Категорія №10.1
ПОСТАНОВА
Іменем України
22 листопада 2012 року Справа № 2а/1270/8465/2012
Луганський окружний адміністративний суд у складі:
Головуючого судді: Матвєєвої В.В.,
при секретарі: Захаровій Ю.О.,
за участю сторін:
представника позивача - ЛОВ ФССТВП: не з'явився,
представника відповідача -
МПП «Полина»: не з'явився,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за адміністративним позовом Луганського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності до Малого приватного підприємства «Полина» про стягнення заборгованості в сумі 1043,52 грн.,
ВСТАНОВИВ:
31 жовтня 2012 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Луганського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності до Малого приватного підприємства «Полина» про стягнення заборгованості в сумі 1043,52 грн.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що відповідач МПП «Полина» зареєстроване як платник збору на обов'язкове соціальне страхування, що має найману робочу силу в Алчевській міській виконавчій дирекції Луганського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності за № 440210000757.
27.02.2012 позивачем було проведено планову документальну перевірку МПП «Полина» щодо своєчасності сплати коштів до Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, про що складено акт, яким зафіксовані порушення в сумі 680,29 грн.
На підставі акту перевірки було винесено рішення про застосування фінансової та штрафної санкції на суму 360,31 грн., що повинно було бути виконане у десятиденний термін з дні отримання такого рішення. Проте рішення виконано не було, тому 04.04.2012 позивачем прийнято рішення про застосування штрафу та пені за несвоєчасне повернення коштів Фонду соціального страхування у розмірі 43,42 грн. Загальна сума заборгованості становить 1043,52 грн.
Оскільки відповідач не сплатив у добровільному порядку зазначену заборгованості позивач звернувся до суду з даним позовом.
В судове засідання представник позивача не з'явився, про дату, час та місце проведення розгляду справи був повідомлений належним чином, 20.11.2012 факсимільним зв'язком надіслав заяву про проведення розгляду справи за його відсутності.
Представник відповідача у судове засідання не з'явився, про дату та час судового розгляду справи був повідомлений, ані заяви про визнання позовних вимог, ані заперечень до суду не надходило, про причини неявки суду невідомо.
Ухвала про відкриття провадження була направлена відповідачу на адресу: 94213, Луганська область, м. Алчевськ, вул. Дніпропетровська, 66.
16.11.2012 на адресу суду повернувся конверт з відміткою «за закінченням терміну зберігання» та поштове повідомлення про отримання судової повістки, що підтверджується підписом посадової особи підприємства від 15.11.2012.
Відповідно до ч. 4 ст. 128 КАС України, у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.
З огляду на вищезазначене суд вважає, що вжив всі залежні від нього заходи для повідомлення відповідача належним чином для реалізації ним права судового захисту своїх прав та інтересів.
За таких обставин, суд вважає за можливе провести судове засідання за відсутності представників сторін.
Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сторонами доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст. ст. 69-72 Кодексу адміністративного судочинства України, суд прийшов до наступного.
З матеріалів справи вбачається, що Мале приватне підприємство «Полина» зареєстроване як суб'єкт підприємницької діяльності - юридична особа виконавчим комітетом Алчевської міської ради 13.07.2000 за № 13841080001000731 (а. с. 15), про що внесено запис до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України (а. с. 16-17). В Алчевській міській виконавчий дирекції Луганського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності зареєстрований як платник збору на обов'язкове соціальне страхування, що має найману робочу силу 18.12.2001 за № 440210000757 (а. с. 14).
27.02.2012 спеціалістом планово - фінансового відділу Алчевської міської виконавчої дирекції Луганського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності була проведена планова документальна перевірка МПП «Полина», за результатами якої складено акт від 27.02.2012 (а. с. 12-13). в результаті перевірки виявлено несвоєчасне перерахування страхових внесків до Фонду в загальній сумі 680,29 грн.
Як вбачається з матеріалів справи, директором Алчевської міської виконавчої дирекції Луганського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності у відношенні відповідача 03.03.2012 було прийнято рішення № 8 про застосування фінансової та штрафної санкції за порушення законодавства про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності в сумі 360,31 грн. (а. с. 7). Інформації щодо оскарження зазначеного рішення відповідачем суду не надано.
Крім того, у зв'язку з невиконанням рішення № 8 від 03.03.2012, директором Алчевської міської виконавчої дирекції Луганського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності 04.04.2012 винесено рішення № 1 про застосування штрафу та пені за несвоєчасне повернення коштів Фонду у розмірі 43,42 грн. Доказів оскарження зазначеного рішення суду не надано.
Загальна сума заборгованості зі сплати фінансової санкції, штрафів та пені станом на дату звернення з позовом становить 1043,52 грн., що підтверджується довідкою про прострочену заборгованість (а. с. 11) та звітом по коштах загальнообов'язкового державного соціального страхування в зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням за І квартал 2012 року форми 4-ФСС з ТВП (а. с. 5).
У зв'язку з набранням законної сили Законом України № 2464 від 08.07.2010 «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» (далі - Закон № 2464), відповідно до п. 3 «Прикінцевих та перехідних положень» цього закону платники страхових внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, вважаються платниками єдиного внеску.
Статтею 1 Закону № 2464 передбачено, що єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок) - консолідований страховий внесок, збір якого здійснюється до системи загальнообов'язкового державного соціального страхування в обов'язковому порядку та на регулярній основі з метою забезпечення захисту у випадках, передбачених законодавством, прав застрахованих осіб та членів їхніх сімей на отримання страхових виплат (послуг) за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування.
Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 4 Закону № 2464, платниками єдиного внеску є: роботодавці - підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою - підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності, зазначеним у витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців), у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ і організацій, інших юридичних осіб, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами.
Відповідно до ч. 2 ст. 6 Закону № 2464 платник єдиного внеску зобов'язаний своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок.
Відповідно до ч. 8 ст. 9 Закону № 2464 платники єдиного внеску зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за відповідний базовий звітний період, не пізніше 20 числа місяця, що настає за базовим звітним періодом.
Відповідно до ст. 23 Закону України від 18.01.2001 № 2240-ІІІ «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням» (далі - Закон) страхувальники - роботодавці сплачують до Фонду різницю між нарахованими для роботодавців і найманих працівників страховими внесками та витратами, пов'язаними з наданням матеріального забезпечення та соціальних послуг застрахованим особам відповідно до цього Закону.
Перерахування зазначених сум шляхом безготівкових розрахунків здійснюється страхувальниками-роботодавцями один раз на місяць - у день, встановлений для одержання в установах банку коштів на оплату праці за відповідний період.
У разі нестачі у страхувальників-роботодавців коштів для виплати заробітної плати та сплати страхових внесків у повному обсязі нарахування їх на заробітну плату і перерахування страхових внесків до Фонду провадиться пропорційно до сум заробітної плати.
У разі незабезпечення банківськими установами перерахування страхових внесків до Фонду одночасно з видачею коштів на виплату заробітної плати банківські установи сплачують за рахунок власних коштів до Фонду суму несплачених страхових внесків.
У відповідності зі ст. 27 Закону страхувальники зобов'язані нараховувати і сплачувати в установлені строки та в повному обсязі страхові внески.
Якщо страхувальники несвоєчасно чи не в повному обсязі сплачують страхові внески, до них застосовуються фінансові санкції, передбачені статтею 30 Закону.
Частиною 1 статті 30 Закону передбачено, що у разі несвоєчасної сплати страхових внесків страхувальником, у тому числі через ухилення від реєстрації як платника страхових внесків, або неповної їх сплати страхувальник сплачує суму донарахованих контролюючим органом страхових внесків (недоїмки), штраф та пеню.
Як встановлено в судовому засіданні, заборгованості по сплаті єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування в сумі 1043,52 грн. відповідачем до теперішнього часу в добровільному порядку не сплачена, рішення від 03.03.2012 № 8 та від 04.04.2012 № 1 у встановленому законом порядку оскаржені не були.
На підставі вищевикладеного суд дійшов висновку щодо обґрунтованості та доведеності позову Луганського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності до Малого приватного підприємства «Полина» про стягнення заборгованості в сумі 1043,52 грн., а тому зазначені вимоги підлягають задоволенню.
На підставі викладеного, керуючись Законом України № 2464 від 08.07.2010 «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування», Законом України від 18.01.2001 № 2240-ІІІ «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням», ст. ст. 17, 18, 94, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Луганського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності до Малого приватног?о підприємства «Полина» про стягнення заборгованості в сумі 1043,52 грн. - задовольнити повністю.
Стягнути з Малого приватного підприємства «Полина» (юридична адреса: 94213, Луганська область, м. Алчевськ, вул. Дніпропетровська, 66, інд. код 31036477) на користь Луганського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності (місцезнаходження: 91055, м. Луганськ, вул. Коцюбинського, 13) заборгованість зі сплати страхових внесків в сумі 1043,52 грн. (одна тисяча сорок три гривні п'ятдесят дві копійки); стягнені кошти перерахувати на р/р 37172500100001 в ГУ ДКСУ в Луганській області, МФО 804013, код ЄДРПОУ 21785643.
Постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Повний текст постанови складено та підписано 27 листопада 2012 року.
СуддяВ.В. Матвєєва
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.11.2012 |
Оприлюднено | 30.11.2012 |
Номер документу | 27720663 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
В.В. Матвєєва
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні