Копія
Справа № 2270/5081/12
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
12 вересня 2012 рокум. Хмельницький
Хмельницький окружний адміністративний суд
в складі:головуючого-суддіЛабань Г.В. при секретарі Вересняк А.А. за участі:представників сторін
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Арта-Агро" до Славутської об'єднаної державної податкової інспекції в Хмельницькій області про визнання нечинним наказу від 15.06.2012 року, -
В С Т А Н О В И В:
Товариства з обмеженою відповідальністю "Арта-Агро" звернулося з позовом до Славутської об'єднаної державної податкової інспекції в Хмельницькій області про визнання протиправним наказу № 289 від 15.06.2012 року про проведення документальної позапланової виїзної перевірки.
В обґрунтування позовних вимог вказує, що наказом Славутської ОДПІ № 289 від 15.06.2012 року призначено проведення документальної позапланової виїзної перевірки з питань дотримання вимог податкового законодавства при проведенні взаємовідносин з ТОВ "ТК Вінтрейд" за період з 30.06.2009 р. по 30.06.2009 р., з ТОВ "ТД Імпакт" за період з 01.04.2010 р. по 30.06.2010 р., з ТОВ "Амореллі" за період з 01.02.2009 р. по 31.01.2011 р.
Вважає виданий наказ протиправним в зв'язку з тим, що його видача суперечить вимогам Податкового кодексу України, а саме посилається на відсутність обставин, передбачених п.п. 78.1.1 п. 78.1 ст. 78 ПК України, наявність яких є обов'язковою для проведення даної перевірки, а також на відсутність таких предметів документальної позапланової виїзної перевірки як отримання податковим органом відомостей від платника податку стосовно цивільно - правових відносин з вищевказаними підприємствами, що свідчать про порушення податкового законодавства, недостатність для вищевказаного податкового органу документальних підтверджень а саме:-ненадання документів що засвідчують про транспортування товарів, ненадання сертифікатів якості та походження товару) підприємством ;-ненадання на письмовий запит органу ДШ по документальних підтверджень щодо цивільно-правових відносин з контрагентами.
В судовому засіданні представник позивача позов підтримав в повному обсязі, посилаючись на обставини котрі викладені у адміністративному позові.
Представник відповідача в судовому засіданні позовні вимоги не визнав, подав заперечення проти позову, в яких вказує, що при видачі оскаржуваного наказу податковий орган діяв в межах повноважень та у спосіб, передбачених законами та Конституцією України, з дотриманням обов'язкових вимог та за наявності підстав, визначених приписами статей 75, 78 Податкового кодексу України.
Вважає наказ № 289 від 15.06.2012 року про проведення документальної позапланової виїзної перевірки правомірним та просить відмовити в задоволені позову.
Заслухавши пояснення представників сторін, з'ясувавши повно і всебічно обставини справи, суд вважає, що позов не підлягає задоволенню.
Судом встановлено, що Ізяславським відділенням Славутської ОДПІ в ході проведення попередньої планової перевірки ТОВ «Арта-Агро» 06.12.2010 року до ДПІ у Печерському р-ні м.Києва направлено запити про проведення перевірки контрагентів ТОВ «ТК Вінтрейд» (код за ЄДРПОУ36385770) та ТОВ «ТД «Імпакт» (код за ЄДРПОУ 36844754) по 1 ланці проходження ТМЦ та до ДПІ в Шевченківському р-ні м.Києва про проведення перевірки ТОВ»Аморелі» (код за ЄДРПОУ 36353183).
Від ДПІ у Печерському р-ні м.Києва 17.12.2010 року отримано акти про неможливість проведення перевірки контрагента ТОВ «ТК Вінтрейд» від 14.12.2010 року №7396/23-11/36385770 та акт про неможливість проведення перевірки контрагента ТОВ «ТД Імпакт» від 08.12.2010 року № 7274/2311/36844754. Провести перевірки неможливо в зв»язку з відсутністю контрагентів за місцезнаходженням. Крім того до Ізяславського відділення Славутської ОДПІ надійшов від Миргородської ОДПІ Полтавської обл. акт від 28.03.2012 року №258/22-110 про неможливість проведення зустрічної звірки суб»єкта господарювання ТОВ»Аморелі» щодо підтвердження господарських відносин із платниками податків покупцями за період з лютого 2009р по січень 2011 року в зв"язку з тим, що місцезнаходження ТОВ »Аморелі» не встановлено.
На запит Ізяславського відділення Славутської ОДПІ від 07.05.2012 року № 489-10/23-122 ТОВ "Арта-Агро" про надання документальних підтверджень щодо цивільно-правових відносин із ТОВ «Аморелі» (код за ЄДРПОУ 36353183), не надано відповіді.
На запит Ізяславського відділення Славутської ОДПІ від 24.05.2012 року № 714-10/15 до ТОВ "Арта-Агро" про надання документальних підтверджень щодо цивільно-правових відносин ТОВ «ТК Вінтрейд» (код за ЄДРПОУ 36385770), не надано копії сертифікатів якості та документів, що засвідчують про транспортування товарів).
На запит Ізяславського відділення Славутської ОДПІ від 24.05.2012 року № 713-10/15 до ТОВ "Арта-Агро" про надання документальних підтверджень щодо цивільно-правових відносин із ТОВ «ТД «Імпакт» (код за ЄДРПОУ 36844754). не надано копії сертифікатів якості та документів, що засвідчують про транспортування товарів).
На запити Ізяславського відділення Славутської ОДПІ від 24.05.2012 року за № 713-10/15 та № 714-10/15 ТОВ "Арта-Агро" від 01.06.2012 року за № 121 та №122 надано інформацію та документальне підтвердження щодо запитуваних фінансово - господарських операцій із суб"єктами господарювання ТОВ "Торговий дім "Імпакт" за період з 01.04.2010 р. по 30.06.2010 р. та із ТОВ "ТК Вінтрейд" за період з 01.05.2009 р. по 30.06.2009 р. і застережень щодо надання в подальшому до закінчення місячного терміну , визначених у запиті документів, не було зазначено.
З огляду на викладене суд не приймає до уваги застереження представника відповідача, що до закінчення місячного терміну від надсилання запиту, відповідач не має право на проведення перевірки.
Враховуючи вищевикладені обставини, керуючись статтями 75, 78 Податкового кодексу України, ДПІ у м. Хмельницькому правомірно видано наказ № 289 від 15.06.2012 року про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ "Арта-Агро" з питань дотримання вимог податкового законодавства при проведенні взаємовідносин з ТОВ "ТК Вінтрейд" за період з 30.06.2009 р. по 30.06.2009 р., з ТОВ "ТД Імпакт" за період з 01.04.2010 р. по 30.06.2010 р., з ТОВ "Амореллі" за період з 01.02.2009 р. по 31.01.2011 р..
Відповідно до п.п. 20.1.6 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право для здійснення функцій, визначених податковим законодавством, отримувати безоплатно від платників податків, у тому числі благодійних та інших неприбуткових організацій, у порядку, визначеному цим Кодексом, інформацію, довідки, копії документів (засвідчені підписом платника податків або його посадовою особою та скріплені печаткою (за наявності) про фінансово-господарську діяльність, отримувані доходи, видатки платників податків та іншу інформацію, пов'язану з обчисленням та сплатою податків, дотриманням вимог іншого законодавства, здійснення контролю за яким покладено на органи державної податкової служби, а також фінансову та статистичну звітність, в порядку та на підставах, визначених цим Кодексом.
Згідно п.п. 72.1.1.3 п. 72.1 ст. 72 ПК України для інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності державної податкової служби використовується інформація, що надійшла від платників податків та податкових агентів, зокрема інформація про фінансово-господарські операції платників податків.
Пунктом 73.3 статті 73 ПК України передбачено, що органи державної податкової служби мають право звернутися до платників податків та інших суб'єктів інформаційних відносин із письмовим запитом про подання інформації (вичерпний перелік та підстави надання якої встановлено законом), необхідної для виконання покладених на органи державної податкової служби функцій, завдань, та її документального підтвердження.
Такий запит підписується керівником (заступником керівника) органу державної податкової служби і повинен містити перелік інформації, яка запитується, та документів, що її підтверджують, а також підстави для надіслання запиту.
Письмовий запит про подання інформації надсилається платнику податків або іншим суб'єктам інформаційних відносин за наявності хоча б однієї з таких підстав:
1) за результатами аналізу податкової інформації, отриманої в установленому законом порядку, виявлено факти, які свідчать про порушення платником податків податкового, валютного законодавства, законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби;
2) для визначення рівня звичайних цін на товари (роботи, послуги) під час проведення перевірок;
3) виявлено недостовірність даних, що містяться у податкових деклараціях, поданих платником податків;
4) щодо платника податків подано скаргу про ненадання таким платником податків податкової накладної покупцю або про порушення правил заповнення податкової накладної;
5) у разі проведення зустрічної звірки;
6) в інших випадках, визначених цим Кодексом.
Запит вважається врученим, якщо його надіслано поштою листом з повідомленням про вручення за податковою адресою або надано під розписку платнику податків або іншому суб'єкту інформаційних відносин або його посадовій особі.
Платники податків та інші суб'єкти інформаційних відносин зобов'язані подавати інформацію, визначену у запиті органу державної податкової служби, та її документальне підтвердження протягом одного місяця з дня, що настає за днем надходження запиту (якщо інше не передбачено цим Кодексом). У разі коли запит складено з порушенням вимог, викладених в абзацах першому та другому цього пункту, платник податків звільняється від обов'язку надавати відповідь на такий запит.
Відповідно до п. 14 Порядку періодичного подання інформації органами державної податкової служби та отримання інформації зазначеними органами за письмовим запитом, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України № 1245 від 27.12.2010 року, суб'єкти інформаційних відносин зобов'язані подавати інформацію, визначену у запиті органу державної податкової служби, та її документальне підтвердження протягом одного місяця з дня, що настає за днем надходження запиту, якщо інше не передбачено Податковим кодексом України.
У разі коли за результатами перевірок інших платників податків або за результатами аналізу податкової інформації виявлено факти, що свідчать про можливі порушення платником податків податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, платник податків зобов'язаний надати пояснення та їх документальне підтвердження на обов'язковий письмовий запит органу державної податкової служби протягом 10 робочих днів з дня надходження запиту.
Згідно п. 73.5 ст. 73 ПК України з метою отримання податкової інформації органи державної податкової служби мають право проводити зустрічні звірки даних суб'єктів господарювання щодо платника податків.
Зустрічною звіркою вважається співставлення даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, що здійснюється органами державної податкової служби з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій та розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків.
Відповідно до п.п. 75.1.2 п. 75.1 ст. 75 ПК України документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов'язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, а також отриманих в установленому законодавством порядку органом державної податкової служби документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків.
Згідно п.п. 78.1.1 п. 78.1 ст. 78 ПК України документальна позапланова виїзна перевірка здійснюється у разі якщо за наслідками перевірок інших платників податків або отримання податкової інформації виявлено факти, що свідчать про можливі порушення платником податків податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на обов'язковий письмовий запит органу державної податкової служби протягом 10 робочих днів з дня отримання запиту.
Враховуючи вищевикладене, беручи до уваги ненадання позивачем в повному обсязі документів, зазначених у запиті, відсутність пояснень, а також отримання від ДПІ у Печерському районі м. Києва податкової інформації, що свідчить про можливі порушення позивачем та його контрагентами податкового, валютного та іншого законодавства, суд приходить до висновку, що оскаржуваний наказ виданий з дотриманням вимог та за наявності підстав, передбачених Податковим кодексом України.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Згідно ч. 2 ст. 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
З врахуванням наведеного, суд вважає, що у задоволенні позову слід відмовити, оскільки позивачем не доведено протиправності оскаржуваного наказу, а відтак останній є правомірним та таким, що виданий відповідно до вимог податкового законодавства.
Керуючись ст.ст. 158 - 163 КАС України, суд
П О С Т А Н О В И В:
У задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю "Арта-Агро" до Славутської об'єднаної державної податкової інспекції в Хмельницькій області про визнання нечинним наказу №289 від 15.06.2012 року про проведення позапланової виїзної перевірки відмовити.
Постанова суду може бути оскаржена до Вінницького апеляційного адміністративного суду через Хмельницький окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня її отримання.
Постанова набирає законної сили в порядку статті 254 КАС України.
Повний текст постанови виготовлено 14 вересня 2012 року
Постанова не набрала законної сили
Суддя /підпис/Г.В. Лабань "Згідно з оригіналом" Суддя Г.В. Лабань
Суд | Хмельницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.09.2012 |
Оприлюднено | 27.11.2012 |
Номер документу | 27643087 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Хмельницький окружний адміністративний суд
Лабань Г.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні