УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
14 листопада 2012 р. Справа № 49310/11
Львівський апеляційний адміністративний суд в складі:
головуючого судді: Дяковича В.П.,
суддів: Клюби В.В., Рибачука А.І.,
з участю секретаря судового засідання: Дембіцької Х.М.
розглянувши в відкритому судовому засіданні в місті Львові апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Галицькому районі м. Львова на постанову Львівського окружного адміністративного суду від 22 квітня 2011 року у справі за позовом Державної податкової інспекції у Галицькому районі м. Львова до Товариства з обмеженою відповідальністю «Мережа концептуальних авторських ресторанів «!Фест» про арешт коштів на рахунках платника податків, -
В С Т А Н О В И В:
25.03.2011 року представник Державної податкової інспекції у Галицькому районі м. Львова звернувся в суд з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Мережа концептуальних авторських ресторанів «!Фест» про арешт коштів на рахунках платника податків з вимогою накласти арешт на кошти платника податків на рахунках: № 26008000005220 в ПАТ «Фольксбанк», МФО 325213; №26008000792301 в АТ «Астра банк», МФО 380548; № 26042000792301 в АТ «Астра банк», МФО 380548; № 26008000792301 в АТ «Астра банк», МФО 380548; № 26008000005220 в ПАТ «Фольксбанк», МФО 325213; № 26007030872001 в ПАТ «Банк Кіпру», МФО 320940; №26008000792302 в АТ «Астра банк», МФО 380548; № 26004206187 в Райффайзен банк Аваль, МФО 380805; № 2600329295 в ПАТ АКБ «Львів», МФО 325268; № 260561898 в ЛОДАТ «Райффайзен банк Аваль», МФО 325570.
Позовні вимоги обґрунтовуються тим, що відповідно до підпункту 20.1.4. пункту 20.1. статті 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право проводити перевірки платників податків в порядку, встановленому цим Кодексом, зокрема, статтею 77 щодо порядку проведення документальних планових перевірок. 22.02.2011 року ДПА у Львівській області виписано направлення №172 на проведення виїзної планової документальної перевірки ТзОВ «Мережа концептуальних авторських ресторанів «!Фест», яке вручено посадовій особі підприємства. В порушення законних вимог посадових осіб органів державної податкової служби, зафіксованих у наданих підприємству вимогах, посадовими особами відповідача не надано до перевірки оригінали первинних документів, регістри бухгалтерського та податкового обліку, про що складено і вручено підприємству акти №15 від 03.03.2011 року та №16 від 04.03.2011 року. Відповідно до пункту 94.2 статті 94 Податкового кодексу України та підпункту 3.1.3 пункту 3.1 розділу III Порядку застосування адміністративного арешту майна платника податків, затвердженого наказом ДПА України №1042 від 24.12.2010 р. та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 30.12.2010 року за № 1437/18732, арешт майна може бути застосовано, якщо платник податків відмовляється від проведення документальної перевірки за наявності законних підстав для її проведення або від допуску посадових осіб органу державної податкової служби. На виконання вимог пункту 4.1 розділу IV, пунктів 7.1, 7.3 розділу VII Порядку начальником ДПРІ у Галицькому районі м. Львова розглянуто звернення управління податкового контролю юридичних осіб ДПА у Львівській області від 23.03.2011 року та прийнято рішення від 25.03.2011 р. про застосування адміністративного арешту майна платника податків ТзОВ «Мережа концептуальних авторських ресторанів «!Фест».
Постановою Львівського окружного адміністративного суду від 22 квітня 2011 року в задоволенні позову Державної податкової інспекції у Галицькому районі м. Львова до Товариства з обмеженою відповідальністю «Мережа концептуальних авторських ресторанів «!Фест» про арешт коштів на рахунках платника податків відмовлено.
Представник Державної податкової інспекції у Галицькому районі м. Львова постанову суду першої інстанції оскаржив, подав апеляційну скаргу, зазначивши, що оскаржувана постанова винесена з порушенням норм матеріального та процесуального права, не відповідає фактичним обставинам справи, просить її скасувати та прийняти нову, якою позов задоволити повністю.
В обґрунтування апеляційної скарги зазначає те, що розглянувши звернення управління податкового контролю юридичних осіб ДПА у Львівській області від 23.03.11р., начальником ДПІ у Галицькому районі м. Львова прийнято рішення від 25.03.11р. про застосування адміністративного арешту майна платника податків - ТзОВ «Мережа концептуальних авторських ресторанів «!Фест». Здійснивши не допуск посадових осіб ОДПС, посадовими особами відповідача вчинено порушення прав та законних інтересів Держави в особі ДПІ у Галицькому районі м. Львова, адже відповідно до ч.2 ст.19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі та у спосіб, передбачені Конституцією та законами України. В даному випадку ДПІ у Галицькому районі м. Львові в порядку згідно чинного законодавства здійснено вихід для проведення перевірки, право для проведення якої з передбачено Податковим кодексом України, однак ТзОВ «Мережа концептуальних авторських ресторанів «!Фест» вчинено перешкоди, які є порушенням прав та законних інтересів ОДПС та можуть свідчити про приховування об'єкта оподаткування за відповідні періоди. Враховуючи вищевказане, ДПІ у Галицькому районі м. Львова не можливо здійснити перевірку ТзОВ «Мережа концептуальних авторських ресторанів «!Фест», оскільки платник податків навмисно не допускає до перевірки не маючи на те жодних правових підстав та ухиляється від обов'язку надавати всі необхідні до перевірки документи, що перешкоджає повному та всебічному їх дослідженню.
В судовому засіданні представник відповідача надала пояснення та заперечила проти доводів апеляційної скарги.
Інші особи, які беруть участь у справі, в судове засідання на виклик суду не з'явилися, що не перешкоджає розгляду справи в їх відсутності згідно з ч.4 ст. 196 КАС України.
Суд, дослідивши матеріали цієї справи, перевіривши доводи апелянта у їх сукупності, приходить до переконання, що апеляційну скаргу необхідно відхилити з наступних підстав.
Відповідно до ст. 200 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а ухвалу чи постанову без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
З матеріалів справи вбачається те, що рішення про застосування адміністративного арешту майна платника податків ТзОВ «Мережа концептуальних авторських ресторанів «!Фест» (ЄДРПОУ 35101387) начальником ДПІ у Галицькому районі м. Львова прийнято 25.03.2011 року на підставі звернення управління податкового контролю юридичних осіб ДПА у Львівській області від 23.03.2011 року.
У відповідності до вимог пункту 7.3. Порядку застосування адміністративного арешту майна платника податків, затвердженого наказом ДПА України №1042 від 24.12.2010 р. (далі - Порядок №1042) ДПІ у Галицькому районі м. Львова 25.03.2011 року звернулася до суду з двома адміністративними позовами до ТзОВ «Мережа концептуальних авторських ресторанів «!Фест»: про арешт коштів на рахунках платника податків та про продовження строку застосування адміністративного арешту майна.
Відповідно до пункту 94.10 статті 94 Податкового кодексу України арешт на майно може бути накладено рішенням керівника органу державної податкової служби (його заступника), обґрунтованість якого протягом 96 годин має бути перевірена судом.
Зазначений строк не може бути продовжений в адміністративному порядку, у тому числі за рішенням інших державних органів, крім випадків, коли власника майна, на яке накладено арешт, не встановлено (не виявлено).
Відповідно до положень статті 1833 Кодексу адміністративного судочинства України, яка регулює особливості провадження у справах за зверненням органів державної податкової служби при здійсненні ними передбачених законом повноважень, підтвердження обґрунтованості адміністративного арешту майна платника податків вирішується судом на підставі подання податкового органу, поданого протягом 24 годин з моменту встановлення обставин, що зумовлюють звернення до суду.
Водночас суд першої інстанції вірно виходив з того, що на час розгляду справи відсутнє рішення суду про визнання арешту майна ТзОВ «Мережа концептуальних авторських ресторанів «!Фест», прийнятого 25.03.2011 року рішенням начальника ДПІ у Галицькому районі м. Львова, обґрунтованим.
Відповідно до пункту 94.1. статті 94 Податкового кодексу України адміністративний арешт майна платника податків (далі - арешт майна) є винятковим способом забезпечення виконання платником податків його обов'язків, визначених законом.
Застосування адміністративного арешту коштів на рахунках платника податків згідно підпункту 94.6.2. пункту 94.6. цієї статті здійснюється виключно на підставі рішення суду шляхом звернення органу державної податкової служби до суду.
Відповідно до підпункту 94.19.1. пункту 94.19. статті 94 Податкового кодексу України припиняється адміністративний арешт майна платника податків у зв'язку з відсутністю протягом строку, зазначеного у пункті 94.10, рішення суду про визнання арешту обґрунтованим.
Системний аналіз положень підпунктів 20.1.4 та 20.1.5 пункту 20.1 статті 20, статті 94 Податкового кодексу України та Порядку №1042, свідчить про те, що арешт коштів на рахунку платника податків є особливим видом адміністративного арешту майна платника податків, який може бути застосований винятково судом та лише за наявності рішення суду про обґрунтованість адміністративного арешту майна цього платника податків.
Встановлені судом першої інстанції фактичні обставини свідчать про те, що в силу підпункту 94.19.1. пункту 94.19. статті 94 Податкового кодексу України припинено адміністративний арешт майна платника податків ТзОВ «Мережа концептуальних авторських ресторанів «!Фест», застосований рішенням начальника ДПІ у Галицькому районі м. Львова від 25.03.2011 року, відтак відсутні підстави для застосування адміністративного арешту коштів цього платника податків на рахунках.
Частиною 2 статті 19 Конституції України визначено, що органи державної влади, до яких належать органи державної податкової служби та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Згідно з ч. 2 ст. 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дір бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дій бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
На підставі вищенаведеного суд першої інстанції дійшов до вірного висновку, що позовні вимоги задоволенню не підлягають.
Суд вважає, що доводи апеляційної скарги не спростовують висновки суду першої інстанції.
Керуючись ст. ст.160, 195, 196, п. 1 ч. 1 ст. 198, ст. 200, п. 1 ч. 1 ст. 205, ст. ст. 206, 254 КАС України,-
У Х В А Л И В:
Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Галицькому районі м. Львова залишити без задоволення, а постанову Львівського окружного адміністративного суду від 22 квітня 2011 року у справі № 2а-3682/11/1370 - без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції.
Повний текст ухвали виготовлено 19.11.2012 року.
Головуючий суддя В.П. Дякович
Судді В.В. Клюба
А.І. Рибачук
Суд | Львівський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.11.2012 |
Оприлюднено | 26.11.2012 |
Номер документу | 27610330 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Дякович В.П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні