Постанова
від 05.11.2012 по справі 6938/10/1570
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 6938/10/1570

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

01 листопада 2012 року

Одеський окружний адміністративний суд в складі:

головуючого судді Колесниченко О.В.,

при секретарі Бобровській О.Ю.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Одесі адміністративну справу за позовом державної податкової інспекції у Приморському районі м. Одеси до приватного підприємства «Альфа»про стягнення заборгованості по сплаті штрафних санкцій у розмірі 61 681,30 грн.,

В С Т А Н О В И В :

З адміністративним позовом до суду звернулась Державна податкова інспекція у Приморському районі м. Одеси до приватного підприємства «Альфа»про стягнення заборгованості по сплаті штрафних санкцій у розмірі 61 681,30 грн. Свої вимоги Державна податкова інспекція у Приморському районі м. Одеси обґрунтовує порушенням відповідачем норм Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»та Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого Постановою Правління НБУ від 15.12.2004 року № 637.

Ухвалою від 20.10.2010 року Одеським окружним адміністративним судом було зупинено провадження по справі до розгляду Одеським окружним адміністративним судом справи № 2а-6694/10/1570.

Ухвалою від 25.09.2012 року провадженні у справі було поновлено у зв'язку із винесенням постанови Одеським апеляційним адміністративним судом від 29.05.2012 року по справі № 2а-6694/10/1570.

У судовому засіданні представник позивача, посилаючись на обставини викладені у позовній заяві, підтримав позовні вимоги у повному обсязі, просив їх задовольнити, та підтвердив, що станом на час проведення судового засідання сума заборгованості відповідачем не сплачена.

Відповідач в ході судового розгляду справи заперечував проти задоволення позовних вимог та просив суд провадження по справі закрити у зв'язку із тим, що дані вимоги, на думку позивача, вже були предметом дослідження по іншим судом справам та по них були винесені відповідні судові рішення, що набрали законної сили.

Ухвалою від 01.11.2012 в задоволення клопотання представника відповідача було відмовлено.

Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши наявні у матеріалах справи письмові докази в їх сукупності, проаналізувавши вимоги чинного законодавства, суд встановив наступне.

Як було встановлено в процесі розгляду справи, 22.04.2004 року виконавчим комітетом Одеської міської ради було проведено державну реєстрацію приватного підприємства «Альфа»за № 1 556 107 0005 000250.

Приватне підприємство «Альфа»є платником податків і зборів, взято на облік у державній податковій інспекції у Приморському районі м. Одеси 27.04.2004 року за № 12196, відповідно до довідки від 25.05.2010 року № 22222.

Як вбачається з матеріалів справи, 21.11.2009 року державними податковими ревізорами -інспекторами ДПА в Одеській області було проведено планову документальну перевірку господарської одиниці -аптеки, що розташована за адресою: м. Одеса, вул. Катерининська, 85, що належить приватному підприємству «Альфа», за дотриманням суб'єктами господарювання порядку проведення розрахунків за товари (послуги), вимог з регулювання обігу готівки, наявності торгових патентів і ліцензій.

Перевірка проведена на підставі Законів України від 04.12.1990 року № 509-ХІІ "Про державну податкову службу в Україні", Законів України від 06.07.1995 року № 265/95-ВР "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського виучування та послуг", Законів України від 23.03.1996 року №98/96-ВР "Про патентування деяких видів підприємницької діяльності", Законів України від 01.06.2000 року № 1775-ПІ "Про ліцензування певних видів господарської діяльності", Законів України від 19.12.1995 року № 481/95-ВР "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів", Указу Президента України від 12.06.1995 року №436/95 "Про застосування штрафних санкцій за порушення норм з регулювання обігу готівки", Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 15.12.2004 року №637.

За результатами перевірки було складено акт від 21.11.2009 року № 5599/15/32/23/32971896.

Перевіркою встановлено факт порушення відповідачем п. 5 ст.3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»шляхом використання не зареєстрованої книги обліку розрахункових операцій, яка розпочата 05.05.2009 року, а зареєстрована 07.05.2009 року за № 1553004561/7; п. 13 ст. 3 цього ж Закону, шляхом не забезпечення відповідності суми готівкових коштів на місці проведення розрахунків, сумі зазначеної у денному звіті реєстратора розрахункових операцій; п.12 ст. 3 Закону, шляхом не проведення за місцем реалізації обліку товарних запасів, до перевірки відповідачем не надані дані обліку товарів ні на момент перевірки ні на будь-яку іншу дату, також не надані згідно опису який додається до акту перевірки.

На підставі вказаного акту перевірки від 21.11.2009 року № 5599/15/32/23/32971896 відповідно до п.11 ст. 11 Закону України «Про державну податкову службу в Україні»та ст.ст. 17, 22 Закону України Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», державною податковою інспекцією у Приморському районі м. Одеси було прийнято рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій № 0012502360 від 01.12.2009 року, у відповідності до якого до відповідача за порушення Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»було застосовано штрафні санкції на суму 23 539 ,30 грн., яке було отримано відповідачем 20.01.2010 року (а.с. 33).

Згідно ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Статтею 15 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»(в редакції чинній на час проведення перевірки відповідача) передбачено, що контроль за додержанням суб`єктами підприємницької діяльності порядку проведення розрахунків за товари (послуги), інших вимог цього Закону здійснюють органи державної податкової служби України шляхом проведення планових або позапланових перевірок згідно із законодавством України.

Відповідно до ч.1 ст. 16 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»контролюючі органи мають право відповідно до законодавства здійснювати планові або позапланові перевірки осіб, які підпадають під дію цього Закону.

Так, згідно п. 5, п. 12, п. 13 ст. 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»суб'єкти підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції повинні проводити розрахунки з використанням книги обліку розрахункових операцій та розрахункової книжки з додержанням встановленого порядку їх ведення, крім випадків, коли ведеться облік через електронні системи прийняття ставок, що контролюються у режимі реального часу Державним казначейством України; вести у порядку, встановленому законодавством, облік товарних запасів на складах та/або за місцем їх реалізації, здійснювати продаж лише тих товарів, які відображені в такому обліку, за винятком продажу товарів особами, які відповідно до законодавства оподатковуються за правилами, що не передбачають ведення обліку обсягів реалізованих товарів (наданих послуг); забезпечувати відповідність сум готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, яка зазначена в денному звіті реєстратора розрахункових операцій, а у випадку використання розрахункової книжки - загальній сумі продажу за розрахунковими квитанціями, виданими з початку робочого дня.

У відповідності до п. 3 ст. 17 Закону за порушення вимог цього Закону до суб'єктів підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції за товари (послуги), за рішенням відповідних органів державної податкової служби України застосовуються фінансові санкції у таких розмірах: двадцять неоподатковуваних мінімумів доходів громадян - у разі невикористання при здійсненні розрахункових операцій у випадках, визначених цим Законом, розрахункової книжки чи книги обліку розрахункових операцій, або використання незареєстрованої належним чином розрахункової книжки чи порушення встановленого порядку її використання, або використання незареєстрованих чи непрошнурованих книг обліку розрахункових операцій, або незберігання книг обліку розрахункових операцій чи розрахункових книжок протягом встановленого терміну.

Статтею 20 передбачено, що до суб'єктів підприємницької діяльності, що здійснюють реалізацію товарів, які не обліковані у встановленому порядку, застосовується фінансова санкція у розмірі подвійної вартості необлікованих товарів за цінами реалізації, але не менше десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Статтею 22 Закону, передбачено, що у разі невідповідності суми готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, яка зазначена в денному звіті, а у випадку використання розрахункової книжки - загальній сумі продажу за розрахунковими квитанціями, виданими з початку робочого дня, до суб'єктів підприємницької діяльності застосовується фінансова санкція у п'ятикратному розмірі суми, на яку виявлено невідповідність .

Враховуючи викладене, суд вважає, що рішення державної податкової інспекції у Приморському районі м. Одеси про застосування штрафних (фінансових) санкцій № 0012502360 від 01.12.2009 року на суму 23 539,30 грн. прийняте на підставі та у межах повноважень.

Крім того законність винесеного рішення про застосування штрафних ( фінансових) санкцій № 0012502360 від 01.12.2009 року на суму 23 539,30 грн. було перевірено Одеським апеляційним адміністративним судом відповідно до постанови від 29.05.2012 року, якою апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Приморському районі м.Одеси було задоволено, постанову Одеського окружного адміністративного суду від 08.08.2011 року -скасовано, прийнято нову постанову, якою у задоволення адміністративного позову приватному підприємству «Альфа»до інспекторів Державної податкової адміністрації Горбатюка Артема Сергійовича, Погребняк Анатолія Миколайовича, Державної податкової інспекції у Приморському районі м.Одеси про визнання незаконними дій та визнання невинними актів індивідуальної дії -рішення ДПІ у Приморському районі м.Одеси від 01.12.2009 року № 0012502360 про застосування штрафних (фінансових) санкцій на суму 23 539, 30 грн. відмовлено повністю.

Як вбачається з матеріалів справи, відповідачем в порушення вимог Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»сума заборгованості погашена не була, у зв'язку з чим у приватного підприємства «Альфа» виникла заборгованість перед державним бюджетом у сумі 23 539,30 грн. - заборгованість по штрафним санкціям за порушення Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»від 06.07.1995року N 265/95-ВР.

Крім того, судом встановлено, що на підставі акту перевірки від 23.03.2010 року № 1256/15/32/23 податковим органом за порушення відповідачем п.11, 13 ст. 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»від 06.07.1995року N 265/95-ВР було винесено рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій від 23.09.2010 року № 0003152360 на суму 3 797, 00 грн.; за порушення п. 2.6 ст. 2 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні -рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій від 23.09.2010 року № 0003162360 на суму 34 345, 00 грн.

Проте в ході судового розгляду справи було встановлено, що постановою Одеського окружного адміністративного суду від 12.10.2011 року по справі № 2а-10840/10/1570 зазначенні рішення про застосування штрафних санкцій були скасовані. Постанова набрала законної сили 29.05.2012 року, відповідно до ухвали Одеського апеляційного адміністративного суду.

Таким чином, приймаючи до уваги вищевикладені обставини, підстави для стягнення заборгованості з відповідача у розмірі 3 797, 00 грн. відповідно рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій від 23.09.2010 року № 0003152360 та 34 345, 00 грн. відповідно до рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій від 23.09.2010 року № 0003162360 у податкового органу відсутні.

У відповідності до п. 11 ч. 1 ст. 10 «Про державну податкову службу в Україні»від 4 грудня 1990 року N 509-XII Державні податкові інспекції в районах, містах без районного поділу, районах у містах, міжрайонні та об'єднані державні податкові інспекції виконують, зокрема, такі функції: подають до судів позови до підприємств, установ, організацій та громадян про визнання угод недійсними і стягнення в доход держави коштів, одержаних ними за такими угодами, а в інших випадках - коштів, одержаних без установлених законом підстав, а також про стягнення заборгованості перед бюджетом і державними цільовими фондами за рахунок їх майна.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу "Підстави для звільнення від доказування".

Доказів щодо сплати заборгованості у сумі 23 539 ,30 грн . відповідачем з дотриманням приведених вище вимог ст.ст. 69 - 71 КАС України під час розгляду даної справи до суду представлено не було.

За таких обставин, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог, на підставі наданих сторонами доказів, з урахуванням встановлених в судовому засіданні фактів, суд вважає, що позивач частково довів суду ті обставини, на які він посилався в обґрунтування позовних вимог і вони підлягають частковому задоволенню.

Керуючись ст.ст. 2, 7, 8, 9, 11, 86, 159 - 164, 167, 254 КАС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В :

Адміністративний позов державної податкової інспекції у Приморському районі м. Одеси до приватного підприємства «Альфа»про стягнення заборгованості по сплаті штрафних санкцій у розмірі 61 681,30 грн. -задовольнити частково.

Стягнути з приватного підприємства «Альфа»/65045, м. Одеса, вул. Катерининська, 85, код ЄДРПОУ 32971896/ до Державного бюджету України / р/р 31113104700008, код 21080900, банк одержувача: ГУДСКУ в Одеській області: 23213460, МФО 828011/ податкову заборгованість по сплаті штрафних санкцій у розмірі 23 539,30 грн./ двадцять три тисячі п'ятсот тридцять дев'ять грн. 00 коп./.

В задоволені решти позову - відмовити.

Постанову може бути оскаржено до Одеського апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Повний текст постанови виготовлено та підписано суддею 05 листопада 2012 року року.

Суддя О.В. Колесниченко

м.Одеса

.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.11.2012
Оприлюднено15.11.2012
Номер документу27433968
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —6938/10/1570

Постанова від 05.11.2012

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Колесниченко О. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні