Категорія №8.1.5
ПОСТАНОВА
Іменем України
26 листопада 2012 року Справа № 2а/1270/8894/2012
Луганський окружний адміністративний суд у складі:
Головуючого судді: Чиркіна С.М.
при секретарі: Камінській М.В.
за участю:
представника позивача: Королько Л.О.
представника відповідача: ОСОБА_1
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції у Лутугинському районі Луганської області Державної податкової служби до Товариства з обмеженою відповідальністю "ОСОБА_1"про надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу з податку на додану вартість в загальній сумі 80762,74 грн., за рахунок майна, що перебуває у податковій заставі ,-
В С Т А Н О В И В :
13 листопада 2012 року на адресу Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Державної податкової інспекції у Лутугинському районі Луганської області Державної податкової служби до Товариства з обмеженою відповідальністю "ОСОБА_1" про надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу з податку на додану вартість в загальній сумі 80762,74 грн., за рахунок майна, що перебуває у податковій заставі згідно акту опису майна від 17 квітня 2012 року № 03-24/12.
В обґрунтування позовних вимог зазначено, що Товариство з обмеженою відповідальністю «ОСОБА_1» зареєстроване Лутугинською районною державною адміністрацією 09.02.11 в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців за № 13671020000000650.
На обліку в ДПІ у Лутугинському районі ТОВ «ОСОБА_1» знаходиться з 10.02.11 за № 19894, що підтверджується довідкою ДПІ про взяття на облік платника податків від 10.02.11 № 56/19894/29-031.
ТОВ «ОСОБА_1» з 18.01.12 є платником податку на додану вартість, що підтверджується свідоцтвом № 200020493 про реєстрацію платника податків на додану вартість.
У зв'язку з несплатою грошових зобов'язань ТОВ «ОСОБА_1» станом на 09.11.12 має податковий борг з податку на додану вартість в загальній сумі 80762,74 грн.
Згідно постанови від 01 серпня 2012 року по адміністративній справі №2а/1270/5481/2012 Луганським окружним адміністративним судом було прийнято судове рішення про стягнення коштів ТОВ «ОСОБА_1» з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника податків в рахунок сплати податкового боргу з податку на додану вартість у розмірі 80762,74 грн., але інкасові доручення від 19 вересня 2012 року № 471, від 21 вересня 2012 року № 508, від 25 вересня 2012 року № 519 були повернуті банком без виконання у зв'язку з відсутністю грошових коштів на рахунку платника.
17.04.12 податковим керуючим ДПІ у Лутугинському районі було описане належне платнику податків майно, що підтверджується актом опису майна № 03-24/12.
20.04.12 описане майна передано у податкову заставу.
Посилаючись на п.п.14.1.175 п. 14.1 ст.14, п.п.16.1.3, 16.1.4 п.16.1 ст.16, п.38.1 ст.38, ст.89, п.п.95.1-95.3 ст.95 ПК України позивач просить надати дозвіл на погашення усієї суми податкового боргу з податку на додану вартість в загальній сумі 80762,74 грн., за рахунок майна, що перебуває у податковій заставі.
У судовому засіданні представник позивача підтримав позовні вимоги, просив задовольнити позов.
Представник відповідача у судовому засіданні позовні вимоги визнав.
Заслухавши пояснення сторін, дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах позовних вимог і наданих сторонами доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст.ст.69-72 КАС України, суд прийшов до наступного.
Суб'єкт владних повноважень - орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень (п.7 ч.1 ст. 3 КАС України).
Як зазначено в п. 1 ч. 1 ст. З КАС України справа адміністративної юрисдикції - публічно-правовий спір у якому хоча б однією із сторін є орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа або інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства.
З урахуванням викладеного, зазначена справа відносяться до юрисдикції адміністративних судів, оскільки учасником спору є суб'єкт владних повноважень (орган державної податкової служби, наділений публічно-владними повноваженнями).
Пунктом 20.1.28 ст. 20 Податкового кодексу України, який набрав чинності з 01.01.2011 року, визначено, що органи державної податкової служби, окрім іншого, мають право стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом.
Таким чином, позивач є органом державної влади, уповноваженим здійснювати функцію контролю за визначенням та сплатою платником податків, повноваження якого на звернення до суду із позовом про стягнення податкового боргу прямо визначені законодавством України.
Відповідач - Товариство з обмеженою відповідальністю « ОСОБА_1», і.к. 37205249, зареєстроване Лутугинською районною державною адміністрацією Луганської області 09.02.2011, запис № 1 367 102 0000 000650, що підтверджується свідоцтвом ( а.с.4), статутом ( а.с.5), довідкою з ЄДР ( а.с.6).
Перебуває на обліку у ДПІ в Лутугинському районі Луганської області з 10.02.2011 , що підтверджується довідкою про взяття на облік платника податків № 56/19894/29-031(а.с.8).
Зареєстрований платником податку на додану вартість з 18 січня 2012 року, індивідуальний податковий номер 372052412200, що підтверджується свідоцтвом № 200020493 ( а.с.7).
01 січня 2011 року набрав чинності Податковий кодекс України який регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, повноваження і обов'язки посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.
Стаття 67 Конституції України передбачає, що кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, установлених законом.
Відповідно до п.п. 16.1.4 п. 16.1 ст. 16 Податкового кодексу України, платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Відповідно до п. 14.1.175 ст. 14 Податкового кодексу України, податковий борг -це сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Відповідно до п. 38.1 ст. 38 Податкового кодексу України, виконанням податкового обов'язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов'язань у встановлений податковим законодавством строк.
Відповідно до п. 95.1 ст. 95 Податкового кодексу України, орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Відповідно до п. 95.2 ст. 95 Податкового кодексу України, стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше, ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податків податкової вимоги.
Пунктом 59.1. статті 59 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI встановлено, що у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення. Податкова вимога може не надсилатися, якщо загальна сума податкового боргу платника податків не перевищує одного неоподатковуваного мінімуму доходів громадян.
13.03.2012 особисто директору ТОВ «ОСОБА_1» було вручено податкову вимогу від 12.03.2012 № 65, в якій зазначено загальну суму боргу -82957,25 грн.( а.с.14).
Зазначена вимога не була оскаржена відповідачем, що визнано сторонами у судовому засіданні.
Відповідно до п. 95.3 ст. 95 Податкового кодексу України, стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Орган державної податкової служби звертається до суду щодо надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі.
Рішення суду щодо надання вказаного дозволу є підставою для прийняття органом державної податкової служби рішення про погашення усієї суми податкового боргу. Рішення органу державної податкової служби підписується його керівником та скріплюється гербовою печаткою органу державної податкової служби. Перелік відомостей, які зазначаються у такому рішенні, встановлюється центральним органом державної податкової служби.
Відповідно до п. 95.4 та 95.5 Податкового кодексу України, орган державної податкової служби на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків. Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України. Вилучені відповідно до цієї статті готівкові кошти вносяться посадовою особою органу державної податкової служби до банку в день їх стягнення для перерахування до відповідного бюджету чи державного цільового фонду в рахунок погашення податкового боргу платника податків. У разі неможливості внесення зазначених коштів протягом того самого дня їх необхідно внести в банк наступного робочого дня. Забезпечення збереження зазначених коштів до моменту їх внесення в банк здійснюється відповідним органом державної податкової служби.
Підпунктами 87.1 та 87.2 статті 87 Податкового кодексу України визначено, що джерелами самостійної сплати грошових зобов'язань або погашення податкового боргу платника податків є будь-які власні кошти, у тому числі ті, що отримані від продажу товарів (робіт, послуг), майна, випуску цінних паперів, зокрема корпоративних прав, отримані як позика (кредит), та з інших джерел, з урахуванням особливостей, визначених цією статтею, а також суми надміру сплачених платежів до відповідних бюджетів. Джерелами погашення податкового боргу платника податків є будь-яке майно такого платника податків з урахуванням обмежень, визначених цим Кодексом, а також іншими законодавчими актами.
Із зазначених норм випливає, що орган державної податкової служби насамперед здійснює заходи щодо погашення податкового боргу платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, лише в разі недостатності коштів - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Постановою Луганського окружного адміністративного суду від 01 серпня 2012 року у справі № 2а/1270/5481/2012 задоволені позовні вимоги ДПІ у Лутугинському районі Луганської області Державної податкової служби, постановлено стягнути кошти ТОВ «ОСОБА_1» з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника податків в рахунок сплати податкового боргу з податку на додану вартість у розмірі 80 762,74 грн. ( а.с.9-11).
На виконання постанови Луганського окружного адміністративного суду від 01 серпня 2012 року у справі №2а/1270/5481/2012 позивачем було направлено до банку платника інкасові доручення від 19 вересня 2012 року № 471, від 21 вересня 2012 року № 508, від 25 вересня 2012 року № 519 ( а.с.12,13), які були повернені без виконання у зв'язку з відсутністю на рахунку боржника грошових коштів, що підтверджується серед іншого довідкою Луганської філії ПАТ КБ «Приватбанк» ( а.с.17).
Таким чином, за наданих документів та пояснень сторін убачається, що відсутність коштів на рахунку платника податків позбавляє можливості стягнути податковий борг з податку на додану вартість на загальну суму 80 762,74 грн.
Поняття податкової застави та порядок її реєстрації в державному реєстрі обтяжень рухомого майна регулюється ст. 89 Податкового кодексу України.
Пунктом п. 89.3 ст. 89 Податкового кодексу визначено, що майно, на яке поширюється право податкової застави, оформлюється актом опису.
До акта опису включається ліквідне майно, яке можливо використати як джерело погашення податкового боргу.
Опис майна у податкову заставу здійснюється на підставі рішення керівника органу державної податкової служби, яке пред'являється платнику податків, що має податковий борг.
Акт опису майна, на яке поширюється право податкової застави, складається податковим керуючим у порядку та за формою, що затверджені центральним органом державної податкової служби.
Порядок складання та форма акту опису майна визначені "Порядком застосування податкової застави органами державної податкової служби ", затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 11.10.2011 № 1273, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 23.11.2011 №1339/20077
Згідно п. 2.1 вказаного Порядку встановлено, що опис майна у податкову заставу здійснюється на підставі рішення про опис майна у податкову заставу . Таке рішення приймається керівником органу державної податкової служби і надається платнику податків, що має податковий борг.
Пунктом 2.2 вказаного Порядку передбачено, що майно, на яке поширюється право податкової застави, оформлюється актом опису майна за відповідною формою. Акти опису реєструються у відповідному журналі.
Акт опису майна, на яке поширюється право податкової застави, складається податковим керуючим.
Відповідно до п.89.8 ст. 89 Податкового кодексу України орган державної податкової служби зобов'язаний безоплатно зареєструвати податкову заставу у відповідному державному реєстрі.
17 квітня 2012 року податковим керуючим на підставі рішення начальника позивача від 17.04.2012 № 03-24 складено акт опису майна № 03-24/12:
- вугілля за якісними показниками : зала-45,4%, волога -6,2%, вихід летучих речовин -41,9%, якісне посвідчення № 22 ( 106 тонн, 394,43 - одиниці, вартість усього -41809,58 грн.
- вугілля за якісними показниками : зала-45,9%, волога -6,2%, вихід летучих речовин -42,0%, якісне посвідчення № 23 ( 104 тонн, 389,33 - одиниці, вартість усього - 40490,32 грн.
Усього загальна сума за актом 82 299,90 грн.( а.с.15).
20.04.2012 у державному реєстрі обтяжень рухового майна зареєстровано об'єкт обтяження - активи згідно акту опису № 03-24/12 від 17.04.2012 , витяг № 35754657 ( а.с.16).
Отже, суд вважає, що позивачем належним чином здійснені всі необхідні заходи, що передують зверненню податкового органу до суду щодо надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі.
Наявність непогашеного податкового боргу з податку на додану вартість на загальну суму 80 762,74 грн. та відсутність коштів на рахунку платника податків, що позбавляє можливості стягнути залишок податкового боргу, визнається відповідачем.
Відповідно до статей 11, 71 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості. Кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Згідно ст. 72 КАС України обставини, які визнаються сторонами, можуть не доказуватися перед судом, якщо проти цього не заперечують сторони і в суду не виникає сумніву щодо достовірності цих обставин та добровільності їх визнання.
Відповідно до ст. 136 КАС України позивач може відмовитися від адміністративного позову, а відповідач - визнати адміністративний позов протягом всього часу судового розгляду, зробивши усну заяву. Якщо відмову від адміністративного позову чи визнання адміністративного позову викладено в адресованій суду письмовій заяві, ця заява приєднується до справи
Дії представника відповідача при визнанні адміністративного позову не суперечать закону і не порушують чиї-небудь права, свободи або інтереси, тому визнання уточненого позову приймається судом.
З огляду на вищенаведене, суд вважає позовні вимоги обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
Питання по судових витратах не вирішується, оскільки позивач звільнений від їх сплати у встановленому порядку, а ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України не передбачено їх стягнення у даних випадках.
Керуючись ст. ст. 11, 71, 94, 159-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Державної податкової інспекції у Лутугинському районі Луганської області Державної податкової служби до Товариства з обмеженою відповідальністю "ОСОБА_1" про надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу з податку на додану вартість в загальній сумі 80762,74 грн., за рахунок майна, що перебуває у податковій заставі задовольнити у повному обсязі.
Надати дозвіл Державній податковій інспекції у Лутугинському районі Луганської області Державної податкової служби на погашення усієї суми податкового боргу з податку на додану вартість в розмірі 80 762,74 грн. (вісімдесят тисяч сімсот шістдесят дві гривні 74 коп.) за рахунок майна Товариства з обмеженою відповідальністю "ОСОБА_1" (і.к.37205249) що перебуває у податковій заставі згідно акту опису майна від 17 квітня 2012 року № 03-24/12.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.
Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова суду не набрала законної сили.
СуддяС.М. Чиркін
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.11.2012 |
Оприлюднено | 30.11.2012 |
Номер документу | 27720350 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
С.М. Чиркін
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні