cpg1251
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
26 листопада 2012 року Справа № 2а/2370/4307/2012
15 год. 30 хв. м. Черкаси
Черкаський окружний адміністративний суд в складі:
головуючого -судді: Паламар П.Г.,
при секретарі: Булаєнко О.О.,
за участю представника позивача Охріменка Р.О. -за довіреністю, представника відповідача Святченко Н.А. -за посадою, відповідача Іващенко Н.М. - особисто, розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Черкаси адміністративну справу за позовом приватного підприємства «Фірма «Юсла»до державного реєстратора виконавчого комітету Черкаської міської ради Іващенко Наталії Миколаївни, управління з питань державної реєстрації суб'єктів господарювання виконавчого комітету Черкаської міської ради про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити дії, -
ВСТАНОВИВ :
До Черкаського окружного адміністративного суду звернулось приватне підприємство «Фірма «Юсла» (далі -позивач) з адміністративним позовом до державного реєстратора виконавчого комітету Черкаської міської ради Іващенко Наталії Миколаївни (відповідач 1), управління з питань державної реєстрації суб'єктів господарювання виконавчого комітету Черкаської міської ради (відповідач 2), в якому просить:
- визнати протиправними дії державного реєстратора виконавчого комітету Черкаської міської ради Іващенко Н. М. щодо внесення до ЄДР інформації про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу - ПП «Фірма «Юсла»(іден. код 14213840), дата проведення реєстраційної дії 25.10.2012р. за № 1 026 144 0016 000539.
- скасувати запис в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб підприємців від 25.10.2012 року № 1 026 144 0016 000539 щодо відсутності підтвердження відомостей про юридичну особу - ПП «Фірма «Юсла».
Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав повністю, обґрунтовуючи їх тим, що 25.10.2012 року державним реєстратором виконавчого комітету Черкаської міської ради Іващенко Н.М. було передчасно проведено реєстраційну дію 1 026 144 0016 000539 щодо внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запису про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу ПП «Фірма «Юсла».
Відповідач 1 позов не визнала, зазначивши, що отримавши від органу державної податкової служби повідомлення встановленого зразка про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням, вона діяла відповідно до вимог Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців», направивши позивачу повідомлення щодо необхідності подання державному реєстратору реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу.
Представник відповідача 2 адміністративний позов визнала частково, мотивуючи це тим, що відповідно до абз. 2 ч. 12 ст. 19 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців»у разі надходження державному реєстратору від органу державної податкової служби повідомлення встановленого зразка про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням державний реєстратор зобов'язаний надіслати поштовим відправленням протягом п'яти робочих днів з дати надходження зазначеного повідомлення юридичній особі повідомлення щодо необхідності подання державному реєстратору реєстраційної картки, при цьому в даному випадку річний термін подання звітності не застосовується. Недотримання встановленого терміну на думку представника відповідача 2 стало можливим через значну кількість повідомлень від державної податкової інспекції в м. Черкасах про відсутність суб'єктів господарювання за місцем реєстрації.
Заслухавши пояснення та доводи учасників процесу, розглянувши подані документи і матеріали, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, суд прийшов до наступного.
Позивач зареєстрований, як юридична особа, виконавчим комітетом Черкаської міської ради 30.09.1997 року, ідентифікаційний код 14213840.
Спеціальним законом, який регулює відносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, а також фізичних осіб-підприємців, є Закон України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців»№ 755-IV від 15.05.2003 року (далі -по тексту Закон № 755).
Відповідно до ч. 1, 3 ст. 4 Закону № 755 державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців -це засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців (далі по тексту -Єдиний державний реєстр). Зміни до установчих документів юридичної особи, а також зміна прізвища та/або імені, та/або по батькові або місця проживання фізичної особи-підприємця підлягають обов'язковій державній реєстрації шляхом внесення відповідних змін до записів Єдиного державного реєстру в порядку, встановленому Законом № 755.
При цьому у разі звернення заявника про здійснення реєстраційних дій (крім проведення державної реєстрації новоствореної юридичної особи) щодо раніше зареєстрованої юридичної особи, але відомості про яку ще не включено до Єдиного державного реєстру державний реєстратор має спочатку провести включення відомостей про цю юридичну особу до Єдиного державного реєстру на підставі заповненої реєстраційної картки (форма № 6), а вже потім здійснювати інші реєстраційні дії відповідно до вимог Закону № 755.
Державний реєстратор перевіряє відповідність відомостей, які вказані в реєстраційній картці для включення юридичної особи до Єдиного державного реєстру, відомостям, які знаходяться в реєстраційній справі (у разі її відсутності -відомостям чинної редакції установчих документів).
Згідно ч. 11 ст. 19 Закону № 755 юридична особа зобов'язана подавати (надсилати) щороку протягом місяця, що настає за датою державної реєстрації, починаючи з наступного року, державному реєстратору для підтвердження відомостей про юридичну особу реєстраційну картку про підтвердження відомостей про юридичну особу.
Позивач зареєстрований 30.09.1997 року, а тому він зобов'язаний був самостійно подавати державному реєстратору реєстраційну картку щодо підтвердження відомостей про юридичну особу з 30.09.2012 року до 31.10.2012 року.
Відповідно до п. 12 ст. 19 Закону № 755 у разі ненадходження в установлений частиною одинадцятою цієї статті строк реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу державний реєстратор зобов'язаний надіслати поштовим відправленням протягом п'яти робочих днів з дати, встановленої для подання реєстраційної картки, юридичній особі повідомлення щодо необхідності подання державному реєстратору зазначеної реєстраційної картки.
У разі надходження державному реєстратору від органу державної податкової служби повідомлення встановленого зразка про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням державний реєстратор зобов'язаний надіслати поштовим відправленням протягом п'яти робочих днів з дати надходження зазначеного повідомлення юридичній особі повідомлення щодо необхідності подання державному реєстратору реєстраційної картки.
Судом встановлено, що 19.09.2012 року до відповідача надійшло повідомлення державної податкової інспекції у м. Черкасах від 18.09.2012 року № 1418/18-312 форми № 18-ОПП щодо відсутності приватного підприємства «Фірма «Юсла»за місцезнаходженням.
Державним реєстратором виконавчого комітету Черкаської міської ради Іващенко Наталією Миколаївною 25.09.2012 року направлено запит позивачу щодо підтвердження протягом місяця реєстраційних відомостей про юридичну особу. Конверт з поштовим відправленням повернувся відповідачу за закінченням терміну зберігання 24.10.2012 року, відповідно до чого проведено реєстраційну дію 25.10.2012 року № 1 026 144 0016 000539 та внесено інформації щодо відсутності підтвердження відомостей про юридичну особу.
Частиною 14 ст. 19 Закону № 755 визначено, що у разі неподання юридичною особою протягом місяця з дати надходження їй відповідного повідомлення реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про відсутність підтвердження зазначених відомостей датою, яка встановлена для чергового подання реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу. Якщо державному реєстратору повернуто поштове відправлення, державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням.
Суд зазначає, що при поверненні поштового відправлення державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням, а не інформацію щодо відсутності підтвердження відомостей про юридичну особу.
Крім того, позивачем 30.10.2012 року, в межах встановленого терміну, подано відповідачу реєстраційну картку про підтвердження реєстраційних відомостей про юридичну особу, відповідно до чого було проведено реєстраційну дію № 1 026 106 0017 000539 та внесено запис про підтвердження відомостей про юридичну особу.
Виходячи з наведеного, суд приходить до висновку, що відповідачем при проведенні реєстраційної дії № 1 026 144 0016 000539 при внесенні інформації щодо відсутності юридичної особи за вказаною адресою, порушено вимоги п. 12, 14 ст. 19 Закону № 755.
Відповідно до ч. 2 ст. 11 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Частиною 2 ст.19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Частиною 2 ст. 71 КАС України визначено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Суд зазначає, що представник відповідача 2 частково визнав вимоги позову.
Пунктом 2 ст. 1 Закону № 755 визначено, що державний реєстратор - посадова особа, яка відповідно до цього Закону від імені держави здійснює державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців.
Відповідно до п. 11 ч. 1 ст. 6 Закону № 755 державний реєстратор на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці вносить до Єдиного державного реєстру відомості про державну реєстрацію особи на підставі рішення суду.
Таким чином, внесення до Єдиного державного реєстру відомостей про державну реєстрацію особи є обов'язком державного реєстратора.
За вказаних обставин, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, суд дійшов висновку, що викладені в позовній заяві доводи позивача підлягають задоволенню.
Частиною 1 ст. 94 КАС України визначено, що якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України (або відповідного місцевого бюджету, якщо іншою стороною був орган місцевого самоврядування, його посадова чи службова особа).
Керуючись ст. ст. 11, 14, 70, 71, 89, 94, 159 -163 КАС України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов приватного підприємства «Фірма «Юсла»задовольнити повністю.
Визнати дії державного реєстратора виконавчого комітету Черкаської міської ради Іващенко Наталії Миколаївни по внесенню 25.10.2012 року до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запису про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу - приватного підприємства «Фірма «Юсла»протиправними.
Скасувати запис державного виконавчого комітету Черкаської міської ради Іващенко Наталії Миколаївни від 25.10.2012 року № 1 026 144 0016 000539 в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу - приватного підприємства «Фірма «Юсла».
Стягнути з Державного бюджету України на користь приватного підприємства «Фірма «Юсла»судові витрати в сумі 32 (тридцять дві) грн. 19 коп.
Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд у порядку визначеному ст. ст. 185 -187 КАС України
Суддя П.Г. Паламар
Суд | Черкаський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.11.2012 |
Оприлюднено | 29.11.2012 |
Номер документу | 27693701 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
П.Г. Паламар
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні