Постанова
від 14.11.2012 по справі 5009/1655/12
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

cpg1251

донецький апеляційний господарський суд

Постанова

Іменем України

07.11.2012 р. справа №5009/1655/12

Донецький апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:

головуючого: Геза Т.Д.

суддів: Кододова О.В., Мартюхіна Н.О.

при секретарі: Бабечко А.Д.

за участю представників

сторін:

від скаржника: не з'явився

від боржника: не з'явився

ліквідатор: не з'явився

розглянувши апеляційну

скаргу Державної податкової інспекції в

Амур-Ніжньодніпровському районі м.Дніпропетровська

Дніпропетровської області Державної податкової служби

на постанову господарського

суду Запорізької області

від 26.06.2012 року (суддя Юлдашев О.О.)

по справі №5009/1655/12

за заявою боржника Товариства з обмеженою відповідальністю «Юта-Ресурси»

м.Запоріжжя

про банкрутство

ВСТАНОВИВ:

Постановою господарського суду Запорізької області від 26.06.2012 року боржника -Товариство з обмеженою відповідальністю «Юта-Ресурси»м.Запоріжжя визнано банкрутом, відкрита ліквідаційна процедура, ліквідатором банкрута призначено голову ліквідаційної комісії Коваленко М.Ю.

Постанова господарського суду Запорізької області від 26.06.12р. мотивована тим, що загальними зборами учасників Товариства з обмеженою відповідальністю «Юта-Ресурси» м.Запоріжжя (далі по тексту скорочена назва -ТОВ «Юта-Ресурси») прийнято рішення припинити підприємницьку діяльність підприємства та створити ліквідаційну комісію. В ході здійснення дій, направлених на припинення юридичної особи, було встановлено, що загальна сума кредиторської заборгованості становить 18 282,00 грн. Встановлено неспроможність погасити кредиторську заборгованість через недостатність коштів та майна, прийнято рішення про необхідність припинення підприємницької діяльності відповідно до положень ст.51 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом»шляхом звернення до господарського суду Запорізької області з заявою про порушення справи про банкрутство ТОВ «Юта-Ресурс». Суд першої інстанції визнав боржника банкрутом відповідно до ст.ст.22, 51 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом».

Державна податкова інспекція в Амур-Ніжньодніпровському районі м.Дніпропетровська Дніпропетровської області Державної податкової служби (далі по тексту скорочена назва -ДПІ в Амур-Ніжньодніпровському районі м.Дніпропетровська Дніпропетровської області ДПС) звернулась до Донецького апеляційного господарського суду з апеляційною скаргою, в якій просить скасувати постанову господарського суду Запорізької області від 26.06.12р. та припинити провадження у справі №5009/1655/12.

Скаржник посилається на те, що ДПІ в Амур-Ніжньодніпровському районі м.Дніпропетровська Дніпропетровської області ДПС є кредитором боржника і має, передбачені нормами Господарського процесуального кодексу України, права на апеляційне оскарження.

ДПІ в Амур-Ніжньодніпровському районі м.Дніпропетровська Дніпропетровської області ДПС вважає, що оскаржувана постанова господарського суду Запорізької області підлягає скасуванню у зв'язку з неповним з'ясуванням обставин, що мають значення для справи.

Незаконне визнання боржника банкрутом за спрощеною процедурою унеможливлює встановлення податковим органом зобов'язань по сплаті податків відповідно до податкових повідомлень-рішень, прийнятих після введення ліквідаційної процедури, оскільки з моменту визнання боржника банкрутом у нього виникають податкові зобов'язання.

Необхідність захисту інтересів держави полягає у поповненні державного бюджету шляхом повного та своєчасного надходження надходження податків та зборів. Здійснення діяльності юридичних осіб, спрямованої на ухилення та приховування від оподаткування грошових коштів, призводить до неможливості держави достатньо фінансувати пріоритетні сфери економічного, соціального і культурного життя суспільства. Податкова перевірка призначається та розпочинається протягом 10 днів з дати публікації повідомлення про рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи, у разі ліквідації юридичної особи за рішенням засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого органу.

На виконання вимог наказу ДПА України №979 від 22.11.2010р. з метою проведення позапланової перевірки, ДПІ в Амур-Ніжньодніпровському районі м.Дніпропетровська Дніпропетровської області ДПС спрямоване клопотання до господарського суду про зупинення розгляду справи про банкрутство ТОВ «Юта - Ресурси»до закінчення позапланової документальної перевірки підприємства.

Статтею 99 Господарського процесуального кодексу України встановлено, що в апеляційній інстанції справи переглядаються за правилами розгляду цих справ у першій інстанції з урахуванням особливостей, передбачених у цьому розділі. Апеляційний господарський суд, переглядаючи рішення в апеляційному порядку, користується правами, наданими суду першої інстанції.

Відповідно до ст.101 Господарського процесуального кодексу України, переглядає справу за наявними в ній доказами та не зв'язана доводами апеляційної скарги і перевіряє законність і обґрунтованість рішення місцевого господарського суду в повному обсязі.

Відповідно до ст.81-1 Господарського процесуального кодексу України в судовому засіданні апеляційної інстанції складено протокол.

Дослідивши докази матеріалів справи, перевіривши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, судова колегія апеляційної інстанції встановила наступне.

Ухвалою господарського суду Запорізької області від 28.04.2012р. порушена справа про банкрутство ТОВ «Юта-Ресурс» на підставі ст. 51 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".

Частиною 1 статті 51 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" передбачено, що якщо вартості майна боржника-юридичної особи, щодо якого прийнято рішення про ліквідацію, недостатньо для задоволення вимог кредиторів, така юридична особа ліквідується в порядку, передбаченому цим Законом. У разі виявлення зазначених обставин ліквідатор (ліквідаційна комісія) зобов'язані звернутися в господарський суд із заявою про порушення справи про банкрутство такої юридичної особи.

Згідно ч. 1 ст. 110 Цивільного кодексу України юридична особа ліквідується, зокрема, за рішенням її учасників або органу юридичної особи, уповноваженого на це установчими документами, в тому числі у зв'язку із закінченням строку, на який було створено юридичну особу, досягнення мети, для якої її створено, а також в інших випадках, передбачених установчими документами.

З матеріалів справи вбачається, що 31.01.12р. на загальних зборах учасників ТОВ «Юта-Ресурс»прийнято рішення припинити підприємницьку діяльність підприємства та створити ліквідаційну комісію.

Частинами 1,2 ст. 105 Цивільного кодексу України встановлено, що учасники юридичної особи, суд або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, зобов'язані протягом 3 робочих днів з дати прийняття рішення письмово повідомити орган, що здійснює державну реєстрацію.

Після внесення запису про прийняття рішення засновників (учасників) юридичної особи, суду або уповноваженого ними органу про припинення юридичної особи до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців щодо прийняття рішення засновників (учасників) юридичної особи, суду або уповноваженого ними органу про припинення юридичної особи публікується у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації.

З матеріалів справи вбачається, що до заяви про порушення справи про банкрутство ТОВ «Юта-Ресурс»надано виписку з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців серії ААБ №958107 відповідно до якої відсутні відомості щодо перебування юридичної особи (ТОВ «Юта-Ресурс») в процесі припинення підприємницької діяльності.

Одночасно, до матеріалів справи додано витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців серії АЖ №511800 з якого не вбачається дати внесення до реєстру запису, що ТОВ «Юта-Ресурс»знаходиться в стані припинення підприємницької діяльності. Колегія суддів зазначає, що вказаний витяг виданий станом на 16.05.12р. і на дату порушення справи про банкрутство ТОВ «Юта-Ресурс», тобто на 28.04.12р. такого запису не існувало.

Тобто, до матеріалів справи боржником не додано належних доказів, які підтверджують дотримання боржником положень ст.105 ЦК України щодо виконання рішення про припинення юридичної особи.

Частиною 3 ст. 60 Господарського кодексу України встановлено, що ліквідаційна комісія або інший орган, який проводить ліквідацію суб'єкта господарювання, вміщує в друкованих органах відповідно до закону повідомлення про його ліквідацію та про порядок і строки заяви кредиторами претензій, а явних (відомих) кредиторів повідомляє персонально у письмовій формі у встановлені цим Кодексом чи спеціальним законом строки.

Повідомлення про ліквідацію ТОВ «Юта-Ресурс»було опубліковано в офіційному спеціалізованому друкованому засобі масової інформації «Бюлетень державної реєстрації»№204(4) від 10.02.2012р.

Після опублікування відомостей про припинення юридичною особи - ТОВ «Юта-Ресурс» до ліквідатора з грошовими вимогами звернувся один кредитор з кредиторськими вимогами в сумі 18 282,00 грн.

До матеріалів справи додано лист б/н б/д боржника до ДПІ у Жовтневому районі м.Запоріжжя ДПС та заяву б/н б/д боржника до ДПІ в Амур-Нижньодніпровському районі м.Дніпропетровськ Дніпропетровської області ДПС. Колегія суддів апеляційної інстанції не приймає вказані докази, як належні докази повідомлення явних кредиторів боржника, тому як в них відсутня інформація щодо порядку та строку звернення податкових органів з вимогами до боржника, що є порушенням положень ч.3 ст.60 ГК України.

В матеріалах справи відсутні персональні повідомлення ліквідаційною комісією боржника явних кредиторів боржника.

20.04.12р. було складено ліквідаційний баланс ТОВ «Юта-Ресурс».

23.04.12р. загальними зборами учасників ТОВ «Юта-Ресурс»(протокол загальних зборів учасників ТОВ «Юта-Ресурс»від 23.04.12р.) вирішено звернутися до господарського суду з заявою про порушення справи про банкрутство ТОВ «Юта-Ресурс»відповідно до ст.51 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом»у зв'язку з тим, що вартості активів товариства недостатньо для задоволення вимог кредиторів.

Зі змісту частини 5 статті 60 Господарського кодексу України, яка регулює загальний порядок ліквідації суб'єкта господарювання, вбачається, що ліквідаційна комісія оцінює наявне майно суб'єкта господарювання, який ліквідується, і розраховується з кредиторами, складає ліквідаційний баланс та подає його власнику або органу, який призначив ліквідаційну комісію. Достовірність та повнота ліквідаційного балансу повинні бути перевірені у встановленому законодавством порядку з обов'язковою перевіркою органом державної податкової служби, у якому перебуває на обліку суб'єкт господарювання.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 10 Закону України "Про державну податкову службу в Україні" державні податкові інспекції в районах, містах без районного поділу, районах у містах, міжрайонні та об'єднані спеціалізовані державні податкові інспекції виконують такі функції, зокрема, здійснюють контроль за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплати податків та зборів.

Згідно пп. 20.1.4. п. 20.1. ст. 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право: проводити перевірки платників податків (крім Національного банку України) в порядку, встановленому цим Кодексом.

Позапланова виїзна перевірка здійснюється за наявності хоча б однієї з таких обставин: розпочато процедуру реорганізації юридичної особи (крім перетворення), припинення юридичної особи або підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця, порушено провадження у справі про визнання банкрутом платника податків або подано заяву про зняття з обліку платника податків (пп. 78.1.7 п. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу України).

В матеріалах справи №5009/1655/12 про банкрутство ТОВ «Юта-Ресурс»в порушення вимог ч.5 ст. 60 Господарського кодексу України відсутні докази перевірки достовірності та повноти ліквідаційного балансу у встановленому податковим законодавством порядку.

Тобто, боржником не дотримано загального порядку ліквідації, встановленого положеннями ст.60 Господарського кодексу України, який передує до порушення справи про банкрутство.

Колегія суддів апеляційної інстанції вважає висновки суду першої інстанції щодо наявності підстав для визнання боржника банкрутом відповідно до ст.51 "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" такими, що здійснені без повного з'ясування обставин, що мають значення для справи, що є підставою для скасування оскаржуваної постанови згідно з п.1 ч.1 ст.104 ГПК України.

Відповідно до п.3 ч.1 ст.103 Господарського процесуального кодексу України передбачено право апеляційної інстанції за результатами розгляду апеляційної скарги скасувати рішення повністю або частково і припинити провадження у справі або залишити позов без розгляду повністю або частково.

Судова колегія Донецького апеляційного господарського суду дійшла до висновку, що апеляційна скарга Державної податкової інспекції в Амур-Ніжньодніпровському районі м.Дніпропетровська Дніпропетровської області Державної податкової служби підлягає задоволенню, а постанова господарського суду Запорізької області від 26.06.12р. у справі №5009/1655/12 підлягає скасуванню відповідно до п.1 ч.1 ст.104 Господарського процесуального кодексу України.

Пунктом 36 постанови Пленуму Верховного суду України №15 від 18.12.2009р. «Про практику в справах про банкрутство»встановлено, що законом не врегульовано подальшого перебігу провадження у справі у випадках, коли у встановленому законодавством порядку виявлено безпідставність вимог кредитора, за заявою якого було порушено справу про банкрутство боржника. У таких випадках судам слід припинити провадження у справі на підставі п.1-1 ч.1 ст.80 ГПК України.

Провадження у справі №5009/1655/12 про банкрутство ТОВ «Юта-Ресурс» підлягає припиненню на підставі п.1-1 ч.1 ст.80 ГПК України.

Керуючись п.1-1 ч.1 ст.80, ст.ст. 99, 101, 102, п.3 ч.1 ст.103, п.1 ч.1 ст.104, 105 Господарського процесуального кодексу України, Донецький апеляційний господарський суд,-

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції в Амур-Ніжньодніпровському районі м.Дніпропетровська Дніпропетровської області Державної податкової служби на постанову господарського суду Запорізької області від 26.06.12 року у справі №5009/1655/12 про визнання банкрутом Товариства з обмеженою відповідальністю «Юта-Ресурс»м.Запоріжжя задовольнити.

Постанову господарського суду Запорізької області від 26.06.12 року у справі №5009/1655/12 про визнання банкрутом Товариства з обмеженою відповідальністю «Юта-Ресурс»м.Запоріжжя скасувати.

Провадження у справі №5009/1655/12 про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю «Юта-Ресурс»м.Запоріжжя припинити.

Постанова апеляційної інстанції набирає законної сили з дня її прийняття.

Постанову апеляційної інстанції може бути оскаржено до Вищого господарського суду України у касаційному порядку через Донецький апеляційний господарський суд протягом 20 днів.

Копію постанови направити державному реєстратору виконавчого комітету Запорізької міської ради для внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців відповідних відомостей.

Головуючий: Т.Д. Геза

Судді: О.В. Кододова

Н.О. Мартюхіна

Надруковано: 8 прим.

1. скаржнику

1. боржнику

2. кредитору

1. ліквідатору

1. у справу

1. ДАГС

1. господарському суду

СудДонецький апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення14.11.2012
Оприлюднено16.11.2012
Номер документу27463817
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —5009/1655/12

Ухвала від 28.04.2012

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Юлдашев О.О.

Постанова від 14.11.2012

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

Геза Т.Д.

Ухвала від 17.10.2012

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

Геза Т.Д.

Ухвала від 07.09.2012

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

Геза Т.Д.

Постанова від 26.06.2012

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Юлдашев О.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні