Постанова
від 13.11.2012 по справі 2а/2370/4094/2012
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

13 листопада 2012 року Справа № 2а/2370/4094/2012

14 год. 45 хв. м. Черкаси

Черкаський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Паламар П.Г.,

при секретарі Овсієнко О.І.

за участю прокурора Шевчук Н.В. -за посвідченням, представника позивача Бичека О.А. -за довіреністю, розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом прокурора міста Умані в інтересах держави в особі органу, уповноваженого державою здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах - Головної державної інспекції на автомобільному транспорті України до приватного акціонерного товариства «Уманська автобаза»про стягнення фінансових санкцій, -

ВСТАНОВИВ:

26 жовтня 2012 року прокурор міста Умані в інтересах держави в особі органу уповноваженого державою здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах Головної державної інспекції на автомобільному транспорті України (далі - позивач) звернувся до суду з адміністративним позовом до приватного акціонерного товариства «Уманська автобаза»(далі - відповідач) про стягнення фінансових санкцій.

В обґрунтування позову прокурор просить суд стягнути із відповідача заборгованість у вигляді штрафних санкцій за порушення вимог ст. 48 Закону України «Про автомобільний транспорт»№ 2344-ІІІ від 05.04.2001року (далі -Закон № 2344-ІІІ), а саме за надання послуг з перевезення вантажу на договірних умовах без індивідуальної контрольної книжки водія. Дане порушення зафіксоване в акті перевірки від 16.12.2011 року, на підставі якого 07.02.2012 року позивачем винесено постанову про застосування фінансових санкцій в сумі 1 700 грн.

Прокурор та представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримали та просили їх задовольнити.

Директор приватного акціонерного товариства «Уманська автобаза» надала суду клопотання про розгляд справи без участі представника товариства, надавши письмове заперечення на адміністративний позов, в якому йдеться про те, що вимоги ст.ст.39, 48, 60 Закону України «Про автомобільний транспорт» при перевезенні вантажу були дотримані. Крім того, відповідач вважає, що п. 4 Наказу Міністерства транспорту та зв'язку України № 340 від 07.06.2010 року «Про затвердження Положення про робочий час і час відпочинку водіїв колісних транспортних засобів»для перевезення вантажів колісними транспортними засобами з повною масою понад 12 тонн, нерегулярних і регулярних спеціальних пасажирських перевезень регулярних пасажирських перевезень на міжміських автобусних маршрутах протяжністю від 50 до 150 км - вводиться в дію лише з 01.06.2013 року.

Заслухавши думку прокурора, пояснення та доводи представника Територіального управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті України у Черкаській області , оцінивши наявні у справі докази, суд приходить до висновку, що позов підлягає до задоволення з наступних підстав.

16.12.2011 року посадовими особами Територіального управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті в Київській області проведено перевірку транспортного засобу марки КАМАЗ 33102, номерний знак НОМЕР_1, серія та номер свідоцтва про реєстрацію НОМЕР_2, яким керував водій ОСОБА_2, про що складено акт від 16.12.2011 року № 008979.

Під час перевірки виявлено факт перевезення вантажу на договірних умовах 16.12.2011 року о 10 год. 15 хв. від 31 км до 122 км а/д Н-01 Київської області водієм ОСОБА_2, який керував транспортним засобом марки КАМАЗ 33102, номерний знак НОМЕР_1 без наявності індивідуальної контрольної книжки, чим порушено вимоги ст. 48 Закону України № 2344-ІІІ.

На підставі акту перевірки заступником начальника Територіального управління Головавтотрансінспекції у Черкаській області 07.02.2012 року винесено постанову № 134110, про застосування до відповідача фінансової санкції в сумі 1700 грн., яка передбачена абз. 3 ч. 1 ст. 60 Закону № 2344-ІІІ. Постанова направлена відповідачу на адресу: 20300, Черкаська область, м. Умань, вул. Заводська, 1 з супровідним листом.

Згідно з пунктом 1 Положення про Міністерство транспорту та зв'язку України затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 06.06.2006 року № 789, Міністерство транспорту та зв'язку України є центральним органом виконавчої влади, головним (провідним) органом у системі центральних органів виконавчої влади з питань реалізації державної політики в галузі автомобільного транспорту.

Статтею 6 Закону № 2344-ІІІ передбачено, що в складі центрального органу виконавчої влади з питань автомобільного транспорту функціонує урядовий орган державного управління з питань контролю на автомобільному транспорті, який здійснює державний контроль за додержанням суб'єктами господарювання, що провадять діяльність у сфері автомобільного транспорту, вимог законодавства про автомобільний транспорт.

Зазначений урядовий орган здійснює державний контроль за додержанням суб'єктами господарювання, які провадять діяльність у сфері автомобільного транспорту, вимог законодавства про автомобільний транспорт, норм та стандартів законодавче регульованої сфери, що визначають організацію перевезення пасажирів і вантажів автомобільним транспортом, а також державний контроль за додержанням вітчизняними та іноземними автомобільними перевізниками норм міжнародних конвенцій і договорів про міжнародне автомобільне сполучення.

Пунктом 1 Положення про територіальні органи Головної державної інспекції на автомобільному транспорті, затвердженого наказом Міністерства транспорту та зв'язку України № 888 від 14.12.2005 року, зареєстроване в Міністерстві юстиції України 28.12.2005 року за № 1573/11853 територіальний орган Головна державна інспекція на автомобільному транспорті у Черкаській області є територіальним структурним підрозділом Головної державної інспекції на автомобільному транспорті без права юридичної особи.

Відповідно до п. п. 1.3 п. 1 Положення про робочий час і час відпочинку водіїв колісних транспортних засобів, затвердженого наказом Міністерства транспорту та зв'язку України від 07.06.2010 року № 340 (далі -Положення) його вимоги поширюються на автомобільних перевізників та водіїв, які здійснюють внутрішні перевезення пасажирів чи/та вантажів колісними транспортними засобами.

Згідно із п. п. 1.4 п. 1 Положення не поширюється на перевезення пасажирів чи/та вантажів, які здійснюються: фізичними особами за власний рахунок для власних потреб без використання праці найманих водіїв; під час стихійного лиха, аварій та інших надзвичайних ситуацій; для потреб Міністерства внутрішніх справ України, Міністерства оборони України, Генеральної прокуратури України, Служби безпеки України, а також Міністерства України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи, Міністерства охорони здоров'я України; сільськогосподарськими підприємствами або підприємствами лісового господарства, якщо ці перевезення виконуються тракторами або іншою технікою, призначеною для місцевих сільськогосподарських робіт чи робіт у галузі лісового господарства, та слугують виключно для цілей експлуатації цих підприємств.

Підпунктом 6.3 Наказу Міністерства інфраструктури від 29.12.2011 року № 659 Про внесення змін до наказу Мінтрансзв'язку від 07.06.2010 року № 340 визначено, що водій, який керує колісним транспортним засобом, який не обладнаний тахографом, веде індивідуальну контрольну книжку, форма якої зазначена у додатку 3 до Положення.

Відповідно до ст. 48 ЗУ № 2344-ІІІ документами для юридичної особи, що здійснює вантажні перевезення на договірних умовах, є: для автомобільного перевізника - ліцензія та документ, що засвідчує використання транспортного засобу на законних підставах, інші документи, передбачені законодавством України; для водія - ліцензійна картка, свідоцтво про допущення транспортного засобу до перевезення певних небезпечних вантажів, свідоцтво про підготовку водіїв транспортних засобів, що перевозять небезпечні вантажі, письмові інструкції на випадок аварії або надзвичайної ситуації.

Суд зазначає, що індивідуальна контрольна книжна є одним із документів, передбачених законодавством, оформлення якої передбачено статтями 39 та 48 Закону України № 2344, а твердження відповідача про те, що вона вводиться з 01.06.2013 року є помилковим.

Пунктом 4 наказу № 340 визначено, що цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування, крім пункту 6.1 Положення, затвердженого цим наказом, який набирає чинності для перевезення вантажів колісними транспортними засобами з повною масою понад 12 тонн, нерегулярних і регулярних спеціальних пасажирських перевезень, регулярних пасажирських перевезень на міжміських автобусних маршрутах протяжністю від 50 до 150 км - з 01.06.2013 року.

Пунктом 6.1 Положення визначено, що автобуси, що використовуються для нерегулярних і регулярних спеціальних пасажирських перевезень, для регулярних пасажирських перевезень на міжміських автобусних маршрутах протяжністю понад 50 км, вантажні автомобілі з повною масою понад 3,5 тонн повинні бути обладнані діючими та повіреними тахографами.

Таким чином, Положення вводиться в дію з 01.06.2013 року лише в частині обладнання автомобіля діючим та повіреним тахографом.

Абзацом 3 ч. 1 ст. 60 Закону № 2344-ІІІ передбачено, що за надання послуг з перевезень вантажів без оформлення документів, перелік яких визначений ст. 48 цього Закону сплачується штраф у розмірі ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Від імені центрального органу виконавчої влади з питань автомобільного транспорту розглядати справи про стягнення у вигляді штрафів за порушення мають право посадові особи урядового органу державного управління з питань контролю на автомобільному транспорті.

Порядок стягнення у вигляді штрафу за порушення, викладені у цій статті, та порядок оскарження і опротестування постанови по справі про правопорушення визначає Кабінет Міністрів України.

Постановою Кабінету Міністрів України від 08.11.2006р. № 1567 затверджено Порядок здійснення державного контролю на автомобільному транспорті (далі - Порядок). Пунктом 3 цього Порядку передбачено, що одним з органів державного контролю на автомобільному транспорті є Головна державна інспекція на автомобільному транспорті, та її територіальне управління в Черкаській області.

Згідно вимог ст. 6 Закону № 2344-ІІІ та пункту 4 Порядку, державний контроль автомобільних перевізників здійснюється посадовими особами органу державного контролю шляхом проведення перевірок.

Відповідно до ст. 238 Господарського кодексу України за порушення встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської діяльності до суб'єктів господарювання можуть бути застосовані уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування адміністративно-господарські санкції, тобто заходи організаційно-правового або майнового характеру, спрямовані на припинення правопорушення суб'єкта господарювання та ліквідації його наслідків. Види адміністративно-господарських санкцій, умови та порядок їх застосування визначаються цим Кодексом, іншими законодавчими актами. Адміністративно-господарські санкції можуть бути встановлені виключно законами.

Відповідно до частини першої статті 71 КАС України , кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а суд згідно статті 86 КАС України оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Статтею 19 Конституції України встановлено, що правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Оцінюючи докази у справі в їх сукупності, суд вважає доведеним право Територіального управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті України на стягнення з відповідача 1 700 грн. заборгованості по сплаті фінансових санкцій за порушення законодавства про автомобільний транспорт.

Відповідно до статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Керуючись ст. ст. 11, 14, 70, 71, 89, 94, 159 -163 КАС України, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов прокурора міста Умані в інтересах держави в особі Головної державної інспекції на автомобільному транспорті України до приватного акціонерного товариства «Уманська автобаза»про стягнення фінансових санкцій - задовольнити повністю.

Стягнути з приватного акціонерного товариства «Уманська автобаза»(20300, Черкаська область, м. Умань, вул. Заводська,1, ідентифікаційний код 01268578) у дохід державного бюджету 1 700 (одну тисячу сімсот) грн. фінансових санкцій, зарахувавши їх на р/р 31114106700002, код платежу 21081100 «адміністративні штрафи та інші санкції», одержувач ГУДК в Черкаській області, код одержувача 38031150.

Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд у порядку ст.186 КАС України.

Суддя П.Г. Паламар

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.11.2012
Оприлюднено15.11.2012
Номер документу27434088
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/2370/4094/2012

Ухвала від 07.11.2012

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

П.Г. Паламар

Постанова від 13.11.2012

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

П.Г. Паламар

Ухвала від 29.10.2012

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

П.Г. Паламар

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні