Рішення
від 20.06.2006 по справі 31/151-06-4303
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

31/151-06-4303

            

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ


ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

"20" червня 2006 р.Справа  № 31/151-06-4303

Позивач: Любашівський районний центр зайнятості

Відповідач: СВК „Куйбишева”  

про стягнення 18 607 грн. 58 коп.   

                                                                       Суддя Господарського суду

Одеської області Лєсогоров В.М.

Представники:

від позивача: Подгорна З.М. –по довіреності

від відповідача: не з'явився

Суть спору:  про стягнення 18 607 грн. 58 коп. до яких входять недоїмка по страховим внескам та пеня.

Відповідач в засідання суду не зявився і відзив на позов не надав, тому справа розглядається по наявним матеріалам відповідно до ст.75 ГПК України.

Представник позивача позов підтримала.

Матеріалами справи встановлено:

Відповідно до акту перевірки від 15.12.2005 року № 30 відповідач має заборгованість перед Фондом загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття по страховим внескам з урахуванням пені в сумі 18 607 грн. 58 коп. за період з 01.01.2004 року по 01.12.2005 року.  

Акт перевірки підписаний керівником та головним бухгалтером відповідача.

Відповідно до Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття»- Ст. 38. Роботодавець несе відповідальність за несвоєчасність реєстрації як платник страхових внесків, несвоєчасність сплати та неповну сплату страхових внесків, у тому числі страхових внесків, що сплачують застраховані особи через рахунки роботодавців. У разі несвоєчасної сплати страхових внесків страхувальниками, у тому числі через ухилення від реєстрації як платника страхових внесків, або неповної їх сплати страхувальники сплачують суму донарахованих  контролюючим органом страхових внесків (недоїмки), штраф та пеню. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки (без урахування  штрафів) за весь її строк. Строк давності у разі стягнення страхових внесків, пені та фінансових санкцій, передбачених цією статтею, не застосовується.

Відповідно до Інструкції «Про порядок обчислення і сплати внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття та обліку їх надходження до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття»затвердженою наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 18.12.2000 року № 339, зареєстрованою в Міністерстві юстиції України 16 січня 2001 року за № 30/5221 (надалі –інструкція) - 7.1. Контроль за правильним нарахуванням, своєчасним і повним перерахуванням та надходженням страхових  внесків  здійснюється центрами зайнятості шляхом проведення планових перевірок. Позапланові перевірки здійснюються у разі реорганізації, зміни місцезнаходження або ліквідації підприємства, установи, організації. 7.4. За результатами перевірки складається акт у двох примірниках і підписується особами, які проводили перевірку, керівником і головним бухгалтером страхувальника. Один примірник акта передається під розписку керівникові або головному бухгалтеру страхувальника, інший  залишається в центрі зайнятості, який проводив перевірку. В акті зазначається: за який період проведено перевірку, які виявлено порушення при нарахуванні і сплаті страхових внесків. На виявлені під час перевірки суми коштів, на які платником не нараховано страхові внески, за актом перевірки страхові внески донараховуються із сумою пені та штрафу, а до винних посадових осіб застосовуються санкції відповідно до чинного законодавства. За наявності заперечень чи зауважень щодо змісту акта перевірки з боку страхувальника  його керівник або головний бухгалтер підписують акт із зауваженнями у письмовій формі, що подається центру зайнятості, який проводив перевірку. Зауваження до акта перевірки розглядаються центрами зайнятості вищого рівня. 9.1. Роботодавець несе  відповідальність за несвоєчасність реєстрації як платник страхових внесків,  несвоєчасність сплати та неповну сплату страхових внесків, у тому числі страхових внесків, що сплачують застраховані особи через рахунки роботодавців. У разі     несвоєчасної сплати страхових внесків страхувальниками, у тому числі через ухилення від реєстрації як платника страхових внесків, або неповної їх сплати страхувальники сплачують суму донарахованих контролюючим органом страхових внесків (недоїмки), штраф та пеню.

На підставі викладеного позов підлягає задоволенню в зв'язку із його доказаністю.

Слід також указати, що страхові внески до Фонду не входять до складу податкових зобов?язань відповідача оскільки  Закон України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття»не з?являється податковим, що виходить з його змісту, крім того страхові внески до соціальних фондів не включені у систему оподаткування яка визначена Законом України «Про систему оподаткування».

Відповідно до Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття»- ст. 8. Фонд загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття є цільовим централізованим   страховим фондом, некомерційною самоврядною організацією. Ст. 12. Виконавча  дирекція Фонду є виконавчим органом правління Фонду,  який  забезпечує  виконання  рішень правління. Функції виконавчої дирекції Фонду покладаються на органи державної служби зайнятості. Директор Державного центру зайнятості центрального органу  виконавчої  влади  у сфері праці та соціальної політики та його заступники є відповідно керівником та заступниками виконавчої дирекції Фонду. Виконавча дирекція   Фонду організовує виконання рішень правління Фонду та забезпечує дотримання законодавства України про страхування на випадок безробіття, діє від імені Фонду та підзвітна йому в межах та порядку, передбачених статутом Фонду. Функції робочих   органів виконавчої дирекції Фонду покладаються на центр зайнятості Автономної  Республіки Крим, обласні, Київський і Севастопольський міські, районні, міськрайонні, міські та районні у містах центри зайнятості. Виконавча дирекція Фонду та її робочі органи: 6) представляють інтереси Фонду в судових та інших органах; 7) представляють Фонд у взаємовідносинах з органами державної влади та органами місцевого  самоврядування, підприємствами, установами, організаціями, об'єднаннями громадян з   питань соціального  захисту, а також органами соціального страхування на випадок безробіття зарубіжних країн, міжнародними організаціями, діяльність яких пов'язана із захистом соціальних прав людини;

          Таким чином позивач в сфері страхування на випадок бізробіття діє не як орган державної влади а як робочий орган виконавчої дирекції Фонду і представляє інтереси Фонду у взаємовідносинах з учасниками страхування, в суді та перед іншими суб'єктами права.

Законодавством України не передбачено, що Фонд є органом влади та не передбачено, що центри зайнятості під час виконання обов'язків робочих органів виконавчої дирекції Фонду діють як органи державної влади.

Відповідно функції Фонду і функції центрів зайнятості під час виконання ними обов'язків робочих органів виконавчої дирекції Фонду не є владними, а правовідносини Фонду та його робочих органів з іншими учасниками страхування на випадок безробіття є правовідносинами, що виходять з реалізації прав та обов'язків в системі указаного страхування. Відповідно правовідносини між позивачем та відповідачем у справі щодо сплати страхових внесків та пені є правовідносинами в системі страхування на випадок безробіття, а не адміністративними відносинами. Таким чином поточна справа не підлягає розгляду за правилами КАС України оскільки у справі немає сторони –органа влади, та правовідносини які склалися між сторонами у справі є правовідносинами у сфері страхування а не правовідносинами владного (адміністративного) характеру.  

Згідно ст.ст. 44, 49 ГПК України судові витрати по держмиту та за ІТЗ судового процесу покладаються на відповідача в зв'язку із задоволенням позову.

Керуючись ст.ст. 44, 49, 82-85 ГПК України, суд,

В И Р І Ш И В:

          Позов задовольнити.

Стягнути з СВК „Куйбишева” код 30910171 (Одеська область, Любашівський район, с. Ясеново-1) на користь Фонду загальнообов?язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття в особі Любашівський районний центр зайнятості код 20992890 (Одеська область, смт. Любашівка, вул. Радянська, 132 „А”) –недоїмку та пеню на загальну суму 18 607 грн. 58 коп.

Стягнути з СВК „Куйбишева” код 30910171 (Одеська область, Любашівський район, с. Ясеново-1) до Державного бюджету України на код бюджетної класифікації № 22090200, символ звітності банку 095, держмито в сумі 186 грн. 07 коп.

Стягнути з СВК „Куйбишева” код 30910171 (Одеська область, Любашівський район, с. Ясеново-1) на користь ДП “Судовий інформаційний центр”, р/р 26002014180001 у ВАТ “Банк Універсальний” м. Львова, МФО 325707, код 30045370 –витрати на ІТЗ судового процесу в сумі 118 грн.

Рішення набуває законної сили з 01.07.2006 р.

Суддя                                                                                       Лєсогоров В. М.

СудГосподарський суд Одеської області
Дата ухвалення рішення20.06.2006
Оприлюднено28.08.2007
Номер документу27614
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —31/151-06-4303

Рішення від 20.06.2006

Господарське

Господарський суд Одеської області

Лєсогоров В.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні