ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
19 жовтня 2012 р. Справа № 2а/0470/11727/12 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі судді Лозицької І.О., розглянувши в письмовому провадженні адміністративний позов Криворізької південної міжрайонної державної податкової інспекції Дніпропетровської області Державної податкової служби до Товариства з обмеженою відповідальністю "Южремстрой" про стягнення заборгованості, -
ВСТАНОВИВ :
Криворізька південна міжрайонна державна податкова інспекція Дніпропетровської області Державної податкової служби звернулася до суду з адміністративним позовом, в якому просить стягнути кошти з Товариства з обмеженою відповідальністю "Южремстрой", який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, в рахунок погашення податкового боргу на користь державного бюджету, податкову заборгованість в розмірі 9073,25 грн. по наступним податкам:
- по податку на прибуток приватних підприємств, в розмірі 8466,49 грн.;
- по податку на додану вартість, в розмірі 11,79 грн.;
- по податку на доходи фізичних осіб, в розмірі 594,97 грн.
В обґрунтування позову, позивач зазначив, що відповідач не сплатив самостійно визначених зобов'язань та зобов'язань визначених податковим органом, у зв'язку з чим, виникла заборгованість по податку на прибуток приватних підприємств в розмірі 8466,49 грн., по податку на додану вартість у розмірі 11,79 грн. та по податку на доходи фізичних осіб у розмірі 594,97 грн.
Представник позивача в судове засідання не з'явився, про дату час та місце якого, повідомлений належним чином, однак, надав до суду клопотання про розгляд справи в порядку письмового провадження, що підтверджується матеріалами справи.
Відповідач заперечень на позовну заяву та повноважного представника у судове засідання не направив. Про час і місце розгляду справи, відповідач повідомлявся належним чином. Проте, на адресу суду повернувся конверт з поштовою відміткою «організація вибула». Частиною 11 ст. 35 КАС України, вважається, що у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.
Відповідно до ч. 6 ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідків чи експерта.
Таким чином, суд ухвалив розглянути справу без участі представника позивача та відповідача, відповідно до положень ст.128 Кодексу адміністративного судочинства України, в письмовому провадженні.
Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до наступних висновків.
Частиною 2 ст. 5 Кодексу адміністративного судочинства визначено, що провадження в адміністративних справах здійснюється відповідно до закону, чинного на час вчинення окремої процесуальної дії, розгляду і вирішення справи.
З 01.01.2011р. набрав чинності Податковий кодекс України.
З урахуванням того, що за даним позовом правовідносини виникли до набрання чинності Податковим кодексом України та те, що позивач звернувся з позовними вимогами до адміністративного суду після набрання чинності вказаним вище Кодексом, до даних правовідносин слід застосовувати законодавство, яке було чинне на час виникнення спору та законодавство, яке є чинним на момент розгляду цієї справи лише щодо повноважень позивача, оскільки, відповідно до ст. 58 Конституції України, Закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі.
Відповідач знаходиться на податковому обліку у Криворізькій південній міжрайонній державній податковій інспекції Дніпропетровської області Державної податкової служби.
Борг Товариства з обмеженою відповідальністю «Южремстрой»з податку на прибуток приватних підприємств, виник в результаті несплати самостійно визначених податкових зобов'язань, які своєчасно не сплачені, а саме:
19.11.2010 року - декларація № 67598 від 09.11.2010 року, термін сплати 19.11.2010 року в сумі 2156,00 грн.;
19.02.2011 року - декларація № 9006925413 від 09.02.2011 року, термін сплати 19.02.2011 року в сумі 521,00 грн.;
20.05.2011 року - декларація № 90030006277 від 10.05.2011 року, термін сплати 20.05.2011 року в сумі 285,00 грн.;
19.11.2011 року - декларація № 9010620151 від 09.11.2011 року, термін сплати 19.11.2011 року в сумі 1329,00 грн.;
19.02.2011 року - декларація № 9015855311 від 09.02.2012 року термін сплати 19.02.2012 року в сумі 2581,00 грн.;
19.11.2010 року - пеня за період з 06.11.2009 по 18.11.2010 в сумі 261,41 грн.;
03.03.2011 року - пеня за період з 06.11.2009 по 02.03.2011 в сумі 84,62 грн.;
20.05.2011 року - пеня за період з 06.11.2009 по 19.05.2011 в сумі 53,78 грн.;
27.05.2011 року - пеня за період з 06.11.2009 по 26.05.2011 в сумі 191,07 грн.;
15.11.2011 року - пеня за період з 06.11.2009 по 14.11.2011 в сумі 304,32 грн.;
16.11.2010 року - пеня за період з 06.11.2009 по 15.11 2011 в сумі 26,68 грн.;
24.01.2012 року - пеня за період з 06.11.2009 по 23.01.2012 в сумі 2,73 грн.;
03.02.2012 року - пеня за період з 06.11.2009 по 02.02.2012 в сумі 27,10 грн.;
09.02.2012 року - пеня за період з 06.11.2009 по 08.02.2012 в сумі 0,29 грн.;
21.02.2012 року - пеня за період з 06.11.2009 по 20.02.2012 в сумі 127,65 грн.;
21.02.2012 року - пеня за період з 20.11.2009 по 20.02.2012 в сумі 408,25 грн.;
21.02.2012 року - пеня за період з 21.05.2010 по 20.02.2012 в сумі 29,38 грн.;
21.02.2012 року - пеня за період з 20.08.2010 по 20.02.2012 в сумі 67,90 грн.;
20.08.2012 року - пеня за період з 20.08.2010 по 19.08.2012 в сумі 9,31 грн.
Таким чином, заборгованість підприємства з податку на прибуток приватних підприємств, складає 8466,49 грн.
Заборгованість відповідача по податку на додану вартість виникла в результаті наступного.
27.07.2012 року, уповноваженою особою Криворізької південної міжрайонної державної податкової інспекції Дніпропетровської області Державної податкової служби проведена камеральна перевірка податкової звітності з податку на додану вартість Товариства з обмеженою відповідальністю "Южремстрой". За результатами перевірки складено акт №339/152/33452964 від 27.07.2012 року, якій міститься в матеріалах справи.
Перевіркою податкового органу було виявлено порушення відповідачем пп.57.1 ст.57 Податкового кодексу України, платником порушені терміни сплати самостійно визначеного зобов'язання з податку на додану вартість.
За результатами перевірки податковим органом винесено податкове повідомлення-рішення № 0003091502 від 27.07.2012 року, на суму 19,22 грн.
Таким чином, враховуючи наявність переплати в розмірі 7,43 грн., заборгованість по податку на додану вартість, складає 11,79 грн.
Заборгованість з податку на доходи фізичних осіб, виник у зв'язку з нарахуванням пені за несвоєчасну сплату узгодженого грошового зобов'язання в розмірі 594,97 грн.
У відповідності до п.п. 6.2.3 "а" п.п. 6.2 ст.6 Закону Україну "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" та у зв'язку з несплатою до бюджету податкового боргу в повному обсязі, податковим органом виставлена перша податкова вимога №1/698 від 01.12.2008 року, яка отримана 04.12.2008 року.
У відповідності до п.п. 6.2.3 "б" п. 6.2 ст.6 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" та у зв'язку з несплатою до бюджету податкового боргу, податковим органом виставлена друга податкова вимога №2/47 від 12.01.2009 року, яка отримана 16.01.2009 року.
Статтею 67 Конституції України, передбачено, що кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлений законом.
Відповідно до пп.20.1.18 п.20.1 ст.20 Податкового кодексу України, органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.
Відповідно до п. 41.5 ст. 41 Податкового кодексу України, органами стягнення, є виключно органи державної податкової служби, які уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу в межах їх повноважень.
Відповідно до абз. "а" пп.4.1.4 п.4.1 ст.4 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами", податкові декларації подаються за базовий податковий (звітний) період, що дорівнює календарному місяцю (у тому числі при сплаті місячних авансових внесків), - протягом 20 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.
Пунктом 5.1 ст.5 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетом та державними цільовими фондами" передбачено, що податкове зобов'язання, самостійно визначене платником податків у податковій декларації, вважається узгодженим з дня подання такої податкової декларації.
Відповідно до абз.1 п.п. 5.3.1, п.5.3 ст.5 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" передбачено, що платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом десяти календарних днів, наступних за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого підпунктом 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 цього Закону, для подання податкової декларації.
Згідно абз.3 пп.5.3.1 п.5.3 ст.5 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами", у разі визначення податкового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах "а" - "в" підпункту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4, платник податків зобов'язаний погасити нараховану суму податкового зобов'язання протягом десяти календарних днів від дня отримання податкового повідомлення, крім випадків, коли протягом такого строку, такий платник податків розпочинає процедуру апеляційного узгодження.
Відповідно до пп.5.4.1 п.5.4 ст.5 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами", узгоджена сума податкового зобов'язання, не сплачена платником податків у строки, визначені цією статтею, визнається сумою податкового боргу платника податків.
Підпунктом 6.2.3 п.6.2 ст.6 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" передбачено, що податкові вимоги надсилаються:
- перша податкова вимога - не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання. Перша податкова вимога містить повідомлення про факт узгодження податкового зобов'язання та виникнення права податкової застави на активи платника податків, обов'язок погасити суму податкового боргу та можливі наслідки непогашення його у строк;
- друга податкова вимога - не раніше тридцятого календарного дня від дня направлення (вручення) першої податкової вимоги, у разі непогашення платником податків суми податкового боргу у встановлені строки. Друга податкова вимога додатково до відомостей, викладених у першій податковій вимозі, може містити повідомлення про дату та час проведення опису активів платника податків, що перебувають у податковій заставі, а також, про дату та час проведення публічних торгів з їх продажу.
Крім того, тотожні норми міститься і у положеннях Податкового кодексу України, а саме, відповідно до пп.16.1.3 п.16.1 ст.16, обов'язки платника податків подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.
Відповідно до п. 41.5 ст. 41 Податкового кодексу України, органами стягнення, є виключно органи державної податкової служби, які уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу в межах їх повноважень.
Згідно п.54.1 ст.54 Податкового кодексу України, крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов'язання та/або пені, вважається узгодженою.
Відповідно до п.57.1 ст.57 Податкового кодексу України, платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Згідно п.57.3 ст.57 Податкового кодексу України, у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1-54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.
У відповідності до п.95.1 ст.95 Податкового кодексу України, орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Згідно п.95.2 ст.95 Податкового кодексу України, стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги.
Пунктом 95.3 ст. 95 Податкового кодексу України, встановлено, що стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Відповідно до пп. 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України, податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Відповідно до п. п. 36.1-36.3 ст. 36 Податкового кодексу України, податковим обов'язком визнається обов'язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи. Податковий обов'язок виникає у платника за кожним податком та збором. Податковий обов'язок, є безумовним і першочерговим стосовно інших неподаткових обов'язків платника податків, крім випадків, передбачених законом.
Суд доходить висновку, що позивачем надані належні докази, які свідчать про заборгованість відповідача перед бюджетом, а також, здійснені всі заходи, направлені на досудове врегулювання відповідного спору.
Відповідно до ст. 69 КАС України, доказами в адміністративному судочинстві, є будь-які фактичні дані, на підставі яких, суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів.
Відповідно до ст. 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
На підставі викладеного, суд доходить висновку, що позов підлягає задоволенню в повному обсязі.
Керуючись ст.ст. 2-10, 11, 69, 71, 128, 158 -163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -Криворізька південна міжрайонна державна податкова інспекція Дніпропетровської області Державної податкової служби звернулася до суду з адміністративним позовом, в якому просить стягнути кошти з Товариства з обмеженою відповідальністю "Южремстрой", який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, в рахунок погашення податкового боргу на користь державного бюджету, податкову заборгованість в розмірі 9073,25 грн. по наступним податкам:
- по податку на прибуток приватних підприємств, в розмірі 8466,49 грн.;
- по податку на додану вартість, в розмірі 11,79 грн.;
- по податку на доходи фізичних осіб, в розмірі 594,97 грн.
В обґрунтування позову, позивач зазначив, що відповідач не сплатив самостійно визначених зобов'язань та зобов'язань визначених податковим органом, у зв'язку з чим, виникла заборгованість по податку на прибуток приватних підприємств в розмірі 8466,49 грн., по податку на додану вартість у розмірі 11,79 грн. та по податку на доходи фізичних осіб у розмірі 594,97 грн.
Представник позивача в судове засідання не з'явився, про дату час та місце якого, повідомлений належним чином, однак, надав до суду клопотання про розгляд справи в порядку письмового провадження, що підтверджується матеріалами справи.
Відповідач заперечень на позовну заяву та повноважного представника у судове засідання не направив. Про час і місце розгляду справи, відповідач повідомлявся належним чином. Проте, на адресу суду повернувся конверт з поштовою відміткою «організація вибула». Частиною 11 ст. 35 КАС України, вважається, що у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.
Відповідно до ч. 6 ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідків чи експерта.
Таким чином, суд ухвалив розглянути справу без участі представника позивача та відповідача, відповідно до положень ст.128 Кодексу адміністративного судочинства України, в письмовому провадженні.
Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до наступних висновків.
Частиною 2 ст. 5 Кодексу адміністративного судочинства визначено, що провадження в адміністративних справах здійснюється відповідно до закону, чинного на час вчинення окремої процесуальної дії, розгляду і вирішення справи.
З 01.01.2011р. набрав чинності Податковий кодекс України.
З урахуванням того, що за даним позовом правовідносини виникли до набрання чинності Податковим кодексом України та те, що позивач звернувся з позовними вимогами до адміністративного суду після набрання чинності вказаним вище Кодексом, до даних правовідносин слід застосовувати законодавство, яке було чинне на час виникнення спору та законодавство, яке є чинним на момент розгляду цієї справи лише щодо повноважень позивача, оскільки, відповідно до ст. 58 Конституції України, Закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі.
Відповідач знаходиться на податковому обліку у Криворізькій південній міжрайонній державній податковій інспекції Дніпропетровської області Державної податкової служби.
Борг Товариства з обмеженою відповідальністю «Южремстрой»з податку на прибуток приватних підприємств, виник в результаті несплати самостійно визначених податкових зобов'язань, які своєчасно не сплачені, а саме:
19.11.2010 року - декларація № 67598 від 09.11.2010 року, термін сплати 19.11.2010 року в сумі 2156,00 грн.;
19.02.2011 року - декларація № 9006925413 від 09.02.2011 року, термін сплати 19.02.2011 року в сумі 521,00 грн.;
20.05.2011 року - декларація № 90030006277 від 10.05.2011 року, термін сплати 20.05.2011 року в сумі 285,00 грн.;
19.11.2011 року - декларація № 9010620151 від 09.11.2011 року, термін сплати 19.11.2011 року в сумі 1329,00 грн.;
19.02.2011 року - декларація № 9015855311 від 09.02.2012 року термін сплати 19.02.2012 року в сумі 2581,00 грн.;
19.11.2010 року - пеня за період з 06.11.2009 по 18.11.2010 в сумі 261,41 грн.;
03.03.2011 року - пеня за період з 06.11.2009 по 02.03.2011 в сумі 84,62 грн.;
20.05.2011 року - пеня за період з 06.11.2009 по 19.05.2011 в сумі 53,78 грн.;
27.05.2011 року - пеня за період з 06.11.2009 по 26.05.2011 в сумі 191,07 грн.;
15.11.2011 року - пеня за період з 06.11.2009 по 14.11.2011 в сумі 304,32 грн.;
16.11.2010 року - пеня за період з 06.11.2009 по 15.11 2011 в сумі 26,68 грн.;
24.01.2012 року - пеня за період з 06.11.2009 по 23.01.2012 в сумі 2,73 грн.;
03.02.2012 року - пеня за період з 06.11.2009 по 02.02.2012 в сумі 27,10 грн.;
09.02.2012 року - пеня за період з 06.11.2009 по 08.02.2012 в сумі 0,29 грн.;
21.02.2012 року - пеня за період з 06.11.2009 по 20.02.2012 в сумі 127,65 грн.;
21.02.2012 року - пеня за період з 20.11.2009 по 20.02.2012 в сумі 408,25 грн.;
21.02.2012 року - пеня за період з 21.05.2010 по 20.02.2012 в сумі 29,38 грн.;
21.02.2012 року - пеня за період з 20.08.2010 по 20.02.2012 в сумі 67,90 грн.;
20.08.2012 року - пеня за період з 20.08.2010 по 19.08.2012 в сумі 9,31 грн.
Таким чином, заборгованість підприємства з податку на прибуток приватних підприємств, складає 8466,49 грн.
Заборгованість відповідача по податку на додану вартість виникла в результаті наступного.
27.07.2012 року, уповноваженою особою Криворізької південної міжрайонної державної податкової інспекції Дніпропетровської області Державної податкової служби проведена камеральна перевірка податкової звітності з податку на додану вартість Товариства з обмеженою відповідальністю "Южремстрой". За результатами перевірки складено акт №339/152/33452964 від 27.07.2012 року, якій міститься в матеріалах справи.
Перевіркою податкового органу було виявлено порушення відповідачем пп.57.1 ст.57 Податкового кодексу України, платником порушені терміни сплати самостійно визначеного зобов'язання з податку на додану вартість.
За результатами перевірки податковим органом винесено податкове повідомлення-рішення № 0003091502 від 27.07.2012 року, на суму 19,22 грн.
Таким чином, враховуючи наявність переплати в розмірі 7,43 грн., заборгованість по податку на додану вартість, складає 11,79 грн.
Заборгованість з податку на доходи фізичних осіб, виник у зв'язку з нарахуванням пені за несвоєчасну сплату узгодженого грошового зобов'язання в розмірі 594,97 грн.
У відповідності до п.п. 6.2.3 "а" п.п. 6.2 ст.6 Закону Україну "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" та у зв'язку з несплатою до бюджету податкового боргу в повному обсязі, податковим органом виставлена перша податкова вимога №1/698 від 01.12.2008 року, яка отримана 04.12.2008 року.
У відповідності до п.п. 6.2.3 "б" п. 6.2 ст.6 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" та у зв'язку з несплатою до бюджету податкового боргу, податковим органом виставлена друга податкова вимога №2/47 від 12.01.2009 року, яка отримана 16.01.2009 року.
Статтею 67 Конституції України, передбачено, що кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлений законом.
Відповідно до пп.20.1.18 п.20.1 ст.20 Податкового кодексу України, органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.
Відповідно до п. 41.5 ст. 41 Податкового кодексу України, органами стягнення, є виключно органи державної податкової служби, які уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу в межах їх повноважень.
Відповідно до абз. "а" пп.4.1.4 п.4.1 ст.4 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами", податкові декларації подаються за базовий податковий (звітний) період, що дорівнює календарному місяцю (у тому числі при сплаті місячних авансових внесків), - протягом 20 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.
Пунктом 5.1 ст.5 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетом та державними цільовими фондами" передбачено, що податкове зобов'язання, самостійно визначене платником податків у податковій декларації, вважається узгодженим з дня подання такої податкової декларації.
Відповідно до абз.1 п.п. 5.3.1, п.5.3 ст.5 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" передбачено, що платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом десяти календарних днів, наступних за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого підпунктом 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 цього Закону, для подання податкової декларації.
Згідно абз.3 пп.5.3.1 п.5.3 ст.5 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами", у разі визначення податкового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах "а" - "в" підпункту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4, платник податків зобов'язаний погасити нараховану суму податкового зобов'язання протягом десяти календарних днів від дня отримання податкового повідомлення, крім випадків, коли протягом такого строку, такий платник податків розпочинає процедуру апеляційного узгодження.
Відповідно до пп.5.4.1 п.5.4 ст.5 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами", узгоджена сума податкового зобов'язання, не сплачена платником податків у строки, визначені цією статтею, визнається сумою податкового боргу платника податків.
Підпунктом 6.2.3 п.6.2 ст.6 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" передбачено, що податкові вимоги надсилаються:
- перша податкова вимога - не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання. Перша податкова вимога містить повідомлення про факт узгодження податкового зобов'язання та виникнення права податкової застави на активи платника податків, обов'язок погасити суму податкового боргу та можливі наслідки непогашення його у строк;
- друга податкова вимога - не раніше тридцятого календарного дня від дня направлення (вручення) першої податкової вимоги, у разі непогашення платником податків суми податкового боргу у встановлені строки. Друга податкова вимога додатково до відомостей, викладених у першій податковій вимозі, може містити повідомлення про дату та час проведення опису активів платника податків, що перебувають у податковій заставі, а також, про дату та час проведення публічних торгів з їх продажу.
Крім того, тотожні норми міститься і у положеннях Податкового кодексу України, а саме, відповідно до пп.16.1.3 п.16.1 ст.16, обов'язки платника податків подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.
Відповідно до п. 41.5 ст. 41 Податкового кодексу України, органами стягнення, є виключно органи державної податкової служби, які уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу в межах їх повноважень.
Згідно п.54.1 ст.54 Податкового кодексу України, крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов'язання та/або пені, вважається узгодженою.
Відповідно до п.57.1 ст.57 Податкового кодексу України, платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Згідно п.57.3 ст.57 Податкового кодексу України, у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1-54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.
У відповідності до п.95.1 ст.95 Податкового кодексу України, орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Згідно п.95.2 ст.95 Податкового кодексу України, стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги.
Пунктом 95.3 ст. 95 Податкового кодексу України, встановлено, що стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Відповідно до пп. 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України, податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Відповідно до п. п. 36.1-36.3 ст. 36 Податкового кодексу України, податковим обов'язком визнається обов'язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи. Податковий обов'язок виникає у платника за кожним податком та збором. Податковий обов'язок, є безумовним і першочерговим стосовно інших неподаткових обов'язків платника податків, крім випадків, передбачених законом.
Суд доходить висновку, що позивачем надані належні докази, які свідчать про заборгованість відповідача перед бюджетом, а також, здійснені всі заходи, направлені на досудове врегулювання відповідного спору.
Відповідно до ст. 69 КАС України, доказами в адміністративному судочинстві, є будь-які фактичні дані, на підставі яких, суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів.
Відповідно до ст. 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
На підставі викладеного, суд доходить висновку, що позов підлягає задоволенню в повному обсязі.
Керуючись ст.ст. 2-10, 11, 69, 71, 128, 158 -163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Криворізької південної міжрайонної державної податкової інспекції Дніпропетровської області Державної податкової служби до Товариства з обмеженою відповідальністю "Южремстрой" про стягнення заборгованості - задовольнити повністю.
Стягнути з рахунків у банках, обслуговуючих Товариство з обмеженою відповідальністю "Южремстрой" (код ЄДРПОУ 33452964) в рахунок погашення боргу в сумі 9073,25 грн., а саме:
- з податку на прибуток приватних підприємств в розмірі 8466,49 грн.;
- з податку на додану вартість в розмірі 11,79 грн.;
- з податку на доходи фізичних осіб в розмірі 594,97 грн.
Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги через Дніпропетровський окружний адміністративний суд з одночасним направленням копії апеляційної скарги особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі складення постанови у повному обсязі, а також, прийняття постанови у письмовому провадженні, апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
У разі, якщо справа розглядалась судом за місцезнаходженням суб'єкта владних повноважень і він не був присутній у судовому засіданні під час проголошення судового рішення, але його було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо у суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Постанова суду набирає законної сили відповідно до вимог ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя І.О. Лозицька
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 30.10.2012 |
Оприлюднено | 19.11.2012 |
Номер документу | 27475367 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Лозицька Ірина Олександрівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Лозицька Ірина Олександрівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні