ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
21 листопада 2012 року Справа № 2а/2370/4318/2012
Суддя Черкаського окружного адміністративного суду Трофімова Л.В., розглянувши в порядку скороченого провадження в м. Черкаси адміністративну справу за позовом Уманської об'єднаної державної податкової інспекції Черкаської області державної податкової служби до товариства з обмеженою відповідальністю «Торч»про стягнення податкового боргу,
ВСТАНОВИВ:
Уманська ОДПІ, звернувшись до суду з адміністративним позовом, просить стягнути з ТОВ «Торч»податковий борг у сумі 1 361 грн.
На підставі частини 4 статті 183 2 КАС України справа розглядається в порядку скороченого провадження суддею одноособово, без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі.
Відповідач у встановлений судом строк письмових заперечень проти адміністративного позову не подав.
Розглянувши подані документи і матеріали, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, суд приходить до наступного.
ТОВ «Торч»зареєстровано як суб'єкт господарської діяльності Жашківською районною державною адміністрацією Черкаської області 02.07.1999р.
Відповідно до ст. 14 Закону України «Про систему оподаткування» від 25 червня 1991р. №1251-XII (що був чинним на момент виникнення спірних правовідносин) податок на прибуток підприємств віднесений до загальнодержавних податків і зборів.
Згідно пп. 2.1.1. п. 2.1. ст. 2 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств»від 28 грудня 1994 року №334/94-ВР (надалі за текстом -«Закон №334/94-ВР») платниками податку з числа резидентів є суб'єкти господарської діяльності, бюджетні, громадські та інші підприємства, установи та організації, які здійснюють діяльність, спрямовану на отримання прибутку як на території України, так і за її межами.
За змістом пунктів 16.4 ст. 16 та 22.13. ст. 22 Закону №334/94-ВР податок за звітний період сплачується його платником до відповідного бюджету у строк, визначений законом для квартального податкового періоду. Платники податку у строки, визначені законом, подають до податкового органу податкову декларацію про прибуток за звітний період, розраховану наростаючим підсумком з урахуванням від'ємного значення об'єкта оподаткування минулих податкових періодів у разі його наявності відповідно до пункту 6.1 статті 6 цього Закону. При цьому за звітні квартал, півріччя та три квартали платники податку подають спрощену декларацію, а за результатами звітного року - повну. Форми декларацій з цього податку встановлюються центральним податковим органом за узгодженням з комітетом Верховної Ради України, що відповідає за проведення податкової політики.
Підпунктом 4.1.4 п. 4.1 статті 4 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»від 21 грудня 2000р. №2181-III (надалі за текстом -Закон №2181-III), що був чинним до 01.01.2011р. встановлено, що податкові декларації подаються за базовий податковий (звітний) період, що дорівнює: календарному місяцю (у тому числі при сплаті місячних авансових внесків), - протягом 20 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця; календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі при сплаті квартальних або піврічних авансових внесків), - протягом 40 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя); календарному року, крім випадків, передбачених підпунктом "г" підпункту 4.1.4 цього пункту, - протягом 60 календарних днів за останнім календарним днем звітного (податкового) року; календарному року для платників податку на доходи фізичних осіб (прибуткового податку з громадян), - до 1 квітня року, наступного за звітним.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулюється Податковим кодексом України 2 грудня 2010р. №2755-VI (надалі за текстом - Кодекс №2755-VI).
За змістом ст. 49 Кодексу №2755-VI податкова декларація подається за звітний період в установлені цим Кодексом строки органу державної податкової служби, в якому перебуває на обліку платник податків. Платник податків зобов'язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є, відповідно до цього Кодексу незалежно від того, чи провадив такий платник податку господарську діяльність у звітному періоді. Податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює: календарному місяцю (у тому числі в разі сплати місячних авансових внесків) - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця; календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі в разі сплати квартальних або піврічних авансових внесків) - протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя); календарному року, крім випадків, передбачених пп.49.18.4 та 49.18.5 цього пункту - протягом 60 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року.
Згідно ст. 75 Кодексу №2755-VI органи державної податкової служби мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.
Згідно акту перевірки від 02.08.2011р. №624/1550 відповідачем не своєчасно подано податкові декларації з податку на прибуток підприємств, відповідно за І квартал 2009р., І півріччя 2009р., 9 місяців 2009р., 12 місяців 2009р., І квартал 2010р., І півріччя 2010р., 9 місяців 2010р., 12 місяців 2010р., І квартал 2011р.
Відповідно до пп. у 17.1.1 п.17.1 ст. 17 Закону №2181-III платник податків, що не подає податкову декларацію у строки, визначені законодавством, сплачує штраф у розмірі десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання або її затримку.
Згідно зі ст. 120 Кодексу №2755-VI за неподання або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов'язаними нараховувати та сплачувати податки, збори податкових декларацій (розрахунків), - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 170 гривень, за кожне таке неподання або несвоєчасне подання. Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке порушення, тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020 гривень за кожне таке неподання або несвоєчасне подання. За приписами пункту 7 підрозділу 10 розділу 20 Кодексу №2755-VI штрафні санкції за порушення податкового законодавства за період з 1 січня по 30 червня 2011 року застосовуються у розмірі не більше 1 гривні за кожне порушення.
З огляду на викладені вище положення Закону №2181-III, Кодексу №2755-VI та на підставі даних акту перевірки позивачем прийнято податкове повідомлення-рішення від 19.08.2011р. №0000241550, яким визначено зобов'язання відповідача щодо сплати штрафу у сумі 1 361 грн.
Зазначене податкове повідомлення-рішення направлено на адресу відповідача та отримано уповноваженою особою відповідача (26.08.2011р.), про що свідчить відмітка на поштовому повідомленні. Податкове повідомлення-рішення відповідачем не оскаржено, визначену ним суму податкового зобов'язання не сплачено.
За приписами ст. 59 Кодексу № 2755-VI у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення. Податкова вимога надсилається також платникам податків, які самостійно подали податкові декларації, але не погасили суми податкових зобов'язань у встановлені цим Кодексом строки, без попереднього надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
У зв'язку з несплатою відповідачем узгодженої суми податкового зобов'язання в установлені строки, позивачем на адресу відповідача направлена податкова вимога форми «Ю»від 09.09.2011р. №62. Вказана вимога отримана відповідачем 14.10.2011р., що підтверджується підписом на корінці поштового повідомлення.
Відповідно до п.п. 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 Кодексу №2755-VI податковим боргом визнається сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Відповідно до пп. 18 п. 1 ст. 20 Кодексу №2755-VI органи державної податкової служби мають право звертатися до суду про стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.
За таких обставин, суд дійшов висновку, що у позивача є підстави для примусового стягнення за рішенням суду з відповідача у рахунок погашення податкового боргу у сумі 1 361 грн. та знаходить позов таким, що підлягає задоволенню.
Відповідно до частини четвертої статті 94 КАС України судові витрати, здійснені позивачем -суб'єктом владних повноважень, з відповідача не стягуються.
Керуючись ст.ст. 11, 86, 89, 94, 159, 162 КАС України, суд,
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Стягнути кошти товариства з обмеженою відповідальністю «Торч»(19200, Черкаська область, м. Жашків, вул. Вокзальна, 10, кв. 6, ідентифікаційний код 30145880) у дохід бюджету через Уманську об'єднану державну податкову інспекцію Черкаської області державної податкової служби (20300, Черкаська область, м. Умань, площа Леніна, 1а, ідентифікаційний код 38148040) у рахунок погашення податкового боргу у сумі 1 361 (одна тисяча триста шістдесят одна) грн.
Постанова підлягає негайному виконанню.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, що може бути подана до Київського апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з моменту отримання копії цієї постанови стороною або іншими особами у зв'язку з тим, що суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси чи обов'язки.
Постанова прийнята у скороченому провадженні, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною.
Суддя Л.В.Трофімова
Суд | Черкаський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.11.2012 |
Оприлюднено | 23.11.2012 |
Номер документу | 27587911 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
Л.В.Трофімова
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні