Постанова
від 06.11.2012 по справі 2а-4205/12/2070
ХАРКІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

06 листопада 2012 р. Справа № 2а-4205/12/2070 Колегія суддів Харківського апеляційного адміністративного суду у складі

Головуючого судді: Зеленського В.В.

Суддів: П'янової Я.В. , Чалого І.С.

розглянувши в порядку письмового провадження у приміщенні Харківського апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Приватної фірми "ТАЛА" на постанову Харківського окружного адміністративного суду від 12.07.2012р. по справі № 2а-4205/12/2070

за позовом Приватної фірми "ТАЛА"

до Державної податкової інспекції у Київському районі м. Харкова Харківської області Державної податкової служби

про скасування податкових повідомлень-рішень,

ВСТАНОВИЛА:

Приватна фірма "ТАЛА" (далі по справі - позивач) звернулась до суду з позовом до Державної податкової інспекції у Київському районі м. Харкова Харківської області Державної податкової служби (далі по справі - відповідач), в якому просила суд:

- скасувати податкові повідомлення - рішення від 13.03.2012 року № 0002592302 та № 0002582302

Постановою Харківського окружного адміністративного суду від 12.07.2012 року відмовлено в задоволенні позову .

Не погодившись з постановою суду першої інстанції, позивачем подано апеляційну скаргу.

В апеляційній скарзі, посилаючись на порушення судом першої інстанції при прийнятті оскаржуваної постанови норм матеріального та процесуального права, позивач просить постанову Харківського окружного адміністративного суду від 12.07.2012 року скасувати та прийняти нове рішення, яким задовольнити позов в повному обсязі.

В обґрунтування вимог апеляційної скарги позивач, зокрема, посилається на порушення судом першої інстанції приписів Закону України "Про податок на додану вартість " та Податкового кодексу України.

На підставі п. 2 ч. 1 ст. 197 Кодексу адміністративного судочинства України справа розглядається в порядку письмового провадження за наявними в справі матеріалами.

Колегія суддів, заслухавши суддю-доповідача, перевіривши в межах апеляційної скарги рішення суду першої інстанції та доводи апеляційної скарги, дослідивши матеріали справи, вважає, що апеляційна скарга підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом першої інстанції встановлено, що Приватна фірма "ТАЛА" взята на податковий облік 11.11.2003 року в державній податковій інспекції у Київському районі м. Харкова за № 3935 і станом на даний час перебуває на обліку державній податковій інспекції у Київському районі м.Харкова Харківської області ДПС.

Позивач зареєстрований як платник податку на додану вартість відповідно до свідоцтва про реєстрацію платника податку на додану вартість .

ДПІ у Київському районі м. Харкова проведено документальну позапланову виїзну перевірку ПФ "Тала"з питання взаємовідносин з ТОВ "ОПТ Промзапчасть плюс" код ЄДРПОУ 36122612 за період з 01.01.2010 р. по 31.01.2010 р., ТОВ "Тех Агроремпоставка" код ЄДРПОУ 36457279 за період з 01.03.2010 р. по 30.11.2010 р., ТОВ "Техно Асавир" код ЄДРПОУ 36457640 за період: з 01.11.2010 р. по 30.11.2010 р., ТОВ "Промспец Консалтинг" код ЄДРПОУ 37091549 за період з 01.11.2010 р. по 29.02.2011 р., ТОВ "Промтехноопт"код ЄДРПОУ 37092055 за період з 01.12.2010 р. по 31.12.2010 р. та з 01.03.2011 р. по 31.09.2011р.

За результатами перевірки ДПІ у Київському районі м. Харкова було складено акт № 668/23-5/32695655 від 27.02.2012 року.

В ході проведеної перевірки було зроблено висновок про порушення підприємством п. 138.4 ст.138 Податкового кодексу України, в результаті чого підприємством завищено валові витрати по взаємовідносинах з постачальником на суму 169904,10 грн. у т.ч. за 1 квартал 2010 р. на суму 8 062,50 грн., за 2квартал 2010 р. на суму 16 866,75 грн., за 3 квартал 2010 р. на суму 28 366,75 грн., за 4 квартал2010 р. на суму 9 461,75 грн., за 1 квартал 2011 р. на суму 3 333,25 грн., за 2 квартал 2011р. на суму - 33 746,75 грн. та за, 3 квартал 2011 р. на суму 66 365,35 грн.

Також в результаті проведення перевірки було встановлено, що в порушення п.185.1 ст.185, 186, 187, п.188.1 ст.188, ст.196, ст.197, ст. 198, п.200.1, п.200.2, п.200.3 ст. 200 Податкового кодексу України безпідставно віднесено до складу податкового кредиту податок на додану вартість в сумі заниження на суму 137259,00 грн. в тому числі по періодах: за лютий 2011р. на суму 2450,00 грн., березень 2010р. на суму 4000,00 грн., квітень 2010р. на суму 6243 грн., травень 2010р. на суму 3000,00 грн., червень 2010р. на суму 4250,00 грн., липень 2010р. на суму 11833,00 грн., серпень 2010р. на суму 4000,00 грн., вересень 2010р. на суму 6860,00 грн., жовтень 2010 р. на суму 1833 грн., листопад 2010р. на суму 5736,00 грн., травень 2011р. на суму 22615 грн., червень 2011р. на суму 6730,00 грн., липень 2011р. на суму 3450,00 грн., серпень 2011р. на суму 24694,00 грн., вересень 2011р. на суму 29565,00 грн.

Також, встановлено порушення 3. ч. 1 ст. 203, 215, п 1 ст. 216, ст. 228, ЦК України в частині недодержання вимог зазначених статей в момент вчинення правочинів, які не спрямовані на реальне настання правових наслідків, що обумовлені ними по правочинах, здійснених позивачем зазначеними у акті перевірки постачальниками та покупцями, внаслідок чого вказані операції є нікчемними.

За результатами проведеної перевірки та складеного акту перевірки були винесені податкові повідомлення-рішення №0002592302 від 13.03.2012 року, яким підприємству донараховано податку на додану вартість у розмірі 137259,0 грн. та застосовано штрафну (фінансову) санкцію у розмірі 26980,0 грн. та №0002582302 від 13.03.2012 року, яким підприємству донараховано податку на прибуток в розмірі 169904,0 грн. та застосовано штрафну (фінансову) санкцію у розмірі 15691,0 грн.

Приймаючи рішення про відмову в задоволенні позову, суд першої інстанції виходив з того, що факти порушень позивачем вимог податкового законодавства знайшли своє підтвердження в ході судового розгляду справи.

Колегія суддів не погоджується з рішенням суду першої інстанції з огляду на наступне.

Як вбачається з матеріалів справи, між позивачем та контрагентом TOB "Тех-агроремпоставка" було укладено договір № Т/А -02 від 02.03.2010 року на придбання товару (насосна продукція).

На виконання умов договору було складено видаткову накладну б/н від 03.03.10 року на суму 3500,00 грн., податкову накладну № 517 від 03.03.2010 року на суму 3500,00 грн.

Розрахунки здійснювалися у безготівкової формі, що підтверджується наявним у матеріалах справи платіжним дорученням № 199 від 19.03.10 року на суму 3500,00 грн.

Перевезення вантажу здійснювалось ПФ «Тала» орендованим автотранспортом у працівника згідно договору з нарахуванням йому заробітної плати, що підтверджується наявними у матеріалах справи ТТН №0032 від 03.03.2010 року.

Товар був придбаний позивачем з метою подальшої реалізації, а саме: придбаний товар був відвантажений на TOB НВП «Сетра ЛТД», що підтверджується рахунком № 0020 від 03.03.2010року на суму 3600,00 грн., видатковою накладною № 0023 від 03.03.2010року на суму 3600,00 грн., довіреністю № 01 від 04.03.10р., податковою накладною №1 на суму 3600,00 грн. від 03.03.10р.

Розрахунки здійснювалися у безготівкової формі, що підтверджується наявною у матеріалах справи банківською випискою п/д№4 від 03.03.10 р. на суму 3500,00 грн.

Також з матеріалів справи вбачається, що між ПФ «Тала» та контрагентом TOB "Тех-агроремпоставка" було укладено Договір № Т/А -03/10 від 13.04.2010р. на суму 23960,00 грн. на придбання товару, а саме насосної продукції.

На виконання умов договору було складено первинні документи, а саме: видаткова накладна б/н від 13.04.10р. на суму 19882,20 грн., видаткова накладна б/н від 20.04.10р. на суму 4077,80 грн., податкова накладна № 1336 від 13.04.2010р. на суму 19882,20 грн., податкова накладна № 1435 від 20.04.2010р. на суму 4077,80 грн.

Розрахунки здійснювалися у безготівкової формі, що підтверджується наявним у матеріалах справи платіжним дорученням № 211 від 10.04.10 р. на суму 13300,00 грн., платіжним доручення № 212 від 22.04.10р. на суму 10660,00 грн.

Перевезення вантажу здійснювалось ПФ «Тала» орендованим автотранспортом у працівника згідно договору з нарахуванням йому заробітної плати, що підтверджується наявними у матеріалах справи ТТН №0033 від 13.04.2010р., ТТН №0034 від 20.04.2010р.

Товар був придбаний позивачем з метою подальшої реалізації, а саме: придбаний товар був відвантажений на TOB НВП «Сетра ЛТД» ЕДРПОУ-21189148.

Виконання умов договору підтверджується наявними у матеріалах справи первинними документами, а саме: рахунком № 0020 від 20.04.2010 року на суму 11974,80 грн., видатковою накладною № 002 від 20.04.2010р. на суму 11974,80 грн., довіреністю № 04 від 20.04.10р., податковою накладною №2 на суму 11974,80 грн. від 20.04.10р. Сплата за відвантажений товар проводилася у безготівковій формі, що підтверджує банківська виписка п/д№26 від 20.04.10 р. на суму 11974,80 грн.

Також товар було відвантажено ПАТ ПКТБ «Електротехмонгаж» ЕДРПОУ- 04624312. Виконання умов договору підтверджується наявними у матеріалах справи первинними документами, а саме рахунком №0021 від 13.04.10р. на суму 16020,00 грн., видатковою накладною № 0024 від 20.04.10 року на суму 16020,00 грн., довіреністю № 946 від 20.04.10р., податковою накладною №1 від 13.04.10р. на суму 16020,00грн.

Оплата за відвантажений товар проводилася у безготівковій формі, що підтверджує банківська виписка п/д№285 від 15.04.10р. на суму 16020,00грн.

З матеріалів справи також вбачається, що між приватним підприємством "ТАЛА" та контрагентом TOB "Тех-агроремпоставка" було укладено Договір № Т/А -04/10 від 02.06.2010р. на придбання товару (насосна продукція).

На виконання умов договору було складено такі первинні документи: видаткова накладна б/н від 03.06.10 р. на суму 9500,00 грн., податкова накладна № 2374 від 03.06.2010р. на суму 9500,00 грн.

Розрахунки здійснювалися у безготівкової формі, що підтверджується наявним у матеріалах справи платіжним дорученням № 226 від 03.06.10р. на суму 9500,00 грн. Перевезення вантажу здійснювалось ПФ «Тала» орендованим автотранспортом у працівника згідно договору з нарахуванням йому заробітної плати, що підтверджується наявними у матеріалах справи ТТН № 0034 від 03.06.2010р.

Товар був придбаний позивачем з метою подальшої реалізації, а саме: придбаний товар був відвантажений на TOB НВП «Сетра ЛТД» ЕДРПОУ-21189148, що підтверджується наявними у матеріалах справи документами, а саме рахунком № 0023 від 02.06.2010 року на суму 9900,00 грн., видатковою накладною № 0027 від 03.06.2010р. на суму 9900,00 грн., довіреністю № 16 від 03.06.2010 року, податковою накладною №1 на суму 9900,00 грн. від 03.06.10р.

Розрахунки між підприємствами проводилися у безготівковій формі, що підтверджується банківською випискою п/д№75 від 02.06.10р. на суму 9900,00 грн.

Також з матеріалів справи вбачається, що між приватним підприємством "ТАЛА" та контрагентом TOB "Тех-агроремпоставка" було укладено Договір № Т/А -05/10 від 27.07.2010р. на придбання насосної продукції.

Виконання умов договору підтверджують наявні у матеріалах справи видаткова накладна б/н від 28.07.10р. на суму 47000,00 грн., податкова накладна № 3587 від 28.07.2010р. на суму 47000,00 грн.

Розрахунки між підприємствами проводилися у безготівковій формі, що підтверджується платіжним дорученням № 250 від 02.08.10р. на суму 47000,00 грн. Перевезення вантажу здійснювалось ПФ «Тала» орендованим автотранспортом у працівника згідно договору з нарахуванням йому заробітної плати, що підтверджується наявними у матеріалах справи ТТН № 0035 від 28.07.2010р.

Товар був придбаний позивачем з метою подальшої реалізації, а саме: придбаний товар був відвантажений на TOB НВП «Сетра ЛТД» ЕДРПОУ-21189148. , що підтверджують наявні у матеріалах справи документами: рахунок № 0025 від 27.07.2010. на суму 49000,00 грн., видаткова накладна № 0028 від 30.07.2010р. на суму 49000,00 грн., довіреність № 42 від 29.07.10р., податкова накладна №2 на суму 49000,00 грн. від 30.07.10р.

Розрахунок між підприємствами проводився у безготівковій формі.

В матеріалах справи наявні банківські виписки, що підтверджують оплату п/д№145 від 30.07.10р. на суму 35000,00 грн., банківська виписка п/д №147 від 30.07.10р. на суму 14000,00 грн.

Крім того, між приватним підприємством "ТАЛА" та контрагентом TOB "Тех-агроремпоставка" було укладено Договір № Т/А -06/10 від 05.08.2010р. на придбання насосної продукції. Виконання умов договору підтверджують наявні в матеріалах справи первинні документи, а саме видаткова накладна б/н від 06.08.10р. на суму 24000,00 грн., податкова накладна № 3930 від 06.08.2010 р. на суму 24000,00 грн.

Розрахунок між підприємствами проводився у безготівковій формі, що підтверджується платіжним доручення № 252 від 10.08.10 р. на суму 24000,00 грн.

Перевезення вантажу здійснювалось ПФ «Тала» орендованим автотранспортом у працівника згідно договору з нарахуванням йому заробітної плати, що підтверджується наявними у матеріалах справи ТТН № 0036 від 06.08.2010р.

Товар був придбаний позивачем з метою подальшої реалізації, а саме придбаний товар був відвантажений на TOB НВП «Сетра ЛТД» ЕДРПОУ-21189148, що підтверджують наявні у матеріалах справи документи: рахунок № 0026 від 06.08.2010 р. на суму 18537,60 грн., рахунок № 0026 від 06.08.2010 р. на суму 6411,60 грн., видаткова накладна № 0029 від 10.08.2010р. на суму 6411,60 грн., видаткова накладна № 0030 від 10.08.2010р. на суму 18537,60 грн., довіреність № 42 від 10.08. 2010р., податкова накладна №1 на суму 6411,60 грн. від 06.08.10р., податкова накладна №2 на суму 18537,60 грн. від 06.08.10 року.

Розрахунки між підприємствами проводилися у безготівковій формі, що підтверджує банківська виписка п/д №159 від 06.08.10р. на суму 24949,20 грн.

З матеріалів справи вбачається, що між приватним підприємством "ТАЛА" та контрагентом TOB "Тех-агроремпоставка" було укладено Договір № Т/А -07/10 від 15.09.2010р. на придбання насосної продукції.

Виконання умов договору підтверджують наявні в матеріалах справи первинні документи, а саме видаткова накладна 2/9 від 16.09.10р. на суму 22160,00 грн., податкова накладна № 4879 від 16.09.2010р. на суму 22160,00 грн.

Розрахунок між підприємствами проводився у безготівковій формі, що підтверджується платіжним дорученням № 262 від 15.09.10р. на суму 18000,00 грн. та платіжним дорученням № 273 від 30.09.10 р. на суму 4160,00 грн.

Перевезення вантажу здійснювалось ПФ «Тала» орендованим автотранспортом у працівника згідно договору з нарахуванням йому заробітної платні, що підтверджується наявними у матеріалах справи ТТН № 0037 від 16.09.2010р.

Товар був придбаний позивачем з метою подальшої реалізації, а саме придбаний товар був відвантажений на TOB НВП «Єлектроюжмонтаж» ЕДРПОУ-31644080, що підтверджують первинні документи, а саме рахунок № 0025 від 15.09.2010. на суму 27І60,00 грн., видаткова накладна № 0032 від 29.09.2010р. на суму 27160,00 грн., довіреність № 516 від 22.09.2010р., податкова накладна №1 на суму 18000,00 грн. від 15.09.10р., податкова накладна №3 на суму 9160,00 грн. від 22.09.10р.

Розрахунок між підприємствами проводився у безготівковій формі, що підтверджується банківською випискою п/д№123 від 15.09.10р. на суму 18000,00 грн. та банківською випискою п/д № 136 від 30.09.10р. на суму 9160,00 грн.

Також з матеріалів справи вбачається, що між приватним підприємством "ТАЛА" та контрагентом TOB "Тех-агроремпоставка" було укладено Договір № Т/А -08/10 від 07.11.2010р. на суму 22416,00 грн. на придбання насосної продукції. Виконання умов договору підтверджують наявні в матеріалах справи первинні документи, а саме видаткова накладна б/н від 08.11.10р. на суму 22416,00 грн., податкова накладна № 6179 від 08.11.2010р. на суму 22416,00 грн.

Розрахунок між підприємствами проводився у безготівковій формі, що підтверджується платіжним дорученням № 287 від 08.11.10р. на суму 22416,00 грн. Перевезення вантажу здійснювалось ПФ «Тала» орендованим автотранспортом у працівника згідно договору з нарахуванням йому заробітної плати, що підтверджується наявними у матеріалах справи ТТН №0038 від 08.11.2010р.

Товар був придбаний позивачем з метою подальшої реалізації, а саме придбаний товар був відвантажений TOB «Алкер» ЕДРПОУ-33090599, що підтверджують первинні документи, наявні у матеріалах справи - рахунок № 0026 від 03.11.2010р. на суму 24432,00 грн., видаткова накладна № 0033 від 08.11.2010р. на суму 24432,00 грн., довіреність № 125 від 01.11.10р., податкова накладна №1 на суму 24432,00 грн. від 08.11.10 року.

Розрахунок між підприємствами проводився у безготівковій формі, що підтверджується БВ п/д№480 від 08.11.10р. на суму 24432,00грн.

З матеріалів справи вбачається, що між приватним підприємством "ТАЛА" та контрагентом TOB "Тех-агроремпоставка" було укладено Дог №ТА-01/10 от 26.01.2010р. на виконання робіт, послуг.

Виконання умов договору підтверджують наявні в матеріалах справи первинні документи, а саме податкові накладні №504 від 02.02.10 на суму 14700,00грн., №1056 від 31.03.10р. на суму 20500,00грн., № 1587 від 30.04.10р. на суму 13500,00грн., №2175 від 31.05.10р. на суму 18000,00 грн., №2892 від 30.06.10р. на суму 16000,00грн., №3638 від 30.07.10р. на суму 17300,00грн.

Також виконання умов договору підтверджують акти виконаних робіт № б/н від 31.03.10р. на суму 35200,00грн., № б/н від 30.04.10р. на суму 13500,00грн., № б/н від 31.05.10р. на суму 18000,00 грн.; № б/н від 30.06.10р. на суму 16000,00грн., № б/н від 30.07.10р. на суму 17300,00грн.

Розрахунок між підприємствами проводився у безготівковій формі, що підтверджується платіжними дорученнями № 196 від 02.03.10р. на суму 14700,00грн.; №216 від 14.05.10р. на суму 20500,00грн.; №226 від 03.06.10р. на суму 9500,00грн.; №236 від 24.06.10р. на суму 19500,00грн.; № 245 від 09.07.10р. на суму 28000,00грн. Також були видані податкові накладні: №504 від 02.02.10р. на суму 14700,00грн.; №1056 від 31.03.10р. на суму 20500,00грн.; № 1587 від 30.04.10р. на суму 13500,00грн.; №2175 від 31.05.10р. на суму 18000,00 грн.; №2892 від 30.06.10р. на суму 16000,00грн.; №3638 від 30.07.10р. на суму 17300,00грн.

Укладення даного договору було необхідне підприємству для виконання своїх забов'язань перед контрагентом ХДРНТЦ ТЗІ (24128696).

Також з матеріалів справи вбачається, що між приватним підприємством "ТАЛА" та контрагентом TOB "Тех-агроремпоставка" було укладено договір №ТА-02/10 від 12.07.2010р. на виконання робіт, послуг.

Виконання умов договору підтверджують наявні в матеріалах справи первинні документи, а саме акти виконаних робіт № б/н від 29.07.10р. на суму 6700,00грн.; № б/н від 30.09.10р. на суму 19000,00грн.; № б/н від 29.10.10р. на суму 11000,00грн.

Розрахунки між підприємствами проводилися у безготівковій формі, що підтверджується платіжними дорученнями №264 від 17.09.10р. на суму 2700,00грн.; №274 від 30.09.10р. на суму 6000,00грн. Також були видані податкові накладні №3601 від 29.07.10р. на суму 6700,00грн.; № 5275 від 30.09.10р. на суму 19000,00грн.; №5972 від 29.10.10р. на суму 11000,00грн.

Укладення даного договору було необхідне підприємству для виконання своїх забов'язань перед контрагентом ХДРНТЦ ТЗІ (24128696).

Щодо господарських відносин позивача з TOB «ПРОМТЕХНООПТ» колегія суддів зазначає наступне.

Як вбачається з матеріалів справи, між приватним підприємством "ТАЛА" та контрагентом TOB «ПРОМТЕХНООПТ» (37092055) було укладено договір №Т/П-12/10 від 02.12.10р. на виконання робіт та послуг.

Виконання умов договору підтверджують наявні в матеріалах справи первинні документи, а саме: акт виконаних робіт № б/н від 29.12.10р. на суму 11000,00грн., податкова накладна № 218 від 28.12.10р. на суму 11000,00грн. Розрахунки між підприємствами проводилися у безготівковій формі, що підтверджується платіжним дорученням №12 від 21.02.11р. на суму 11000,00грн.

Також між позивачем та контрагентом TOB «ПРОМТЕХНООПТ» (37092055) було укладено договір № ПТ-3/2011 від 18.03.11р. на придбання насосної продукції.

Виконання умов договору підтверджують наявні в матеріалах справи первинні документи, а саме видаткова накладна №44 від 22.03.11р. на суму 33400,00 грн., видаткова накладна №45 від 30.03.11р. на суму 11000,00 грн., податкова накладна №.338 від 22.03.11р. на суму 33400,00 грн., податкова накладна № 454 від 30.03.11р. на суму 11000,00 грн.

Розрахунки між підприємствами проводилися у безготівковій формі, що підтверджується платіжним дорученням № 20 від 23.03.11р. на суму 28000,00грн. та № 24 від 01.04.11р. на суму 10000,00 грн.

Перевезення вантажу здійснювалось ПФ «Тала» орендованим автотранспортом у працівника згідно договору з нарахуванням йому заробітної плати, що підтверджується наявними у матеріалах справи ТТН від 22.03.11р. та №008 від 30.03.11 року.

Товар був придбаний позивачем з метою подальшої реалізації, а саме: придбаний товар був відвантажений на AT ПКТБ «Електротехмонтаж» (04624312), що підтверджують первинні документи , а саме: рахунок № 0031 від 21.03.11р. року на суму 54300,00грн., видаткові накладні: № 0038 від 31.03.11р. року на суму 12000,00; від 22.03.12 року на суму 12000,00грн.; № 0039 на суму 30300,00 грн.

Розрахунки між підприємствами проводилися у безготівковій формі, що підтверджується платіжними дорученнями № 578 від 22.03.11року на суму 12000,00 грн., №49 від 22.03.12 року на суму 30300,00 грн., № 622 від 31.03.11року на суму 12000,00 грн.

З матеріалів справи вбачається, що між приватним підприємством "ТАЛА" та контрагентом TOB «ПРОМТЕХНООПТ» (37092055) було укладено договір № ПТ-4/2011 від 08.04.11 року напридбання насосної продукції, що підтверджують первинні документи, наявні у матеріалах справи, а саме: видаткова накладна №0046 від 12.04.11 року на суму 97000,00грн., податкова накладна №269 від 12.04.11 на суму 97000,00грн.

Розрахунки між підприємствами проводилися у безготівковій формі, що підтверджується платіжними дорученнями № 25 від 12.04.11 року на суму 83600,00грн.; № 26 від 15.04.11 року на суму 13400,00грн.

Перевезення вантажу здійснювалось ПФ «Тала» орендованим автотранспортом у працівника згідно договору з нарахуванням йому заробітної плати, що підтверджується наявними у матеріалах справи ТТН0010 від 12.04.11 року.

Товар був придбаний позивачем з метою подальшої реалізації, а саме: придбаний товар був відвантажений на AT ПКТБ «Електротехмонтаж» (04624312).

Також між приватним підприємством "ТАЛА" та контрагентом TOB «ПРОМТЕХНООПТ» (37092055) було укладено договір № Т/Е-5/11 від 08.04.11 року.

Виконання умов договору підтверджують наявні в матеріалах справи первинні документи, а саме: видаткова накладна № 0041 від 13.04.11 року на суму 95000,00 грн., податкова накладна №1 від 11.04.11року на суму 95000,00грн.

Розрахунки між підприємствами проводилися у безготівковій формі, що підтверджується платіжним дорученням №682 від 11.04.11 року на суму 95000,00 грн.

Товар був придбаний позивачем з метою подальшої реалізації, а саме: придбаний товар був відвантажений TOB НПФ Сетра ЛТД (21189148), що підтверджують первинні документи, а саме: видаткова накладна № 0044 від 18.04.11 року на суму 14000,00 грн., рахунок № 0035 від 15.04.11року на суму 14000,00 грн., податкова накладна №2 від 18.04.11 року на суму 14000,00 грн.

Розрахунки між підприємствами проводилися у безготівковій формі, що підтверджується платіжним дорученням № 62 від 15.04.11 року на суму 14000,00 грн.

Між приватним підприємством "ТАЛА" та контрагентом TOB «ПРОМТЕХНООПТ» (37092055) було укладено договір № ПТ-5/2011 від 19.05.11 року, виконання умов якого підтверджують наявні в матеріалах справи документами, а саме: видаткова накладна № б/н від 19.05.11 року на суму 135690,00грн., податкова накладна № 376 від 19.05.11 року на суму 135690,00 грн.

Розрахунки між підприємствами проводилися у безготівковій формі, що підтверджується платіжним дорученням № 37 від 24.05.11 року на суму 60690,00грн., № 39 від 01.06.11 року на суму 75000,00 грн.

Перевезення вантажу здійснювалось ПФ «Тала» орендованим автотранспортом у працівника згідно договору з нарахуванням йому заробітної плати, що підтверджується наявними у матеріалах справи ТТН009 від 19.05.11 року.

Товар був придбаний позивачем з метою подальшої реалізації, а саме: придбаний товар був відвантажений ДП «Термомаш» (30617103) , що підтверджується наступними документами - рахунок № 0037 від 19.05.11 року на суму 1590,00 грн., видаткова накладна №0045 від 20.05.11 року на суму 1590,00 грн., податкова накладна №1 від 19.05.11 року на суму 1590,00грн.

Розрахунки між підприємствами проводилися у безготівковій формі, що підтверджується платіжним дорученням 164 від 19.05.11 року на суму 1590,00 грн.

Придбаний товар був відвантажений AT ПКТБ «Електротехмонтаж» (04624312), по підтверджується такими документами - рахунок №0036 від 19.05.11року на суму 65100,00грн., рахунок № 0037 від 26.05.11 року на суму 78600,00 грн., видаткова накладна №0046 від 24.05.11року на суму 65100,00 грн., видаткова накладна №0048 від 31.05.11року на суму 78600,00 грн., податкова накладна №2 от 20.05.11року на суму 65100,00 грн., податкова накладна №3 от 31.05.11 року на суму 78600,00грн.

Розрахунки між підприємствами проводилися у безготівковій формі, що підтверджується платіжними дорученнями №197 від 20.05.11року на суму 65100,00грн. та № 203 від 31.05.11 року на суму 78600,00грн.

Також між приватним підприємством "ТАЛА" та контрагентом TOB «ПРОМТЕХНООПТ» (37092055) було укладено договір № ПТ-7/11 від 20.06.11 року, виконання умов договору підтверджують наявні в матеріалах справи первинні документи, а саме: видаткова накладна № 0049 від 22.06.11 року на суму 40380,00грн., податкова накладна №573 від 21.06.11 року на суму 25180,00грн.; №617 від 22.06.11 року на суму 15200,00 грн.

Розрахунки між підприємствами проводилися у безготівковій формі, що підтверджується платіжними дорученнями №44 на суму 25180,00грн. та №45 на суму 15200,00 грн.

Перевезення вантажу здійснювалось ПФ «Тала» орендованим автотранспортом у працівника згідно договору з нарахуванням йому заробітної плати, що підтверджується наявними у матеріалах справи ТТН0011 від 22.06.11 року.

Товар був придбаний позивачем з метою подальшої реалізації, а саме: придбаний товар був відвантажений TOB «Спеценергомонтаж» (30346867). Це підтверджують такі документи - рахунок № 0038 від 17.06.11року на суму 26680,01грн., видаткова накладна №0049 від 30.06.11 року на суму 26680,01 грн., податкова накладна №1 від 20.06.11 року на суму 26680,01грн.

Розрахунки між підприємствами проводилися у безготівковій формі, що підтверджується платіжним дорученням №2062 від 20.06.11 року на суму 26680,01 грн.

Товар був відвантажений TOB НПФ Сетра ЛТД (21189148), що підтверджують такі документі - рахунок № 0036 від 29.06.11 року на суму 16272,00 грн., видаткова накладна №0048 від 30.06.11року на суму 16272,00 грн., податкова накладна №2 від 29.06.11 року на суму 16272,00грн.

Розрахунки між підприємствами проводилися у безготівковій формі, що підтверджується платіжним дорученням №161 від 29.06.11року на суму 16272,00 грн.

З матеріалів справи вбачається, що між приватним підприємством "ТАЛА" та контрагентом TOB «ПРОМТЕХНООПТ» (37092055) було укладено договір № ПТ-8/11 від 07.07.11 року.

Виконання умов договору підтверджують документи, а саме: видаткова накладна № б/н від 07.07.11 року на суму 20700,00 грн., податкова накладна №305 від 07.07.11року року на суму 20700,00грн.

Розрахунки між підприємствами проводилися у безготівковій формі, що підтверджується платіжними дорученнями №49 від 07.07.11року на суму 4200,00грн. та №50 від 14.07.11 на суму 16500,00грн.

Перевезення вантажу здійснювалось ПФ «Тала» орендованим автотранспортом у працівника згідно договору з нарахуванням йому заробітної плати, що підтверджується ТТН № 0012 від 07.07.2011р.

Товар був придбаний позивачем з метою подальшої реалізації, а саме: придбаний товар був відвантажений ПП «Спецсервис» (31131910), що підтверджують наявні в матеріалах справи документи - рахунок №0039 від 05.07.11 року на суму 4415,00грн., видаткова накладна № 0049 від 15.07.11 року на суму 4415,00грн., податкова накладна №1 от 07.07.11 року на суму 4415,00 грн.

Розрахунки між підприємствами проводилися у безготівковій формі, що підтверджується платіжним дорученням №886 від 07.07.11 року на суму 4415,00 грн.

Придбаний товар був відвантажений на ПАТ «Полтаваобленерго» (00131819), що підтверджують документи, а саме рахунок № 0037 від 01.07.11 року на суму 16870,00 грн., видаткова накладна №0051 від 15.07.11 року на суму 16870,00 грн., податкова накладна №2 від 13.07.11 року на суму 16870,00 грн.

Розрахунки між підприємствами проводилися у безготівковій формі, що підтверджується платіжним дорученням №3601 від 13.07.11 року на суму 16870,00грн.

Придбаний товар був відвантажений TOB «Спеценергомонтаж» (30346867), що підтверджують такі документи - рахунок №0042 від 01.07.11 року на суму 2070,00грн., видаткова накладна №0050 від 26.07.11року на суму 2070,00грн., податкова накладна №3 від 18.07.11 року на суму 2070,00 грн.

Розрахунки між підприємствами проводилися у безготівковій формі, що підтверджується платіжним дорученням №2213 від 18.07.11 року на суму 2070,00 грн.

Також з матеріалів справи вбачається, що між приватним підприємством "ТАЛА" та контрагентом TOB «ПРОМТЕХНООПТ» (37092055) було укладено договір № ПТ-9/11 від 03.08.11року. Виконання умов договору підтверджують первинні документи, що наявні в матеріалах справи, а саме: видаткова накладна №0051 від 02.08.11 року на суму 55088,00 грн., податкова накладна №198 від 03.08.11року на суму 55088,00грн.

Розрахунки між підприємствами проводилися у безготівковій формі, що підтверджується платіжними дорученнями №56 від 05.08.12 року на суму 7488,00грн. та №58 від 11.08.11року на суму 47600,00грн.

Перевезення вантажу здійснювалось ПФ «Тала» орендованим автотранспортом у працівника згідно договору з нарахуванням йому заробітної плати, що підтверджується наявними у матеріалах справи ТТН №0014 від 03.08.11

Товар був придбаний позивачем з метою подальшої реалізації, а саме: придбаний товар був відвантажений AT ПКТБ «Електротехмонтаж» (04624312), що підтверджують такі документи - рахунок № 0047 від 09.08.11р. на суму 50920,00 грн., видаткова накладна №0055 від 15.08.11р. на суму 50920,00грн., податкова накладна №3 від 10.08.11р. року на суму 50920,00грн.

Розрахунки між підприємствами проводилися у безготівковій формі, що підтверджується платіжним дорученням №2085 від 10.08.11року на суму 50920,00 грн.

Товар був відвантажений ПРАТ ХЗТУ (32677185), що підтверджують документи, а саме: рахунок №0046 від 02.08.11 року на суму 3075,00грн., видаткова накладна №0053 від 05.08.11року на суму 3075,00 грн., податкова накладна №2 від 03.08.11 на суму 3075,00 грн.

Розрахунки між підприємствами проводилися у безготівковій формі, що підтверджується платіжним дорученням №25 від 03.08.11р. на суму 3075,00 грн.

Товар було відвантажено TOB «Рідний продукт» (34560700), це підтверджують наявні в матеріалах справи документи, а саме: рахунок №0045 від 27.07.11 року на суму 4940,00 грн., видаткова накладна №0052 від 14.09.11 року на суму 4940,00 грн., податкова накладна № 1 від 02.08.11 року на суму 4940,00грн.

Розрахунки між підприємствами проводилися у безготівковій формі, що підтверджується платіжним дорученням №2048 від 02.08.11 року на суму 4940,00 грн.

Між приватним підприємством "ТАЛА" та контрагентом TOB «ПРОМТЕХНООПТ» (37092055) було укладено договір № ПТ-10/11 від 12.08.11року.

Виконання умов договору підтверджують первинні документи, що наявні в матеріалах справи, а саме: видаткова накладна №б/н від 12.08.11 року на суму 93076,00 грн., податкова накладна №528 від 12.08.11 року на суму 93076,00 грн.

Розрахунки між підприємствами проводилися у безготівковій формі, що підтверджується платіжним дорученням №59 від 15.08.11року на суму 18200,00 грн., №61 від 23.08.11 року на суму 74876,00 грн.

Перевезення вантажу здійснювалось ПФ «Тала» орендованим автотранспортом у працівника згідно договору з нарахуванням йому заробітної плати, що підтверджується наявними у матеріалах справи ТТН №0015 від 12.08.11року.

Товар було придбано позивачем з метою подальшої реалізації, а саме: придбаний товар був відвантажений TOB «Новоконцепт Інжинерінг» (36386879), що підтверджують документи, а саме: рахунок № 0048 від 10.08.11 року на суму 19300,00 грн., видаткова накладна №0054 від 15.08.11року на суму 19300,00 грн., податкова накладна № 4 від 12.08.11року на суму 19300,00 грн.

Розрахунки між підприємствами проводилися у безготівковій формі, що підтверджується платіжним дорученням №210 від 12.08.11 року на суму 19300,00 грн.

Товар було відвантажено AT ПКТБ «Електротехмонтаж» (04624312), що підтверджують такі документи: рахунок №0049 від 19.08.11 року на суму 79080,00 грн., видаткова накладна №0056 від 25.08.11 року на суму 79080,00 грн., податкова накладна № 5 від 22.08.11 року на суму 79080,00 грн.

Розрахунки між підприємствами проводилися у безготівковій формі, що підтверджується платіжним дорученням №2044 від 22.08.11 року на суму 79080,00 грн.

Між приватним підприємством "ТАЛА" та контрагентом TOB «ПРОМТЕХНООПТ» (37092055) було укладено договір №ПТ-11/11 від 01.09.11 року, виконання умов якого підтверджують первинні документи, що наявні в матеріалах справи, а саме: видаткова накладна №б/н від 01.09.11 року на суму 34570,00 грн., податкова накладна №9 від 01.09.11 року на суму 34570,00 грн.

Розрахунки між підприємствами проводилися у безготівковій формі, що підтверджується платіжними дорученнями №65 на суму 10620,00грн.; №68 від 20.09.11 року на суму 23970,00 грн.

Перевезення вантажу здійснювалось ПФ «Тала» орендованим автотранспортом у працівника згідно договору з нарахуванням йому заробітної платні, що підтверджується наявними у матеріалах справи ТТН №0016 від 01.09.11року.

Товар був придбаний позивачем з метою подальшої його реалізації TOB «Спеценергомонтаж» (30346867), що підтверджують документи, а саме: рахунок №0051 від 30.08.11 року на суму 3820,00 грн., видаткова накладна №0057 від 01.09.11 року на суму 3820,00 грн., податкова накладна № 1 від 01.09.11 року на суму 3820,00грн. Розрахунки між підприємствами проводилися у безготівковій формі, що підтверджується платіжним дорученням № 2438 від 01.09.11 року на суму 3820,00 грн.

Товар було відвантажено TOB «Сетра ЛТД» (21189148), що підтверджують документи, а саме: рахунок №0050 від 01.09.11 року на суму 24999,60 грн., видаткова накладна №0061 від 02.09.11 року на суму 24999,60грн., податкова накладна № 2 від 02.09.11 року на суму 24999,60грн.

Розрахунки між підприємствами проводилися у безготівковій формі, що підтверджується платіжним дорученням № 239 від 20.09.11 року на суму 24999,60 грн.

Також товар відвантажено TOB «Елмотехнології» (14101176),), що підтверджують документи, а саме рахунок №0053 від 13.09.11 року на суму 7980,00грн., видаткова накладна №0059 від 14.09.11 року на суму 7980,00 грн., податкова накладна № 3 від 14.09.11 року на суму 7980,00 грн.

Розрахунки між підприємствами проводилися у безготівковій формі, що підтверджується платіжним дорученням № 724 від 14.09.11 року на суму 7980,00 грн.

З матеріалів справи вбачається, що між приватним підприємством "ТАЛА" та контрагентом TOB «ПРОМТЕХНООПТ» (37092055) було укладено договір № ПТ-12/11 від 15.09.11 року, виконання умов якого підтверджують первинні документи, що наявні в матеріалах справи, а саме видаткова накладна № б/н від 19.09.11 року на суму 142820,00 грн., податкова накладна №618 від 19.09.11 року на суму 142820,00 грн.

Розрахунки між підприємствами проводилися у безготівковій формі, що підтверджується платіжним дорученням: №66 від 19.09.11 року на суму 52720,00 грн.; №69 від 26.09.11 року на суму 90080,00 грн.

Перевезення вантажу здійснювалось ПФ «Тала» орендованим автотранспортом у працівника згідно договору з нарахуванням йому заробітної плати, що підтверджується наявними у матеріалах справи ТТН №0016 від 19.09.11 року.

Товар був придбаний позивачем з метою його подальшої реалізації AT ПКТБ «Електротехмонтаж» (04624312), що підтверджують документи, а саме: рахунок №0050 від 30.08.11 року на суму 54850,00 грн., видаткова накладна №0060 від 20.09.11 року на суму 54850,00 грн., податкова накладна № 4 від 15.09.11 року на суму 54850,00 грн.

Розрахунки між підприємствами проводилися у безготівковій формі, що підтверджується платіжним дорученням № 2274 від 15.09.11 року на суму 54850,00 грн.

Також товар було відвантажено AT ПКТБ «Електротехмонтаж» (04624312), що підтверджують документи, а саме: рахунок №0055 від 16.09.11 року на суму 95100,00 грн., видаткова накладна №0062 від 26.09.11 року на суму 95100,00 грн., податкова накладна № 5 від 23.09.11 року на суму 95100,00 грн.

Розрахунки між підприємствами проводилися у безготівковій формі, що підтверджується платіжним дорученням № 2334 від 23.09.11 року на суму 95100,00 грн.

Щодо господарських правовідносин між позивачем та TOB "Промспец Консалтинг" колегія суддів зазначає наступне.

Як вбачається з матеріалів справи, між приватним підприємством "ТАЛА" та контрагентом TOB "Промспец Консалтинг" було укладено договір № T-10/2010 від 19.11.2010 року, виконання умов якого підтверджують первинні документи, що наявні в матеріалах справи, а саме: податкова накладна № 1666 на суму 17580,00 грн. від 19.11.2010 року, видаткові накладні No б/н на суму 17580,00 грн.

Розрахунки між підприємствами проводилися у безготівковій формі, що підтверджується платіжними дорученнями №299 на суму 11400,00 грн. та №300 на суму 6180,00 грн. від 24.11.2010 року.

Перевезення вантажу здійснювалось ПФ «Тала» орендованим автотранспортом у працівника згідно договору з нарахуванням йому заробітної плати, що підтверджується наявними у матеріалах справи ТТН№ 0050 від 19.11.2010 року.

Товар був придбаний позивачем з метою подальшої реалізації, який було відвантажено СПДФО Яковенко Ю.М., що підтверджує видаткова накладна №0033 від 25.11.10 року на суму 6190,00 грн.

Також відвантажено підприємству АОЗТ ПКТБ «Електротехмонтаж» за видатковою накладною №0034 від 25.11.11 року на суму 12590,00 грн.

Між приватним підприємством "ТАЛА" та контрагентом TOB «Промспец Консалтинг» було укладено договір №ПК-1/2011 від 09.02.2011року, виконання умов якого підтверджують наявні в матеріалах справи первинні документи, а саме: податкова накладна №339 від 10.02.11 року на суму 7000,00 грн., видаткова накладна №б/н на суму 7000,00 грн. від 07.02.11 року.

Розрахунки між підприємствами проводилися у безготівковій формі, що підтверджується платіжним дорученням № 10 від 11.02.11 року.

Перевезення вантажу здійснювалось ПФ «Тала» орендованим автотранспортом у працівника згідно договору з нарахуванням йому заробітної плати, що підтверджується наявними у матеріалах справи ТТН №001 від 10.02.11року.

Товар був придбаний позивачем з метою подальшої реалізації, а саме підприємству АОЗТ ПКТБ «Електротехмонтаж», що підтверджується видатковою накладною №0029 від 08.02.11року на суму 9888,00 грн.

Між приватним підприємством "ТАЛА" та контрагентом TOB «Промспец Консалтинг» було укладено договір №ПК-2 /2011 від 21.02.2011 року, виконання умов якого підтверджують первинні документи, а саме: податкова накладна №494 від 21.02.11року на суму 9000,00 грн., видаткова накладна б/н на суму 9000,00 грн. від 21.02.11року.

Розрахунки між підприємствами проводилися у безготівковій формі, що підтверджується платіжним дорученням № 17 від 22.03.11 року на суму 9000,00 грн.

Перевезення вантажу здійснювалось ПФ «Тала» орендованим автотранспортом у працівника згідно договору з нарахуванням йому заробітної плати, що підтверджується наявними у матеріалах справи ТТН №002 від 21.02.2011року.

Щодо господарських правовідносин між позивачем та ТОВ «Техно - Асавір» колегія суддів зазначає наступне.

Як вбачається з матеріалів справи, між приватним підприємством "ТАЛА" та контрагентом ТОВ «Техно - Асавір» було укладено договір. На виконання договору була отримана відповідна податкова накладна, суми якої включена до складу валових витрат декларації з податку на прибуток за 4 квартал 2010 р. - 10 000,00 грн.

Також з матеріалів справи вбачається, що ДПІ у Київському районі м. Харкова від ДПІ у Жовтневому районі м. Харкова було отримано акт від 07.04.2011р. №547/23-03-05/36457640 з питань дотримання ТОВ «Техно-Асавір» вимог податкового валютного та іншого законодавства за період з 10.07.2009 р. по 31.12.2010 р.

Вказаним актом по ТОВ «Техно-Асавір» встановлено наступні порушення: неможливість реального здійснення фінансово - господарських операцій та ведення господарської діяльності у порядку, передбаченому приписами діючого законодавства України у перевіряємому періоді; порушення ч. 1, 5 ст. 203, ст. 215, п. 1 ст. 216, ст. 228 ЦК України в частині недодержання вимог зазначених статей в момент вчинення правочинів, які не спрямовані на; реальне настання правових наслідків, що обумовлені ними по правочинах, здійснених з постачальниками та покупцями; відсутність об'єктів, які підпадають під визначення ст. 3, ст. 4, ст. 7 Закону № 168; відсутність об'єктів, які підпадають під визначення ст.ст. 3, 4, 5 Закону № 334.

Між тим, наявність даного акту не дає підстав колегії суддів вважати про відсутність реальності господарських операцій між позивачем та ТОВ «Техно - Асавір», яка підтверджена наявними в матеріалах справи первинними документами.

З огляду на викладене, колегія суддів зазначає, що умови договорів, укладених між підприємством ПФ «TAJIA» та його контрагентами виконані в повному обсязі, зауваження щодо виконання умов договорів відсутні.

Підпунктом 7.4.1. п. 7.4. ст. Закону України "Про податок на додану вартість" від 03.04.1997, № 168/97-ВР в редакції, що діяла на момент виникнення спірних правовідносин, визначено, що податковий кредит звітного періоду визначається виходячи із договірної (контрактної) вартості товарів (послуг), але не вище рівня звичайних цін, у разі якщо договірна ціна на такі товари (послуги) відрізняється більше ніж на 20 відсотків від звичайної ціни на такі товари (послуги), та складається із сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 6.1 статті 6 та статтею81 цього Закону, протягом такого звітного періоду у зв'язку з:

- придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку;

- придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій в необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання у виробництві та/або поставці товарів (послуг) для оподатковуваних операцій у межах господарської діяльності платника податку.

Необхідність підтвердження господарських операцій первинними документами визначена п. 1.2, п. 2.1 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.95 р. № 88, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05.06.95 р. №168/704 (далі по тексту - Положення).

Пунктом 1.2. Положення визначено, що господарські операції відображаються у бухгалтерському обліку методом їх суцільного і безперервного документування. Записи в облікових регістрах провадяться на підставі первинних документів, створених відповідно до вимог цього Положення.

У відповідності до п. 2.1 Положення первинні документи - це письмові свідоцтва, що фіксують та підтверджують господарські операції, включаючи розпорядження та дозволи адміністрації (власника) на їх проведення.

Пунктом 2.4 Положення визначено, що первинні документи мають містити такі обов'язкові реквізити: найменування підприємства, установи, від імені яких складений документ, назва документа (форми), дата і місце складання, зміст та обсяг господарської операції, одиниця виміру господарської операції (у натуральному та/або вартісному виразі), посади і прізвища осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення, особистий чи електронний підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.

В статті 2 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" вказано, що сфера дії Закону поширюється на всіх юридичних осіб, створених відповідно до законодавства України, незалежно від їх організаційно-правових форм і форм власності, а також на представництва іноземних суб'єктів господарської діяльності (далі - підприємства), які зобов'язані вести бухгалтерський облік та подавати фінансову звітність згідно з законодавством.

У відповідності з ч. 2 ст. 3 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" бухгалтерський облік є обов'язковим видом обліку, який ведеться підприємством. Фінансова, податкова, статистична та інші види звітності, що використовують грошовий вимірник, ґрунтуються на даних бухгалтерського обліку.

Колегія суддів зазначає, що статтею 9 цього Закону встановлено вимоги до первинних документів, які є підставою для бухгалтерського та податкового обліку. Згідно з даною нормою, підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи. Такі первинні документи повинні мати обов'язкові реквізити: назву документа (форми); дату і місце складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.

Таким чином, визначальною ознакою господарської операції є те, що вона повинна спричиняти реальні зміни майнового стану платника податків.

Згідно з пунктом 44.1 статті 44 Податкового кодексу України для цілей оподаткування платники податків зобов'язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов'язаних з визначенням об'єктів оподаткування та/або податкових зобов'язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.

Водночас статтею 1 Закону України від 16.07.99 N 996-ХІУ "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" визначено, що первинний документ - це документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення.

Отже, будь-які документи (у тому числі договори, накладні, рахунки тощо) мають силу первинних документів лише в разі фактичного здійснення господарської операції.

Згідно зі статтею 1 Закону України від 16.07.99 N 996-ХІУ "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" господарською операцією є дія або подія, яка викликає зміни в структурі активів та зобов'язань, власному капіталі підприємства.

Таким чином, визначальною ознакою господарської операції є те, що вона повинна спричиняти реальні зміни майнового стану платника податків.

Вимога щодо реальних змін майнового стану платника податків як обов'язкова ознака господарської операції кореспондує з нормами Податкового кодексу України.

Так, згідно з пунктом 138,2 статті 138 Податкового кодексу України витрати, які враховуються для визначення об'єкта оподаткування, визнаються на підставі первинних документів, що підтверджують здійснення платником податку витрат, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачено правилами ведення бухгалтерського обліку та інших документів, встановлених розділом II цього Кодексу.

При цьому у відповідності до підпункту 139.1.9 пункту 139.1 статті 139 Податкового кодексу України не включаються до складу витрат витрати, не підтверджені відповідними розрахунковими, платіжними та іншими первинними документами, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачена правилами ведення бухгалтерського обліку та нарахування податку.

Водночас, у відповідності до пункту 198.3 статті 198 Податкового кодексу України податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг, але не вище рівня звичайних цін, визначених відповідно до статті 39 цього Кодексу, та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв'язку з:

- придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку;

- придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку.

Тобто необхідною умовою для віднесення сплачених у ціні товарів (послуг) сум податку на додану вартість є факт придбання товарів та послуг із метою їх використання в господарській діяльності.

Таким чином, витрати для цілей визначення об'єкта оподаткування податком на прибуток, а також податковий кредит для цілей визначення об'єкта оподаткування податком на додану вартість мають бути фактично здійснені і підтверджені належним чином складеними первинними документами, що відображають реальність господарської операції, яка є підставою для формування податкового обліку платника податків.

З огляду на викладене, колегія суддів зазначає, що позивачем було надано до суду усі первинні документи підтверджуючі правомірність укладених правочинів. Всі зазначені документи відповідають вимогам діючого законодавства.

Згідно ч. 2 ст. 205 КАСУ, суд апеляційної інстанції за наслідками розгляду апеляційної скарги може своєю постановою змінити постанову суду першої інстанції або прийняти нову постанову, якими суд апеляційної інстанції задовольняє або не задовольняє позовні вимоги.

Отже, колегія суддів дійшла висновку, що доводи апеляційної скарги є обґрунтованими, тому рішення суду першої інстанції, через неповне з'ясування судом обставин, що мають значення для справи та невідповідність висновків суду обставинам справи, підлягає скасуванню з прийняттям нової постанови про задоволення позову.

Керуючись ст.ст. 160, 167, 195, 196, п. 3 ст. 198, п. 4 ч.1 ст. 202, 205, 207, 209, 254 Кодексу адміністративного судочинства, колегія суддів, -

П О С Т А Н О В И Л А:

Апеляційну скаргу Приватної фірми "ТАЛА" задовольнити.

Постанову Харківського окружного адміністративного суду від 12.07.2012р. по справі № 2а-4205/12/2070 скасувати.

Прийняти нову постанову , якою позов Приватної фірми "ТАЛА" до Державної податкової інспекції у Київському районі м. Харкова Харківської області Державної податкової служби про скасування податкових повідомлень-рішень задовольнити.

Скасувати податкові повідомлення - рішення від 13.03.2012 року № 0002592302 та № 0002582302, винесені Державною податковою інспекцією у Київському районі м. Харкова Харківської області Державної податкової служби.

Постанова набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копії особам, які беруть участь у справі, та може бути оскаржена шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів після набрання законної сили.

Головуючий суддя (підпис)Зеленський В.В. Судді (підпис) (підпис) П'янова Я.В. Чалий І.С.

ЗГІДНО З ОРИГІНАЛОМ: Зеленський В.В.

СудХарківський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.11.2012
Оприлюднено19.11.2012
Номер документу27472088
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-4205/12/2070

Ухвала від 14.10.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Приходько І.В.

Ухвала від 05.11.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Приходько І.В.

Ухвала від 27.12.2012

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Приходько І.В.

Постанова від 06.11.2012

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Зеленський В.В.

Ухвала від 16.08.2012

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Зеленський В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні