Постанова
від 15.02.2011 по справі 2-а-91/11/1970
ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 2-а-91/11/1970

"15" лютого 2011 р. м. Тернопіль

Тернопільський окружний адміністративний суд в складі:

головуючої судді Крапівницької Н.Л.

секретаря с/з Мельничук С.П.

за участю:

представника позивача Зембаль О.П.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду у м. Тернополі адміністративну справу

за позовом приватного агропромислового підприємства «Озерна»

до Козівської міжрайонної державної податкової інспекції Тернопільської області

про визнання нечинним і скасування рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій від 20 серпня 2010 року № 00000242301, суд, -

В С Т А Н О В И В :

Приватне агропромислове підприємство «Озерна»звернулось до суду з адміністративним позовом до Козівської міжрайонної державної податкової інспекції Тернопільської області про визнання нечинним і скасування рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій від 20 серпня 2010 року № 00000242301.

В судовому засіданні представник позивача позов підтримав з мотивів, викладених у позовній заяві та надав пояснення, що 20 серпня 2010 року Козівською міжрайонною державною податковою інспекцією було прийнято рішення № 00000242301 про застосування штрафних (фінансових) санкцій в сумі 194710 грн. на підставі акту перевірки від 30.07.2010 року №239-23/30588612. Позивач звернувся в ДПА в Тернопільській області з проханням скасувати вищевказане рішення, однак 22.12.2010 року прийнято рішення про залишення скарги без задоволення.

Позивач з рішенням про застосування штрафних (фінансових) санкцій № 00000242301 від 20.08.2010р.,яке прийнято Козівською МДПІ не погоджується та вважає його неправомірним з наступних підстав.

Закон України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій в сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», яким керувався відповідач при винесенні рішення за предметом правового регулювання не належить до податкового законодавства і не є законом про оподаткування, тобто, не пов'язаний з нарахуванням і сплатою податків, зборів і обов'язкових платежів. Крім того, Козівською МДПІ не було дотримано строків протягом яких може бути застосована адміністративно-господарська санкція, тобто, нарахування штрафних (фінансових) санкцій було здійснено з порушенням ст.250 Господарського кодексу України. На підставі вищенаведеного, представник позивача просить визнати нечинним рішенням про застосування штрафних (фінансових) санкцій № 00000242301 від 20.08.2010р.

Представник відповідача заперечень на адміністративний позов не подав, у судове засідання не з'явився, про день, час, місце судового розгляду повідомлявся судом двічі належним чином. Про причини неявки відповідач суд не повідомив. За таких обставин, суд вважає за можливе розглянути справу без участі представника відповідача на підставі наявних доказів.

Вислухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи, суд прийшов до висновку, що в позові слід відмовити, з наступних підстав.

Судом встановлено, 30.07.2010 року працівниками Козівської МДПІ проведено планову виїзну перевірку з питань дотримань податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.01.07 по 31.12.09 року в ПАП "Озерна", яке здійснює вирощування зернових культур, про що складено акт перевірки від 30.07.2010р. № 239-23/30588612.

Перевіркою встановлено, що ПАП «Озерна»розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуг) 38942,00 грн. не провело через зареєстрований, опломбований у встановленому порядку та переведений у фіскальний режим роботи реєстратора розрахункових операцій з роздрукуванням відповідного розрахункового документа та не видано розрахункового документу встановленої форми на повну суму проведеної операції, чим порушено пункти 1, 2 статті 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»від 06.07.1995р. №265/95 -ВР.

За результатами проведеної перевірки відповідачем прийнято рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій № 00000242301 від 20.08.2010р.

Пунктом 2 статті 11 зазначеного Закону України «Про державну податкову службу»передбачено, що органи державної податкової служби в установленому порядку мають право здійснювати контроль за додержанням порядку проведення готівкових розрахунків за товари (послуги) у встановленому законом порядку, наявністю свідоцтв про державну реєстрацію суб'єктів підприємницької діяльності, ліцензій на провадження видів господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню відповідно до закону, з наступною передачею матеріалів про виявлені порушення органам, які видали ці документи, торгових патентів.

Статтями 15, 16 Закону України „Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" визначено, що контроль за додержанням суб'єктами підприємницької діяльності порядку проведення розрахунків за товари (послуги), інших вимог зазначеного Закону здійснюють органи державної податкової служби України шляхом проведення планових або позапланових перевірок. Планові або позапланові перевірки осіб, які використовують реєстратори розрахункових операцій, розрахункові книжки, книги обліку розрахункових операцій, здійснюються у порядку, передбаченому законодавством України.

Відповідно до пунктів 1, 2, статті 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», надалі Закон про РРО, суб'єкти підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов'язані, зокрема проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених цим Законом, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок видавати особі, яка отримує або повертає товар, отримує послугу або відмовляється від неї, розрахунковий документ встановленої форми на повну суму проведеної операції.

Відповідно до пункту п.1 статті 17 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»за порушення вимог цього Закону до суб'єктів підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції за товари (послуги), за рішенням відповідних органів державної податкової служби України застосовуються фінансові санкції у розмірі п'яти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян -у разі проведення розрахункових операцій на неповну суму вартості проданих товарів (наданих послуг), у разі не проведення розрахункових операцій через реєстратори розрахункових операцій, у разі не роздрукування відповідного розрахункового документа, що підтверджує виконання розрахункової операції, або проведення її без використання розрахункової книжки.

За вищевказаних обставин суд вважає, що актом № 239-23/30588612 Козівської МДПІ від 30 липня 2010 року встановлено факт порушення приватним агропромисловим підприємством «Озерна» пунктів 1, 2 статті 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»наявності порушення встановленого порядку проведення розрахунків. Рішення про застосування штрафних (фінансових санкцій) від 20.08.2010р, №00000242301 Козівською МДПІ стосовно позивача прийнято на законних підставах, а тому в задоволенні позову слід відмовити.

Керуючись ст.ст.6, 50, 86, 128, 158, 163-167, 186 КАС України, -

П О С Т А Н О В И В:

В позові приватного агропромислового підприємства «Озерна»(код ЄДРПОУ 30588612) до Козівської міжрайонної державної податкової інспекції Тернопільської області про визнання нечинним і скасування рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій від 20 серпня 2010 року № 00000242301 відмовити.

Постанова суду може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду через Тернопільський окружний адміністративний суд, шляхом подачі в 10-ти денний строк, з дня її проголошення, апеляційної скарги у порядок і строки, передбачені статтями 186 і 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постанова суду набирає законної сили після закінчення строків подання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо воно не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги.

По справі винесено окрему ухвалу.

Головуючий суддя Крапiвницька Н.Л.

копія вірна

Суддя Крапiвницька Н.Л.

Дата ухвалення рішення15.02.2011
Оприлюднено30.11.2012
Номер документу27720732
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-91/11/1970

Постанова від 15.02.2011

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Крапiвницька Н.Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні