УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
15 листопада 2012 р.Справа № 1670/2а-1836/12 Колегія суддів Харківського апеляційного адміністративного суду у складі
Головуючого судді: Філатова Ю.М.
Суддів: Водолажської Н.С. , Тацій Л.В.
розглянувши в порядку письмового провадження у приміщенні Харківського апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Управління Пенсійного фонду України Київського району в м. Полтаві на постанову Полтавського окружного адміністративного суду від 08.05.2012р. по справі № 1670/2а-1836/12
за позовом Дочірнього підприємства "Легіон" товариство з обмеженою відповідальністю "Компанія "Приват-плюс"
до Управління Пенсійного фонду України Київського району в м. Полтаві
про стягнення коштів,
ВСТАНОВИЛА:
Позивач, Дочірнє підприємство "Легіон" Товариства з обмеженою відповідальністю "Компанія" "Приват - Плюс", звернувся до суду з позовом до управління Пенсійного фонду України Київського району в м. Полтаві про стягнення помилково сплачених страхових внесків на загальну суму 16 974,09 грн.
Постановою Полтавського окружного адміністративного суду від 08.05.2012р. по справі № 1670/2а-1836/12 позов задоволено. Визнано бездіяльність управління Пенсійного фонду України Київського району в м. Полтаві протиправною. Стягнуто з управління Пенсійного фонду України Київського району в м. Полтаві на користь Дочірнього підприємства "Легіон" Товариства з обмеженою відповідальністю "Компанія" "Приват - Плюс" (ідентифікаційний код 36864629) помилково сплачені страхові внески на загальну суму 16 974 (шістнадцять тисяч дев'ятсот сімдесят чотири) грн. 09 коп.
Не погоджуючись з постановою Полтавського окружного адміністративного суду від 08.05.2012р. по справі № 1670/2а-1836/12 відповідач, подав апеляційну скаргу, просить її скасувати та прийняти нову, якою в позові відмовити, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм права.
Справа розглядається в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами відповідно до п.2 ч.1 ст. 197 КАС України.
Розглянувши матеріали справи та заслухавши суддю - доповідача колегія суддів встановила, що ДП "Легіон" взято на облік в Управлінні Пенсійного фонду України Київського району в м. Полтаві 27.11.2009 року.
У перевіряємому періоді в 2010 році ДП "Легіон" перебувало на спрощеній системі оподаткування (свідоцтво про право сплати єдиного податку № 1601019513 від 01.01.2010 року).
Протягом 2010 року позивач подавав звіти та сплачував страхові внески до управління Пенсійного фонду України Київського району в м. Полтаві
Разом з цим, ДП "Легіон" сплачував єдиний податок, що підтверджується платіжними дорученнями, які містяться в матеріалах справи, 42 % якого надходить до органів Пенсійного фонду України.
Згідно акту № 281 управління Пенсійного фонду України Київського району в м. Полтаві від 21.10.2011 про результати позапланової перевірки ДП "Легіон" ТОВ "Компанія "Приват -Плюс" не виявлено порушень правильності нарахування та сплати страхових внесків за 2010 рік. При цьому, згідно додатку 4 -А до акту № 281 ДП "Легіон" повинно було сплатити 33 860,59 грн., а фактично сплатило 50 834,68 грн., відхилення склало 16 974,09 грн.
Карткою особового рахунку страхувальника ДП "Легіон" ТОВ "Компанія "Приват -Плюс", наданою відповідачем, також підтверджується переплата в сумі 16 974,09 грн.
10 жовтня 2011 року позивач звернувся до УПФ Київського району в м. Полтаві із заявою за вих. № 13 про повернення надлишково сплачених коштів зі сплати страхових внесків в сумі 17 120,04 грн.
14 листопада 2011 року УПФ Київського району в м. Полтаві надіслало відповідь за № 8778/03-13, якою відмовило в поверненні коштів позивачу.
18 січня 2012 року позивач повторно звернувся до УПФ Київського району в м. Полтаві із заявою за вих. № 1 про повернення надлишково сплачених коштів зі сплати страхових внесків в сумі 17 120,04 грн., проте станом на час розгляду справи відповіді не отримав.
Колегія суддів вважає, що підстави для задоволення апеляційної скарги відсутні, виходячи з наступного.
Згідно із частиною другою статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до пункту 1 частини 1 статті 14 Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування" страхувальниками відповідно до цього Закону є підприємства, установи і організації, створені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, або за договорами цивільно-правового характеру.
Згідно з частиною 3 статті 15 зазначеного Закону страхувальники набувають статусу платників страхових внесків до Пенсійного фонду з дня взяття їх на облік територіальним органом Пенсійного фонду.
Пунктом 6 частини 2 статті 17 цього Закону встановлено, що страхувальники зобов`язані нараховувати, обчислювати і сплачувати в установлені строки та в повному обсязі страхові внески.
Відповідно до частини 13 статті 20 Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування" суми надміру сплачених чи помилково сплачених страхових внесків до солідарної системи повертаються страхувальникам або за їх згодою зараховуються в рахунок майбутніх платежів страхових внесків у порядку і в строки, визначені правлінням Пенсійного фонду.
Зазначене положення міститься і у пункті 11.17 Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України.
Згідно п. 2 Указу Президента України від 03.07.1998 р. № 727/98 "Про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності суб'єктів малого підприємництва" суб'єкти підприємницької діяльності - юридичні особи сплачують єдиний податок щомісяця не пізніше 20 числа наступного місяця на окремий рахунок відділень Державного казначейства України.
Відділення Державного казначейства України наступного дня після надходження коштів перераховують суми єдиного податку у таких розмірах:
до Державного бюджету України - 20 відсотків;
до місцевого бюджету - 23 відсотки;
до Пенсійного фонду України - 42 відсотки;
на обов'язкове соціальне страхування - 15 відсотків (у тому числі до Державного фонду сприяння зайнятості населення - 4 відсотки) для відшкодування витрат, які здійснюються відповідно до законодавства у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності, а також витрат, зумовлених народженням та похованням.
Пунктом 7 Постанови правління Пенсійного фонду України "Про затвердження Порядку ведення органами Пенсійного фонду України обліку надходження платежів зі збору на обов'язкове державне пенсійне страхування та інших платежів" від 19 січня 2002 року № 2-4 встановлено, що облік сум переплати за платежами, які на певну дату надійшли понад зобов'язання, визначені як безпосередньо у звітності платника, так і за іншими документами, здійснюється органом Пенсійного фонду України в особових рахунках платників у графі "Переплата". Повернення платнику зайво або помилково внесених сум платежів до Пенсійного фонду України або зарахування переплат у рахунок сплати інших платежів в особових рахунках платників проводиться органом Пенсійного фонду України на підставі заяви платника. Надміру сплачені суми платежів, що обліковуються в особових рахунках платників більше 1095 днів без руху (відсутні нарахування або зменшення та сплата), за умови відсутності заяви платника про повернення зараховуються до бюджету відповідного органу Пенсійного фонду України. Зарахування здійснюється на підставі висновку, складеного органом Пенсійного фонду України.
Відповідно до Порядку зарахування, розмежування і обліку податку субґєктів малого підприємництва, затвердженого наказом Головного управління Державного казначейства України від 29.12.1998 року № 107, що діяв під час сплати позивачем єдиного податку, розмежування та перерахування коштів місцевим бюджетам та позабюджетним фондам здійснюють органи Державного казначейства України за місцем реєстрації субґєкта підприємницької діяльності, що сплачує єдиний податок.
З матеріалів справи вбачається, що дочірнім підприємством "Легіон" ТОВ "Компанія "Приват -Плюс" в 2010 році зайво сплачено страхових внесків в сумі 16 974,09 грн., що підтверджується додатком 4 -А до акту № 281 від 21.10.2011 року про перевірку позивача, карткою особового рахунку страхувальника.
Таким чином, колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції про обґрунтованість позовних вимог Дочірнього підприємства "Легіон" Товариства з обмеженою відповідальністю "Компанія" "Приват - Плюс"
На підставі викладеного колегія суддів вважає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права, доводи апеляційної скарги висновків суду першої інстанції не спростовують і доказів в їх обґрунтування відповідачем не надано.
Керуючись ст. 160, 167, 195, 196, 197, 198, 200, 205, 206, 209, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, -
У Х В А Л И Л А:
Апеляційну скаргу Управління Пенсійного фонду України Київського району в м. Полтаві залишити без задоволення.
Постанову Полтавського окружного адміністративного суду від 08.05.2012р. по справі № 1670/2а-1836/12 залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копії особам, які беруть участь у справі, та може бути оскаржена шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів після набрання законної сили.
Головуючий суддя Філатов Ю.М. Судді Водолажська Н.С. Тацій Л.В.
Суд | Харківський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.11.2012 |
Оприлюднено | 21.11.2012 |
Номер документу | 27542574 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський апеляційний адміністративний суд
Філатов Ю.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні