Ухвала
від 19.11.2012 по справі 12б/5014/2657/2012
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

cpg1251 ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ 91000, м. Луганськ, пл. Героїв ВВВ, 3а. Тел. 55-17-32


УХВАЛА

19.11.12 Справа № 12б/5014/2657/2012.

Суддя Палей О.С., розглянувши матеріали за заявою

боржника -Приватного підприємства «Ремістр» , с. Нижньотепле Станично -Луганського району Луганської області

про порушення провадження у справі про банкрутство

представники сторін:

від кредитора - Родіонов Е.В. , головний експерт зі стягнення, довіреність №113 від 12.01.2012, ПАТ "Райффайзен банк Аваль";

від боржника - Малюкова Надія Юріївна, голова ліквідаційної комісії, рішення власника від 19.04.2012, паспорт серії МЕ 412706, виданий Торезьким МВ УМВС України в Донецькій області 13.04.2004;

обставини справи: банкрутство за спрощеною процедурою, встановленою ст. 51 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом"; розгляд справи у підготовчому судовому засіданні.

Розглянувши матеріали справи та додатково надані, заслухавши присутніх у судовому засіданні, суд

встановив:

Боржник -Приватне підприємство «Ремістр»звернувся до суду із заявою про порушення провадження у справі про власне банкрутство, у зв'язку з неспроможністю виконати свої зобов'язання перед кредиторами у загальній сумі 2 891 503,57 грн.

За зазначеною заявою, ухвалою від 22.10.2012 судом було порушено провадження у справі № 12б/5014/2657/2012 про банкрутство боржника -Приватного підприємства «Ремістр», Луганська обл., Станично -Луганський район, с. Нижньотепле, вул. Леніна, буд. 7, ідентифікаційний код 33430144, введено мораторій на задоволення вимог кредиторів та зобов'язано боржника надати докази дотримання попередньої процедури ліквідації, визначеної ст. 105, 110 - 111 Цивільного кодексу України, ст. 60 Господарського кодексу України та ст. 34, 35 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців".

Із заяви боржника вбачається, що відповідно до пп. 1 п. 1 ст. 110 ЦК України, п. 10.1 розділу 10 Статуту ПП «Ремістр»власником було прийнято рішення про припинення діяльності ПП «Ремістр» (юридична адреса: 93632, Україна, Луганська область, Станично-Луганський район, с. Нижньотепле, вул. Леніна буд. 7, код 33430144) шляхом ліквідації, призначена ліквідаційна комісія у складі голови ліквідаційної комісії -Малюкової Н.Ю. та членів ліквідаційної комісії -Кудрейко О.В.

В "Бюлетені державної реєстрації" було розміщене оголошення щодо припинення юридичної особи ПП «Ремістр»шляхом ліквідації.

На адресу державних органів та відомих кредиторів ліквідаційною комісією були направлені повідомлення щодо припинення юридичної особи ПП «Ремістр»шляхом ліквідації та надання кредиторських вимог із зазначенням суми основного боргу та сум штрафу (пені).

Безспірна кредиторська заборгованість боржника становить 2 891 503, 57 грн. та складається з вимог кредиторів за грошовими зобов'язаннями - 2 891 503, 57 грн.

Боржник у своїй власності об'єктів нерухомого майна, транспортних засобів чи іншого майна не має, залишок грошових коштів в національній валюті на поточному рахунку складає 14,34 грн., дебіторська заборгованість відсутня.

Таким чином, активів боржника не достатньо для задоволення вимог всіх кредиторів.

За результатами проведеного аналізу фінансового стану ПП «Ремістр»встановлено, що протягом значного періоду фінансовий стан підприємства характеризувався ознаками стійкої неплатоспроможності та незадовільною структурою активів з відсутністю власних коштів на розвиток підприємства. Протягом останніх 10 місяців підприємство декларувало відсутність господарської діяльності та незмінність показників фінансового стану, за рахунок визнання кредиторських вимог фінансовий стан підприємства значно погіршився.

Виходячи з наведеного, фактичний фінансовий стан повністю виключає можливість відновлення платоспроможності та погашення зобов'язань перед кредиторами через відсутність відповідних джерел, за рахунок яких вони могли б виконуватися.

На засіданні ліквідаційної комісії 10.10.2012 року було прийнято рішення щодо звернення до господарського суду Луганської області із заявою про порушення справи про банкрутство ПП «Ремістр».

Враховуючи вищевикладене, боржник звернувся до суду із заявою про власне банкрутство.

Дослідивши матеріали справи суд дійшов висновку, що провадження у справі підлягає припиненню у зв'язку з відсутністю підстав для порушення провадження у справі про банкрутство за спрощеною процедурою, передбаченою ст. 51 Закону.

Спрощена процедура банкрутства, яка передбачена ст. 51 Закону про банкрутство (банкрутство боржника, що ліквідується власником), виходить з процедури добровільної ліквідації юридичної особи, тобто ліквідації юридичної особи за рішенням її учасників (власників) або органу, уповноваженого на це установчими документами.

У зв'язку з чим необхідними передумовами для звернення із заявою про порушення провадження у справі про банкрутство боржника в порядку ст. 51 Закону про банкрутство є дотримання вимог цивільного та господарського законодавства щодо добровільної ліквідації юридичної особи.

Загальний порядок ліквідації суб'єкта господарювання за власним рішенням визначений нормами Цивільного та Господарського Кодексу України.

Як встановлено п. 1 ч. 1 та ч. 3 ст. 110 Цивільного кодексу України юридична особа ліквідується за рішенням її учасників або органу юридичної особи, уповноваженого на це установчими документами, в тому числі у зв'язку із закінченням строку, на який було створено юридичну особу, досягненням мети, для якої її створено, а також в інших випадках, передбачених установчими документами.

Якщо вартість майна юридичної особи є недостатньою для задоволення вимог кредиторів, юридична особа здійснює всі необхідні дії, встановлені законом про відновлення платоспроможності або визнання банкрутом .

Відповідно до вимог частини 105 Цивільного кодексу України (в редакції, що діяла на 19.04.2012 - час прийняття рішення про ліквідацію ) учасники юридичної особи, суд або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, зобов'язані протягом трьох робочих днів з дати прийняття рішення письмово повідомити орган, що здійснює державну реєстрацію .

Після внесення запису про прийняття рішення засновників (учасників) юридичної особи, суду або уповноваженого ними органу про припинення юридичної особи до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців повідомлення про внесення запису до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців щодо прийняття рішення засновників (учасників) юридичної особи, суду або уповноваженого ними органу про припинення юридичної особи публікується у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації .

Учасники юридичної особи, суд або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, відповідно до цього Кодексу призначають комісію з припинення юридичної особи (комісію з реорганізації, ліквідаційну комісію), голову комісії або ліквідатора та встановлюють порядок і строк заявлення кредиторами своїх вимог до юридичної особи, що припиняється.

Строк заявлення кредиторами своїх вимог до юридичної особи, що припиняється, не може становити менше двох і більше шести місяців з дня опублікування повідомлення про рішення щодо припинення юридичної особи .

Кожна окрема вимога кредитора, зокрема щодо сплати податків, зборів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, страхових коштів до Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування, розглядається, після чого приймається відповідне рішення, яке надсилається кредитору не пізніше тридцяти днів з дня отримання юридичною особою, що припиняється, відповідної вимоги кредитора.

Між тим, статтею 60 Господарського кодексу України визначений загальний порядок ліквідації суб'єкта господарювання, а саме.

Ліквідація суб'єкта господарювання здійснюється ліквідаційною комісією, яка утворюється власником (власниками) майна суб'єкта господарювання чи його (їх) представниками (органами), або іншим органом, визначеним законом, якщо інший порядок її утворення не передбачений цим Кодексом. Ліквідацію суб'єкта господарювання може бути також покладено на орган управління суб'єкта, що ліквідується.

Орган (особа), який прийняв рішення про ліквідацію суб'єкта господарювання, встановлює порядок та визначає строки проведення ліквідації, а також строк для заяви претензій кредиторами, що не може бути меншим, ніж два місяці з дня оголошення про ліквідацію.

Ліквідаційна комісія або інший орган, який проводить ліквідацію суб'єкта господарювання, вміщує в друкованих органах відповідно до закону повідомлення про його ліквідацію та про порядок і строки заяви кредиторами претензій, а явних (відомих) кредиторів повідомляє персонально у письмовій формі у встановлені цим Кодексом чи спеціальним законом строки .

Одночасно ліквідаційна комісія вживає необхідних заходів щодо стягнення дебіторської заборгованості суб'єкта господарювання, який ліквідується, та виявлення вимог кредиторів, з письмовим повідомленням кожного з них про ліквідацію суб'єкта господарювання.

Ліквідаційна комісія оцінює наявне майно суб'єкта господарювання, який ліквідується, і розраховується з кредиторами, складає ліквідаційний баланс та подає його власнику або органу, який призначив ліквідаційну комісію. Достовірність та повнота ліквідаційного балансу повинні бути перевірені у встановленому законодавством порядку з обов'язковою перевіркою органом державної податкової служби, у якому перебуває на обліку суб'єкт господарювання.

Статтею 111 Цивільного кодексу України передбачений наступний порядок ліквідації юридичної особи.

З дати внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців запису про рішення засновників (учасників) юридичної особи, суду або уповноваженого ними органу щодо ліквідації юридичної особи ліквідаційна комісія (ліквідатор) зобов'язана вжити всіх необхідних заходів щодо стягнення дебіторської заборгованості юридичної особи, що ліквідується, та письмово повідомити кожного з боржників про припинення юридичної особи в установлені цим Кодексом строки.

Ліквідаційна комісія (ліквідатор) заявляє вимоги та позови про стягнення заборгованості з боржників юридичної особи.

Ліквідаційна комісія (ліквідатор) зобов'язана повідомити учасників юридичної особи, суд або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, про її участь в інших юридичних особах та/або надати відомості про створені нею господарські товариства, дочірні підприємства.

Під час проведення заходів щодо ліквідації юридичної особи до завершення строку пред'явлення вимог кредиторів ліквідаційна комісія (ліквідатор) закриває рахунки, відкриті у фінансових установах, крім рахунка, який використовується для розрахунків з кредиторами під час ліквідації юридичної особи .

Ліквідаційна комісія (ліквідатор) вживає заходів щодо інвентаризації майна юридичної особи, що припиняється, а також майна її філій та представництв, дочірніх підприємств, господарських товариств, а також майна, що підтверджує її корпоративні права в інших юридичних особах, виявляє та вживає заходів щодо повернення майна, яке перебуває у третіх осіб.

У випадках, установлених законом, ліквідаційна комісія (ліквідатор) забезпечує проведення незалежної оцінки майна юридичної особи, що припиняється.

Ліквідаційна комісія (ліквідатор) вживає заходів щодо закриття відокремлених підрозділів юридичної особи (філій, представництв) та відповідно до законодавства про працю здійснює звільнення працівників юридичної особи, що припиняється.

Ліцензії, документи дозвільного характеру та інші документи, а також печатки та штампи, які підлягають поверненню органам державної влади, органам місцевого самоврядування, повертаються їм ліквідаційною комісією (ліквідатором).

Для проведення перевірок та визначення наявності або відсутності заборгованості із сплати податків, зборів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, страхових коштів до Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування ліквідаційна комісія (ліквідатор) забезпечує своєчасне надання органам державної податкової служби та Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування документів юридичної особи (її філій, представництв), у тому числі первинних документів, регістрів бухгалтерського та податкового обліку.

До моменту затвердження ліквідаційного балансу ліквідаційна комісія (ліквідатор) складає та подає органам державної податкової служби, Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування звітність за останній звітний період.

Ліквідаційна комісія (ліквідатор) після закінчення строку для пред'явлення вимог кредиторами складає проміжний ліквідаційний баланс, що включає відомості про склад майна юридичної особи, що ліквідується, перелік пред'явлених кредиторами вимог та результат їх розгляду.

Проміжний ліквідаційний баланс затверджується учасниками юридичної особи, судом або органом, що прийняв рішення про ліквідацію юридичної особи.

Згідно ч. 1 ст. 17 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" відомості про юридичну особу або фізичну особу - підприємця включаються до Єдиного державного реєстру шляхом внесення записів на підставі відомостей з відповідних реєстраційних карток та відомостей, що надаються юридичними особами державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи згідно із законодавством України

Відповідно до абз. 29 ч. 2 ст. 17 цього ж Закону в Єдиному державному реєстрі містяться такі відомості щодо юридичної особи: відомості про перебування юридичної особи у процесі припинення, зокрема про дату реєстрації рішення засновників (учасників) або уповноваженого ними органу про припинення юридичної особи; дату публікації у виданні спеціально уповноваженого органу з питань державної реєстрації повідомлення про рішення щодо припинення юридичної особи; персональний склад комісії з припинення (комісії з реорганізації, ліквідаційної комісії), її голову, дату обрання (призначення) або дату обрання (призначення) ліквідатора; реєстраційні номери облікових карток платників податків всіх членів такої комісії (або відомості про серію та номер паспорта - для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний орган державної податкової служби і мають відмітку в паспорті).

Згідно з правовою позицією Вищого господарського суду України, викладеною, зокрема, в Постанові від 25.05.2010 по справі № 12/95б - тільки після публікації оголошення у спеціальному друкованому засобу масової інформації, оцінки вартості наявного майна боржника, в порядку статті 60 Господарського кодексу України, публікації оголошення в порядку статті 105 ЦК України для виявлення кредиторів, повідомлення органу державної податкової служби про ліквідацію підприємства та складання проміжного ліквідаційного балансу, достовірність та повнота якого повинні бути перевірені у встановленому законодавством порядку, можливе з'ясувати питання про недостатність вартості майна боржника для задоволення вимог кредиторів та можливе звернення до господарського суду, після закінчення строку, який передбачений статтею 105 ЦК України, з заявою про порушення провадження у справі про банкрутство боржника в порядку статті 51 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", яка передбачає спрощену процедуру банкрутства.

Проміжний ліквідаційний баланс банкрута станом на 01.09.2012 суперечить приписам ч. 1 ст. 111 ЦК України, тому що не містить відомостей про склад майна юридичної особи, що ліквідується (не зазначено конкретно майно та його вартісна оцінка), переліку пред'явлених кредиторами вимог (не зазначено найменування конкретно кожного кредитора, підстави та сума кредиторських вимог), а також немає відомостей про результати їх розгляду (визнання боржником кредиторських вимог або їх відхилення з зазначенням конкретних сум та причин їх відхилення). Вказані відомості можуть бути зазначені як додатки або розшифровки до конкретної строки ліквідаційного балансу.

Крім того, в Бюлетені державної реєстрації № 211 (11) від 24 квітня 2012 р., в порушення ст. 60 ГК України, не вказаний порядок та строк звернення кредиторів з заявами (претензіями) до боржника (а.с. 28 - 29).

В порушення вимог Податкового та Господарського кодексів України боржником не надано акту перевірки податковим органом щодо повноти та своєчасності сплати податків і зборів до бюджету стосовно відомостей, зазначених боржником у проміжному ліквідаційному балансі.

Боржником не надані відомості щодо наявних у нього рахунків, що унеможливлює достовірне встановлення судом факту закриття всіх рахунків, відкритих у фінансових установах, крім рахунка, який використовувався для розрахунків з кредиторами під час ліквідації юридичної особи.

З матеріалів інвентаризації вбачається наявність у боржника майна на загальну суму 11 925 грн. 35 коп.

Боржник не надав належних доказів оцінки наявного майна .

Тоді як, у ч. 5 ст. 60 Господарського кодексу України чітко визначено, що ліквідаційна комісія оцінює наявне майно суб'єкта господарювання, який ліквідується, і розраховується з кредиторами.

Слід зазначити, що тільки після оцінки майна, у встановленому законодавством порядку, у тому числі, з урахуванням вимог Закону України "Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні", вартості наявного майна боржника у повному обсязі, можливо з'ясувати питання про недостатність вартості майна боржника для задоволення вимог кредиторів, а також можливе звернення до суду із заявою про порушення провадження у справі про банкрутство боржника, в порядку ст. 51 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" за спрощеною процедурою.

Аналогічна правова позиція викладена Вищим господарським судом України у постанові від 20.10.2009 № 01/1876.

Відповідно до п. 36 Постанови Пленуму Верховного суду України від 18.12.2009р. №15 "Про судову практику в справах про банкрутство", якщо виявлено безпідставність вимог кредитора (боржника), за заявою якого порушено справу про банкрутство, судам слід припиняти провадження у справі на підставі п. 7 ч. 1 ст. 40 Закону про банкрутство (за відсутністю інших підстав для такого припинення) та п. 1-1 ч. 1 ст. 80 ГПК України (за відсутністю предмету спору).

Відповідно до ст. 12 Закону про банкрутство, припинення провадження у справі має наслідком скасування мораторію на задоволення вимог кредиторів.

Припинення провадження у справі про банкрутство з визначених в даній ухвалі підстав не перешкоджає повторному зверненню боржника з заявою про порушення справи про банкрутство за наявності встановлених Законом підстав та ознак неплатоспроможності.

Згідно ст. 7 Закону України «Про судовий збір»сплачена сума судового збору повертається за ухвалою суду.

Як зазначено у п. 11 Інформаційного листа Вищого господарського суду України від 25.08.2011 р. № 01-06/1175/2011 статтею 7 Закону врегульовано загальні питання повернення сплачених сум судового збору, в тому числі визначено підстави такого повернення, яке здійснюється за ухвалою суду. Зокрема, сума судового збору підлягає поверненню у випадках, зазначених у таких нормах ГПК: частині першій статті 80 (припинення провадження у справі).

З урахуванням викладеного, суд також вважає за необхідне повернути повністю з Державного бюджету України боржнику судовий збір в сумі 5 510 грн. 00 коп., сплачений за квитанцією від 16.10.2012 № 5026.467.1 на його розрахунковий рахунок.

Суд вважає за необхідне вилучити з матеріалів справи і видати боржнику оригінал квитанції від 16.10.2012 № 5026.467.1 на суму 5 510 грн. 00 коп.

Керуючись ст. 12, п. 7 ч. 1 ст. 40 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", п. 1-1 ч. 1 ст. 80, ст. 86 ГПК України, ст. 7 Закону України «Про судовий збір», суд

ухвалив:

1. Провадження у справі припинити .

2. Скасувати мораторій на задоволення вимог кредиторів.

3. Повернути повністю з Державного бюджету України Приватному підприємству «Ремістр», Луганська обл., Станично -Луганський район, с. Нижньотепле, вул. Леніна, буд. 7, ідентифікаційний код 33430144, збір в сумі 5 510 грн. 00 коп., сплачений за квитанцією від 16.10.2012 № 5026.467.1 на його розрахунковий рахунок.

Підставою для повернення є зазначена ухвала скріплена гербовою печаткою суду.

4. Суд вважає за необхідне вилучити з матеріалів справи і видати Приватному підприємству «Ремістр»оригінал квитанції від 16.10.2012 № 5026.467.1 на суму 5 510 грн. 00 коп.

5. Дану ухвалу надіслати :

ѕ боржнику (за двома адресами: юридичною - вул. Леніна, буд. 7, с. Нижньотепле, Станично -Луганський район, Луганська обл., 93632 та поштовою: вул. Демьохіна, 37/56, м. Луганськ, 91016 для голови ліквідкомісії Малюкової Н.Ю. -засвідчену гербовою печаткою суду, разом з оригіналом квитанції від 16.10.2012 № 5026.467.1 на суму 5 510 грн. 00 коп. -рекомендованим листом );

ѕ засновнику боржника - Кудрейко Олександру Валерійовичу (вул. 1-я Славянская, 56, м. Луганськ, 91011);

ѕ Відділу з питань банкрутства Головного управління юстиції у Луганській області (до відома);

ѕ Державному реєстратору Станично -Луганської райдержадміністрації (вул. Леніна, 25, смт. Станично -Луганське, Станично -Луганський район, Луганська обл., 93600);

ѕ ДПІ в Станично - Луганському районі (вул. Леніна, 5, смт. Станично -Луганське, Станично -Луганський район, Луганська обл., 93600).

Суддя О.С. Палей

СудГосподарський суд Луганської області
Дата ухвалення рішення19.11.2012
Оприлюднено23.11.2012
Номер документу27598693
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —12б/5014/2657/2012

Ухвала від 19.11.2012

Господарське

Господарський суд Луганської області

Палєй О.С.

Ухвала від 05.11.2012

Господарське

Господарський суд Луганської області

Палєй О.С.

Ухвала від 22.10.2012

Господарське

Господарський суд Луганської області

Палєй О.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні