Україна ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
29 жовтня 2012 р. Справа № 2а/0570/12807/2012
Приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17
час прийняття постанови: 13 год.20 хв.
Донецький окружний адміністративний суд в складі:
головуючого судді Мозгової Н.А.
при секретарі Проніні Д.С.
за участю
представника позивача не з'явився
представника відповідача Шинкарьової І.С.
розглянувши у відкритому судовому засіданні за адресою: м. Донецьк, вул. 50 Гвардійської дивізії, 17 адміністративну справу за позовом Єнакіївського державного авіаційно-технічного спортивного клубу до Державної фінансової інспекції в Донецькій області про визнання протиправними п.п.7,8 вимоги №21-13/1570 від 05.06.2012 року, -
ВСТАНОВИВ:
26 вересня 2012 року позивач, Єнакіївський державний авіаційно-технічний спортивний клуб, звернувся до суду з адміністративним позовом до Державної фінансової інспекції в Донецькій області про визнання не чинними п.7,8 вимоги №21-13/1570 від 05.06.2012 року.
11.10.2012року позивач надав суду клопотання про уточнення позовних вимог, відповідно до якого просить визнати протиправними п.п.7,8 вимоги №21-13/1570 від 05.06.2012 року.
Позивач мотивуючи свої вимоги зазначив, що вимоги відповідача, у разі їх виконання, спричинять порушення норм трудового законодавства, визначені Кодексом законів про працю України та Законом України «Про оплату праці». Також, відповідачем в порушення п.46 Порядку проведення інспектування Державною фінансовою інспекцією, її територіальними органами, затвердженого Кабінетом Міністрів України від 20.04.2006року за №550 спірна вимога була видана з порушенням триденного строку після надіслання висновків відповідачем на заперечення позивача. Крім того, оскаржувана вимога видана Єнакіївським контрольно-ревізійним відділом, який на момент її складання вже припинив діяльність.
За таких підстав п.п.7,8 вимоги відповідача №21-13/1570 від 05.06.2012 року є безпідставними та незаконними.
Відповідач по справі, Державна фінансова інспекція в Донецькій області, проти позову заперечував, зазначивши, що спірна вимога винесена з дотриманням строків, передбачених законодавством, а саме: акт ревізії підписаний об'єктом контролю 07.05.2012року, заперечення на акт ревізії надійшли 14.05.2012року (що не перевищує 5 робочих днів), відповідь на заперечення надано 01.06.2012року (що не перевищує 15 робочих днів), вимога надана 05.06.2012року (що не перевищує 3 робочих днів з дня відповіді на заперечення). Стосовно п.7,8 вимоги відповідач зазначив, що позивачем в порушення п. 4 Постанови Кабінету Міністрів України від 30.08.2002 № 1298 «Про оплату праці працівників на основі Єдиної тарифної сітки розрядів і коефіцієнтів з оплати праці працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери» (із змінами), пп. 5 п. 4 Наказу МОН України від 26.09.2005р. № 557 «Про впорядкування умов оплати праці та затвердження схем тарифних розрядів працівникам навчальних закладів, установ освіти та наукових установ» (із змінами) за період з 01.02.2009р. по 31.03.2012р. проводилось нарахування та виплата непередбачених законодавством надбавок за складність та напруженість у роботі заступнику директора з АГЧ Лупандіній С.В. без дозволу органу вищого рівня на загальну суму 21118,26 грн. (2009 рік - 5481,53 грн., 2010 рік - 6107,73 грн., 2011 рік - 7159,00 грн., 2012 рік - 2370,00 грн., КЕКВ 1111, КПКВ 2201120, КФК 0960 загальний фонд) та виплата премії працівникам з порушенням законодавства за період з 01.01.2009року по 31.12.2011року у розмірах, що перевищують встановлений в наказі керівника та виплата премії заступникам керівника закладу без дозволу органу вищого рівня у сумі 47848,00грн. в порушення п. 4 Постанови Кабінету Міністрів України від 30.08.2002р. № 1298 «Про оплату праці працівників на основі Єдиної тарифної сітки розрядів і коефіцієнтів з оплати праці працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери» (із змінами), пп. 5 п. 4 Наказу МОН України від 26.09.2005р. № 557 «Про впорядкування умов оплати праці та затвердження схем тарифних розрядів працівникам навчальних закладів, установ освіти та наукових установ» (із змінами).
У судовому засіданні представник відповідача проти позову заперечував, представник позивача в судове засідання не з'явився, надав суду клопотання про розгляд справи без його участі.
Суд, заслухавши пояснення представника відповідача, дослідивши наявні в матеріалах справи докази за своїм внутрішнім переконанням, встановив наступне:
Єнакіївський державний авіаційно-технічний спортивний клуб 01.04.2004року зареєстрований у якості юридичної особи Виконавчим комітетом Єнакіївської міської ради Донецької області (ЄДРПОУ 21975177, 86400, м. Єнакієве, вул. Сталеварів, буд.15).
Відповідно до ст. 1 Закону України «Про державну контрольно-ревізійну службу в Україні», державна контрольно-ревізійна служба складається з Головного контрольно-ревізійного управління України, контрольно-ревізійних управлінь в Республіці Крим, областях, містах Києві і Севастополі, контрольно-ревізійних підрозділів (відділів, груп) в районах, містах і районах у містах.
Головними завданнями державної контрольно-ревізійної служби відповідно до ст. 2 вказаного Закону, є, зокрема, здійснення державного фінансового контролю за використанням і збереженням державних фінансових ресурсів, необоротних та інших активів, правильністю визначення потреби в бюджетних коштах та взяття зобов'язань, ефективним використанням коштів і майна, станом і достовірністю бухгалтерського обліку і фінансової звітності в міністерствах та інших органах виконавчої влади, в державних фондах, у бюджетних установах і у суб'єктів господарювання державного сектору економіки, а також на підприємствах і в організаціях, які отримують (отримували в періоді, який перевіряється) кошти з бюджетів усіх рівнів та державних фондів або використовують (використовували у періоді, який перевіряється) державне чи комунальне майно (далі - підконтрольні установи), виконанням місцевих бюджетів, розроблення пропозицій щодо усунення виявлених недоліків і порушень та запобігання їм у подальшому.
Державний фінансовий контроль реалізується державною контрольно-ревізійною службою через проведення державного фінансового аудита, перевірки державних закупівель та інспектування.
Інспектування здійснюється у формі ревізії та полягає у документальній і фактичній перевірці певного комплексу або окремих питань фінансово-господарської діяльності підконтрольної установи, яка повинна забезпечувати виявлення наявних фактів порушення законодавства, встановлення винних у їх допущенні посадових і матеріально відповідальних осіб. Результати ревізії викладаються в акті.
Відповідно до п. 2.2 Плану контрольно-ревізійної роботи Держфінінспекції України на 1 квартал 2012 року, ревізійною групою на підставі направлень, виданих в.о. начальника Єнакієвської ОДФІ Штокман О.О., - головним державним фінансовим інспектором відділу інспектування об'єктів комунальної і державної форм власності Єнакієвської ОДФІ Качалубою І.О., - керівник ревізійної групи (направлення від 29.03.2012 року № 77) та заступником начальника Єнакієвської ОДФІ Ломановою Н.В. (направлення від 29.03.2012 року № 78) проведено планову ревізію використання бюджетних коштів, виділених для надання позашкільної освіти державними позашкільними закладами та на заходи з оздоровлення та відпочинку дітей, за 2009-2011 роки та завершений звітній період 2012 року у Єнакіївському державному авіаційно-технічному спортивному клубі за період з 01.01.2009 року по 31.03.2012 рік, за результатами якої складено Акт № 20 від 26.04.2012 року.
В ході проведення ревізії були встановлені наступні порушення (в частині оскаржуваних вимог): в порушення п. 4 Постанови Кабінету Міністрів України від 30.08.2002р. № 1298 «Про оплату праці працівників на основі Єдиної тарифної сітки розрядів і коефіцієнтів з оплати праці працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери» (із змінами), пп. 5 п. 4 Наказу МОН України від 26.09.2005р. № 557 «Про впорядкування умов оплати праці та затвердження схем тарифних розрядів працівникам навчальних закладів, установ освіти та наукових установ» (із змінами) за період з 01.02.2009р. по 31.03.2012р. позивачем проводилось нарахування та виплата непередбачених законодавством надбавок за складність та напруженість у роботі заступнику директора з АГЧ Лупандіній С.В. без дозволу органу вищого рівня на загальну суму 21118,26 грн. (2009 рік - 5481,53 грн., 2010 рік - 6107,73 грн., 2011 рік - 7159,00 грн., 2012 рік - 2370,00 грн., КЕКВ 1111, КПКВ 2201120, КФК 0960 загальний фонд) та виплата премії працівникам з порушенням законодавства за період з 01.01.2009року по 31.12.2011року у розмірах, що перевищують встановлений в наказі керівника та виплата премії заступникам керівника закладу без дозволу органу вищого рівня у сумі 47848,00грн. в порушення п. 4 Постанови Кабінету Міністрів України від 30.08.2002р. № 1298 «Про оплату праці працівників на основі Єдиної тарифної сітки розрядів і коефіцієнтів з оплати праці працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери» (із змінами), пп. 5 п. 4 Наказу МОН України від 26.09.2005р. № 557 «Про впорядкування умов оплати праці та затвердження схем тарифних розрядів працівникам навчальних закладів, установ освіти та наукових установ» (із змінами), п.8 Додатку №1 «Положення про преміювання працівників Єнакіївського державного авіаційно-технічного спортивного клубу» до Колективного договору від 17.05.2006року за №55 та від 20.04.2011року за №85.
В ході ревізії порушення усунуті частково на суму 155932,11 грн. шляхом перерахування до держбюджету середньомісячної заробітної плати директора ОСОБА_6 згідно ст. 133 п. 2 Кодексу законів про працю України, а саме: зайве виділення бюджетних коштів при відсутності потреби у бюджетних асигнуваннях за період з 01.01.2009р. по 31.03.2012р. на утримання посади водія та 4 кочегарів цілорічно склало 117792,11 грн. та зайве виділення коштів загального фонду бюджету при відсутності потреби за 2011 рік, яке профінансовано по КПКВ 2201120 за КЕКВ 1110 «Оплата праці працівників бюджетних установ» склало 38120,00 грн.
14.05.2012 року було направлено заперечення до Акта № 20 від 26.04.2012 року. Єнакіївською ОДФІ було надано письмовий висновок, який було вручено директору Єнакіївського ДАТСК ОСОБА_6 під розписку 01.06.2012року.
На підставі зазначеного акта ревізії, керуючись п.7 ст.10 Закону України «Про державну контрольно-ревізійну службу в Україні» від 26.01.1993 року № 2939-ХІІ, відповідачем по справі винесено вимогу №21-13/1570 від 05.06.2012року, п.7,8, якої від позивача вимагалось:
п.7 провести претензійно-позовну роботу щодо повернення зайво виплачених сум з особами, які їх отримали безпідставно. В іншому випадку стягнути з особи, винної у зайвих грошових виплатах кошти в сумі 21118,26грн. у порядку та у розмірах, встановлених ст..ст.133-136 Кодексу законів про працю України ;
п.8. провести претензійно-позовну роботу щодо повернення зайво виплачених сум з особами, які їх отримали безпідставно. В іншому випадку стягнути з особи, винної у зайвих грошових виплатах кошти в сумі 47848,00грн. у порядку та у розмірах, встановлених ст..ст.133-136 Кодексу законів про працю України.
Таким чином, суд спростовує доводи позивача стосовно того, що спірна вимога була видана з порушенням триденного строку (робочі дні) після надіслання висновків відповідачем на заперечення позивача.
Відповідачем 12.07.2012року було направлено позивачу лист-нагадування за №21-13/2029 про необхідність інформування виявлених ревізією порушень у сумі 189311,60грн.
У відповідь контролюючим органом отримано лист від 23.07.2012року за №92/12, яким повідомлено про вжиті заходи щодо часткового усунення порушень. Стосовно усунення порушень п.7,8 Вимоги (нарахування та виплати надбавки та премії заступникам директора) листом відповідача було повідомлено про подання позивачем адміністративного позову до суду.
Судом встановлено, що позивачем в порушення п. 4 Постанови Кабінету Міністрів України від 30.08.2002 № 1298 «Про оплату праці працівників на основі Єдиної тарифної сітки розрядів і коефіцієнтів з оплати праці працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери» (із змінами), пп. 5 п. 4 Наказу МОН України від 26.09.2005 № 557 «Про впорядкування умов оплати праці та затвердження схем тарифних розрядів працівникам навчальних закладів, установ освіти та наукових установ» (із змінами) за період з 01.02.2009р. по 31.03.2012р. позивачем проводилось нарахування та виплата непередбачених законодавством надбавок за складність та напруженість у роботі заступнику директора з АГЧ Лупандіній С.В. без дозволу органу вищого рівня на загальну суму 21118,26 грн. (2009 рік - 5481,53 грн., 2010 рік - 6107,73 грн., 2011 рік - 7159,00 грн., 2012 рік - 2370,00 грн., КЕКВ 1111, КПКВ 2201120, КФК 0960 загальний фонд) та виплата премії працівникам з порушенням законодавства за період з 01.01.2009року по 31.12.2011року у розмірах, що перевищують встановлений в наказі керівника та виплата премії заступникам керівника закладу без дозволу органу вищого рівня у сумі 47848,00грн. в порушення п. 4 Постанови Кабінету Міністрів України від 30.08.2002 № 1298 «Про оплату праці працівників на основі Єдиної тарифної сітки розрядів і коефіцієнтів з оплати праці працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери» (із змінами), пп. 5 п. 4 Наказу МОН України від 26.09.2005 № 557 «Про впорядкування умов оплати праці та затвердження схем тарифних розрядів працівникам навчальних закладів, установ освіти та наукових установ» (із змінами), п.8 Додатку №1 «Положення про преміювання працівників Єнакіївського державного авіаційно-технічного спортивного клубу» до Колективного договору від 17.05.2006року за №55 та від 20.04.2011року за №85.
Відповідачем до Управління освіти і науки Донецької обласної державної адміністрації було надано запит від 11.05.2012року за №23-11/1352 про надання роз'яснення щодо порядку встановлення надбавок до посадових окладів та преміювання керівників та їх заступників закладів освіти, в тому числі позашкільних навчальних закладів, які фінансуються за рахунок коштів державного та/або обласного бюджету і підпорядковані Управлінню освіти і науки Донецької обласної державної адміністрації, а також щодо повноважень керівника закладу освіти самостійно встановлювати своїм заступникам надбавки та здійснювати преміювання.
З отриманої відповіді від 21.05.2012року вбачається, що преміювання керівників навчальних закладів, установ освіти та наукових установ, їх заступників, установлення їм надбавок і доплат до посадових окладів, надання матеріальної допомоги здійснюється за рішенням органу вищого рівня у межах наявних коштів на оплату праці.
Згідно Статуту, прийнятого на зборах працівників Клубу 25.08.2003року (протокол №5), затвердженого заступником Міністра освіти і науки України 27.02.2004року, погодженого заступником начальника Головного управління освіти і науки Донецької обласної державної адміністрації, та зареєстрованого розпорядженням Єнакієвського міського Голови від 01.04.2004року за №174, засновником Клубу є Міністерство освіти і науки України. Фінансування Клубу, його матеріально-технічне забезпечення здійснюється через Головне управління освіти і науки Донецької обласної державної адміністрації.
Фінансування закладу здійснюється за рахунок коштів державного бюджету Управлінням освіти і науки Донецької обласної державної адміністрації через Управління державної казначейської служби в м. Єнакієве Донецької області. Преміювання керівника закладу здійснюється на підставі наказів Управління освіти і науки Донецької обласної державної адміністрації.
З огляду на вищевикладене, відповідачем доведені факти порушень, викладених в п.7,8 Вимоги в частині проведення нарахування та виплати непередбачених законодавством надбавок за складність та напруженість у роботі заступнику директора з АГЧ Лупандіній С.В. без дозволу органу вищого рівня на загальну суму 21118,26 грн. та виплата премії працівникам з порушенням законодавства за період з 01.01.2009року по 31.12.2011року у розмірах, що перевищують встановлений в наказі керівника та виплата премії заступникам керівника закладу без дозволу органу вищого рівня у сумі 47848,00грн.
Крім того, факт наявності вказаних порушень позивачем не заперечується.
Суд не приймає до уваги доводи позивача стосовно того, що вимоги відповідача, у разі їх виконання, спричинять порушення норм трудового законодавства, визначені Кодексом законів про працю України та Законом України «Про оплату праці», оскільки вимоги оскаржуваних пунктів вимоги є альтернативними, а саме: позивачу надається право або стягнути з особи, винної у зайвих грошових виплатах необхідні кошти або провести претензійно-позовну роботу щодо повернення зайво виплачених сум з особами, які їх отримали безпідставно, що і було зроблено позивачем, як вбачається зі змісту листа від 23.07.2012року за №92/12.
Судом досліджена квитанція №230 від 25.04.2012року, відповідно до якої позивачем перераховано середньомісячну заробітну плату в розмірі 4036,50грн. (призначення платежу відшкодування бюджетних коштів відповідно до акта ДФІ в м. Єнакієве). Наявність даної квитанції свідчить про виконання позивачем вимог п.п.7,8 Вимоги №21-13/1570 від 05.06.2012 року.
Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно з пп. 1, 2 ч.3 ст. 2 КАС України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою повноваження надано.
Відповідно до ч. 2 ст. 71 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Суд вважає, що відповідачем доведена правомірність та обґрунтованість прийняття п.п.7,8 Вимоги №21-13/1570 від 05.06.2012 року.
На підставі вищевикладеного, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Єнакіївського державного авіаційно-технічного спортивного клубу до Державної фінансової інспекції в Донецькій області про визнання протиправними п.п.7,8 вимоги №21-13/1570 від 05.06.2012 року є необгрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню.
Керуючись ст.ст.17, 18, 19, 20, 51, 69, 70, 71, 72, 86, 94, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 167, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
У задоволенні позову Єнакіївського державного авіаційно-технічного спортивного клубу до Державної фінансової інспекції в Донецькій області про визнання протиправними п.п.7,8 вимоги №21-13/1570 від 05.06.2012 року відмовити.
Постанову прийнято у нарадчій кімнаті та проголошені її вступна та резолютивна частини в судовому засіданні 29.10.2012 року.
Повний текст постанови відповідно до ч.3 ст.160 КАС України складений 02.11.2012р.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі в 10 - денний строк з дня отримання постанови апеляційної скарги з подачею її копії до суду апеляційної інстанції.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Суддя Мозговая Н. А.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.10.2012 |
Оприлюднено | 15.11.2012 |
Номер документу | 27433159 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Мозговая Н. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні