ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
73027, м. Херсон, вул. Робоча, 66, тел. 48-51-90
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
02 листопада 2012 р. Справа № 2-а-4101/12/2170 Херсонський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді: Кисильової О.Й.,
розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Державного підприємства "Національна енергетична компанія "Укренерго" до Горностаївської центральної районної лікарні про стягнення штрафних санкцій,
встановив:
Державне підприємство "Національна енергетична компанія "Укренерго" (далі - позивач) звернулося до суду із адміністративним позовом до Горностаївської центральної районної лікарні (далі - відповідач, Горностаївська ЦРЛ) про стягнення штрафу в розмірі 10200, 00 грн.
Позовні вимоги обгрунтовані тим, що інспекцією Держенергонагляду проведено перевірку виконання суб'єктами господарювання приписів, розпоряджень або інших розпорядчих документів щодо усунення порушень вимог законодавства, виявлених за результатами здійснення заходів з державного енергетичного нагляду, про що складено акт перевірки від 04.04.2012 р., на підставі якого видано припис від 05.04.2012 р. про усунення порушень. Однак наступною перевіркою, проведеною позивачем 24.07.2012 р., встановлено факт невиконання вимог припису від 05.04.2012 р., на підставі чого позивачем винесено постанову від 07.08.2012 р. про накладення на Горностаївську ЦРЛ штрафу за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання у розмірі 10200,00 грн. Відповідач не сплатив у встановлені законодавством строки суму штрафу, а тому дана сума підлягає стягненню в судовому порядку.
Представник позивача в судове засідання не з'явився, надавши до суду заяву про розгляд справи в порядку письмового провадження.
Належним чином повідомлений відповідач до суду не з'явився. Разом з тим, 16.10.2012р. на юридичну адресу відповідача рекомендованим листом були направлені копії ухвал про відкриття провадження по адміністративній справі та закінчення підготовчого провадження і призначення справи до судового розгляду, які було вручено відповідачу 17.10.2012 р., що підтверджується підписом уповноваженої особи відповідача на поштовому повідомленні.
Відповідно до ст. 33 Кодексу адміністративного судочинства України юридичним особам та фізичним особам-підприємцям судовий виклик або судове повідомлення надсилаються за адресою місцезнаходження (місця проживання), що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців. У разі відсутності осіб, які беруть участь у справі, за такою адресою вважається, що судовий виклик або судове повідомлення вручене їм належним чином.
Відповідно до ч. 6 ст. 128 КАС України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні і в разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Виходячи з вищевикладеного, суд приходить до висновку про розгляд адміністративної справи в порядку письмового провадження.
Дослідивши матеріали справи, суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню, виходячи з наступного.
Судом встановлено, що відповідно до акту перевірки № 05/32-04-0004 від 24.07.2012р., складеного державним інспектором з енергетичного нагляду Філіпповим І.В. за результатами проведення перевірки на предмет виконання відповідачем вимог припису від 05.04.2012 р. № 05/32-04-0006, позивачем встановлено факт невиконання пунктів 1,2,3,4 вказаного припису. За ухилення від виконання вимог припису від 05.04.2012 р. відповідачем винесено постанову від 07.08.2012 р. № 05/32-01-0009 про накладення штрафу за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання у розмірі 10200,00 грн.
Відповідно до пп. 2 п. 4 Положення про державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної і теплової енергії, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 7 серпня 1996 р. № 929, у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 13 лютого 2006 р. №131 (далі - Положення про державний енергетичний нагляд) одним із завдань та функцій Держенергонагляду є здійснення в межах своєї компетенції контролю за усуненням суб'єктами електроенергетики, суб'єктами відносин у сфері теплопостачання і споживачами електричної енергії виявлених порушень законодавства у сфері виробництва, постачання та споживання енергії.
Статтею 27 Закону України "Про електроенергетику" від 16.10.1997 р. № 575/97 - ВР передбачено, що правопорушення в електроенергетиці тягне за собою встановлену законодавством України цивільну, адміністративну і кримінальну відповідальність.
Правопорушеннями в електроенергетиці є: крадіжка електричної і теплової енергії, самовільне підключення до об'єктів електроенергетики і споживання енергії без приладів обліку; пошкодження приладів обліку; розкомплектування та пошкодження об'єктів електроенергетики, розкрадання майна цих об'єктів; створення перешкод у здійсненні державного енергетичного нагляду та у виконанні робіт, пов'язаних з обслуговуванням об'єктів електроенергетики; порушення правил охорони електричних мереж; порушення правил користування енергією; насильницькі дії, які перешкоджають оперативному персоналу та посадовим особам об'єктів електроенергетики виконувати свої службові обов'язки; незабезпечення енергією споживачів, що не допускають порушень своїх обов'язків перед енергопостачальниками.
Підпунктом 1 п. 11 Положення про державний енергетичний нагляд встановлено, що Держенергонагляд має право застосовувати до суб'єктів господарювання штрафні санкції у порядку, визначеному законодавством.
Відповідно до п. 2 Положення про порядок накладення на суб'єктів господарювання штрафів за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 липня 1999 року № 1312 (далі - Положення № 1312) штрафи за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання накладаються на суб'єктів господарювання за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання рішень, приписів, розпоряджень, інших розпорядчих документів Національної комісії регулювання електроенергетики, Державної інспекції з експлуатації електричних станцій і мереж, Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії та порушення умов ліцензій.
Пунктом 7 Положення № 1312 визначено, що рішення про накладення штрафу приймається на підставі акта перевірки суб'єкта господарювання, складеного посадовими особами НКРЕ, та акта перевірки (протоколу) суб'єкта господарювання, складеного посадовими особами Державної інспекції з експлуатації електричних станцій і мереж або Держенергонагляду.
Згідно з п. 10 Положення про порядок накладення штрафів суб'єкт господарювання сплачує штраф за порушення законодавства в галузі електроенергетики протягом 30 днів з дня прийняття постанови (розпорядження) про його накладення.
Вищенаведену постанову про накладення штрафу за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання отримано відповідачем 10.08.2012 р., що підтверджується підписом уповноваженого представника відповідача на поштовому повідомленні.
Оскільки постанова про накладення штрафу від 07.08.2012 р. відповідачем у встановленому законом порядку не оскаржена, сума штрафу у розмірі 10200,00 грн. у тридцятиденний термін не сплачена, суд вважає, що дану суму штрафу належить стягнути в судовому порядку.
З огляду на вищевикладене, суд приходить до висновку про обгрунтованість позовних вимог ДП "Національна енергетична компанія "Укренерго" та їх задоволення.
За приписами частини 4 статті 94 КАС України не підлягають стягненню з відповідача, судові витрати, здійснені позивачем.
Керуючись ст.ст. 8, 9, 19, 128, 158-163, 167, КАС України, суд, -
постановив :
Позов державного підприємства "Національна енергетична компанія "Укренерго" до Горностаївської центральної районної лікарні про стягнення штрафних санкцій задовольнити.
Стягнути з Горностаївської центральної районної лікарні, код ЕДРПОУ - 02003994 штраф у сумі 10200,00 грн. (десять тисяч двісті) грн. 00 коп. на р/р 31114106700156, одержувач - УДКСУ у Горноставському районі, 21081100, код ЄДРПОУ 37703668, Банк одержувач ГУДКСУ у Херсонській області, МФО 852010.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з дня її проголошення. В разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Суддя Кисильова О.Й.
кат. 5.8.2
Суд | Херсонський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 02.11.2012 |
Оприлюднено | 28.11.2012 |
Номер документу | 27666373 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Херсонський окружний адміністративний суд
Кисильова О.Й.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні