Постанова
від 14.11.2012 по справі 2а/0570/13905/2012
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

14 листопада 2012 р. Справа № 2а/0570/13905/2012

Приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17

час прийняття постанови: 12-30 год.

Донецький окружний адміністративний суд в складі:

головуючого судді Волгіної Н.П.,

при секретарі Прокопенко Н.М.

за участю:

представника позивача - Чебаненка Є.О.,

представника відповідача - не з'явився,

за позовом Донецького обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів

до Товариства з обмеженою відповідальністю «Комфорт-Сервіс Донбас»

про стягнення пені за невиконання нормативу робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів,-

В С Т А Н О В И В :

Позивач, Донецьке обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів, звернувся до Донецького окружного адміністративного суду з позовною заявою про стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю «Комфорт-Сервіс Донбас» на користь державного бюджету України пені за невиконання нормативу робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів у 2011 році у розмірі 39,94 грн, обґрунтовуючи це наступним.

Згідно зі статтею 8 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» (далі - Закон) державне управління в галузі забезпечення соціальної захищеності інвалідів здійснюється центральним органом виконавчої влади з питань праці та соціальної політики, Міністерством охорони здоров'я України та органами місцевого самоврядування.

У відповідності до покладених завдань Донецьке обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів (надалі - відділення Фонду) здійснює контроль за виконанням всіма роботодавцями нормативу зі створення робочих місць для працевлаштування інвалідів та за своєчасним перерахуванням сум адміністративно-господарських санкцій, що надходять від підприємств, за недодержання ними цього нормативу.

Частина третя статті 18 Закону вказує, що підприємства, установи, організації, фізичні особи, які використовують найману працю, зобов'язані виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для них умови праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації і забезпечувати інші соціально-економічні гарантії, передбачені чинним законодавством, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування інвалідів у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Таким чином, відділення Фонду у правовідносинах з роботодавцями реалізує управлінські функції, а право відділення Фонду на звернення до суду у спірних правовідносинах визначено пунктом 4 статті 17 КАС України.

Відповідно до частини першої статті 19 Закону для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб,- у кількості одного робочого місця.

Як свідчить звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2011 рік, що наданий Товариством з обмеженою відповідальністю «Комфорт-Сервіс Донбас» до відділення Фонду, середньооблікова чисельність штатних працівників облікового складу відповідача становила 50 осіб.

Таким чином, згідно частини першої ст. 19 Закону на Товариство з обмеженою відповідальністю «Комфорт-Сервіс Донбас» у 2011 році повинно бути працевлаштовано 2 інвалідів. Фактично ж, за даними звіту працював 1 інвалід.

За частиною п'ятою статті 19 Закону виконанням нормативу робочих місць у кількості, визначеній згідно з частиною першою цієї статті, вважається працевлаштування підприємством, установою, організацією, у тому числі підприємством, організацією громадських організацій інвалідів, фізичною особою, яка використовує найману працю, інвалідів, для яких це місце роботи є основним.

Отже, у відповідності до викладених приписів законодавства відповідач не виконав норматив по створенню 1 робочого місця по працевлаштуванню інвалідів.

Постанова Кабінету Міністрів України від 31.01.2007 року № 70 «Про реалізацію статей 19 і 20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні», (далі - Постанова) та стаття 20 Закону передбачають обов'язок підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, самостійно в строк до 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося це порушення, сплачувати відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається згідно статті 20 Закону.

Згідно розрахунку, сума адміністративно-господарських санкцій за невиконання відповідачем нормативу робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів у 2011 році, становить 18526,00 грн.

Перераховано коштів адміністративно-господарських санкцій 23.02.2012 року - 8000,00 грн; 08.06.2012 року - 10526,00 грн.

Статтею 20 Закону та пунктом 4 Порядку сплати підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, суми адміністративно-господарських санкцій та пені за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 31.01.2007 року № 70, зазначається, що порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені у розмірі 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України за кожний календарний день прострочення.

Станом на 08.06.2012 року сума нарахованої пені складає 39,94 грн.

Зазначена заборгованість відповідачем добровільно не сплачена, тому позивач звернувся до суду.

У судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав у повному обсязі, просив позов задовольнити.

Представник відповідача в судове засіданні не з'явився про час та місце слухання справи був повідомлений належним чином. Причини неявки представника суду не повідомлені.

З огляду на положення ч. 4 ст. 128 КАС України, суд вважає за можливе розглянути справу за відсутності відповідача на підставі наявних у справі доказів.

Заслухавши представника позивача, перевіривши матеріали справи, вирішивши питання чи мали місце обставини, якими обґрунтовувалися вимоги, та якими доказами вони підтверджуються, чи є інші фактичні дані, які мають значення для вирішення справи, та докази на їх підтвердження, яку правову норму належить застосувати до цих правовідносин, суд приходить до висновку про те, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

Фонд соціального захисту інвалідів відповідно до п. 1 Положення про Фонд соціального захисту інвалідів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1434 від 26.09.2002 року (із наступними змінами та доповненнями) є урядовим органом державного управління, який діє у складі Мінпраці та підпорядковується йому.

Згідно п. 3 зазначеного Положення, одним із завдань Фонду соціального захисту інвалідів є контроль за виконанням підприємствами, установами, організаціями, у тому числі підприємствами і організаціями громадських організацій інвалідів, фізичними особами, які використовують найману працю (далі - підприємства), нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів, установленого Законом України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні».

Також, відповідно до п.п. 3 п. 4 цього ж Положення Фонд соціального захисту інвалідів відповідно до покладених на нього завдань здійснює контроль за виконанням підприємствами нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів та сплатою ними адміністративно-господарських санкцій і пені.

Позивач - Донецьке обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів відповідно до п. 9 зазначеного Положення є територіальним органом Фонду соціального захисту інвалідів.

Товариство з обмеженою відповідальністю «Комфорт-Сервіс Донбас» є юридичною особою (ЄДРПОУ 35610935), знаходиться за адресою: 83007, м. Донецьк, Київський район, вул. Жмури, буд. 1 (а.с. 24-25).

Згідно звіту формою № 10-ПІ про зайнятість та працевлаштування інвалідів відповідача за 2011 рік, наданого до Донецького обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів 09.02.2012 року, середньооблікова чисельність штатних працівників облікового складу на підприємстві становить 50 осіб, кількість інвалідів (штатних працівників), які повинні працювати на робочих місцях, створених відповідно ст. 19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» у Товаристві з обмеженою відповідальністю «Комфорт-Сервіс Донбас» складає 2 особи (інвалідів) (а.с. 8).

Відповідачем у звіті про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2011 рік зазначена сума адміністративно-господарських санкцій за нестворені робочі місця для забезпечення працевлаштування інвалідів у гривнях (без копійок) 18526,00 грн (а.с. 8).

Адміністративно-господарські санкції розраховуються та сплачуються особами, зазначеними в ч. 1 цієї статті, самостійно в строк до 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення нормативу, встановленого ч. 1 ст. 19 цього Закону.

Товариством з обмеженою відповідальністю «Комфорт-Сервіс Донбас» перераховані суми адміністративного-господарських санкцій за нестворені робочі місця для забезпечення працевлаштування інвалідів у 2011 році: 23.02.2012 року - 8000,00 грн та 08.06.2012 року - 10526,00 грн (а.с. 6).

Таким чином, відповідачем погашена заборгованість адміністративного-господарських санкцій за нестворені робочі місця для забезпечення працевлаштування інвалідів у 2011 році з порушенням строків сплати.

Порушення строків сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк.

Згідно розрахунку суми пені на заборгованість по сплаті адміністративно-господарських санкцій за нестворені робочі місця для забезпечення працевлаштування інвалідів у 2011 році, зазначена сума становить 39,94 грн (а.с. 7).

Відповідно до ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких базуються її вимоги або заперечення.

Зважаючи на викладене вище, суд вважає, що заявлені позовні вимоги Донецького обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Товариства з обмеженою відповідальністю «Комфорт-Сервіс Донбас» про стягнення пені за невиконання нормативу робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів у 2011 році, у розмірі 39,94 грн, такими, що підлягають задоволенню.

Відповідно до ч. 4 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

На підставі викладеного, керуючись Конституцією України, Законом України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні», ст. 2, ст. 11, ст. 17-20, ст. 69-72, ст. 86, ст. 94, ст. 122 - 154, ст. 160 - 163, ст. 167, ст. 185, ст. 186, ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Позовну заяву Донецького обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Товариства з обмеженою відповідальністю «Комфорт-Сервіс Донбас» стягнення пені за невиконання нормативу робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів - задовольнити.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Комфорт-Сервіс Донбас» (код ЄДРПОУ 35610935) на користь Державного бюджету України суму пені за невиконання нормативу робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів у 2011 році в розмірі 39 (тридцять дев'ять) гривень 94 копійки.

Постанова прийнята у нарадчій кімнаті, її вступна та резолютивна частини проголошена в судовому засіданні 14 листопада 2012 року в присутності представника позивача.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду через Донецький окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Повний текст постанови складений 19 листопада 2012 року.

Суддя Волгіна Н.П.

Дата ухвалення рішення14.11.2012
Оприлюднено21.11.2012
Номер документу27536408
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/0570/13905/2012

Постанова від 14.11.2012

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Волгіна Н.П.

Ухвала від 17.10.2012

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Волгіна Н.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні