Категорія №10.1
ПОСТАНОВА
Іменем України
22 листопада 2012 року Справа № 2а/1270/8683/2012
Суддя Луганського окружного адміністративного суду Тихонов І.В., розглянувши у м. Луганську у порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовом Управління Пенсійного фонду України в м. Кіровську Луганської області до Комунального підприємства «Служба замовника» про стягнення заборгованості по єдиному внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування в сумі 10 006,56 грн.,
ВСТАНОВИВ:
05 листопада 2012 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Управління Пенсійного фонду України в м. Кіровську Луганської області до Комунального підприємства «Служба замовника» про стягнення заборгованості по єдиному внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування в сумі 10 006,56 грн.
В обґрунтування позовних вимог позивачем зазначено, що станом на 01.11.2012 відповідач має заборгованість по єдиному соціальному внеску в сумі 35 304,50 грн. Сума боргу за 2011 рік у розмірі 25 297,94 грн. стягнута в судовому порядку (постанова Луганського окружного адміністративного суду від 18.04.2012 у справі №2а/1270/2327/2012). Заборгованість відповідача за період січень-вересень 2012 року складає 10 006,56 грн., з яких: нараховано єдиного внеску - 8 115,33 грн., штрафні санкції - 909,81 грн., пеня - 981,42 грн.
Відповідач повідомлений належним чином про відкриття скороченого провадження у справі. 12 листопада 2012 року на адресу Луганського окружного адміністративного суду повернулось поштове відправлення з ухвалою про відкриття скороченого провадження у справі із позначкою «за зазначеною адресою не проживає». Відповідно до частини 11 статті 35 Кодексу адміністративного судочинства України у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.
У встановлений судом строк відповідачем не подано ані заперечень проти позову, ані заяви про визнання позовних вимог.
Дослідивши матеріали справи, суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню у повному обсязі з таких підстав.
Правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку визначено Законом України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» від 08.07.2010 № 2464-VІ (далі - Закон № 2464-VІ).
Законом № 2464-VІ визначено, що єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок) - це консолідований страховий внесок, збір якого здійснюється до системи загальнообов'язкового державного соціального страхування в обов'язковому порядку та на регулярній основі з метою забезпечення захисту у випадках, передбачених законодавством, прав застрахованих осіб та членів їхніх сімей на отримання страхових виплат (послуг) за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування.
Пенсійний фонд України (далі - Пенсійний фонд) - орган, уповноважений відповідно до Закону № 2464-VІ вести облік платників єдиного внеску, забезпечувати збір та ведення обліку страхових коштів, контролювати повноту та своєчасність їх сплати, вести Державний реєстр загальнообов'язкового державного соціального страхування та виконувати інші функції, передбачені законом.
Відповідно до ч.1 ст. 4 Закону № 2464-VІ платниками єдиного внеску є - роботодавці: підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою - підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності, зазначеним у витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців), у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ і організацій, інших юридичних осіб, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами.
Відповідно до п. 1 ч. 2 ст. 6 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» платники єдиного внеску зобов'язані своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок.
Пунктом 4 ч. 2 ст. 6 зазначеного Закону встановлено, що платник єдиного внеску зобов'язаний, зокрема, подавати звітність до територіального органу Пенсійного фонду у строки, в порядку та за формою, встановленими Пенсійним фондом за погодженням з відповідними фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування та центральним органом виконавчої влади у галузі статистики.
Згідно з положеннями ч. 8 ст. 9 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» платники єдиного внеску зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за відповідний базовий звітний період, не пізніше 20 числа місяця, що настає за базовим звітним періодом.
Частиною 11 статті 9 Закону у разі несвоєчасної або не в повному обсязі сплати єдиного внеску до платника застосовуються фінансові санкції, передбачені цим Законом, а посадові особи, винні в порушенні законодавства про збір та ведення обліку єдиного внеску, несуть дисциплінарну, адміністративну, цивільно-правову або кримінальну відповідальність згідно із законом. Єдиний внесок підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника. За наявності у платника єдиного внеску одночасно із зобов'язаннями із сплати єдиного внеску зобов'язань із сплати податків, інших обов'язкових платежів, передбачених законом, або зобов'язань перед іншими кредиторами зобов'язання із сплати єдиного внеску виконуються в першу чергу і мають пріоритет перед усіма іншими зобов'язаннями, крім зобов'язань з виплати заробітної плати (доходу).
Відповідно до ст. 25 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування», рішення, прийняті органами Пенсійного фонду з питань, що належать до їх компетенції відповідно до цього Закону, є обов'язковими до виконання платниками єдиного внеску, посадовими особами і застрахованими особами.
Згідно частин 2, 3 ст. 25 Закону № 2464-VI, у разі виявлення своєчасно не сплачених сум страхових внесків платники єдиного внеску зобов'язані самостійно обчислити ці внески і сплатити їх з нарахуванням пені в порядку і розмірах, визначених цією статтею. Суми недоїмки стягуються з нарахуванням пені та застосуванням штрафів.
Пунктом 2 частини 11 статті 25 Закону № 2464-VI передбачено що за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску накладається штраф у розмірі 10 відсотків своєчасно не сплачених сум.
Частина 14 статті 25 Закону № 2464-VI передбачає, що про нарахування пені та застосування штрафів, передбачених цим Законом, посадова особа територіального органу Пенсійного фонду в порядку, встановленому Пенсійним фондом за погодженням з центральним органом виконавчої влади у сфері праці та соціальної політики, приймає рішення, яке протягом трьох робочих днів надсилається платнику єдиного внеску.
Суми пені та штрафів, передбачених цим Законом, підлягають сплаті платником єдиного внеску протягом десяти робочих днів після надходження відповідного рішення. Зазначені суми зараховуються на рахунки органів Пенсійного фонду, відкриті в органах Державного казначейства України для зарахування єдиного внеску. При цьому платник у зазначений строк має право оскаржити таке рішення до органу Пенсійного фонду вищого рівня або до суду з одночасним обов'язковим письмовим повідомленням про це територіального органу Пенсійного фонду, яким прийнято це рішення.
Згідно п.15 статті 25 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» суми штрафів та нарахованої пені, застосованих за порушення порядку та строків нарахування, обчислення і сплати єдиного внеску, стягуються в такому самому порядку, що і суми недоїмки із сплати єдиного внеску.
Як вбачається з матеріалів справи, Комунальне підприємство «Служба замовника» (далі - КП «Служба замовника») є юридичною особою, ідентифікаційний код 32938986 та з огляду на положення Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» є платником єдиного внеску.
Матеріалами справи підтверджується, що відповідач в порушення норм Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» своєчасно не сплачував єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, що потягло за собою утворення заборгованості в сумі 35 304,50 грн.
Рішенням УПФУ в м. Кіровську Луганської області від 16.02.2012 № 36 про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску до КП «Служба замовника» застосовано штраф у розмірі 23,22 грн. та пеню у розмірі 46,19 грн.
Рішенням УПФУ в м. Кіровську Луганської області від 23.03.2012 № 70 про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску до КП «Служба замовника» застосовано штраф у розмірі 3,82 грн. та пеню у розмірі 8,86 грн.
Рішенням УПФУ в м. Кіровську Луганської області від 21.05.2012 № 141 про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску до КП «Служба замовника» застосовано штраф у розмірі 219,00 грн. та пеню у розмірі 447,62 грн.
Рішенням УПФУ в м. Кіровську Луганської області від 18.07.2012 № 172 про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску до КП «Служба замовника» застосовано штраф у розмірі 382,13 грн. та пеню у розмірі 1 205,76 грн.
Рішенням УПФУ в м. Кіровську Луганської області від 18.07.2012 № 198 про застосування штрафних санкцій за донарахування територіальним органом Пенсійного фонду або платником своєчасно не нарахованого єдиного внеску до КП «Служба замовника» застосовано штрафні санкції у розмірі 26,33 грн.
Рішенням УПФУ в м. Кіровську Луганської області від 18.07.2012 № 199 про застосування штрафних санкцій за несплату, неповну або несвоєчасну сплату суми єдиного внеску одночасно з видачею сум виплат, на які нараховується єдиний внесок (авансових платежів) до КП «Служба замовника» застосовано штраф у розмірі 252,50 грн.
Вищевказані рішення були отримані бухгалтером-касиром КП «Служба замовника» ОСОБА_1, що підтверджується його особистим підписом на зазначених рішенням, копії яких знаходяться в матеріалах справи
Постановою Луганського окружного адміністративного суду від 18.04.2012 у справі №2а/1270/2327/2012 стягнуто з КП «Служба замовника» заборгованість зі сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування в сумі 25 297,94 грн.
Відповідно до ч. 1 ст. 72 Кодексу адміністративного судочинства України обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.
Таким чином, заборгованість КП «Служба замовника» зі сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за період січень-вересень 2012 року складає 10 006,56 грн., з яких: нараховано єдиного внеску - 8 115,33 грн., штрафні санкції - 909,81 грн., пеня - 981,42 грн.
Заборгованість відповідача підтверджується картками особового рахунку платника єдиного внеску, копії яких знаходяться в матеріалах справи.
Оскільки відповідач у добровільному порядку прострочену заборгованість в сумі 10 006,56 грн. не сплатив, суд вважає позовні вимоги обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
Враховуючи вимоги частини 4 статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України, а також те, що позивач від сплати судового збору звільнений, судові витрати у цій справі не підлягають стягненню з відповідача, оскільки у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
Керуючись статтями 2, 11, 17, 18, 87, 94, 158-163, 183-3, 256 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Управління Пенсійного фонду України в м. Кіровську Луганської області до Комунального підприємства «Служба замовника» про стягнення заборгованості по єдиному внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування в сумі 10 006,56 грн. задовольнити у повному обсязі.
Стягнути з Комунального підприємства «Служба замовника» на користь Управління Пенсійного фонду України в м. Кіровську Луганської області заборгованість по єдиному внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за період січень-вересень 2012 року в сумі 10 006,56 грн. (десять тисяч шість гривень 56 коп.), з яких: нараховано єдиного внеску - 8 115,33 грн. (вісім тисяч сто п'ятнадцять гривень 33 коп.), штрафні санкції - 909,81 грн. (дев'ятсот дев'ять гривень 81 коп.), пеня - 981,42 грн. (дев'ятсот вісімдесят одна гривня 42 коп.).
Постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною та підлягає негайному виконанню.
Постанова за результатами скороченого провадження може бути оскаржена сторонами в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку також іншими особами у зв'язку з тим, що суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси чи обов'язки.
Строк для подання апеляційної скарги стороною або іншою особою, яка брала участь у справі, обчислюється з моменту отримання копії постанови.
Апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
У разі оскарження в апеляційному порядку постанови, прийнятої у скороченому провадженні, ухвала суду апеляційної інстанції по такій справі є остаточною і оскарженню не підлягає.
СуддяІ.В.Тихонов
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.11.2012 |
Оприлюднено | 29.11.2012 |
Номер документу | 27693251 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
І.В.Тихонов
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні