Постанова
від 27.11.2012 по справі 2а/1270/8685/2012
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Категорія №10.1

ПОСТАНОВА

Іменем України

27 листопада 2012 року Справа № 2а/1270/8685/2012

Луганський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого - судді Островської О.П.,

при секретарі - Камінській М.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні у залі суду м. Луганська справу за адміністративним позовом управління Пенсійного фонду України в м. Кіровську Луганської області до Державного підприємства винзавод «Алко-Прима» про стягнення заборгованості по єдиному соціальному внеску за період з липня по вересень 2012 року у розмірі 23 950,91 грн., -

ВСТАНОВИВ:

05 листопада 2012 року управління Пенсійного фонду України в м. Кіровську Луганської області звернулося до Луганського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Державного підприємства винзавод «Алко-Прима» про стягнення заборгованості по єдиному соціальному внеску за період з липня по вересень 2012 року у розмірі 23 950,91 грн. В обґрунтування заявлених позовних вимог позивач зазначив, що з 01.01.2011 року набрав чинності Закон України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування». Відповідач є платником єдиного соціального внеску. Згідно розділу ІІІ «Порядок нарахування, обчислення і сплати єдиного внеску. Розмір єдиного внеску» Закону №2464 кожний платник зобов'язаний нараховувати, обчислювати і сплачувати в установлені строки та в повному обсязі єдиний внесок. Нараховані за відповідний базовий період суми єдиного внеску сплачуються платниками не пізніше 20 числа місяця, що настає за базовим звітнім періодом, незалежно від виплати заробітної плати та інших видів виплат, на суми яких нараховується єдиний внесок. В порушення зазначених норм, відповідач несвоєчасно сплачував внесок, що потягло за собою наявність заборгованості. Станом на 01.11.2012 року ДП винзавод «Алко-Прима» має заборгованість по єдиному соціальному внеску у сумі 131 764,17 грн. Сума боргу за 2011 рік та за січень 2012 року в розмірі 73 546,84 грн. стягнути з відповідача постановою Луганського окружного адміністративного суду від 10.04.2012 року у справі №2а/1270/2507/2012, сума боргу за лютий-червень 2012 року в розмірі 34 266,42 грн. стягнута постановою Луганського окружного адміністративного суду від 27.08.2012 року у справі №2а/1270/5819/2012. Сума боргу за липень-вересень 2012 року становить 23 950,91 грн. та складається з сум нарахованого єдиного внеску з липня по вересень 2012 року - 24 692,04 грн., штрафних санкцій - 5,00 грн., пені - 3,87 грн., з яких сплачено 750,00 грн. Позивач просив стягнути з відповідача на його користь суму заборгованості по єдиному соціальному внеску за період з липня по вересень 2012 року у розмірі 23 950,91 грн.

Представник позивача в судове засідання не з'явився, надав суду заяву у якій просив суд справу розглянути без його участі, позовні вимоги підтримав у повному обсязі, просив їх задовольнити.

Представник відповідача у судове засідання не з'явився, про дату, час та місце слухання справи повідомлявся належним чином, причини неявки суду не повідомив, заперечень проти позову не надав.

Перевіривши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сторонами доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст.ст. 69-72 КАС України, суд прийшов до такого.

В судовому засіданні встановлено та підтверджується матеріалами справи, що Державне підприємство винзавод «Алко-Прима» є юридичною особою, зареєстроване Виконавчим комітетом Кіровської міської ради Луганської області, лата первинної реєстрації 28.01.1992 року, код ЄДРПОУ 05401169, місцезнаходження юридичної особи: 93800, Луганська область, м. Кіровськ, вул. Виноградна, буд.1. (а.с.7)

ДП винзавод «Алко-Прима» зареєстроване в управлінні Пенсійного Пенсійного фонду України в м. Кіровську Луганської області як платник єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування.

Відповідно до ст.67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку визначено Законом України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування».

Законом України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» від 08.07.2010 р. №2464-VІ (далі - Закон №2464-VІ) визначено, що єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок) - це консолідований страховий внесок, збір якого здійснюється до системи загальнообов'язкового державного соціального страхування в обов'язковому порядку та на регулярній основі з метою забезпечення захисту у випадках, передбачених законодавством, прав застрахованих осіб та членів їхніх сімей на отримання страхових виплат (послуг) за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування.

Пенсійний фонд України (далі - Пенсійний фонд) - орган, уповноважений відповідно до Закону №2464-VІ вести облік платників єдиного внеску, забезпечувати збір та ведення обліку страхових коштів, контролювати повноту та своєчасність їх сплати, вести Державний реєстр загальнообов'язкового державного соціального страхування та виконувати інші функції, передбачені законом.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 4 цього Закону платниками єдиного внеску є роботодавці: підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою - підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності, зазначеним у витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців), у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ і організацій, інших юридичних осіб, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами.

Відповідно до частини 2 статті 6 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» платник єдиного внеску зобов'язаний своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок.

Згідно з положеннями ч. 8 ст. 9 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» платники єдиного внеску зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за відповідний базовий звітний період, не пізніше 20 числа місяця, що настає за базовим звітним періодом.

При цьому платники, зазначені у пункті 1 частини першої статті 4 цього Закону, під час кожної виплати заробітної плати (доходу, грошового забезпечення), на суми якої (якого) нараховується єдиний внесок, одночасно з видачею зазначених сум зобов'язані сплачувати нарахований на ці виплати єдиний внесок у розмірі, встановленому для таких платників (авансові платежі). Винятком є випадки, якщо внесок, нарахований на ці виплати, вже сплачений у строки, встановлені абзацом першим цієї частини, або за результатами звірення платника з територіальним органом Пенсійного фонду за платником визнана переплата єдиного внеску, сума якої перевищує суму внеску, що підлягає сплаті, або дорівнює їй. Кошти перераховуються одночасно з отриманням (перерахуванням) коштів на оплату праці (виплату доходу, грошового забезпечення), у тому числі в безготівковій чи натуральній формі. При цьому фактичним отриманням (перерахуванням) коштів на оплату праці (виплату доходу, грошового забезпечення) вважається отримання відповідних сум готівкою, зарахування на рахунок одержувача, перерахування за дорученням одержувача на будь-які цілі, отримання товарів (послуг) або будь-яких інших матеріальних цінностей у рахунок зазначених виплат, фактичне здійснення з таких виплат відрахувань згідно із законодавством або виконавчими документами чи будь-яких інших відрахувань.

Базовим звітним періодом є календарний місяць, а для платників, зазначених в абзацах третьому та четвертому пункту 1 частини першої статті 4 цього Закону, - календарний рік.

Частиною 11 статті 9 Закону у разі несвоєчасної або не в повному обсязі сплати єдиного внеску до платника застосовуються фінансові санкції, передбачені цим Законом, а посадові особи, винні в порушенні законодавства про збір та ведення обліку єдиного внеску, несуть дисциплінарну, адміністративну, цивільно-правову або кримінальну відповідальність згідно із законом. Єдиний внесок підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника. За наявності у платника єдиного внеску одночасно із зобов'язаннями із сплати єдиного внеску зобов'язань із сплати податків, інших обов'язкових платежів, передбачених законом, або зобов'язань перед іншими кредиторами зобов'язання із сплати єдиного внеску виконуються в першу чергу і мають пріоритет перед усіма іншими зобов'язаннями, крім зобов'язань з виплати заробітної плати (доходу).

На підставі пункту 7 частини 1 статті 13 Закону № 2464 Пенсійний фонд та його територіальні органи мають право стягувати з платників несплаченої суми єдиного внеску.

Ч. 4 ст. 25 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» передбачено, що територіальний орган Пенсійного фонду у порядку, за формою і в строки, встановлені Пенсійним фондом за погодженням з центральним органом виконавчої влади у сфері праці та соціальної політики, надсилає платникам єдиного внеску, які мають недоїмку, вимогу про її сплату.

Вимога про сплату недоїмки є виконавчим документом.

Платник єдиного внеску зобов'язаний протягом десяти робочих днів з дня надходження вимоги про сплату недоїмки сплатити суми недоїмки та штрафів разом з нарахованою пенею.

У разі незгоди з розрахунком суми недоїмки платник єдиного внеску узгоджує її з органом Пенсійного фонду в порядку, встановленому Пенсійним фондом за погодженням з центральним органом виконавчої влади у сфері праці та соціальної політики.

У разі якщо згоди з органом Пенсійного фонду не досягнуто, платник єдиного внеску зобов'язаний сплатити суми недоїмки та штрафів разом з нарахованою пенею протягом десяти робочих днів з дня надходження рішення відповідного органу Пенсійного фонду або оскаржити вимогу до органу Пенсійного фонду вищого рівня чи в судовому порядку.

У разі якщо платник єдиного внеску протягом десяти робочих днів з дня надходження вимоги не сплатив зазначені у вимозі суми недоїмки та штрафів разом з нарахованою пенею, не узгодив вимогу з органом Пенсійного фонду, не оскаржив вимогу в судовому порядку або не сплатив узгоджену суму недоїмки протягом десяти робочих днів з дня надходження узгодженої вимоги, територіальний орган Пенсійного фонду надсилає в порядку, встановленому законом, до підрозділу державної виконавчої служби вимогу про сплату недоїмки.

У випадках, зазначених в абзаці шостому цієї частини, територіальний орган Пенсійного фонду також має право звернутися до суду з позовом про стягнення недоїмки.

Відповідно до п. 3 Прикінцевих та перехідних положень Закону № 2464 з дня набрання чинності цим Законом платники страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття, загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, вважаються платниками єдиного внеску.

З матеріалів справи вбачається, що станом на 01.11.2012 року відповідач має заборгованість перед УПФУ в м. Кіровську Луганської області по єдиному соціальному внеску в сумі 131 764,17 грн.

Постановою Луганського окружного адміністративного суду від 10.04.2012 року у справі №2а/1270/2507/2012 з ДП винзавод «Алко-Прима» була стягнута на користь позивача заборгованість по єдиному соціальному внеску за 2011 рік та за січень 2012 року в розмірі 73 546,84 грн. (а.с.18-19)

Постановою Луганського окружного адміністративного суду від 27.08.2012 року у справі №2а/1270/5819/2012 з ДП винзавод «Алко-Прима» була стягнута на користь позивача заборгованість зі сплати єдиного внеску за лютий-червень 2012 року в розмірі 34 266,42 грн. (а.с.20-21)

Судом встановлено, підтверджується матеріалами справи, що відповідачем до УПФУ в м. Кіровську Луганської області були подані електронні звіти нарахування єдиного внеску за період з липня 2012 року по вересень 2012 року включно, у яких відповідачем були нараховані суми єдиного внески, що підлягають сплаті, а саме за липень 2012 року 8255,54 грн., за серпень 2012 року - 8218,24 грн., за вересень 2012 року - 8218,26 грн.

У добровільному порядку відповідачем було частково сплачено суму нарахованого єдиного внеску за липень 2012 року в розмірі 750,00 грн., отже залишок становить 7505,54 грн. (а.с.11)

Внаслідок того, що відповідач ДП винзавод «Алко-Прима» нараховані суми єдиного внеску за період липень-вересень 2012 року у повному обсязі самостійно не сплатив, за ним виникла заборгованість, яка з урахуванням сплачених коштів складає у загальному розмірі 23 942,04 грн.

Крім того, відповідно до ст. 25 Закону України №2464 позивачем було прийнято рішення №241 від 07.09.2012 року про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (перерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску. Згідно з зазначеним рішенням відповідачу були нараховані штрафні санкції в розмірі 5,00 грн. та пеня в розмірі 3,87 грн.

Таким чином, станом на дату розгляду справи заборгованість відповідача по єдиному внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за період з липня по вересень 2012 року, що підлягає стягненню складає 23 950,91 грн., що підтверджується також карткою особового рахунку платника єдиного внеску. (а.с.12-16) Доказів сплати зазначеної суми заборгованості з єдиного внеску відповідачем суду не надано.

Враховуючи вищевикладене, позовні вимоги є обґрунтованими та доведеними, отже суд вважає за необхідне стягнути з ДП винзавод «Алко-Прима» заборгованість по єдиному соціальному внеску за період з липня по вересень 2012 року у розмірі 23 950,91 грн.

Питання по судових витратах не вирішується, оскільки позивач звільнений від їх сплати у встановленому порядку, а ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України не передбачено їх стягнення у даних випадках.

Керуючись ст. ст. 2, 17, 18, 87, 94, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України,

ПОСТАНОВИВ:

Позовні вимоги управління Пенсійного фонду України в м. Кіровську Луганської області до Державного підприємства винзавод «Алко-Прима» про стягнення заборгованості по єдиному соціальному внеску за період з липня по вересень 2012 року у розмірі 23 950,91 грн. - задовольнити у повному обсязі.

Стягнути з Державного підприємства винзавод «Алко-Прима» (93800, Луганська область, м. Кіровськ, вул. Виноградна, буд.1, код ЄДРПОУ 05401169) на користь управління Пенсійного фонду України в м. Кіровську Луганської області (93800, Луганська область, м. Кіровськ, вул. Борисова, буд.7, р/р 37199021001208 УДК в м. Кіровську, МФО 804013, код 21792376) заборгованість по єдиному соціальному внеску за період з липня по вересень 2012 року у розмірі 23 950,91 грн. (двадцять три тисячі дев'ятсот п'ятдесят грн. 91 коп.).

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.

Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку скаргу не буде подано.

У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанову складено в повному обсязі та підписано 27 листопада 2012 року.

СуддяО.П. Островська

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення27.11.2012
Оприлюднено29.11.2012
Номер документу27693200
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/1270/8685/2012

Постанова від 27.11.2012

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

О.П. Островська

Ухвала від 06.11.2012

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

О.П. Островська

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні