Постанова
від 21.11.2012 по справі 11654/12/2070
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61004 м. Харків вул. Мар'їнська, 18-Б-3 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Харків

21 листопада 2012 р. № 2-а- 11654/12/2070

Харківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Бадюков Ю.В., розглянувши в порядку скороченого провадження в приміщенні суду в м. Харкові адміністративну справу за адміністративним позовом Регіонального управління Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової служби України у Харківській області до товариства з обмеженою відповідальністю "Фінікія плюс" про стягнення фінансових санкцій,-

ВСТАНОВИВ:

Регіональне управління Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової служби України у Харківській області (далі по тексту - позивач, РУ Департаменту САТ ДПС) звернулося до Харківського окружного адміністративного суду з позовом до товариства з обмеженою відповідальністю "Фінікія плюс" (далі по тексту - відповідач, ТОВ "Фінікія плюс"), в якому просить суд стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю "Фінікія плюс" фінансові санкції у сумі 3400, 00 грн. за порушення вимог ст. 15 Закону України "Про державне регулювання виробництва та обігу спирту етилового, коньячного, плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів".

Згідно з п. 3 ч. 1 ст.183-2 Кодексу адміністративного судочинства України дана справа розглядається у порядку скороченого провадження.

Копія ухвали про відкриття скороченого провадження була надіслана відповідачу рекомендованим листом з повідомленням про вручення за адресою вказаною в ЄДР. 14.11.2012 року конверт із судовими документами повернувся до суду з поміткою "за зазначеною адресою не проживає" (а.с. 27-30).

Відповідно до положень ч. 11 ст. 35 КАС України, у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресу із незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином, через що, з урахуванням вимог ст. 183-2 КАС України, відповідач повідомлений про наслідки неподання до суду заперечень проти позову або заяви про визнання позову.

Суд, дослідивши матеріали справи, оцінивши докази у їх сукупності, дійшов до висновку про задоволення позову, з наступних підстав.

ТОВ "Фінікія плюс" зареєстроване як юридична особа 27.02.2009 року виконавчим комітетом Харківської міської ради, про що свідчить копія свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи серії В01 № 088492 (а.с.18), включене до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, що підтверджується копією спеціального витягу № 14950980 станом на 23.10.2012 року (а.с. 22-24) та є платником податків і зборів, встановлених Податковим кодексом України.

20.02.2012 року посадовими особами відділу податкової міліції ДПІ у Московському районі м. Харкова проведена перевірка кафе "Леон", що розташоване за адресою: м. Харків, вул. Блюхера, 21, та належить відповідачу, стосовно правомірності реалізації та зберігання лікеро - горілчаних виробів.

Під час перевірки встановлена реалізація алкогольних напоїв у кількості 100 грн. за ціною 20,00 грн. без наявності відповідної ліцензії, всупереч ст. 15 Закону України "Про державне регулювання виробництва та обігу спирту етилового, коньячного, плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів".

За даним фактом посадові особи ДПІ Московського району м. Харкова у присутності понятих та ОСОБА_1, останній від підпису відмовився, склали протокол від 20.02.2012 року (а.с.13) про адміністративне правопорушення по ч. 1 ст. 164 КУпАП України.

На підставі матеріалів податкової міліції ДПІ у Московському р-ні м. Харкова, Головою комісії з проведення реорганізації РУДСАТ ДПА України у Харківській області - начальником регіонального управління були винесені рішення від 13.03.2012 № 200065/20/30/32-255 про застосування до відповідача фінансових санкцій в сумі 1700,00 грн. за зберігання алкогольних напоїв в місці не внесеному в Єдиний державний реєстр (а.с. 9) та № 200064/20/30/32-255 про застосування до позивача фінансових санкцій в сумі 1700,00 грн. за роздрібну торгівлю алкогольними напоями без наявності ліцензії (а.с. 10).

Рішення про застосування фінансових санкцій направлені поштою за юридичною адресою відповідача, про що свідчать супровідний лист та квитанція, але конверт з рішенням повернувся з поміткою "за закінченням терміну зберігання", тобто рішення вважаються врученими.

Рішення про застосування фінансових санкцій відповідачем не оскаржені, недійсними у встановленому законодавством порядку не визнані, не скасовані, тобто є діючими та підлягають виконанню.

Питання, пов'язані з торгівлею алкогольними напоями, регулюються Законом України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів»від 19.12.1995 № 481/95-ВР зі змінами і доповненнями (далі - Закон).

Відповідно до ст. 15 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів», зберігання алкогольних напоїв та тютюнових виробів здійснюється в місцях зберігання алкогольних напоїв та тютюнових виробів, внесених до Єдиного реєстру, незалежно від того, кому належить таке місце зберігання, або того, за заявою якого суб'єкта господарювання таке місце зберігання було внесено до Єдиного реєстру. Внесення даних до Єдиного реєстру проводиться на підставі заяви суб'єкта господарювання. Довідка про внесення місця зберігання до Єдиного реєстру видається суб'єкту господарювання протягом семи календарних днів від дня подання заяви.

Порядок ведення Єдиного державного реєстру місць зберігання затверджено Наказом Державної податкової адміністрації України від 28 травня 2002 року N251, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 15 серпня 2002 р. за N670/6958.

У відповідності до п. 5, 6 Постанови КМУ від 02.06.03 № 790 рішення про застосування фінансових санкцій передбачених ч. 2 ст. 17 Закону України № 481 приймається керівником, а у разі його відсутності - заступником керівника органу, який видав ліцензію на право торгівлі алкогольними напоями і тютюновими виробами (Департамент контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової адміністрації, його регіональні управління та їх територіальні підрозділи) на підставі матеріалів правоохоронних, податкових та інших органів виконавчої влади щодо недотримання суб'єктами підприємницької діяльності вимог законодавчих та інших нормативно-правових актів про виробництво та обіг спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів.

Відповідальність за роздрібну торгівлю алкогольними напоями без ліцензії передбачена абз. 5 ч. 2 ст. 17 Закону України № 481 та становить 200 відсотків вартості отриманої партії товару, але не менше 1700,00 грн., відповідальність за зберігання алкогольних напоїв в місцях не внесених до єдиного державного реєстру передбачена абз. 10 ч. 2 ст. 17 Закону України № 481 та становить 100 відсотків вартості товару, який знаходиться в такому місці зберігання, але не менше 1700,00 грн.

У разі невиконання суб'єктом господарювання рішення органів, зазначених у цій статті, сума штрафу стягується на підставі рішення суду. Дії органів, які мають право контролю за реалізацією норм цього Закону, можуть бути оскаржені в місячний термін у судовому порядку. (ч. 5, 6 ст. 17 Закону)

РУ Департаменту САТ ДПА України у Харківській області, виконуючи вимоги Закону та п. 5 Порядку застосування фінансових санкцій, передбачених статтею 17 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 2 червня 2003р. N790 зі змінами і доповненнями (далі - Порядок), прийняло рішення про застосування фінансових санкцій до відповідача на підставі акта перевірки, яким встановлено порушення вимог, обов'язкових для виконання під час здійснення оптової і роздрібної торгівлі алкогольними напоями та/або тютюновими виробами.

Відповідно до п. 9 Порядку рішення про застосування фінансових санкцій складається в трьох примірниках, один з яких у 3-денний строк після його прийняття надсилається суб'єкту підприємницької діяльності або видається його уповноваженому представникові під розписку.

Пунктом 10 Порядку передбачено, що у разі невиконання суб'єктом підприємницької діяльності рішення про застосування фінансових санкцій протягом 30 днів після його отримання сума санкцій стягується на підставі рішення суду.

Рішення про застосування фінансових санкцій може бути оскаржено у місячний термін в установленому законодавством порядку (п. 13 Порядку).

Суд зазначає, що оскільки відповідач не виконав рішень РУ Департаменту САТ ДПА України у Харківській області від 13.03.2012 № 200065/20/30/32-255 та №200064/20/30/32-255 про застосування фінансових санкцій у вигляді штрафів на загальну суму 3400,00 грн., штрафи мають бути стягнутими у судовому порядку.

Частиною 1 ст. 138 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що предметом доказування є обставини, якими обґрунтовуються позовні вимоги чи заперечення або які мають інше значення для вирішення справи (причини пропущення строку для звернення до суду тощо) та які належить встановити при ухваленні судового рішення у справі.

З огляду на зміст наведеної норми процесуального права та зважаючи на те, що вимогами заявленого позову є стягнення фінансових санкцій, предметом доказування у даній справі мають бути обставини, які свідчать про наявність підстав, з якими Закон пов'язує можливість стягнення фінансових санкцій у судовому порядку, встановлення факту його сплати у добровільному порядку або встановлення відсутності такого факту тощо. При цьому, питання правомірності застосування фінансових санкцій не може бути предметом доказування у даній справі, оскільки рішення суб'єкта владних повноважень, якими застосовано фінансові санкції, не є предметом вказаного позову, а отже суд не має процесуальних повноважень у межах розгляду даної справи здійснювати його правовий аналіз.

Таким чином, враховуючи, що станом на час розгляду справи рішення начальника регіонального управління від 13.03.2012 № 200065/20/30/32-255 про застосування до відповідача фінансових санкцій в сумі 1700,00 грн. за зберігання алкогольних напоїв в місці не внесеному в Єдиний державний реєстр (а.с. 9) та № 200064/20/30/32-255 про застосування до позивача фінансових санкцій в сумі 1700,00 грн. за роздрібну торгівлю алкогольними напоями без наявності ліцензії не оскаржені, не скасовані, фінансові санкції не сплачено, доказів незаконності цих рішень відповідачем суду не надано, вони є чинними.

Враховуючи викладене, суд приходить до висновку, що вимоги позивача щодо стягнення штрафів за порушення вимог Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів»є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Відповідно до ч. 1 ст. 11 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Керуючись ст. ст. 86, 94, 98, 158-163, 167, 186, 254 КАС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Регіонального управління Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової служби України у Харківській області до товариства з обмеженою відповідальністю "Фінікія плюс" про стягнення фінансових санкцій - задовольнити у повному обсязі.

Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю "Фінікія плюс" (61072, м. Харків, вул. Тобольська, 46-В, кв. 28, код 36374727) фінансові санкції у сумі 1700,00 грн., що застосовані рішенням регіонального управління Департаменту САТ ДПС України у Харківській області від 13.03.12 р. № 200064/20/30/32-255 та фінансові санкції у сумі 1700,00 грн., що застосовані рішенням регіонального управління Департаменту САТ ДПС України у Харківській області від 13.03.12 р. № 200065/20/30/32-255, а всього на загальну суму 3400.00 грн. (три тисячі чотириста гривень) на користь Державного бюджету України (рахунок одержувача 31116106700003, код платежу 21081100, УДКСУ у Дзержинському р-ні м. Харкова, код ЄДРПОУ 37999654 в установі банку ГУДКС України у Харківській області, МФО 851011).

Постанова підлягає негайному виконанню.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Суддя Бадюков Ю.В.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.11.2012
Оприлюднено27.11.2012
Номер документу27616240
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —11654/12/2070

Постанова від 21.11.2012

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Бадюков Ю.В.

Ухвала від 23.10.2012

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Бадюков Ю.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні