Постанова
від 20.11.2012 по справі 2701/12/2170
ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

2701/12/2170 ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 73027, м. Херсон, вул. Робоча, 66, тел. 48-51-90


ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ 20 листопада 2012 р. Справа № 2-а-2701/12/2170                                          Херсонський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Василяки Д.К., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Херсонського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів Державної служби з питань інвалідів та ветеранів до Приватної фірми "Южний альянс"  про стягнення пені за порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій, встановив: Херсонське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів Державної служби з питань інвалідів та ветеранів (далі – позивач) звернулось до адміністративного суду з позовом про стягнення з Приватної фірми «Южний Альянс» (далі - відповідач) пеню у розмірі 2605,14 грн. за порушення термінів сплати адміністративно – господарських санкцій. В судове засідання сторони не прибули. Позивач у своєму клопотанні просив розглядати справу в порядку письмового провадження. Позов підтримав в повному обсязі та просив задовольнити. Відповідач в судове засідання не прибув, про дату, час та місце засідання повідомлений належним чином. Заперечення на позов у встановлений законом строк не надав. Правова позиція невідома. Позивач позовні вимоги обґрунтовує наступним: відповідачем не сплачені адміністративно-господарські санкції у розмірі та порядку, передбаченому статтею 20 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" за невиконання у 2008 році нормативу створення робочих місць для працевлаштування інвалідів, передбаченого ст. 19 цього Закону. Відповідно до частини другої статті 20 Закону порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк. На користь Херсонського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів Державної служби з питань інвалідів та ветеранів згідно виписки ГУДКУ по Херсонській області від 21.03.12 року перераховано заборгованість в сумі 8234,81. Дана сума включила 8195,45 грн. адміністративно – господарських санкцій та 39,36 пені. Таким чином , 21.03.12 року відповідачем повністю погашено суму адміністративно – господарських санкцій, а також сплачено суму пені,           що розрахована на дату подачі адміністративного позову до суду.           Виходячи з того, що остаточна суму пені розраховується на дату фактичної сплати суми адміністративно – господарських санкцій, а відповідач повністю сплатив санкції в сумі 8195,45 грн. лише 21.03.12 року тому відповідачу донараховано пеню в сумі 2605,14 грн.. Розмір пені зазначений в розрахунку суми пені, який доданий до матеріалів справи. Про необхідність сплати пені за порушення термінів сплати адміністративно – господарських санкцій за 2008 рік в сумі 2605,14 грн. відділення Фонду повідомило відповідача листами від 03.04.12 року № 03-08/402 та від 31.05.12 року №03-08/514. Про те, на час звернення до суду з даним позовом зазначена заборгованість відповідача не сплачена. Дослідивши наявні документи та матеріали, всебічно та повно з'ясувавши обставини справи, об'єктивно оцінивши докази, що мають юридичне значення для вирішення спору, суд, дійшов до наступного: згідно з вимогами ст.19 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" № 875-ХІІ від 21 березня 1991 року для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця. Підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно розраховують кількість робочих місць для працевлаштування інвалідів відповідно до нормативу, встановленого частиною першою ст. 19 Закону і забезпечують працевлаштування інвалідів. Підприємства, установи, організації самостійно здійснюють працевлаштування інвалідів у рахунок нормативів робочих місць, виходячи з вимог статті 18 цього Закону. Обов'язки роботодавців стосовно забезпечення прав інвалідів на працевлаштування визначені частиною третьою статті 18 Закону, згідно з вимогами якої підприємства, установи, організації, фізичні особи, які використовують найману працю, зобов'язані виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для них умови праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації і забезпечувати інші соціально-економічні гарантії, передбачені чинним законодавством, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування інвалідів у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Відповідно до ст. 20 Закону, Порядку сплати підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, суми адміністративно-господарських санкцій та пені за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 31.01.2007 № 70,  роботодавці, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим ст.19 цього Закону, самостійно в строк до 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення нормативу, самостійно сплачують відповідним відділенням Фонду адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом. Порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк. Відповідно до ч.1 ст.71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. Позивач по справі довів наявність незаконних дій з боку відповідача, у досліджуваних судом відносинах. Аналізуючи викладене, суд приходить до висновку про обґрунтованість донарахування позивачем пені за несвоєчасну сплату адміністративно – господарських санкцій, а тому  позовні вимоги Херсонського  обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів Державної служби з питань інвалідів та ветеранів підлягають задоволенню. Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають. Керуючись ст.ст. 8, 9, 12, 17,19, 71,128,  158-163, 167 КАС України, суд - постановив: Позов задовольнити. Стягнути з Приватної фірми "Южний альянс"(код 30893146) на користь Херсонського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів Державної служби з питань інвалідів та ветеранів пеню за порушення термінів сплати адміністративно - господарських санкцій у розмірі 2605 (дві тисячі шістсот п'ять) гривень 14 копійок на р/р 31219230700002, МФО: 852010, код ЄДРПОУ 37959779, одержувач: УДКСУ у м. Херсоні, банк ГУДКСУ по Херсонській області. Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з дня її проголошення.  В разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була  подана  у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили  після закінчення апеляційного розгляду справи. Суддя                                                                                                                           Василяка Д.К. кат. 10.3.4

СудХерсонський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.11.2012
Оприлюднено27.11.2012
Номер документу27619010
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2701/12/2170

Постанова від 20.11.2012

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Василяка Д.К.

Ухвала від 27.06.2012

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Василяка Д.К.

Ухвала від 27.06.2012

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Василяка Д.К.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні