Постанова
від 23.06.2006 по справі 9/146-2024
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ТЕРНОПІЛЬСЬКОЇ ОБЛАСТІ

9/146-2024

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"23" червня 2006 р.Справа № 9/146-2024

 10:00 год.

 м. Тернопіль

Господарський суд Тернопільської області

у складі   судді Кропивної Л.В.             

при секретарі судового засідання  Кулагіній Т. В.

Розглянув справу

за позовом  Прокурора Лановецького району, м. Ланівці  Тернопільської області,    в особі Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України, вул. Грушевського, 13, м. Ланівці Тернопільської області,47400      

до  Товариства з обмеженою відповідальністю Лановецький сільгосппереробний "Харчокомбінат", 47415, с. Нападівка Лановецького району            

про  стягнення 359,49 грн. заборгованості  по сплаті страхових внесків.

За участю представників сторін:

позивача: Ханас Д.Б.

відповідача: не з'явився

прокурор: Тиховліс Г.М.

          Суть справи: Прокурор Лановецького району звернувся в господарський суд Тернопільської області з позовом в інтересах держави в особі відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у Лановецькому  і Шумському районах до Товариства з обмеженою відповідальністю Лановецький сільгосппереробний «Харчокомбінат» про стягнення 359,49 грн. заборгованості по сплаті страхових внесків.

          На підтвердження  своїх доводів, Прокурор посилається на подану платником  до відділення виконавчої дирекції Фонду розрахункову відомість  про нарахування і перерахування страхових внесків та витрачання коштів Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України за ІV квартал 2005 року, інші  матеріали.

Відповідач своїм законним правом на участь у судових засіданнях не скористався, не зважаючи на  те, що був належним чином повідомлений про  час та дату судових засідань.

Суд  розглядає спір  відповідно до п. 5,6 Розділу  VІІ Прикінцеві та перехідні  положення Кодексу  адміністративного судочинства України  за правилами вказаного Кодексу , враховуючи наступне.

Відповідно  до  статті  14 Основ законодавства України про загальнообов'язкове державне соціальне страхування  (  16/98-ВР  ) страхові   фонди   є   органами,  які  здійснюють  керівництво  та управління  окремими   видами   загальнообов'язкового   державного соціального  страхування,  провадять  збір та акумуляцію страхових внесків,   контроль   за   використанням   коштів,    забезпечують фінансування  виплат  за  загальнообов'язковим держаним соціальним страхуванням та здійснюють інші  функції  згідно  з  затвердженими статутами.

    Отже, у відповідних правовідносинах виконавчі дирекції Фондів соціального  страхування,  їх робочі органи виступають як суб'єкти владних повноважень  у  системі  загальнообов'язкового  державного соціального страхування.

Забезпечення прав  у  страхуванні  від  нещасного  випадку  на  виробництві  та професійного захворювання держава гарантує усім застрахованим  громадянам (ст.3 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві  та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності» №1105-ХІV від 23 вересня 1999 року (далі Закон №1105-ХІV)

У відповідності до ст. 15 вказаного Закону, страхування від  нещасного  випадку здійснює Фонд соціального страхування  від  нещасних  випадків.  

Згідно з ст. 18 Закон №1105-ХІV Робочими органами виконавчої дирекції Фонду є її управління в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, відділення в районах та містах обласного значення.

Приписи ч. 1 ст. 46 Закону №1105-ХІV та п. 8.1. Інструкції про порядок перерахування, обліку та витрачання страхових коштів Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України, затвердженої постановою Правління Фонду соціального страхування  від нещасних випадків на виробництві та професійних  захворювань України від 20 квітня 2001 року N 12 покладають на робочі  органи  виконавчої  дирекції  Фонду функцію  здійснення контролю за  правильністю  нарахування,  своєчасністю  і повнотою перерахування збору та акумулювання страхових внесків, їх надходження,  інших платежів до Фонду,  а  також за цільовим і правильним витрачанням його коштів.

З наведеного випливає, що відділення Фонду у прийнятті рішення про стягнення простроченої заборгованості зі сплати страхових внесків діють як органи державної влади у здійсненні ними владних управлінських функцій і, відповідно, як суб'єкти владних повноважень.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши доводи представника позивача та прокурора, суд встановив:

Відповідно до Основ законодавства України про загальнообов'язкове державне соціальне страхування, Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві  та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності" соціальне страхування є окремим видом загальнообов'язкового державного соціального   страхування   громадян.

Пунктом 2 ч.2 ст. 45 на роботодавця (страхувальника) покладено обов'язок  своєчасно та повністю сплачувати в  установленому  порядку страхові  внески  до  Фонду  соціального  страхування від нещасних випадків;

Згідно даного Закону та Інструкції до страхових внесків належать - відрахування  на загальнообов'язкове державне соціальне від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання; Страхувальниками є - роботодавці та інші особи, які відповідно до цього Закону сплачують страхові внески на загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві, а саме: підприємства установи й організації, створені відповідно до законодавства України, незалежно від форм власності, виду діяльності та господарювання, об'єднання громадян, профспілки, фізичні особи - суб'єкти підприємницької діяльності та інші особи (включаючи юридичних та фізичних осіб - суб'єктів підприємницької діяльності, які обрали особливий спосіб оподаткування - фіксований податок, єдиний податок та фіксований сільськогосподарський податок), які використовують працю фізичних осіб або на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, або за договорами цивільно-правового характеру, власники підприємств, установ, організацій або уповноважені ним органи незалежно від форм власності, виду діяльності та господарювання; фізичні особи, які використовують працю найманих працівників (у тому числі іноземців, які на законних підставах працюють за наймом в Україні); власник розташованого в Україні іноземного підприємства, установи, організації (у тому числі міжнародної), філії та представництва, які використовують працю найманих працівників.

Сума  страхового  внеску  розраховується  відповідно  до страхового тарифу, встановленого Законом України “Про страхові тарифи на загальнообов'язкове державне соціальне страхування  від нещасного випадку на виробництві  та професійного захворювання, які спричинили  втрату працездатності “ № 2272-ІІІ від 22.02.2001р., виходячи з класу професійного ризику галузі (підгалузі) національної економіки,  до якого віднесено страхувальника.

Порядок сплати страхових внесків визначений Законом України №1105-ХІV та п. 4.12. Інструкції№12   для роботодавців - у відсотках до  сум  фактичних  витрат  на оплату праці найманих працівників, що включають витрати на виплату основної та додаткової заробітної плати,  на інші заохочувальні  і компенсаційні  виплати,  у  тому  числі  в  натуральній формі,  що визначаються відповідно до Закону України "Про оплату праці",  які підлягають обкладенню прибутковим податком з громадян, та здійснюється роботодавцями - в день одержання коштів на оплату праці в установах банків.  Підприємства,  які здійснюють виплату  заробітної  плати  на  поточні  рахунки  фізичних  осіб в установах банків,  сплачують  страхові  внески  до  Фонду  в  день перерахування коштів на особові рахунки.

У разі виплати заробітної  плати  за  першу  половину  місяця страхувальник   одночасно  з  одержанням  зазначених  сум  сплачує страхові внески, нараховані на суму цих виплат.

 При проведенні   оплати   праці   з   готівкової  виручки  чи натуроплатою платники страхових внесків не пізніше наступного  дня після   здійснення  виплат  подають  до  установи  банку  платіжне доручення на перерахування страхових внесків до Фонду.

Як вбачається з поданого  платником  до відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у Лановецькому  і Шумському районах розрахункової відомості про нарахування і перерахування страхових внесків та витрачання коштів Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України за ІV квартал 2005 року Товариство з обмеженою відповідальністю Лановецький сільгосппереробний «Харчокомбінат»самостійно визначило розмір заборгованості зі сплати внесків на кінець звітного періоду в сумі 359,49 грн.

Однак, в порушення приписів зазначених норм, відповідач сплату страхових внесків до Фонду не провів.

Вручений представнику відповідача під розписку лист-вимога №7 від 25 січня 2006 року ТОВ Лановецький сільгосппереробний «Харчокомбінат" залишив без виконання.

Поданий позов, прокурором та позивачем підтримано у повному обсязі та незаперечено відповідачем.

Заборгованість ТОВ Лановецький сільгосппереробний «Харчокомбінат" в сумі 359,49 грн. підтверджена матеріалами справи, а саме: належним чином посвідченими копіями розрахункової відомості про нарахування і перерахування страхових внесків та витрачання коштів Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України за ІV квартал 2005 року, листа-вимоги №7 від 25 січня 2006 року.

Згідно з п.п.5.1,10 Інструкції про порядок перерахування, обліку та витрачання страхових коштів Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України, затвердженої постановою Правління Фонду соціального страхування  від нещасних випадків на виробництві та професійних  захворювань України від 20 квітня 2001 року N 12 не   внесені   страхувальниками   у  встановлений  строк страхові внески до  Фонду  вважаються  недоїмкою  і  стягуються в судовому порядку.

Оскільки, відповідач суму боргу не заперечив, а на час розгляду справи в суді не надав належних доказів добровільної її сплати, суд визнає позовні вимоги позивача про стягнення з відповідача 359,49 грн. недоїмки, правомірними, обґрунтованими та такими, що підлягають до задоволення.

          Відповідно до ч. 4 ст. 94 КАСУ, та зважаючи на  пільги  якими користується прокурор щодо сплати державного мита при поданні позову до суду, судові витрати  з відповідача стягненню не підлягають.

Враховуючи викладене та керуючись ст.ст. 94, 158, 162, 163, 164, 167 , п. 6 розділу УП Прикінцеві та перехідні положення  Кодексу адміністративного судочинства України, господарський суд Тернопільської області

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний позов задовольнити.

          2. Стягнути  з Товариства з обмеженою відповідальністю Лановецький сільгосппереробний «Харчокомбінат»(с. Нападівка, Лановецького району, Тернопільської області, код 31966136)

- 359 (триста п'ятдесят дев'ять) грн. 49 коп. недоїмки зі сплати страхових внесків до Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України, одержувач - відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у Лановецькому  і Шумському районах (вул. Грушевського, 13, м. Ланівці, Тернопільської області, код 00379726, р/р 260003638 в ТОД АППБ «Аваль», МФО 338501)         

Постанова  суду першої інстанції  набирає законної сили після  закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження. На постанову суду сторони мають право подати заяву про апеляційне її оскарження протягом десяти днів з дня складення постанови в повному обсязі –          05 липня 2006 року - до адміністративного суду апеляційної інстанції, а протягом 20 днів після подання заяви подати апеляційну скаргу.

 

Суддя                                                                                Л.В. Кропивна

СудГосподарський суд Тернопільської області
Дата ухвалення рішення23.06.2006
Оприлюднено28.08.2007
Номер документу27476
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —9/146-2024

Постанова від 23.06.2006

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Кропивна Л.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні