Україна ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
06 листопада 2012 р. Справа № 2а/0570/14208/2012
Приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17
час прийняття постанови:
Донецький окружний адміністративний суд в складі:
головуючого судді Дворникова М.С.
при секретарі Воловик Ю.В.,
за участю:
представника позивача Гнатенка О.В.,
представника відповідача не з'явився,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Донецьку адміністративну справу за позовом Управління Пенсійного фонду України у Ворошиловському районі м. Донецька до товариства з обмеженою відповідальністю «Оксамит Фарма» про стягнення заборгованості з єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за період з жовтня по листопад 2004 року в сумі 258,39 грн.,-
ВСТАНОВИВ:
Позивач, Управління Пенсійного фонду України у Ворошиловському районі м. Донецька, звернувся до суду з адміністративним позовом до товариства з обмеженою відповідальністю «Оксамит Фарма» про стягнення заборгованості з єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за період з жовтня по листопад 2004 року в сумі 258,39 грн.
В обґрунтування позовних вимог зазначає, що відповідач в порушення вимог Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» своєчасно не сплатив страхові внески до Пенсійного фонду, у зв'язку з чим має прострочену заборгованість зі сплати страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування на загальну суму у розмірі 258,39 грн., яка підтверджується даними особового рахунку відповідача та визначена у розрахунку суми боргу.
У судовому засіданні представник позивача просив суд задовольнити позовні вимоги з підстав викладених в позовній заяві.
У судове засідання відповідач не з'явився, про дату, час і місце судового засідання повідомлявся належним чином. Заяв про відкладення розгляду справи або про розгляд справи за його відсутності суду не надавав.
Відповідно до ч. 4 ст. 128 КАС України у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.
За таких обставин, суд вважає за можливе розглянути справу за відсутності відповідача на підставі наявних в матеріалах справи доказів.
Суд, заслухавши пояснення позивача, перевіривши матеріали справи, вирішивши питання чи мали місце обставини, якими обґрунтовуються вимоги, та якими доказами вони підтверджуються, чи є інші фактичні дані, які мають значення для вирішення справи, та докази на їх підтвердження, яку правову норму належить застосувати до цих правовідносин, дійшов висновку про те, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом встановлено, що товариство з обмеженою відповідальністю «Оксамит Фарма» є юридичною особою (код ЄДРПОУ 19388751) та зареєстрований в управлінні Пенсійного фонду у Ворошиловському районі м. Донецька як платник внесків до Пенсійного фонду України за № 05-15-04-9984.
З 01 січня 2011 року набрав чинності Закон України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування", яким введено єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та який визначає правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку вказаного внеску, умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку.
Відповідно до ч. 7 розділу VIII "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" стягнення заборгованості із сплати страхових внесків за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі страхових внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, здійснюється фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування відповідно до законодавства, що діяло на момент виникнення такої заборгованості або застосування штрафних санкцій.
На період до повного стягнення заборгованості із сплати страхових внесків за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі нарахованих внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, та відповідних штрафних санкцій за фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування зберігаються повноваження щодо контролю за правильністю нарахування, своєчасністю сплати страхових внесків, застосування фінансових санкцій, якими вони були наділені до набрання чинності цим Законом.
Аналогічні положення містяться в Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, затвердженої постановою правління Пенсійного фонду України від 19 грудня 2003 року № 21-1 відповідно до Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування".
Так, відповідно до пп. 8.1. Інструкції стягнення заборгованості із сплати внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі страхових внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, здійснюється відповідно до законодавства, що діяло на момент виникнення такої заборгованості, або застосування штрафних санкцій.
Позивач звернувся до суду з позовом про стягнення з відповідача як страхувальника заборгованості по внескам на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, не сплачених до Пенсійного фонду України за період до 1 січня 2011 року.
Відповідно до ст. 3 Закону України «Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування» від 26.06.97р. № 400/97-ВР (далі - «Закон № 400/97-ВР»), збір на обов'язкове державне пенсійне страхування платники збору сплачують до Пенсійного фонду України в порядку визначеному законодавством України.
Частиною 1 ст. 1 Закону № 400/97-ВР визначено, що платниками збору на обов'язкове державне пенсійне страхування є суб'єкти підприємницької діяльності незалежно від форм власності, їх об'єднання, бюджетні, громадські та інші установи та організації, об'єднання громадян та інші юридичні особи, а також фізичні особи - суб'єкти підприємницької діяльності, які використовують працю найманих працівників.
Спеціальним законом, який визначає принципи, засади і механізми функціонування системи загальнообов'язкового державного пенсійного страхування є Закон України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» від 9 липня 2003 року № 1058-IV (далі - «Закон № 1058-IV»).
Статтею 1 Закону № 1058-IV визначено, що страхувальниками є роботодавці та інші особи, які відповідно до цього Закону сплачують страхові внески на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування.
Статтею 14 Закону № 1058-IV встановлено, що страхувальниками, відповідно до цього Закону, є роботодавці: зокрема підприємства, установи і організації, створені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які обрали особливий спосіб оподаткування та які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, або за договорами цивільно-правового характеру.
Згідно зі ст. 15 Закону № 1058-IV платниками страхових внесків до солідарної системи є страхувальники, зазначені в ст. 14 цього Закону.
Відповідно до п. 6 ч. ст. 17 Закону № 1058-IV чинної до 01.01.2011 року страхувальник зобов'язаний нараховувати, обчислювати і сплачувати в установлені строки та в повному обсязі страхові внески.
Частиною 2 ст. 20 зазначеного Закону встановлено, що обчислення страхових внесків застрахованих осіб здійснюється страхувальником на підставі бухгалтерських та інших документів, відповідно до яких проводиться нарахування (обчислення) або які підтверджують нарахування заробітної плати, на які відповідно до цього Закону нараховуються страхові внески.
Пунктом 6 ст. 20 Закону № 1058-IV передбачено, що страхувальники зобов'язані сплачувати страхові внески, нараховані за відповідний базовий звітний період, не пізніше ніж через 20 календарних днів із дня закінчення цього періоду незалежно від виплати заробітної плати (доходу), на суми яких нараховуються страхові внески. Для страхувальників, що мають найманих працівників, базовим звітним періодом є календарний місяць. Згідно ч. 12 ст. 20 вищезазначеного Закону страхові внески підлягають сплаті незалежно від фінансового стану платника страхових внесків.
Відповідно до ст. 4 Закону № 400/97-ВР страхувальники повинні сплачувати внески на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування в розмірі 32,3 % від фонду оплати праці підприємства та відрахування на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування в розмірі 1-5% сукупного оподатковуваного доходу фізичних осіб, які працюють на підприємстві за трудовим договором.
Судом встановлено, що за період з жовтня по листопад 2004 року відповідачем подано до управління Пенсійного фонду України у Ворошиловському районі м. Донецька розрахунки сум страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування із самостійно визначеними розмірами страхових внесків, що підлягають сплаті в сумі 258,39 грн.
При цьому, загальна сума боргу відповідача складала 814,78 грн., з яких відповідачем було частково сплачено суму 556,39 грн., у зв'язку з чим загальна сума боргу складає 258,39 грн., що підтверджується даними особового рахунку відповідача.
Крім того, з матеріалів справи вбачається, що позивачем на адресу відповідача було направлено вимогу про сплату боргу № Ю-4/02-23/4 від 31.05.2012 року про сплату боргу розмірі 258,39 грн.
Разом з тим, вказана вимога була повернута на адресу позивача з відміткою пошти «за зазначеною адресою не проживає (вибули)».
У відповідності до ч. 12 ст. 20 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», страхові внески підлягають сплаті незалежно від фінансового стану платника страхових внесків.
Частиною 15 ст. 106 Закону визначено, що строк давності щодо стягнення недоїмки, пені та штрафів не застосовується.
Таким чином, зважаючи на ту обставину, що сума заборгованості зі сплати страхових внесків станом на час розгляд справи відповідачем у добровільному порядку повністю сплачена не була, суд дійшов висновку про те, що позовні вимоги позивача про стягнення з товариства з обмеженою відповідальністю «Оксамит Фарма» на користь Управління Пенсійного фонду України у Ворошиловському районі м. Донецька суми заборгованості з єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за період з жовтня по листопад 2004 року в сумі 258,39 грн. є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню
Відповідно до ч. 4 ст. 94 КАС України, судові витрати з відповідача не підлягають стягненню.
Керуючись ст.ст. 17 - 20, 51, 69 - 72, 86, 94, 128, 158 - 164, 167 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Управління Пенсійного фонду України у Ворошиловському районі м. Донецька до товариства з обмеженою відповідальністю «Оксамит Фарма» про стягнення заборгованості з єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за період з жовтня по листопад 2004 року в сумі 258,39 грн. - задовольнити повністю.
Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю «Оксамит Фарма» (83050, м. Донецьк, вул. Рози Люксембург 26 «а»/306, код ЄДРПОУ 19388751) на користь Управління Пенсійного фонду України у Ворошиловському районі м. Донецька (83015, м. Донецьк, пр. Миру 10, ЄДРПОУ 20377072) заборгованість зі сплати страхових внесків у сумі 258 (двісті п'ятдесят вісім) гривень 39 копійок.
Постанова постановлена у нарадчій кімнаті, проголошена її вступна та резолютивна частини 06 листопада 2012 року.
Повний текст постанови складено та підписано 12 листопада 2012 року.
Постанова набирає законної сили після закінчення строків подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Суддя Дворников М.С.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.11.2012 |
Оприлюднено | 19.11.2012 |
Номер документу | 27475968 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Дворников М.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні