ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
07 листопада 2012 року м. Чернівці Справа № 2а/2470/2490/12
Чернівецький окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді -Маренича І.В.
секретаря судового засідання -Столяра О.О.
за участю:
представника позивача -Дутчак М.М.;
представника відповідача -Колотило С.О.
розглянувши у судовому засіданні адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції у Вижницькому районі Чернівецької області до Вижницької міської ради, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Комунальне підприємство «Вижницьке міське будинкоуправління», про стягнення податкового боргу,-
ВСТАНОВИВ:
Державна податкова інспекція у Вижницькому районі Чернівецької області (далі - позивач) звернулась до суду з адміністративним позовом до Вижницької міської ради (далі - відповідач), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Комунальне підприємство «Вижницьке міське будинкоуправління»про стягнення податкового боргу в сумі 34581,47 грн.
Позов мотивовано тим, що за Комунальним підприємством «Вижницьке міське будинкоуправління»обліковується заборгованість з податку на додану вартість в розмірі 24550,55 грн., збору за забруднення навколишнього природного середовища в розмірі 7985,52 грн., податку з власників транспортних засобів в розмірі 2045,40 грн., яка виникла на підставі поданих платником податків податкових декларацій.
Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав у повному обсязі та просив їх задовольнити, посилаючись на обставин зазначені в позові.
Представник відповідача в судовому засідання позов не визнав і надав заперечення в яких зазначив, що комунальне унітарне підприємство засноване на комунальній власності, тому утворюється компетентним органом місцевого самоврядування і відповідно, входить до сфери управління цього органу. Власник майна, створюючи комунальне унітарне підприємство і наділяючи його необхідною майновою базою, не втрачає прав на нього. Це майно залишається в комунальній власності, а комунальне унітарне підприємство має право господарського відання або право оперативного управління. Оскільки, комунальне унітарне підприємство не є власником, це обумовлює необхідність виконання вказівок власника та узгодження з ним основних питань діяльності. Відповідальність комунального унітарного підприємства за його зобов'язаннями настає за загальними правилами відповідальності, установленої для юридичної особи. Згідно ст. 96 Цивільного кодексу України юридична особа самостійно відповідає за своїми зобов'язаннями. Учасник (засновник) юридичної особи не відповідає за зобов'язаннями юридичної особи.
Заслухавши пояснення представника позивача, розглянувши матеріали справи, встановивши фактичні обставини в справі, на яких ґрунтуються позовні вимоги та заперечення, дослідивши та оцінивши надані докази в сукупності, проаналізувавши законодавство, яке регулює спірні правовідносини, суд приходить до висновку, що адміністративний позов підлягає задоволенню, виходячи з наступного.
Судом встановлено, що Вижницька міська рада (59200, вул. Українська, 34, м. Вижниця, Вижницький район, Чернівецька область, ідентифікаційний код 04062096) зареєстрована, як юридична особа Вижницькою районною державною адміністрацією Чернівецької області 21.05.1997 року.
Також судом встановлено, що Комунальне підприємство «Вижницьке міське будинкоуправління»(59200, вул. Івасюка, 2А, м. Вижниця, Вижницький район, Чернівецька область, ідентифікаційний код 33095047) зареєстроване, як юридична особа Вижницькою районною державною адміністрацією Чернівецької області 25.08.2004 року.
Згідно статуту відповідача та довідки про включення до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України вбачається, що Комунальне підприємство «Вижницьке міське будинкоуправління»засноване Вижницькою міською радою та перебуває в комунальній власності даної ради.
Податковий борг виник на підставі поданих платником податків податкових декларацій, а саме:
- податок на додану вартість: податкове повідомлення-рішення від 14.11.2011 №0000411600 про визначення грошового зобов'язання з ПДВ в розмірі 2059,16 грн. (в т.ч. штрафна санкція -2059,16 грн.); 29.09.2011 року ДПІ прийнято рішення №8 про розстрочення грошових зобов'язань КП «Вижницьке міське будинкоуправління»по ПДВ в розмірі 35596,04 грн. із періодами сплати: 31.10.2011р. -11865,35 грн., 30.11.2011р. -11865,35 грн., 30.12.2011р. -11865,34 грн. КП «Вижницьке міське будинкоуправління»не сплачено до 30.11.2011 року розстрочену суму грошових зобов'язань по ПДВ, у зв'язку з чим ДПІ було прийнято рішення про скасування розстрочення податкового боргу від 01.12.11р. №4.
- збір за забруднення навколишнього природного середовища: податкове повідомлення рішення від 17.03.2009 р. №0001131500 про визначення грошового зобов'язання по збору за забруднення навколишнього природного середовища в розмірі 92,41 грн. (в т.ч. штрафна санкція -92,41 грн.), податковий розрахунок збору за забруднення навколишнього природнього середовища за І квартал 2009р. від 12.05.2009р. на суму 955,81 грн., податковий розрахунок збору за забруднення навколишнього природного середовища за І півріччя 2009р. від 10.08.2009р. на суму 928,53 грн. і податковий розрахунок збору за забруднення навколишнього природного середовища за 9 місяців 2009р. від 05.11.2009р. на суму 954,90 грн., податковий розрахунок збору за забруднення навколишнього природного середовища за 2009р. від 03.02.2010 р. на суму 915,18 грн., податковий розрахунок зборі забруднення навколишнього природного середовища за І квартал 2010р. від 28.04.2010р. на суму 1032,74 грн., податковий розрахунок збору за забруднення навколишнього природного середовища за І півріччя 2010р. від 22.07.2010р. на суму 1072,59 грн., податковий розрахунок збору за забруднення навколишнього природного середовища за 9 місяців 2010р. від 04.11.2010р. на суму 1030,19 грн., податковий розрахунок збору за забруднення навколишнього природного середовища за І квартал 2010р. від 27.01.2011р. на суму 1076,14 грн.
- податок з власників транспортних засобів: розрахунок суми податку з власників
транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів на 2010 рік від 26.02.2010 р. на суму 1987 грн., податкові повідомлення-рішення від 25.10.2011 р. про визначення грошового зобов'язання по податку з власників транспортних засобів №0000652300 в розмірі 58,95 грн. (в т.ч. штрафна санкція -58,95 грн.), №0000662300 на суму 99,20 грн. розрахунок пені.
Таким чином, відповідно до довідки ДПІ від 28.09.2012р. №1160/10/19-012, станом на 28.09.2012 р. Комунальне підприємство «Вижницьке міське будинкоуправління» має податковий борг у розмірі 34581,47 грн., в тому числі по таких платежах:
- податок на додану вартість 24550,55 грн.;
- збір за забруднення навколишнього природного середовища 7985,52 грн.,;
- податок з власників транспортних засобів 2045,4 грн.
Позивачем на адресу відповідача сформовано та направлено податкові вимоги № 1/4 від 10.01.2009 року та № 2/15 від 11.02.2009 року.
До вказаних правовідносин суд застосовує такі положення закону та робить висновки по суті спору.
Згідно статті 67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законами.
Відповідно п.п. 16.1.4 п.16.1 статті 16 Податкового Кодексу України (далі - Кодекс) платники податків і зборів зобов'язані сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Прокурором Вижницького району в інтересах держави в особі ДПІ Вижницького району Чернівецької області подано до Чернівецького окружного адміністративного суду позовну заяву від 12.09.2011 року №73/199-11 про стягнення податкового боргу з рахунків Комунального підприємства «Вижницьке міське будинкоуправління»(код РНОКПП 33095047).
Постановою Чернівецького окружного адміністративного суду від 27.12.2011 року по справі №2а/2470/2435/11 позов задоволено, постановлено стягнути з рахунків комунального підприємства «Вижницьке міське будинкоуправління»податковий борг у розмірі 25441,05 грн.
Виконавчий лист по справі № 2а/2470/2435/11 постановою державного виконавця відділу ДВС Вижницького РУЮ від 22.06.2012 року повернуто у зв'язку з тим, що згідно відповідей Вижницького ВРЕП транспортні засоби не значаться, ДКП «Вижницьке РБТІ»нерухомого майна зареєстрованого на праві власності не значиться, кошти на рахунках відсутні, фінансово-господарська діяльність не здійснюється, майна належного підприємству, яке підлягає опису і арешту не виявлено.
Відповідно до статуту комунального підприємства «Вижницьке міське будинкоуправління»затвердженого виконкомом Вижницької міської ради №97 від 6.07.2004 року «Вижницьке міське будинкоуправління»засноване на власності Вижницької міської ради і відноситься до комунальної власності. Згідно п.4.2 Статуту, майно, закріплене за будинкоуправлінням є власністю міської ради і належить йому на праві повного господарського відання.
ДПІ у Вижницькому районі Чернівецької області листом № 972/9/24-012 від 08.08.2012 року повідомило відповідача про податковий борг за Комунальним підприємством «Вижницьке міське будинкоуправління»в сумі 34581,47 грн. і попросило розглянути питання про виділення коштів з місцевого бюджету на сплату податкового боргу, затвердити план досудової санації такого платника податків, який передбачає погашення його податкового боргу, ліквідацію такого платника податків та призначення ліквідаційної комісії, прийняти сесією Вижницької міської ради рішення щодо порушення справи про банкрутство платника податків, відповідь щодо прийняття рішення надіслати до ДПІ у Вижницькому районі протягом 30 календарних днів.
Вижницька міська рада в особі міського голови надіслала лист № 02-22/466 від 9.08.2012 року позивачу, де повідомила про неможливість виділення коштів з міського бюджету на погашення боргів, оскільки в бюджеті на 2012 рік включено 550 тис. віртуальних доходів і місто живе на позиках. Попросила подати заяву про порушення справи про банкрутство, відповідно до ст.52 п.1 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом».
Згідно довідки КУП «Комунальник»Вижницької міської ради від 17.08.2012 року №92 за Комунальним підприємством «Вижницьке міське будинкоуправління»рухоме і нерухоме майно не рахується, дане підприємство фінансово-господарську діяльність не здійснює.
Згідно із вимогами п. 57.1. ст. 57 Податкового кодексу України від 02.12.2010 р. № 2755- IV (далі ПК України) платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Відповідно до п.57.3 ст. 57 Податкового кодексу України у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1-54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.
Відповідно до п.41.5 статті 41 Податкового Кодексу України, контролюючими органами та органами стягнення є виключно органи державної податкової служби, які уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу в межах їх повноважень, а також державні виконавці в межах своїх повноважень.
Згідно п. 14.1.175 ст. 14 ПК України податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Відповідно до підпунктів 95.1, 95.2, 95.3 ст. 95 ПК України орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі. Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги. Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини. Орган державної податкової служби звертається до суду щодо надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі.
У разі якщо продажу підлягає цілісний майновий комплекс підприємства, майно якого перебуває у державній або комунальній власності, чи якщо згідно із законодавством з питань приватизації для відчуження майна підприємства необхідна попередня згода органу приватизації або іншого державного органу, уповноваженого здійснювати управління корпоративними правами, продаж майна такого підприємства організовується державним органом приватизації за поданням відповідного органу державної податкової служби із дотриманням законодавства з питань приватизації. При цьому інші способи приватизації, крім грошової, не дозволяються ( п. 95.9 ст. 95 ПК України).
Підпунктами 96.1.1 96.1, 96.2.1 96.2 ст. 96 ПК України визначено, що у разі якщо сума коштів, отримана від продажу внесеного в податкову заставу майна державного підприємства, яке не підлягає приватизації, у тому числі казенного підприємства, не покриває суму податкового боргу такого платника податків і витрат, пов'язаних з організацією та проведенням публічних торгів, або у разі відсутності майна, що відповідно до законодавства України може бути внесено в податкову заставу та відчужено, орган державної податкової служби зобов'язаний звернутися до органу виконавчої влади, до сфери управління якого належить такий платник податків, з поданням щодо прийняття рішення про надання відповідної компенсації з бюджету за рахунок коштів, призначених для утримання такого органу виконавчої влади, до сфери управління якого належить такий платник податків. У разі якщо сума коштів, отримана від продажу внесеного в податкову заставу майна комунального підприємства, не покриває суму його податкового боргу і витрат, пов'язаних з організацією та проведенням публічних торгів, або у разі відсутності у такого боржника власного майна, що відповідно до законодавства України може бути внесено в податкову заставу та відчужено, орган державної податкової служби зобов'язаний звернутися до органу місцевого самоврядування чи органу виконавчої влади, до сфери управління якого належить майно такого платника податків, з поданням щодо прийняття рішення про:виділення коштів місцевого бюджету на сплату податкового боргу такого платника податків. Рішення про фінансування таких витрат розглядається на найближчій сесії відповідної ради.
Відповідно до ст. 96 ПК України у разі, якщо сума коштів, отримана від продажу внесеного в податкову заставу майна комунального підприємства, не покриває суму його податкового боргу і витрат, пов'язаних з організацією та проведенням публічних торгів, або у разі відсутності у такого боржника власного майна, що відповідно до законодавства України може бути внесено в податкову заставу та відчужено, орган державної податкової служби зобов'язаний звернутися до органу місцевого самоврядування чи органу виконавчої влади, до сфери управління якого належить майно такого платника податків, з поданням щодо прийняття рішення про: виділення коштів місцевого бюджету на сплату податкового боргу такого платника податків. Рішення про фінансування таких витрат розглядається на найближчій сесії відповідної ради; затвердження плану досудової санації такого платника податків, який передбачає погашення його податкового боргу; ліквідацію такого платника податків та призначення ліквідаційної комісії; прийняття сесією відповідної ради рішення щодо порушення справи про банкрутство платника податків. У разі якщо сума коштів, отримана від продажу внесеного в податкову заставу майна державного підприємства, яке не підлягає приватизації, у тому числі казенного підприємства, не покриває суму податкового боргу такого платника податків і витрат, пов'язаних з організацією та проведенням публічних торгів, або у разі відсутності майна, що відповідно до законодавства України може бути внесено в податкову заставу та відчужено, орган державної податкової служби зобов'язаний звернутися до органу виконавчої влади, до сфери управління якого належить такий платник податків, з поданням щодо прийняття рішення про: надання відповідної компенсації з бюджету за рахунок коштів, призначених для утримання такого органу виконавчої влади, до сфери управління якого належить такий платник податків; досудову санацію такого платника податків за рахунок коштів державного бюджету; ліквідацію такого платника податків та призначення ліквідаційної комісії; виключення платника податків із переліку об'єктів державної власності, які не підлягають приватизації відповідно до закону, з метою порушення справи про банкрутство, у порядку, встановленому законодавством України. Відповідь щодо прийняття одного із зазначених рішень надсилається органу державної податкової служби протягом 30 календарних днів з дня направлення звернення. У разі неотримання зазначеної відповіді у визначений цим пунктом строк або отримання відповіді про відмову у задоволенні його вимог орган державної податкової служби зобов'язаний звернутися до суду із позовною заявою про звернення стягнення податкового боргу на кошти державного органу, в управлінні якого перебуває таке державне (комунальне) підприємство або його майном.
За таких обставин, суд приходить до висновку про порушення відповідачем вимог Податкового кодексу України в частині несвоєчасної сплати узгодженого податкового боргу та вважає, що вимоги позивача є обґрунтованими, відповідають обставинам справи та наявним матеріалам, у зв'язку з чим позов підлягає задоволенню.
Оскільки, спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір), відповідно до ст. 94 КАС України, стягненню з відповідача не підлягають.
У процесі розгляду справи не виявлено інших фактичних обставин, що мають значення для правильного вирішення спору, і доказів на підтвердження цих обставин.
Керуючись ст. 129 Конституції України, ст. 71, 72, 86, 158, 162, 160-167 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
1.Позов задовольнити повністю.
2.Стягнути за рахунок коштів Вижницької міської ради податковий борг Комунального підприємства «Вижницьке міське будинкоуправління»у розмірі 34581,47 грн., а саме по податку на додану вартість в розмірі 24550,55 грн., збору за забруднення навколишнього природнього середовища в розмірі 7985,52 грн., податку з власників транспортних засобів в розмірі 2045,40 грн.
Постанова суду може бути оскаржена до Вінницького апеляційного адміністративного суду через Чернівецький окружний адміністративний суд за правилами, встановленими статтями 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України.
Постанова набирає законної сили в порядку статті 254 КАС України.
У судовому засіданні 07 листопада 2012 року проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Постанову виготовлено в повному обсязі 22 листопада 2012 року (з 12 листопада по 16 листопада суддя знаходився на лікарняному, а з 19 листопада по 21 листопада суддя знаходився у відрядженні ).
Суддя І.В. Маренич
Суд | Чернівецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.11.2012 |
Оприлюднено | 28.11.2012 |
Номер документу | 27666513 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Маренич Ігор Володимирович
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Маренич Ігор Володимирович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні