Постанова
від 12.10.2012 по справі 2а-2824/12/0970
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"12" жовтня 2012 р. Справа № 2а-2824/12/0970

м. Івано-Франківськ

Суддя Івано-Франківського окружного адміністративного суду Матуляк Я.П., розглянувши у порядку скороченого провадження в приміщенні суду адміністративну справу за позовом заступника прокурора м. Івано-Франківська в інтересах держави в особі Прикарпатського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до відкритого акціонерного товариства «Ремонтник»про стягнення штрафних санкцій в сумі 17000,00 грн.,-

ВСТАНОВИВ:

11.09.2012 року заступник прокурора м.Івано-Франківська в інтересах держави в особі Прикарпатського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (далі - позивач) звернувся в суд з адміністративним позовом до відкритого акціонерного товариства «Ремонтник» (далі -відповідач) про стягнення штрафних санкцій в розмірі 17000,00 грн.

Позовні вимоги мотивовані тим, що у відповідності до пункту 8 частини 1 статті 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" уповноваженою особою Прикарпатського територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку винесено постанову № 11-ПР-Е від 05.04.2012 року, якою на відповідача накладено штраф в розмірі 1000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або 17000,00 гривень. Відповідач штраф в добровільно не сплатив, а тому позивач просить стягнути його в примусовому порядку.

Відповідно до частини 3 статті 183-2 Кодексу адміністративного судочинства (далі - КАС) України про відкриття скороченого провадження суд виносить ухвалу, копія якої разом з копією позовної заяви та доданих до неї документів невідкладно надсилається рекомендованим листом з повідомленням про вручення відповідачу. У разі якщо скорочене провадження відкрите за адміністративним позовом, поданим суб'єктом владних повноважень, відповідачу надсилається лише копія ухвали суду. В ухвалі в обов'язковому порядку зазначаються строк подання заперечення проти позову, порядок його подання, а також наслідки неподання такого заперечення. Відповідач у десятиденний строк з дня одержання такої ухвали та копій документів може подати заперечення проти позову та необхідні документи або заяву про визнання позову.

Згідно із пункту 3 частини 5 статті 183-2 КАС України справа повинна бути розглянута у порядку скороченого провадження не пізніше трьох днів - у разі якщо протягом семи днів з дня закінчення строку, передбаченого частиною третьою цієї статті, до суду не надійшло заперечення відповідача та за умови, що справа не розглядається судом за місцезнаходженням відповідача.

Судом 12.09.2012 року відповідно до пункту 4 частини 1 статті 183-2 КАС України винесено ухвалу про відкриття скороченого провадження по даній адміністративній справі, яку направлено відповідачу для подання заперечення або заяви про визнання позову.

26.09.2011 року надіслані документи повернулися до суду з відміткою Укрпошти «за закінченням терміну зберігання». Згідно правил частини 4 статті 33 КАС України у разі ненадання особами, які беруть участь у справі, інформації щодо їх поштової адреси судовий виклик або судове повідомлення надсилаються: юридичним особам та фізичним особам - підприємцям - за адресою місцезнаходження (місця проживання), що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців. У разі відсутності осіб, які беруть участь у справі, за такою адресою вважається, що судовий виклик або судове повідомлення вручене їм належним чином. Таким чином, суд приходить до висновку, що відповідач повідомлений належним чином про розгляд справи в порядку скороченого провадження. Заперечення або заяви про визнання позову від відповідача на адресу суду, у строки передбачені статтею 183-2 КАС України, не надходили.

Суд, розглянувши та оцінивши матеріали справи в порядку скороченого провадження, відповідно до вимог статті 183-2 КАС України - без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі - прийшов до висновку, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

Як вбачається з довідки наданої Головним управлінням статистики в Івано-Франківській області за № 04-03/1-176/1010 від 13.08.2012 року, 26.12.1995 року Тлумацькою районною державною адміністрацією проведено державну реєстрацію відкритого акціонерного товариства «Ремонтник», ідентифікаційний код 13656469, місцезнаходження: 78000, Івано-Франківська область, м. Тлумач, вул. М.Грушевського, 51.

Згідно з абзацом 1 статті 80 Цивільного кодексу України, юридичною особою є організація, створена і зареєстрована у встановленому законом порядку.

У відповідності до статті 84 Цивільного кодексу України, товариства, які здійснюють підприємницьку діяльність з метою одержання прибутку та наступного його розподілу між учасниками (підприємницькі товариства), можуть бути створені лише як господарські товариства (повне товариство, командитне товариство, товариство з обмеженою або додатковою відповідальністю, акціонерне товариство) або виробничі кооперативи.

22.07.2011 року позивачем винесено розпорядження № 71-ІФ про усунення порушень законодавства про цінні папери (а.с. 7), яким встановлено порушення п. 5 Розділу XVII "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України «Про акціонерні товариства», в частині не приведення до 30.04.2011 року, статуту та внутрішніх положень товариства у відповідність до вимог Закону; ч. 2 ст. 20 Закону № 514-VI, в частині не здійснення до 30.04.2011 року переведення випуску акцій документарної форми існування в без документарну форму.

Відповідно до вказаного розпорядження відповідачу встановлено термін до 22 січня 2012 року на усунення порушення законодавства про цінні папери та до 23 січня 2012 року для письмового повідомлення уповноваженої особи позивача про виконання цього розпорядження. Дане розпорядження 26.07.2012 року направлялося відповідачу, про що свідчить копії Реєстру відправлень та фіскального чеку про оплату рекомендованих відправлень (а.с. 8).

У зв'язку із невиконанням вимог, визначених розпорядженням № 71-ІФ від 22.07.2011 року, позивачем складено Акт № 11-ПР-1-Е від 23 березня 2012 року (а.с. 9).

27.03.2012 року позивачем винесено постанову про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів № 09/01/1-03/196 на підставі пункту 4 розділу V, пункту 1 розділу VI Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 11.12.2007 року, № 2272 (надалі - Правила), якою призначено дату розгляду справи про правопорушення на ринку цінних паперів у відношенні відповідача, а саме: 5 квітня 2012 року о 10:00 год., про що повідомлено останнього, що стверджується поданими суду копіями реєстру відправлень та фіскального чеку про оплату рекомендованих відправлень (а.с. 11).

За результатами розгляду справи винесено Постанову № 11-ПР-Е від 5 квітня 2012 року про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів, згідно з якою за невиконання розпорядження до відповідача застосовано фінансові санкції у вигляді штрафу в розмірі 1000 (одна тисяча) неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або 17000 (сімнадцять тисяч) гривень, та встановлено строк для сплати: протягом 15 днів з моменту отримання цієї постанови (а.с. 12).

Вищенаведену постанову 13.04.2012 року надіслано відповідачу, про що свідчить копія реєстру відправлень та фіскального чеку про оплату рекомендованих відправлень (а.с. 13).

Постанова № 16-ПР-Е від 05.04.2012 року відповідачем не оскаржувалася, а визначений нею штраф в розмірі 17000 грн., залишається не сплачений. Доказів протилежного, відповідачем відповідно до вимог ч. 1 ст. 71 КАС України суду не подано, хоча судом було запропоновано відповідачу надати свої заперечення проти позову, однак останній вказаним правом у встановлений процесуальним законом строк не скористався.

Відповідно до статті 68 Конституції України, кожен зобов'язаний неухильно додержуватися Конституції України та законів України.

Згідно з абзацом 1 статті 5 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні"№ 448/96-ВР від 30.10.1996 року з наступними змінами та доповненнями (надалі - Закон № 448/96-ВР), державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку.

Абзацом 11 статті 8 Закону № 448/96-ВР передбачено, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.

Відповідно до положень пункту 8 частини 1 статті 11 Закону № 448/96-ВР, невиконання або несвоєчасне виконання рішень Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку або розпоряджень, постанов або рішень уповноважених осіб Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів тягне за собою застосування до юридичних осіб фінансової санкції у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Процедура застосування штрафних санкцій за порушення норм закону щодо державного регулювання ринку цінних паперів визначена також Правилами розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, які затверджені рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 11.12.2007 року № 2272, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 12 лютого 2008 року за № 120/14811 (надалі - Правила).

Відповідно до пункту 1.8 вказаних Правил, невиконання або несвоєчасне виконання рішень Комісії або розпоряджень, постанов або рішень уповноважених осіб Комісії щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів застосовуються фінансові та інші санкції у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Згідно з положеннями розділу XVIII Правил, юридичні особи сплачують штрафи шляхом перерахування коштів до Державного бюджету. У разі несплати штрафу юридичною особою в строк, штраф стягується в судовому порядку.

Відповідно до статті 121 Конституції України серед функцій прокуратури є також, представництво інтересів громадянина або держави в суді у випадках, визначених законом.

Згідно з статтею 36-1 Закону України "Про прокуратуру" підставою представництва у суді інтересів громадянина є його неспроможність через фізичний чи матеріальний стан, похилий вік або з інших поважних причин самостійно захистити свої порушені чи оспорювані права або реалізувати процесуальні повноваження, а інтересів держави - наявність порушень або загрози порушень економічних, політичних та інших державних інтересів внаслідок протиправних дій (бездіяльності) фізичних або юридичних осіб, що вчиняються у відносинах між ними або з державою.

З огляду на вищенаведене, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими, а штрафні санкції в сумі 17000 грн. за правопорушення на ринку цінних паперів підлягають стягненню з відповідача в дохід Державного бюджету України в повному обсязі.

На підставі ст. 124 Конституції України, керуючись ст.ст. 158-163, 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України, суд ,-

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити повністю.

Стягнути з відкритого акціонерного товариства «Ремонтник» (ідентифікаційний код 13656469) штрафні санкції в розмірі 17000 (сімнадцять тисяч) гривень 00 копійок в дохід Державного бюджету України на рахунок № 31114106700451 УДКСУ у Тлумацькому районі, код ЄДРПОУ 37831044, банк одержувача ГУДКСУ в Івано-Франківській області, МФО банку 836014, код бюджетної класифікації 21081100 "Адміністративні штрафи та інші санкції", символ звітності банку 101.

Звернути постанову до негайного виконання.

Відповідно до ч.9 ст.183-2 постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 КАС України, апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Відповідно до ст.183-2 Кодексу адміністративного судочинства України у разі оскарження в апеляційному порядку постанови, прийнятої у скороченому провадженні, рішення суду апеляційної інстанції по такій справі є остаточним і оскарженню не підлягає.

Суддя: (підпис) Матуляк Я.П.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.10.2012
Оприлюднено28.11.2012
Номер документу27665376
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-2824/12/0970

Постанова від 12.10.2012

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Матуляк Я.П.

Ухвала від 12.09.2012

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Матуляк Я.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні