ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Держпром,
8-й під'їзд, майдан Свободи, 5, м. Харків, 61022,
тел.
приймальня (057) 705-14-50, тел. канцелярія 705-14-41, факс 705-14-41
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"04" грудня 2008 р.
Справа № 08/182-08
вх.
№ 7673/3-08
Суддя
господарського суду Ковальчук Л.В.
при секретарі
судового засідання Коваленко Т.О.
за участю
представників сторін:
прокурора -
Божко О.В. позивача - Нечитайло В.І. дов. б/н від 06.05.08р. відповідача - не з*явився
розглянувши
справу за позовом Прокурор
Червонозаводського району м.Харкова в інтересах держави Міністерства палива
та енергетики України в особі ДП НЕК "Укренерго" в о.
відокремленого підрозділу "Держенергонагляд уПівнічному регіоні, м. Х-в
до СПДФО ОСОБА_1., м. Барвінкове
про
стягнення 510,00 грн.
ВСТАНОВИВ:
Прокурор
звернувся з позовом до суду в якому просить стягнути з відповідача 510 грн.
штрафу. Свої позовні вимоги обґрунтовує тим, що відповідач не виконав обов'язкового до виконання припису № Х-21-51
від 09.02.2008 року про усунення порушень, виявлених в ході перевірки ВП
"Держенергонагляд у Північному регіоні" за дотриманням чинного
законодавства, про що старшим державним інспектором України з енергонагляду у
Харківській області 08.07.2008 року було винесено постанову № Х-73-08, а саме
накладено штраф у розмірі 510 грн.
Прокурор в
судовому засіданні підтримав вимоги, викладені в позовній заяві.
Представник
позивача підтримав позовні вимоги в повному обсязі.
Представник
відповідача в судове засідання не з'явився, але 03.12.08 року до канцелярії
суду надіслав лист в якому заперечує проти заявлених позовних вимог та просить
суд розглянути справу без його участі.
Справа
розглядається на підставі ст. 75 ГПК України за наявними в ній матеріалами.
До початку
судового засідання представник прокурора та представник позивача звернулись до
суду з заявою про фіксацію судового процесу за допомогою ведення протоколу
судового засідання в паперовій формі. Вказана заява розглянута та задоволена
судом як така, що не суперечить чинному законодавству та не зачіпає інтереси
третіх осіб.
Суд, вислухавши
пояснення прокурора та представників сторін, дослідивши матеріали справи
встановив наступне.
Згідно зі ст.5
Закону України „Про електроенергетику” однією із засад державної політики в
енергетиці є створення умов безпечної експлуатації об*єктів електроенергетики,
а також забезпечення відповідальності енергопостачальників та споживачів.
Згідно ст. 9
Закону України „Про електроенергетику”, державний нагляд в електроенергетиці
здійснюють Державна інспекція з експлуатації електричних станцій та мереж та
Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної
та теплової енергії у порядку встановленому Кабінетом Міністрів України. Цей
порядок встановлений постановою від 17.05.2002р. №665 “Про внесення змін до
постанови Кабінету Міністрів від 07.08.1996р. №929”, якою затверджено Положення про державний енергетичний
нагляд за режимами споживання електричної та теплової енергії.
Повноваження
державних інспекцій та їх підрозділів визначені ст. 9 Закону України “Про
електроенергетику” та Положенням про порядок накладення на суб*єктів
господарської діяльності штрафів за порушення законодавства про
електроенергетику, затвердженим
постановою Кабінету Міністрів України №1312 від 21.07.1999р.
Згідно
вищевказаних нормативних актів в компетенцію Державної інспекції з
енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії
входить здійснення нагляду за технічним
станом та організацією технічної експлуатації електричних установок,
тепловикористовуючих установок і теплових мереж, дотриманням вимог правил і нормативних
актів з питань енергопостачання, в тому числі Правил користування електричною
енергією, затверджених постановою Кабінету Міністрів України №8 від
31.07.1996р., Правил технічної експлуатації електроустановок споживачів, Правил
влаштування електроустановок, Правил технічної експлуатації
тепловикористовуючих установок і теплових мереж видання 1972р., які є чинними
та обов*язковими до виконання усіма міністерствами, відомствами, установами,
організаціями, підприємствами та споживачами теплової енергії незалежно від джерела теплопостачання і розповсюджуються на всі
електроустановки та теплові установки за винятком тих, експлуатація яких
здійснюється за спеціальними правилами.
08 лютого 2008
року Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання
електричної та теплової енергії в Харківській області було проведено обстеження
технічного стану технічного стану
електричного обладнання відповідача, про що було складено акт обстеження № Х-21-51.
За результатами обстеження відповідачеві було
видано обов*язковий до виконання припис №Х-21-51 від 09.02.08 р. про усунення виявлених порушень, який
відповідач у встановлений термін не виконав, що підтверджується актом перевірки
№ Х-21-51А від 10.06.08р.
Старшим
державним інспектором України з енергетичного нагляду в Харківській області за
порушення законодавства про
електроенергетику та за невиконання припису на відповідача, згідно зі ст. 27
Закону України "Про електроенергетику" та "Положення про порядок
накладання на суб*єктів господарської діяльності штрафів за порушення законодавства
про електроенергетику" затвердженого Постановою КМУ №1312 від
30.07.99р.накладено штраф у розмірі 510 грн., про що було винесено постанову
№Х-73-08 від 08.07.08р.
Відповідно до
п. 10 Положення "Про порядок накладання на суб*єктів господарської діяльності
штрафів за порушення законодавства про електроенергетику", суб*єкт
господарської діяльності повинен сплатити штраф протягом 30 днів з дня
винесення постанови про його накладання, але відповідач цого не зробив. Сума
штрафу, яка складає 510 грн. до цього часу відповідачем
не сплачена.
З урахуванням
вищевикладеного, суд вважає, що позивач діяв в межах повноважень, наданих йому
ст.ст.9,27 Закону України "Про електроенергетику" та Положенням про
державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної та теплової
енергії, штраф накладено в порядку, передбаченому положенням про порядок
накладення на суб*єктів господарської діяльності діяльності штрафів за порушення законодавства про
електроенергетику, затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України від
21.07.1999р. №1312 і саме тією посадовою особою, якій надано таке право
відповідно до зазначеного Положення.
За таких
підстав, враховуючи доведеність факту порушення відповідачем чинного
законодавства, суд вважає позовні вимоги про стягнення 510 грн. штрафних
санкцій законними, обгрунтованими та
підлягаючими задоволенню.
У відповідності
із ст.49 ГПК України суд вважає необхідним
витрати по сплаті державного мита у сумі 102 грн. та витрати на
інформаційно-технічне забезпечення судового процесу у сумі 118 грн. покласти на відповідача,
оскільки з його вини спір було доведено до суду.
Керуючись
статтями 1, 12, 33, 44, 49,75, 82-85 ГПК України, Законом України “Про
електроенергетику”, Положенням про порядок накладення на суб*єктів господарської діяльності штрафів за порушення
законодавства про електроенергетику, Положенням про державний енергетичний
нагляд за режимами споживання електричної та теплової енергії, -
ВИРІШИВ:
Позовні вимоги
задовольнити.
Стягнути з
Фізичної особи - підприємця ОСОБА_1 (АДРЕСА_1, ідент. код НОМЕР_1, р/р НОМЕР_2
ХОД "Райффайзен Банк Аваль", МФО 350589) - в доход держбюджету штраф
у сумі 510 грн. Одержувач: р/р 31117106700046 відкритий на ВДК у Кегичівському
районі Харківської області, МФО 851011, код 24134231, код платежу до
держбюджету 21081100.
Стягнути з
Фізичної особи - підприємця ОСОБА_1 (АДРЕСА_1, ідент. код НОМЕР_1, р/р НОМЕР_2
ХОД "Райффайзен Банк Аваль", МФО 350589) - на користь держбюджету
України, одержувач - УДК у м. Харкові, № рахунку 31110095700002 код ЄДРПОУ
24134490, код бюджетної класифікації 22090200,символ звітності банку 095, банк
одержувача - ГУДКУ у Харківській обл., МФО 851011, 102 грн. держмита.
Стягнути з
Фізичної особи - підприємця ОСОБА_1 (АДРЕСА_1, ідент. код НОМЕР_1, р/р НОМЕР_2
ХОД "Райффайзен Банк Аваль", МФО 350589) - на користь держбюджету
України 118 грн. витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу,
одержувач коштів - УДК у м. Харкові, № рахунку 31213259700002,
код ЄДРПОУ 24134490, код бюджетної класифікації 22050000,символ звітності банку
259, банк одержувача - ГУДКУ у Харківській обл., МФО 851011.
Рішення
підписане
Суддя
Ковальчук Л.В.
Суд | Господарський суд Харківської області |
Дата ухвалення рішення | 04.12.2008 |
Оприлюднено | 21.01.2009 |
Номер документу | 2746382 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Харківської області
Ковальчук Л.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні