич
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні