cpg1251
Категорія №8.1.5
ПОСТАНОВА
Іменем України
07 листопада 2012 року Справа № 2а/1270/8236/2012
Суддя Луганського окружного адміністративного суду Широка К.Ю., розглянувши у м. Луганську у порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовом Антрацитівської об'єднаної державної податкової інспекції Луганської області Державної податкової служби до приватного підприємства «Агростройіндустрія Плюс» про стягнення податкового боргу за рахунок активів платника податків,
ВСТАНОВИВ:
25 жовтня 2012 року позивач звернувся до Луганського окружного адміністративного суду з позовом, в якому просить стягнути з приватного підприємства «Агростройіндустрія Плюс» кошти за податковим боргом у загальному розмірі 49905,96 грн., з яких 680,00 грн. з податку на прибуток, 1660,96 грн. - з податку на додану вартість, 47656,00 грн. - з податку з доходів найманих працівників.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив таке.
Приватне підприємство «Агростройіндустрія Плюс» знаходиться на обліку в Антрацитівській об'єднаній державній податковій інспекції Луганської області Державної податкової служби як платник податків з 02 листопада 2005 року. Станом на 03 вересня 2012 року у відповідача утворився податковий борг в загальному розмірі 49905,96 грн. та включає: суму податкового боргу з податку на прибуток у розмірі 680,00 грн., в т.ч. за штрафною (фінансовою) санкцією - 680,00грн., що підтверджується податковими повідомленнями-рішеннями від 29 березня 2010 року № 0000921520 та від 13 січня 2011 року № 0000021520; суму податкового боргу з податку на додану вартість у розмірі - 1660,96 грн., в т.ч. за штрафною (фінансовою) санкцією - 1660,96 грн., що підтверджується податковими повідомленнями-рішеннями від 29 березня 2010 року № 0001531530, від 12 травня 2010 року № 0001981530, від 05 серпня 2010 року № 0003701530, від 06 грудня 2012 року № 0000861600; суму податкового боргу з податку з доходів найманих працівників у розмірі 47656,00 грн., в тому числі за основним платежем - 15855,00 грн., за штрафною (фінансовою ) санкцією - 31710,00 грн., що підтверджується податковим повідомленням-рішенням від 22 січня 2012 року № 0000041710. Відповідно до підпункту 6.2.3 пункту 6.2 статті 6 Закону України від 21 грудня 2012 року № 2181-ІІІ «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» з метою погашення податкового боргу Антрацитівською об'єднаною державною податковою інспекцією Луганської області Державної податкової служби виставлено 08 лютого 2010 року першу податкову вимогу № 1/30, 13 квітня 2010 року другу податкову вимогу № 2/88. Відповідач на час розгляду справи самостійно податковий борг не сплатив , тому позивач просить стягнути його в судовому порядку, звернувши стягнення на його активи.
На адресу Луганського окружного адміністративного суду 06 листопада 2012 року, за закінченням терміну зберігання згідно довідки форми ф. 19, повернулось поштове відправлення із ухвалою про відкриття скороченого провадження у справі, направлене на адресу відповідача (а.с. 27-28). Відповідно до частини 11 статті 35 Кодексу адміністративного судочинства України у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.
У встановлений судом строк відповідачем не подано ані заперечень проти позову, ані заяви про визнання позовних вимог.
Згідно частиною 2 статті 11 Кодексу адміністративного судочинства України суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою до вимог цього кодексу і не може виходити за межі позовних вимог. Згідно пункту 1 частини 1 статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України суд керується принципом законності, відповідно до якого, суд вирішує справи відповідно до Конституції та законів України.
Податковим кодексом України встановлено, що:
- органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо накладення арешту на кошти та інші цінності такого платника податків, що знаходяться в банку, у разі, якщо у платника податків, який має податковий борг, відсутнє майно та/або його балансова вартість менша суми податкового боргу, та/або таке майно не може бути джерелом погашення податкового боргу (підпункт 20.1.17. пункту 20.1 статті 20);
- звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини (підпункт 20.1.18.; пункту 20.1 статті 20)
Відповідно до пункту 95.1. статті 95 Податкового кодексу України орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Розглянувши матеріали справи суд дійшов до висновку, що позивачем не правильно обраний порядок захисту своїх порушених прав, заявивши вимогу примусово стягнути з відповідача заборгованість до бюджету звернувши стягнення на його активи, оскільки такий порядок захисту не передбачений чинним законодавством (Податковим кодексом України). Враховуючи приписи частини 2 статті 11 Кодексу адміністративного судочинства України та застосувавши принцип аналогії закону, у зв'язку із необхідністю повного захисту прав, інтересів сторони, суд вважає за необхідне розуміти позовні вимоги відповідача як вимогу стягнути з відповідача заборгованість до бюджету з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника податків , оскільки позивачем до позовної заяви надана інформація про розрахункові рахунки платника (а.с. 17), та не надано доказів про перебування майна платника податків, яке перебуває в податковій заставі.
Дослідивши матеріали справи, суд вважає, що позов підлягає задоволенню повністю з таких підстав.
Приватне підприємство «Агростройіндустрія Плюс» (ідентифікаційний код 33503086) як платник податків з 02 листопада 2005 року знаходиться на обліку в Антрацитівській об'єднаній державній податковій інспекції Луганської області Державної податкової служби, що підтверджується довідкою про взяття на облік платника податків від 22 жовтня 2009 року № 460 (а.с. 19).
Приватне підприємство «Агростройіндустрія Плюс» зареєстроване платником податку на додану вартість, йому присвоєно індивідуальний податковий номер платника податку на додану вартість - 335030812025, про що свідчить свідоцтво про реєстрацію платника податку на додану вартість від 08 листопада 2005 року № 40051534 (а.с. 18).
Відповідно до статті 67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
У відповідності із статтею 14 Податкового кодексу України:
- грошове зобов'язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності (підпункт 14.1.39 пункту 14.1);
- податкове зобов'язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк) (підпункт 14.1.156 пункту 14.1);
- штрафна санкція (фінансова санкція, штраф) - плата у вигляді фіксованої суми та/або відсотків, що справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, а також штрафні санкції за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності (підпункт 14.1.265 пункту 14.1);
- пеня - сума коштів у вигляді відсотків, нарахованих на суми грошових зобов'язань, не сплачених у встановлені законодавством строки (підпункт 14.1.162 пункту 14.1);
- податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання (підпункту 14.1.175 пункту 14.1).
Згідно із статтею 16 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний: вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів (підпункт 16.1.2 пункту 16.1 статті 16); подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів (підпункт 16.1.3 пункту 16.1 статті 16); сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи (підпункт 16.1.4 пункту 16.1 статті 16).
Відповідно до статті 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право визначати у визначених цим Кодексом випадках суми податкових та грошових зобов'язань платників податків (підпункт 20.1.27 пункту 20.1); застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом, стягувати суми простроченої заборгованості суб'єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитом (позикою), залученим державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом (підпункт 20.1.28 пункту 20.1); звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини (підпункт 20.1.18 пункту 20.1).
Згідно із пунктом 54.1 статті 54 Податкового кодексу України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов'язання та/або пені вважається узгодженою.
У відповідності із пунктом 49.18 статті 49 Податкового кодексу України податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює:
- календарному місяцю (у тому числі в разі сплати місячних авансових внесків) - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця (підпункт 49.18.1);
- календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі в разі сплати квартальних або піврічних авансових внесків) - протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя) (підпункт 49.18.2);
- календарному року, крім випадків, передбачених підпунктами 49.18.4 та 49.18.5 цього пункту - протягом 60 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року (підпункт 49.18.3);
- календарному року для платників податку на доходи фізичних осіб - до 1 травня року, що настає за звітним (підпункт 49.18.4);
- календарному року для платників податку на доходи фізичних осіб - підприємців - протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року (підпункт 49.18.5).
Згідно з пунктом 50.1 статті 50 Податкового кодексу України у разі якщо у майбутніх податкових періодах (з урахуванням строків давності, визначених статтею 102 цього Кодексу) платник податків самостійно виявляє помилки, що містяться у раніше поданій ним податковій декларації (крім обмежень, визначених цією статтею), він зобов'язаний надіслати уточнюючий розрахунок до такої податкової декларації за формою чинного на час подання уточнюючого розрахунку.
Платник податків відповідно до пункту 57.1 статті 57 Податкового кодексу України зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Пунктом 57.3 статті 57 Податкового кодексу України передбачено, що у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу. У разі оскарження рішення контролюючого органу про нараховану суму грошового зобов'язання платник податків зобов'язаний самостійно погасити узгоджену суму, а також пеню та штрафні санкції за їх наявності протягом 10 календарних днів, наступних за днем такого узгодження.
До набрання чинності Податковим кодексом України спеціальним законом з питань оподаткування, який установлював порядок погашення зобов'язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов'язкових платежів), включаючи збір на обов'язкове державне пенсійне страхування та внески на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків контролюючими органами, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, та визначав процедуру оскарження дій органів стягнення, був Закон України від 21 грудня 2000 року № 2181-III «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» (тут і надалі посилання на норми Закону України від 21 грудня 2000 року № 2181-III «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» наводяться в редакції, що діяла до 01 січня 2011 року).
При здійсненні господарської діяльності приватне підприємство «Агростройіндустрія Плюс» використовувало найману працю інших фізичних осіб, а тому відповідно до пункту 1.15 статті 1 Закону України від 22 травня 2003 року № 889-IV «Про податок з доходів фізичних осіб» (який був чинним до 01 січня 2011 року) визнавалось податковим агентом (податковий агент, зокрема, це юридична особа чи представництво нерезидента - юридичної особи, які незалежно від їх організаційно-правового статусу та способу оподаткування іншими податками зобов'язані нараховувати, утримувати та сплачувати цей податок до бюджету від імені та за рахунок платника податку, вести податковий облік та подавати податкову звітність податковим органам відповідно до закону, а також нести відповідальність за порушення норм цього Закону).
Порядок нарахування, утримання та сплати (перерахування) податку з доходів фізичних осіб до бюджету регулювався статтею 8 Закону України від 22 травня 2003 року № 889-IV «Про податок з доходів фізичних осіб» (який був чинним до 01 січня 2011 року).
Питання фінансової відповідальності за порушення норм Закону України від 22 травня 2003 року № 889-IV «Про податок з доходів фізичних осіб» (який був чинним до 01 січня 2011 року) регулювалось статтею 20 цього Закону.
Контроль за правильністю та своєчасністю сплати податку з доходів фізичних осіб відповідно підпункту 16.3.4 пункту 16.3 статті 16 Закону України від 22 травня 2003 року № 889-IV «Про податок з доходів фізичних осіб» (який був чинним до 01 січня 2011 року) здійснював податковий орган.
Антрацитівською об'єднаною державною податковою інспекцією Луганської області Державної податкової служби податковим повідомлення-рішенням від 22 січня 2010 року № 0000041710/0 на підставі акта перевірки від 22 січня 2010 року № 4/17-33503086 збільшено приватному підприємству «Агростройіндустрія Плюс» суму грошового зобов'язання за платежем «податок з доходів найманих працівників» за основним платежем в розмірі -15855,00 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями в розмірі 31710,00 грн. Зазначене податкове повідомлення-рішення отримане приватним підприємством «Агростройіндустрія Плюс» 22 січня 2010 року, про що свідчить підпис уповноваженої особи на корінці податкового повідомлення-рішення (а.с. 6).
Згідно із абзацом 2 пункту 16.4 статті 16 Закону України від 28 грудня 1994 року № 334/94-ВР «Про оподаткування прибутку підприємств» (який був чинним до 01 квітня 2011 року) платники податку у строки, визначені законом, подають до податкового органу податкову декларацію про прибуток за звітний період, розраховану наростаючим підсумком з урахуванням від'ємного значення об'єкта оподаткування минулих податкових періодів у разі його наявності відповідно до пункту 6.1 статті 6 цього Закону. При цьому за звітні квартал, півріччя та три квартали платники податку подають спрощену декларацію, а за результатами звітного року - повну.
Платник податків, що не подає податкову декларацію у строки, визначені законодавством, відповідно до підпункту 17.1.1 пункту 17.1 статті 17 Закону України від 21 грудня 2000 року № 2181-III «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» сплачує штраф у розмірі десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання або її затримку.
Відповідно до вимог пункту 17.1 статті 17 Закону України від 21 грудня 2000 року № 2181-III «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» штрафні санкції (штрафи) за порушення податкового законодавства накладаються на платника податків у розмірах, визначених цією статтею, контролюючими органами, а у випадку, передбаченому пунктом 17.2 цієї статті, самостійно нараховуються та сплачуються платником податків.
Згідно пункту 4.6 Порядку направлення органами державної податкової служби України податкових повідомлень платникам податків та рішень про застосування штрафних (фінансових) санкцій, затвердженого наказом Державної податкової адміністрації України від 21.06.2001 № 253, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 06.07.2001 за № 567/5758 (із змінами та доповненнями, який був чинний до 22 грудня 2012 року) та згідно пункту 3.7 чинного Порядку направлення органами державної податкової служби податкових повідомлень-рішень платникам податків, затвердженого Наказом Державної податкової адміністрації України 22.12.2010 № 985, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 30 грудня 2010 року за № 1440/18735, податкове повідомлення вважається надісланим (врученим) юридичній особі, якщо його передано посадовій особі такої юридичної особи під розписку або надіслано листом з повідомленням про вручення.
За неподання податкової декларації у строки, визначені законодавством або її затримку, до приватного підприємства «Агростройіндустрія Плюс» у відповідності із підпунктами 17.1.1 пункту 17.1 статті 17 Закону України від 21 грудня 2000 року № 2181-III «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» податковим органом Державної податкової служби застосовано штрафні (фінансові) санкції, а саме:
- податковим повідомленням - рішенням від 29 березня 2010 року № 0001531530/0 з податку на додану вартість в сумі 340,00 грн. на підставі акта перевірки від 24 лютого 2010 року № 131/16-33503086, яке надіслане листом з повідомленням про вручення поштового відправлення (а.с. 10);
- податковим повідомленням - рішенням від 12 травня 2010 року № 0001981530/0 з податку на додану вартість в сумі 170,00 грн. на підставі акта перевірки від 29 березня 2010 року № 261/16, яке надіслане листом з повідомленням про вручення поштового відправлення (а.с. 9);
- податковим повідомленням - рішенням від 05 серпня 2010 року № 0003701530/0 з податку на додану вартість в сумі 680,00 грн. на підставі акта перевірки від 30 липня 2010 року № 608/16/33503086, яке надіслане листом з повідомленням про вручення поштового відправлення (а.с. 8);
- податковим повідомленням - рішенням від 06 грудня 2010 року № 0000861600/0 з податку на додану вартість в сумі 680,00 грн. на підставі акта перевірки від 29 листопада 2010 року № 889/16, яке надіслане листом з повідомленням про вручення поштового відправлення (а.с. 7);
- податковим повідомленням - рішенням від 29 березня 2010 року № 0000921520/0 з податку на прибуток /доходи/ приватних підприємств в сумі 170,00 грн. на підставі акта перевірки від 24 лютого 2010 року № 132/15-33503086, яке надіслане листом з повідомленням про вручення поштового відправлення (а.с. 13-14);
- податковим повідомленням - рішенням від 13 січня 2011 року № 0000021520/0 з податку на прибуток /доходи/ приватних підприємств в сумі 510,00 грн. на підставі акта перевірки від 01 грудня 2010 року № 894/15-33503086, яке надіслане листом з повідомленням про вручення поштового відправлення (а.с. 11-12).
Відповідно до підпункту 5.2.1 пункту 5.2 статті 5 Закону України від 21 грудня 2000 року № 2181-III «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» податкове зобов'язання платника податків, нараховане контролюючим органом відповідно до пунктів 4.2 та 4.3 статті 4 цього Закону, вважається узгодженим у день отримання платником податків податкового повідомлення, за винятком випадків, визначених підпунктом 5.2.2 цього пункту.
Згідно із підпунктом 5.2.2 пункту 5.2 статті 5 Закону України від 21 грудня 2000 року № 2181-III «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» у разі коли платник податків вважає, що контролюючий орган невірно визначив суму податкового зобов'язання або прийняв будь-яке інше рішення, що суперечить законодавству з питань оподаткування або виходить за межі його компетенції, встановленої законом, такий платник податків має право звернутися до контролюючого органу із скаргою про перегляд цього рішення, яка подається у письмовій формі та може супроводжуватися документами, розрахунками та доказами, які платник податків вважає за потрібне надати.
Абзацом 6 підпункту 5.2.4 пункту 5.2 статті 5 Закону України від 21 грудня 2000 року № 2181-III «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» регламентовано, що день закінчення процедури адміністративного оскарження вважається днем узгодження податкового зобов'язання платника податків. При зверненні платника податків до суду з позовом щодо визнання недійсним рішення контролюючого органу податкове зобов'язання вважається неузгодженим до розгляду судом справи по суті та прийняття відповідного рішення.
Як вбачається з матеріалів справи, вищезазначені податкові повідомлення - рішення органу державної податкової служби відповідач ні в адміністративному, ні в судовому порядку не оскаржував, тому визначені ними податкові зобов'язання згідно із підпунктом 5.2.1 пункту 5.2 статті 5 Закону України від 21 грудня 2000 року № 2181-III «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» та статтею 58 Податкового кодексу України вважаються узгодженими у день отримання платником податків податкових повідомлень-рішень.
В порушення вимог підпункту 5.3.1 пункту 5.3 статті 5 Закону України від 21 грудня 2000 року № 2181-III «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» та пункту 57.3 статті 57 Податкового кодексу України суми штрафних (фінансових) санкцій протягом десяти календарних днів від дня отримання податкового повідомлення-рішення відповідачем не сплачені, внаслідок чого за платником податків утворився податковий борг за податковими повідомленнями-рішеннями в загальному розмірі 49905,96 грн.
Статтею 7 Закону України від 23 грудня 2010 року № 2857-VI «Про Державний бюджет України на 2011 рік», зокрема, установлено, що суми податкового боргу з урахуванням штрафних санкцій та пені, що обліковувалися станом на 31 грудня 2010 року, і суми, донараховані за актами перевірок, за цими податками і зборами (обов'язковими платежами), сплачуються платниками податку за правилами, встановленими відповідними законодавчими актами України, або стягуються у порядку, встановленому Податковим кодексом України, та зараховуються до: загального фонду державного бюджету - в частині податків і зборів (обов'язкових платежів), які зараховувалися до державного бюджету; загального чи спеціального фонду місцевих бюджетів - у частині податків і зборів (обов'язкових платежів), які зараховувалися відповідно до загального чи спеціального фонду місцевих бюджетів.
Пунктом 95.1 статті 95 Податкового кодексу України регламентовано, що орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Пунктами 87.1 та 87.2 статті 87 Податкового кодексу України визначено, що джерелами самостійної сплати грошових зобов'язань або погашення податкового боргу платника податків є будь-які власні кошти, у тому числі ті, що отримані від продажу товарів (робіт, послуг), майна, випуску цінних паперів, зокрема корпоративних прав, отримані як позика (кредит), та з інших джерел, з урахуванням особливостей, визначених цією статтею, а також суми надміру сплачених платежів до відповідних бюджетів. Джерелами погашення податкового боргу платника податків є будь-яке майно такого платника податків з урахуванням обмежень, визначених цим Кодексом, а також іншими законодавчими актами.
Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, провадиться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги та здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини (пункти 95.2 та 95.3 статті 95 Податкового кодексу України).
Відповідно до статті 6 Закону України від 21 грудня 2000 року № 2181-III «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання в установлені строки, податковий орган надсилає такому платнику податків податкові вимоги.
Податкові вимоги також надсилаються платникам податків, які самостійно подали податкові декларації, але не погасили суму податкових зобов'язань у встановлені законом строки, без попереднього направлення (вручення) податкового повідомлення.
Податкові вимоги надсилаються:
а) перша податкова вимога - не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання. Перша податкова вимога містить повідомлення про факт узгодження податкового зобов'язання та виникнення права податкової застави на активи платника податків, обов'язок погасити суму податкового боргу та можливі наслідки непогашення його у строк;
б) друга податкова вимога - не раніше тридцятого календарного дня від дня направлення (вручення) першої податкової вимоги, у разі непогашення платником податків суми податкового боргу у встановлені строки. Друга податкова вимога додатково до відомостей, викладених у першій податковій вимозі, може містити повідомлення про дату та час проведення опису активів платника податків, що перебувають у податковій заставі, а також про дату та час проведення публічних торгів з їх продажу.
На виконання вищезазначених положень Закону України від 21 грудня 2000 року № 2181-III «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» Антрацитівською об'єднаною державною податковою інспекцією Луганської області приватному підприємству «Агростройіндустрія Плюс» було вручено першу податкову вимогу від 08 лютого 2010 року № 1/30 та другу податкову вимогу від 13 квітня 2010 року № 2/88 (а.с. 15, 16).
Оскільки перша податкова вимога від 08 лютого 2010 року № 1/30 та друга податкова вимога від 13 квітня 2010 року № 2/88 є чинними (доказів про скасування або відкликання податкових вимог суду не надано), суд прийшов до висновку, що позивачем при зверненні до адміністративного суду з позовом про стягнення коштів за податковим боргом дотримані вимоги пункту 95.2 статті 95 Податкового кодексу України.
Внаслідок того, що приватним підприємством «Агростройіндустрія Плюс» станом на дату розгляду та вирішення справи податковий борг з податку на додану вартість, з податку на прибуток підприємства, з податку на доходи найманих працівників не сплатило, вимоги позивача про стягнення коштів в загальному розмірі 49905,96 грн. за податковим боргом з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, визнаються судом обґрунтованими, доведеними і такими, що підлягають задоволенню.
Враховуючи вимоги частини 4 статті 94 КАС України, а також те, що позивач відповідно до пункту 21 частини 1 статті 5 Закону України від 08 липня 2011 року № 3674-VІ «Про судовий збір» від сплати судового збору звільнений, судові витрати у цій справі не підлягають стягненню з відповідача, оскільки у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
Керуючись статтями 16, 20, 57, 87, 95, 102 Податкового кодексу України, статтями 2, 9, 10, 11, 17, 18, 23, 69-72, 87, 94, 158-163, 167, 183І Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Стягнути кошти приватного підприємства «Агростройіндустрія Плюс» (ідентифікаційний код 335030864, місцезнаходження: 94613, Луганська область, м. Антрацит, вул. Петровського, буд. 14, кв. 20) з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника податків, в сумі 49905,96 грн. (сорок дев'ять тисяч дев'ятсот п'ять гривень дев'яносто шість копійок).
Суму податкового боргу з податку на прибуток у розмірі 680,00 грн. (шістсот вісімдесят гривень нуль копійок) перерахувати до Державного бюджету р/р 31112009700010 код платежу 11021000, банк: ГУДКСУ В Луганській області, МФО 804013, код отримувача 37983403, отримувач Антрацитівське УДКСУ Луганської області.
Суму податкового боргу з податку на додану вартість у розмірі 1660,96 грн. (одна тисяча шістсот шістдесят гривень дев'яносто шість копійок) перерахувати до Державного бюджету р/р 31114029700010, код платежу 14011000, отримувач Антрацитівське УДКСУ Луганської області, код отримувача 37983403, банк: ГУДКСУ В Луганській області, МФО 804013.
Суму податкового боргу з податку на доходи найманих працівників у розмірі 47565,00 грн. перерахувати до Державного бюджету р/р 3212800700010, код платежу 110101170, отримувач Антрацитівське УДКСУ Луганської області, код отримувача 37983403, банк: ГУДКСУ В Луганській області, МФО 804013.
Постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною.
Постанова за результатами скороченого провадження може бути оскаржена сторонами в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку також іншими особами у зв'язку з тим, що суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси чи обов'язки.
Строк для подання апеляційної скарги стороною або іншою особою, яка брала участь у справі, обчислюється з моменту отримання копії постанови.
Апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
У разі оскарження в апеляційному порядку постанови, прийнятої у скороченому провадженні, ухвала суду апеляційної інстанції по такій справі є остаточною і оскарженню не підлягає.
Суддя К.Ю. Широка
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.11.2012 |
Оприлюднено | 14.11.2012 |
Номер документу | 27403582 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
К.Ю. Широка
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні