Миколаївський окружний адміністративний суд вул. Заводська, 11, м. Миколаїв, 54002 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Миколаїв.
05.04.2012 р. Справа № 2а-1321/12/1470
Суддя Миколаївського окружного адміністративного суду Малих О. В. , в порядку письмового провадження вирішив адміністративну справу за
адміністративним позовом: Фермерського господарства «Поле» (вул. О. Гапішка, м. Баштанка, Миколаївська область)
до відповідача : Баштанської райдержадміністрації (вул. Баштанської республіки, 35, м. Баштанка, Миколаївська область)
про: визнання протиправними та скасування розпоряджень.
Фермерського господарства «Поле»(надалі - позивач) звернулось до Миколаївського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Баштанської районної державної адміністрації Миколаївської області (надалі - відповідач) про визнання протиправним та скасування розпоряджень Баштанської РДА:
- від 19.12.2011 року №602-р «Про скасування розпорядження райдержадміністрації від 04.10.2010 №410-р»;
- від 19.12.2011 року № 603-р «Про внесення змін до розпорядження голови райдержадміністрації від 15.06.2011 № 277-р».
Позовні вимоги обґрунтовуванні тим, що відповідач, приймаючи оскаржувані розпорядження, не зазначив, яким нормативним актам суперечить розпорядження від 04.10.2010 №410-р щодо надання дозволу ФГ «Поле» на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтовною площею до 0,8 га в оренду, та від 15.06.2011 № 277-р «Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок, передбачених до надання в оренду терміном до 50 років фермерському господарству «Поле»для ведення товарного сільськогосподарського виробництва (розміщення, обслуговування і експлуатація господарських будівель і споруд) розташованих за межами населеного пункту на території Баштанської міської ради Баштанського району Миколаївської області за адресою: м. Баштанка , вул. Заводська , 2а/9 та 2а/10», зокрема не зазначив, яким нормам Конституції або законам України вони суперечать, з яких підстав він вважає, що розпорядження від 04.10.2010 №410-р підлягає скасуванню, а розпорядження від 15.06.2011 № 277-р частковим змінам.
Відповідач позовні вимоги не визнав з тих підстав, що відповідно до протесту прокурора, яким прокуратура вважає, що при прийнятті скасованого та зміненого розпоряджень райдержадміністрацією не було додержано положення ст. 134 Земельного кодексу України про передачу в оренду земельних ділянок. Баштанською райдержадміністрацією протести прокуратури були задоволені, розпорядження від 04.10.2010 №410-р скасовано, а розпорядження від 15.06.2011 № 277-р частково змінено.
Представник відповідача в судове засідання не з'явився, надав клопотання про розглянути справу за його відсутністю.
Позивач подав заяву про слухання справи в порядку письмового провадження без участі представника позивача.
На підставі п.10 ч.1 ст.3 та ч.3 ст.122 КАС України, враховуючи клопотання позивача, суд вважає за можливе розглянути адміністративний позов в порядку письмового провадження, на основі наявних у справі матеріалів.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши інші докази в межах позовних вимог, адміністративний суд -
встановив:
Згідно з положеннями ч. 1 ст. 6 Кодексу адміністративного судочинства України (надалі -КАС України), кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб'єкта владних повноважень порушені її права, свободи або інтереси.
Як вбачається з матеріалів справи, ФГ «Поле»зареєстроване у Миколаївської області, Баштанського району , с. Явкине.
З матеріалів справи вбачається, що Розпорядженням Баштанської РДА від 15.02.2007 року №84-р Фермерському господарству «Поле»надано дозвіл на проведення земельно-кадастрових робіт із землеустрою щодо надання земельної ділянки площею 0,8 га щодо передачі в довгострокову оренду терміном на 50 років для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, яка розташована за адресою: м. Баштанка, вул. Заводська, 2 «а».
Рішеннями Баштанської міської ради Баштанського району Миколаївської області від 31.10.2006р .№ 232 та від 29.03.2007р. № 60 надано дозвіл фермерському господарству «Поле» Федорова Віктора Миколайовича на відділення комплексу за адресою м. Баштанка, вул..Заводська , 2 «а» в окремі об'єкти з присвоєнням адреси місто Баштанка вулиця Заводська , 2а/9 та 2а/10. (а.с. 47-48)
Розпорядженнями Баштанської РДА від 15.02.2007 року №84-р та від 04.10.2010 року №410-р Фермерському господарству «Поле»надано дозвіл на проведення земельно-кадастрових робіт із землеустрою щодо надання земельної ділянки площею 0,8 га щодо передачі в довгострокову оренду терміном на 50 років для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, яка розташована за адресою : м. Баштанка, вул. Заводська,2а/9 та 2а/10.
На підставі вказаних розпоряджень в Баштанському районному відділі земельних ресурсів позивачем у встановленому ЗК України порядку був наданий позитивний висновок № 17 про погодження проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок, передбачених до надання в оренду терміном до 50 років фермерському господарству «Поле»для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, розташованих за межами населеного пункту на території Баштанської міської ради Баштанського району Миколаївської області за адресою: м. Баштанка, вул. Заводська, 2а/9 та 2а/10.
Відповідно до вимог ст. ст. 123, 124 ЗК України в редакції, яка діяла на той час, зазначений проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки був у встановленому законодавством порядку розроблений, погоджений усіма відповідними органами державної влади та управління та позивачем були отримані відповідні позитивні висновки даних органів про погодження проекту землеустрою та наданню земельної ділянки в оренду (а.с. 13-14).
Розпорядженням Баштанської районної державної адміністрації від 15.06.2011 року №277-р затверджено проект землеустрою щодо відведення позивачу в довгострокову оренду терміном на 50 років фермерському господарству «Поле»для ведення товарного сільськогосподарського виробництва (розміщення, обслуговування і експлуатація господарських будівель і споруд) розташованих за межами населеного пункту на території міської ради Баштанського району Миколаївської області за адресою: м. Баштанка, вул. Заводська , 2а/9 (загальна площа 0,3223 гектарів) та 2а/10 (загальна площа 0,4657 гектарів), та надано данні зазначені земельні ділянки позивачу в оренду терміном на 50 років.
Відповідно до ч. 4 ст. 41 Закону України "Про місцеві державні адміністрації" акти місцевих державних адміністрацій ненормативного характеру, прийняті в межах їх повноважень, набирають чинності з моменту їх прийняття, якщо самими актами не встановлено пізніший термін введення їх у дію.
Отже, розпорядження Баштанської райдержадміністрації від 15.06.2011 року №277-р набрало чинності з 15.06.2011 року.
20.06.2011 року на підставі цього розпорядження для ведення товарного сільськогосподарського виробництва між позивачем та відповідачем були укладені договори оренди земельних ділянок:
- загальною площею 0,3223 гектарів (кадастровий номер земельної ділянки 4820610000:06:000:0328), який був зареєстрований у Баштанський регіональній філії ДП "Центр ДЗК" 25.06.2011 року за №482061004000002; ( а.с. 59-60)
- загальною площею 0,4657 гектарів (кадастровий номер земельної ділянки 4820610000:06:000:0318), який був зареєстрований у Баштанський регіональній філії ДП "Центр ДЗК" 25.06.2011 року за №482061004000001.( а.с. 61-62)
Таким чином, були вчиненні усі необхідні дії, передбачені чинним законодавством України, для надання позивачу в оренду зазначених земельних ділянок та оформленні договори оренди землі.
За умовами зазначених договорів позивач отримав у строкове платне користування земельні ділянки, які розташовані в адміністративних межах Баштанської районної державної адміністрації Миколаївської області для ведення товарного сільськогосподарського виробництва (розміщення, обслуговування і експлуатація господарських будівель і споруд) розташованих за межами населеного пункту на території міської ради Баштанського району Миколаївської області за адресою: м. Баштанка, вул. Заводська, 2а/9 (загальна площа 0,3223 гектарів) та 2а/10 (загальна площа 0,4657 гектарів).
Матеріалами справи підтверджується і відповідачем не заперечується, що позивач здійснив усі необхідні дії, передбачені чинним земельним законодавством, для набуття права користування земельними ділянками.
У зв'язку з цим, Розпорядженням Баштанської РДА від 04.10.2010 року №410-р «Про внесення змін до розпорядження голови райдержадміністрації від 15.02.2007 № 84-р» «Про дозвіл на проведення земельно-кадастрових робіт по передачі земель в оренду фермерському господарству «Поле»на території Баштанської міської ради та Розпорядження Баштанської районної державної адміністрації від 15.06.2011 року №277-р «Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок, передбачених до надання в оренду терміном до 50 років фермерському господарству «Поле»для ведення товарного сільськогосподарського виробництва (розміщення, обслуговування і експлуатація господарських будівель і споруд) розташованих за межами населеного пункту на території Баштанської міської ради Баштанського району Миколаївської області за адресою: м.Баштанка, вул. Заводська, 2а/9 та 2а/10 «є законними та обґрунтованими, прийнятті на підставах, у спосіб та в межах компетенції, встановлених законом, підстав для визнання їх незаконним, недійсними не чинними або скасування немає».
Розпорядженням Баштанської РДА від 19.12.2011 року №602-р «Про скасування розпорядження голови райдержадміністрації від 04.10.2010 №410-р»з посиланням на ст. ст. 2, 6 ЗК України «Про місцеві державні адміністрації»та протест прокурора району від 01.12.2011 року №20-2876 вих.11 скасовано розпорядження Баштанської РДА від 04.10.2010 №410-р «Про внесення змін до розпорядження райдержадміністрації від 15.02.2007 № 84-р»яким надано дозвіл на проведення земельно-кадастрових робіт по передачі земель в оренду фермерському господарству «Поле»на території Баштанської міської ради.
Розпорядженням Баштанської РДА від 19.12.2011 року №603-р «Про внесення змін до розпорядження голови райдержадміністрації від 15.06.11 № 277-р з посиланням на ст. ст. 2, 6 ЗК України «Про місцеві державні адміністрації»та протестом прокурора району від 01.12.2011 року №20-2875 вих.11 внесенні зміни до п. 1.2 та скасовані п. 4, 5 розпорядження від 15.06.11 № 277-р.
Інших правових підстав для скасування розпорядження Баштанської райдержадміністрації від 04.10.2010 №410-р та внесення змін до п. 1.2 та скасування п. 4, 5 розпорядження від 15.06.11 № 277-р., відповідачем в оскаржуваних розпорядженнях не вказано.
Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Як зазначено в п. п. 2, 3, 5 постанови Пленуму Верховного Суду України від 01.11.1996 №9 «Про застосування Конституції України при здійсненні правосуддя», оскільки Конституція України, як зазначено в її ст.8, має найвищу юридичну силу, а її норми є нормами прямої дії, суди при розгляді конкретних справ мають оцінювати зміст будь-якого закону чи іншого нормативно-правового акта з точки зору його відповідності Конституції і в усіх необхідних випадках застосовувати Конституцію як акт прямої дії. Судові рішення мають ґрунтуватись на Конституції, а також на чинному законодавстві, яке не суперечить їй. Суд може на підставі ст. 124 Конституції України визнати такими, що не відповідають Конституції чи законам України, акти органів державної виконавчої влади: міністерств, відомств, місцевих державних адміністрацій тощо.
Нормативно-правові акти будь-якого державного чи іншого органу (акти Президента України, постанови Верховної Ради України, постанови і розпорядження Кабінету Міністрів України, нормативно-правові акти Верховної Ради Автономної Республіки Крим чи рішення Ради міністрів Автономної Республіки Крим, акти органів місцевого самоврядування, накази та інструкції міністерств і відомств, накази керівників підприємств, установ та організацій тощо) підлягають оцінці на відповідність як Конституції, так і закону. Якщо при розгляді справи буде встановлено, що нормативно-правовий акт, який підлягав застосуванню, не відповідає чи суперечить законові, суд зобов'язаний застосувати закон, який регулює ці правовідносини.
Відповідно до ч. 8 ст. 118 Конституції України рішення голів місцевих державних адміністрацій, що суперечать Конституції та законам України, іншим актам законодавства України, можуть бути відповідно до закону скасовані Президентом України або головою місцевої державної адміністрації вищого рівня.
Відповідно до ст. 3 Закону України «Про місцеві державні адміністрації»місцеві державні адміністрації діють на певних засадах, зокрема на засадах верховенства права та законності.
Відповідно до ч. 1 ст. 43 Закону України «Про місцеві державні адміністрації»акти місцевих державних адміністрацій, що суперечать Конституції України, законам України, рішенням Конституційного Суду України, актам Президента України та Кабінету Міністрів України або інтересам територіальних громад чи окремих громадян, можуть бути оскаржені до органу виконавчої влади вищого рівня або до суду.
Частиною 3 цієї статті Закону України «Про місцеві державні адміністрації»визначено, що розпорядження голови державної адміністрації, що суперечать Конституції України, законам України, рішенням Конституційного Суду України, іншим актам законодавства або є недоцільними, неекономними, неефективними за очікуваними чи фактичними результатами, скасовуються Президентом України, головою місцевої державної адміністрації вищого рівня або в судовому порядку.
Відповідно до ст. 50 Закону України «Про місцеві державні адміністрації»розпорядження голів місцевих державних адміністрацій, акти інших посадових осіб, які призначаються ними, можуть бути оскаржені в судовому порядку відповідно до закону.
Отже, законодавством України встановлено спеціальний порядок оскарження, опротестування і скасування розпоряджень державних адміністрацій, що суперечать Конституції України, законам України, рішенням Конституційного Суду України, іншим актам законодавства або є недоцільними, неекономними, неефективними за очікуваними чи фактичними результатами.
Недотримання встановленого порядку прийняття рішень про скасування розпоряджень державних адміністрацій обумовлює незаконність таких рішень.
Задовольняючи протест прокурора та скасовуючи розпорядження райдержадміністрації від 04.10.2010 №410-р, вносячи зміни до п. 1.2 та скасовуючи п. 4, 5 розпорядження від 15.06.11 № 277-р., відповідач безпідставно погодився з протестом прокурора і доводами, викладеним в ньому, та помилково застосував ст. 2, 6 ЗК України «Про місцеві державні адміністрації».
Як вбачається із матеріалів справи, позивачеві було надано у строкове платне користування земельні ділянки, які розташовані в адміністративних межах Баштанської районної державної адміністрації Миколаївської області для ведення товарного сільськогосподарського виробництва (розміщення, обслуговування і експлуатація господарських будівель і споруд) розташованих за межами населеного пункту на території міської ради Баштанського району Миколаївської області за адресою: м. Баштанка, вул. Заводська, 2а/9 (загальна площа 0,3223 гектарів) та 2а/10 (загальна площа 0,4657 гектарів).
Посилання відповідача при прийнятті оскаржуваних розпоряджень від 19.12.2011 року №602-р та № 603-р «Про скасування розпорядження райдержадміністрації від 05.11.2007 №491»на ст. 2,6 ЗК України «Про місцеві державні адміністрації»є безпідставним.
Відповідно до ст. 2 ЗК України «Про місцеві державні адміністрації»- місцеві державні адміністрації в межах відповідної адміністративно-територіальної одиниці забезпечують:
1) виконання Конституції, законів України, актів Президента України, Кабінету Міністрів України, інших органів виконавчої влади вищого рівня;
2) законність і правопорядок, додержання прав і свобод громадян;
3) виконання державних і регіональних програм соціально-економічного та культурного розвитку, програм охорони довкілля, а в місцях компактного проживання корінних народів і національних меншин - також програм їх національно-культурного розвитку;
4) підготовку та виконання відповідних бюджетів;
5) звіт про виконання відповідних бюджетів та програм;
6) взаємодію з органами місцевого самоврядування;
7) реалізацію інших наданих державою, а також делегованих відповідними радами повноважень.
Відповідно до ст. 6 ЗК України «Про місцеві державні адміністрації» на виконання Конституції України, законів України, актів Президента України, Кабінету Міністрів України, міністерств та інших центральних органів виконавчої влади, власних і делегованих повноважень голова місцевої державної адміністрації в межах своїх повноважень видає розпорядження, а керівники управлінь, відділів та інших структурних підрозділів - накази.
Розпорядження голів місцевих державних адміністрацій, прийняті в межах їх компетенції, є обов'язковими для виконання на відповідній території всіма органами, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами та громадянами.
Акти місцевих державних адміністрацій, які відповідно до закону є регуляторними актами, розробляються, розглядаються, приймаються та оприлюднюються з урахуванням вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».
Отже, викладенні статті не визначають підстав припинення права позивача на користування земельними ділянками, які розташовані в адміністративних межах Баштанської районної державної адміністрації Миколаївської області для ведення товарного сільськогосподарського виробництва (розміщення, обслуговування і експлуатація господарських будівель і споруд) розташованих за межами населеного пункту на території міської ради Баштанського району Миколаївської області за адресою: м. Баштанка, вул. Заводська, 2а/9 (загальна площа 0,3223 гектарів) та 2а/10 (загальна площа 0,4657 гектарів).
Також зазначенні статті не надають право відповідачу приймати таке розпорядження, як скасування раніше прийнятого розпорядження. Враховуючи це, суд вважає, що зазначена норма ЗК України не могла бути застосована відповідачем при прийнятті оскаржуваного розпорядження.
Крім цього, слід зазначити, що на момент прийняття оскаржуваних розпоряджень райдержадміністрації від 19.02.2011 року №602-р «Про скасування розпорядження райдержадміністрації від 04.10.2010 №410-р»та від 19.12.2011 року № 603-р «Про внесення змін до розпорядження голови райдержадміністрації від 15.06.2011 № 277-р»вже були виконанні та породили правові наслідки для позивача, а тому скасування та внесення змін у позасудовий спосіб порушило права та інтереси позивача.
Доказів порушення питання про розірвання чи скасування договорів оренди землі, відповідачем не надано.
Отже, видавши розпорядження від 19.02.2011 року №602-р «Про скасування розпорядження райдержадміністрації від 04.10.2010 №410-р»та від 19.12.2011 року № 603-р «Про внесення змін до розпорядження голови райдержадміністрації від 15.06.2011 № 277-р», яким фактично скасовано п.п. 4, 5 зазначеного розпорядження, Баштанська РДА порушила порядок скасування своїх розпоряджень, визначений ст. 118 Конституції України, ст. 43 Закону України «Про місцеві державні адміністрації», діяла безпідставно, поза межами повноважень та не у спосіб, визначений Конституцією України.
Відповідачем в загалі не визначено, якому правовому акту, на його думку, суперечить розпорядження райдержадміністрації від 04.10.2010 №410-р та розпорядження голови райдержадміністрації від 15.06.2011 № 277-р, якими позивачу надано у строкове платне користування земельні ділянки, які розташовані в адміністративних межах Баштанської районної державної адміністрації Миколаївської області для ведення товарного сільськогосподарського виробництва (розміщення, обслуговування і експлуатація господарських будівель і споруд) розташованих за межами населеного пункту на території міської ради Баштанського району Миколаївської області за адресою: м. Баштанка, вул. Заводська, 2а/9 (загальна площа 0,3223 гектарів) та 2а/10 (загальна площа 0,4657 гектарів), зокрема яким законам України воно не відповідає.
Суд також зазначає, що згідно ч. 3 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Зазначеним вимогам закону оскаржувані розпорядження Баштанської РДА від 19.12.2011 року №602-р та № 603-Р не відповідають.
Конституцією та законами України не передбачено повноважень місцевих державних адміністрацій скасовувати свої попередні рішення, вносити до них зміни, якщо відповідно до приписів цих рішень виникли правовідносини, пов'язані з реалізацією певних суб'єктивних прав та охоронюваних законом інтересів, і суб'єкти цих правовідносин заперечують проти їх зміни чи припинення.
Доказів надання позивачем згоди на скасування розпорядження Баштанської РДА від 04.10.2010 №410-р та розпорядження голови райдержадміністрації від 15.06.2011 № 277-р, якими позивачу надано у строкове платне користування земельні ділянки, які розташовані в адміністративних межах Баштанської районної державної адміністрації Миколаївської області для ведення товарного сільськогосподарського виробництва (розміщення, обслуговування і експлуатація господарських будівель і споруд) розташованих за межами населеного пункту на території міської ради Баштанського району Миколаївської області за адресою: м. Баштанка, вул. Заводська, 2а/9 (загальна площа 0,3223 гектарів) та 2а/10 (загальна площа 0,4657 гектарів), зокрема яким законам України воно не відповідає, відповідачем не надано.
Місцеві державні адміністрації є відповідальними за свою діяльність перед людиною і державою (ст. 3 Закону України «Про місцеві державні адміністрації»). Таким чином, місцеві державні адміністрації не можуть скасовувати свої попередні рішення, вносити до них зміни, якщо відповідно до приписів цих рішень виникли правовідносини, пов'язані з реалізацією певних суб'єктивних прав та охоронюваних законом інтересів, і суб'єкти цих правовідносин заперечують проти їх зміни чи припинення. Це є «гарантією стабільності суспільних відносин»між місцевими державними адміністраціями і громадянами, породжуючи у громадян впевненість у тому, що їхнє існуюче становище не буде погіршене прийняттям більш пізнього рішення, що узгоджується з правовою позицією, викладеною в абзаці другому п. 5 мотивувальної частини Рішення Конституційного Суду України від 13.05.1997 №1-зп у справі щодо несумісності депутатського мандата та у абзаці п'ятому п. 5 мотивувальної частини Рішення Конституційного Суду України від 16.04.2009 №7-рп/2009 у справі щодо офіційного тлумачення положень ч. 2 ст. 19, ст. 144 Конституції України, ст. 25, ч. 14 ст. 46, ч. ч. 1, 10 ст. 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні».
Відповідно до ч. 2 ст. 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Проте відповідач не довів суду належними та допустимим доказами правомірності прийнятих ним розпоряджень від 19.12.2011 року №602-р «Про скасування розпорядження райдержадміністрації від 04.10.2010 №410-р»та від 19.12.2011 року № 603-р «Про внесення змін до розпорядження голови райдержадміністрації від 15.06.2011 № 277-р»з підстав, зазначених у мотивувальній частині вказаних розпоряджень.
Доказів невідповідності розпоряджень Баштанської РДА від 04.10.2010 №410-р та розпорядження голови райдержадміністрації від 15.06.2011 № 277-р якими позивачу надано у строкове платне користування земельні ділянки, які розташовані в адміністративних межах Баштанської районної державної адміністрації Миколаївської області для ведення товарного сільськогосподарського виробництва (розміщення, обслуговування і експлуатація господарських будівель і споруд) розташованих за межами населеного пункту на території міської ради Баштанського району Миколаївської області за адресою: м. Баштанка, вул. Заводська, 2а/9 (загальна площа 0,3223 гектарів) та 2а/10 (загальна площа 0,4657 гектарів) вимогам Конституції та законів України відповідачем також не надано.
Отже, розпорядження Баштанської РДА від 19.12.2011 року №602-р «Про скасування розпорядження райдержадміністрації від 04.10.2010 №410-р»та від 19.12.2011 року № 603-р «Про внесення змін до розпорядження голови райдержадміністрації від 15.06.2011 № 277-р»є незаконними, оскільки виданні з порушенням підвідомчості та компетенції, не відповідають принципам верховенства права, вимогам норм законів, зокрема, передбаченій законом процедурі його прийняття, а тому підлягають скасуванню.
Суд погоджується з доводами позивача про те, що розпорядження Баштанської РДА від 04.10.2010 №410-р та розпорядження голови райдержадміністрації від 15.06.2011 № 277-р якими позивачу надано у строкове платне користування земельні ділянки, які розташовані в адміністративних межах Баштанської районної державної адміністрації Миколаївської області для ведення товарного сільськогосподарського виробництва (розміщення, обслуговування і експлуатація господарських будівель і споруд) розташованих за межами населеного пункту на території міської ради Баштанського району Миколаївської області за адресою: м. Баштанка, вул. Заводська, 2а/9 (загальна площа 0,3223 гектарів) та 2а/10 (загальна площа 0,4657 гектарів), прийнятті на підставах та у спосіб, передбачені законодавством, повністю відповідають вимогам Конституції та законів України, є законними та обґрунтованим, а тому підстав для їх скасування немає.
Статтею 55 Конституції України кожній людині гарантовано право на оскарження в суді рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, місцевого самоврядування, посадових і службових осіб.
У зв'язку з цим, суд вважає позовні вимоги обґрунтованими і такими, що підлягають задоволенню в повному обсязі, а порушені права та інтереси позивача -такими, що підлягають судовому захисту.
Судові витрати по справі покладені на відповідача.
У судовому засідання проголошено вступну та резолютивну частину постанови.
Керуючись ст. ст. 2, 7, 17, 94, 158, 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
1. Позов задовольнити.
2. Визнати протиправними та скасувати розпорядження Баштанської районної державної адміністрації Миколаївської області від 19.12.2011 року №602-р «Про скасування розпорядження райдержадміністрації від 04.10.2010 №410-р» та від 19.12.2011 року № 603-р «Про внесення змін до розпорядження голови райдержадміністрації від 15.06.2011 № 277-р».
3. Присудити з Державного бюджету України на користь Фермерського господарства «Поле» суму сплаченого судового збору в розмірі 32 грн. 19 коп.
Постанова або ухвала суду першої інстанції, якщо інше не встановлено цим Кодексом, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги , встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Суддя О.В. Малих
Суд | Миколаївський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.04.2012 |
Оприлюднено | 20.11.2012 |
Номер документу | 27486888 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Миколаївський окружний адміністративний суд
Малих О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні