Постанова
від 19.11.2012 по справі 2а/0570/14871/2012
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

19 листопада 2012 р. Справа № 2а/0570/14871/2012

Приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17

час прийняття постанови:

Донецький окружний адміністративний суд в складі:

головуючого судді Скріпніка А.І.

при секретарі Івановій К.Б.

за участю представника позивача - Бенхасін А.А. - згідно довіреності;

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Регіонального відділення фонду державного майна України по Донецькій області до Горлівської міської організації соціалістичної партії України про стягнення заборгованості з неустойки по орендній платі у розмірі 1107,69 грн.,

В С Т А Н О В И В:

26 жовтня 2012 року Регіональне відділення фонду державного майна України в Донецькій області (надалі - позивач) звернулося до суду із вищевказаним позовом.

В обґрунтування позову позивач зазначив, що між Регіональним відділенням Фонду державного майна України по Донецькій області та Горлівською міською організацією соціалістичної партії України укладено адміністративний договір - договір оренди від 19.12.2005 року № 2328/2005 на нерухоме державне майно - нежитлові вбудовані приміщення, розташовані за адресою: Донецька область, м. Горлівка, пр. Перемоги, 29 яке знаходиться на балансі державного Донбаського підприємства з пуску, налагоджуванню, вдосконаленню технології та експлуатації електростанцій та мереж «Доноргрес» та перебуває в управління Міністерства енергетики та вугільної промисловості України.

Постановою Донецького окружного адміністративного суду у справі № 2а/0570/4150/2012 від 10.05.212 року було розірвано договір оренди № 2328/2005 від 19.12.2005 року та зобов'язано відповідача повернути орендоване майно балансоутримувачу - ДП «Доноргрес». Вказане рішення набрало законної сили 04.06.2012 року.

Згідно ст. 27 Закону про оренду, п. 2.4 договору передбачено, що у разі припинення договору оренди майно повертається орендарем балансоутримувачу. Майно вважається повернутим з моменту підписання акта приймання-передачі між орендарем та балансоутримувачем.

Однак, в порушення зазначених вимог відповідачем державне майно до теперішнього часу не повернуто, акт приймання-передачі не підписано.

За таких обставин та у відповідності до ч.2 ст.785 ЦК України, за весь час прострочення повернення об'єкта оренди, позивачем нарахована неустойка за період з 05 червня 2012р. по серпень 2012р. на суму 1107,69 грн.

Листом від 17.09.2012р. №11-06-05-09096 позивач повідомив відповідача про нарахування йому неустойки.

Проте, неустойка до теперішнього часу не сплачена.

На підставі викладеного позивач просив стягнути з відповідача неустойку в розмірі 1107,69 грн. на користь Державного бюджету України.

Представник позивача у судовому засіданні наполягав на задоволенні позовних вимог.

Представник відповідача до судового засідання не з'явився, був повідомлений належним чином.

Перевіривши матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивача, вирішивши питання чи мали місце обставини, якими обґрунтовувалися вимоги та заперечення, та якими доказами вони підтверджуються, чи є інші фактичні дані, які мають значення для вирішення справи, та докази на їх підтвердження, яку правову норму належить застосувати до цих правовідносин, суд приходить до висновку про те, що позов підлягає задоволенню з таких підстав.

Стаття 159 КАС України передбачає, що судове рішення повинно бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні.

Судом встановлено наступне.

Регіональне відділення Фонду державного майна України по Донецькій області є суб'єктом владних повноважень, який в даних правовідносинах реалізує надані йому Положенням про регіональне відділення Фонду державного майна України, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 15.06.1994 року № 412, Законом України «Про оренду державного та комунального майна» та наказом Регіонального відділення Фонду державного майна України №281-к від 01.12.2010 року повноваження.

Горлівська міська організація соціалістичної партії України зареєстрована 16.12.1992 року виконавчим комітетом Горлівської міської ради Донецької області як юридична особа, про що зроблено відповідний запис в ЄДРПОУ та видане свідоцтво про державну реєстрацію юридичної особи (а.с. 35).

Відповідно до Положення про регіональне відділення Фонду державного майна України, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 15.06.1994 року № 412, регіональне відділення Фонду державного майна України (надалі - відділення) є державним органом, який створюється Фондом державного майна (надалі - Фонд) і йому підпорядковується.

Відділення в межах повноважень, визначених Фондом, і повноважень, делегованих Верховною Радою Республіки Крим, обласною, Київською та Севастопольською міською Радою народних депутатів, здійснює державну політику у сфері приватизації майна, що перебуває у загальнодержавній власності, у власності Республіки Крим, комунальній власності області, мм. Києва і Севастополя (надалі - державна власність) і є орендодавцем цілісних майнових комплексів державної власності.

Основними завданнями відділення є: організація та проведення приватизації майна, яке перебуває у державній власності, згідно з державною, республіканською (Республіки Крим) та місцевою програмою приватизації; здійснення повноважень власника щодо майна, яке приватизується відповідно до прийнятих ним рішень; здійснення повноважень орендодавця державного майна; організація діяльності представництв Фонду в районах і містах (далі - представництва); забезпечення роботи єдиної комп'ютерної інформаційної мережі органів приватизації.

Згідно п. 11 ч. 4 цього Положення відділення відповідно до покладених на нього завдань і в межах своїх повноважень, зокрема, виступає орендодавцем цілісних майнових комплексів підприємств і організацій, їх структурних підрозділів, що перебувають у державній власності, окремого індивідуально визначеного майна державних підприємств, організацій.

Організаційні відносини, пов'язані з передачею в оренду майна державних підприємств, установ та організацій, підприємств, заснованих на майні, що належить Автономній Республіці Крим або перебуває у комунальній власності (далі - підприємства), їх структурних підрозділів, та іншого окремого індивідуально визначеного майна, що перебуває в державній та комунальній власності регулюються Законом України «Про оренду державного та комунального майна», Цивільним кодексом України та Господарським кодексом України.

Відповідно до ст. 5 Закону України «Про оренду державного та комунального майна» фонд державного майна України, його регіональні відділення та представництва є орендодавцями щодо цілісних майнових комплексів підприємств, їх структурних підрозділів та нерухомого майна, а також майна, що не увійшло до статутного (складеного) капіталу господарських товариств, створених у процесі приватизації (корпоратизації), що є державною власністю.

Також, судом встановлено, що Регіональним відділенням Фонду державного майна України по Донецькій області (орендодавець) та Горлівською міською організацією соціалістичної партії України (орендар) укладено договір оренди № 2328/2005 від 19.12.2005 року (далі за текстом -Договір № 2328/2005) нерухомого майна, що належить до державної власності.

За п.1.1 Договору № 2328/2005 орендодавець передає, а орендар приймає в строкове платне користування нерухоме майно - нежитлові вбудовані приміщення розташовані на першому поверсі адміністративної будівлі загальною площею 36,0 кв. м. за адресою: Донецька область, м. Горлівка, пр. Перемоги, 29, що знаходиться на балансі державного Донбаського підприємства з пуску, налагоджуванню, вдосконаленню технології та експлуатації електростанцій та мереж «Доноргрес» міністерства палива та енергетики України, вартість якого визначена згідно з експертною оцінкою станом на 30.09.2005 року і становить 24537,00 грн.

Пунктом 2.1 Договору № 2328/2005 передбачено, що орендар вступає у строкове платне користування майном у термін, вказаний у договорі, але не раніше дати підписання сторонами цього договору та акта приймання-передачі майна.

Відповідно до п.2.2 Договору № 2328/2005 передача майна в оренду не тягне за собою виникнення в орендаря права власності на це майно. Власником майна залишається держава, а орендар користується ним протягом строку оренди.

Пунктом 2.4 Договору № 2328/2005 передбачено, що у разі припинення цього договору майно повертається орендарем балансоутримувачу. орендар повертає майно балансоутримувачу аналогічно порядку, встановленому при передачі майна орендарю цим договором. Майно вважається поверненим орендарем з моменту підписання сторонами, зазначеними в п. 2.4. цього договору, акта приймання-передачі.

Пунктом 5.7 Договору № 2328/2005 передбачено, що у разі припинення або розірвання договору повернути балансоутримувачу, орендоване майно у належному стані, не гіршому ніж на момент передачі його в оренду, з врахуванням нормального фізичного взносу, та відшкодувати балансоутримувачу збитки у разі погіршення стану або втрати (повної або часткової) орендованого майна з вини орендаря.

На виконання умов договору № 2328/2005 майно передано в оренду відповідачу, про що складено відповідний акт приймання-передачі від 19.12.2005 року та проведено відповідний розрахунок орендної плати за оренду державного майна, які є додатками №1, №2 до договору № 2328/2005.

Частиною 2 ст.17 Закону України «Про оренду державного та комунального майна» та п.10.6 Договору № 2328/2005 передбачено, що у разі відсутності заяви однієї із сторін про припинення або зміну цього договору після закінчення строку його чинності протягом одного місяця, договір вважається продовженим на той самий термін і на тих самих умовах, які були передбачені цим договором.

Згідно п.10.8 договору № 2328/2005, чинність цього договору припиняється у разі, зокрема, закінчення строку, на який він був укладений.

Відповідно до ст.193 Господарського кодексу України, ст.ст. 525, 526 Цивільного кодексу України, суб'єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов'язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов'язання -відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться. Не допускається одностороння відмова від виконання зобов'язань, крім випадків, передбачених законом.

Згідно ч.1 ст.785 Цивільного кодексу України, у разі припинення договору найму (оренди) наймач зобов'язаний повернути наймодавцю річ у стані, в якому вона була одержана, з урахуванням нормального зносу, або у стані, який було обумовлено в договорі.

Також, суд зазначає, що процедура повернення державного майна з оренди регламентована Порядком повернення орендованих цілісних майнових комплексів державних підприємств після припинення або розірвання договору оренди, затвердженим наказом Фонду держмайна України від 07.08.1997р. №847, зареєстрованим в Мінюсті України 25.09.1997р. за №446/2250 (надалі -Порядок №847).

Порядком №847 врегульовано вимоги щодо здійснення комплексу заходів і процедур, пов'язаних з поверненням орендодавцю орендованого державного майна: інвентаризації і оцінки майна, визначення часток держави і орендаря у цьому майні, врахування заборгованості орендарів по орендних платежах, приймання-передачі майна, тощо.

Згідно Порядку №847 процедура повернення цілісних майнових комплексів із оренди передбачає створення спільної комісії по розмежуванню і оцінці майна орендованого підприємства та проведення інвентаризації майна, не здійснення яких унеможливлює повернення орендованого державного майна з оренди.

Постановою Донецького окружного адміністративного суду у справі № 2а/0570/4150/2012 від 10.05.212 року було розірвано договір оренди № 2328/2005 від 19.12.2005 року та зобов'язано відповідача повернути орендоване майно балансоутримувачу - ДП «Доноргрес». Вказане рішення набрало законної сили 04.06.2012 року.

Проте, в порушення приписів вищевказаних норм, наразі орендоване майно орендарем за актом приймання-передачі не повернуто. Доводи позивача в цій частині відповідачем не спростовані, доказів протилежного під час судового розгляду даної справи сторонами не надано.

Згідно ст.ст.611, 612 Цивільного кодексу України, у разі порушення зобов'язання настають правові наслідки, встановлені договором або законом. Боржник вважається таким, що прострочив виконання зобов'язання, якщо він не приступив до його виконання або не виконав у строк, встановлений договором або законом.

Відповідно до ч.2 ст.785 Цивільного кодексу України, якщо наймач не виконує обов'язку щодо повернення речі, наймодавець має право вимагати від наймача сплати неустойки у розмірі підвищеної плати за користування річчю за час прострочення.

За таких обставин, за весь час прострочення повернення об'єкта оренди, позивачем нарахована неустойка за період з 05 червня 2012 року по серпень 2012 року на суму 1107,69 грн.

Проаналізувавши наданий позивачем розрахунок позовних вимог, суд дійшов висновку про правомірність нарахування неустойки за невиконання відповідачем обов'язку з повернення предмету оренди у період з 05 червня 2012 року по серпень 2012 року на суму 1107,69 грн.

Листом від 17.09.2012р. №11-06-05-09096 позивач повідомив відповідача про нарахування йому неустойки та про необхідність погасити її перед державним бюджетом, про що свідчить повідомлення про вручення поштового відправлення (а.с. 32).

Таким чином, суд вважає, що Регіональним відділенням Фонду державного майна України по Донецькій області було вжито всіх передбачених законодавством заходів щодо самостійного стягнення з відповідача зазначеної суми неустойки.

Оскільки відповідачем в добровільному порядку не сплачена неустойка за адміністративним Договором від 19.12.2005 року № 2328/2012, суд з урахуванням приведених норм діючого законодавства приходить до висновку про необхідність стягнення зазначеної суми з відповідача на користь Державного бюджету України.

У відповідності до ч.4 ст.94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем -фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Керуючись ст. ст. 2-15, 17-18, 41-42, 47-51, 56-59, 69-71, 79, 86, 87, 94, 99, 104-107, 110-111, 121, 122-143, 151-154, 158, 162, 163, 167, 185-186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, Донецький окружний адміністративний суд,

П О С Т А Н О В И В:

Позовні вимоги Регіонального відділення фонду державного майна України по Донецькій області до Горлівської міської організації соціалістичної партії України про стягнення заборгованості з неустойки по орендній платі у розмірі 1107,69 грн. - задовольнити повністю.

Стягнути з Горлівської міської організації соціалістичної партії України (84627, м. Горлівка, Ц - міський р-н, вул. Кірова, 12а, ЄДРПОУ 33716020) на користь Державного бюджету (р/р 31111094700018, МФО 834016, код бюджетної класифікації - 22080300, отримувач УДКСУ у м. Горлівці ГУДКСУ у Донецькій області, ЄДРПОУ 38023569) заборгованість з неустойки по орендній платі в розмірі 1107 (одна тисяча сто сім) грн. 69 (шістдесят дев'ять) коп.

Постанова прийнята у нарадчій кімнаті та проголошено її вступну та резолютивну частини у судовому засіданні 19 листопада 2012 року.

Повний текст постанови буде виготовлений протягом п'яти днів згідно ч. 3 ст. 160 КАС України.

Постанова набирає законної сили після закінчення строків подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Суддя Скріпнік А.І.

Дата ухвалення рішення19.11.2012
Оприлюднено28.11.2012
Номер документу27664953
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/0570/14871/2012

Ухвала від 21.01.2013

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Скріпнік А.І.

Постанова від 19.11.2012

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Скріпнік А.І.

Ухвала від 07.11.2012

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Скріпнік А.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні