Харківський окружний адміністративний суд 61004 м. Харків вул. Мар'їнська, 18-Б-3 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
Харків
22 листопада 2012 р. № 2а- 9777/12/2070
Харківський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді -Піскун В.О., суддів - Ізовітової - Вакім О.В., Заічко О.В.,
при секретарі судового засідання - Міщенко А.П.,
за участі:
представника позивача - Кот Т.В.,
представника відповідача - Корнієвського О.В.,
представника відповідача - Попова В.Ю.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Готель "Київський" до Державної податкової інспекції в Дзержинському районі міста Харкова Харківської області Державної податкової служби, Департаменту державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців Виконавчого комітету Харківської міської ради про визнання протиправними дій, скасування запису, -
ВСТАНОВИВ:
Позивач -Товариство з обмеженою відповідальністю "Готель "Київський" (далі -ТОВ "Готель "Київський"), звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом, в якому просить суд визнати незаконними дії Державної податкової інспекції у Дзержинському районі міста Харкова Харківської області Державної податкової служби щодо направлення повідомлення про відсутність Товариства з обмеженою відповідальністю «Готель «Київський»(код ЄДРПОУ 35586012) за місцезнаходженням за ф. N 18-ОПП від 20.07.2012р. до Департаменту державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб- підприємців Виконавчого комітету Харківської міської ради; скасувати запис, внесений Департаментом державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Виконавчого комітету Харківської міської ради до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців від 24.07.2012р. - про відсутність за місцезнаходженням юридичної особи - Товариства з обмеженою відповідальністю «Готель «Київський»(код ЄДРПОУ 35586012).
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що з витягу з ЄДРПОУ серії АЖ №594205 від 30.07.2012р. він дізнався про те, що на даний момент в ЄДРПОУ міститься запис від 24.07.2012р. про внесення інформації щодо відсутності юридичної особи за вказаною адресою. Під час ознайомлення з матеріалами реєстраційної справи ТОВ «Готель «Київський»довідалося, що даний запис внесено на підставі повідомлення ДПІ в Дзержинському районі міста Харкова Харківської області про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням вих. №2513/9/18-312 від 20.07.2012р. Проте, ТОВ «Готель «Київський»вважає, що дане повідомлення направлено незаконно, підстав для перевірки місцезнаходження позивача відповідно до п.п. 12.2 Порядку №1588 податковий орган не мав. Відповідно, складення акту про відсутність ТОВ «Готель «Київський»за місцезнаходженням та направлення повідомлення №2513/9/18-312 від 20.07.2012р., на думку позивача, є незаконним. Позивач також не погоджується з діями посадових осіб Департаменту державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців щодо внесення запису до ЄДРПОУ про відсутність Товариства за зареєстрованим місцезнаходженням, оскільки вважає, що під час внесення такого запису не було дотримано процедуру внесення цього запису. Також зазначив, що ТОВ «Готель «Київський»і на даний момент перебуває за зареєстрованою адресою, а поштові відправлення, що знаходяться в матеріалах реєстраційної справи товариства, є явно сфальсифікованими.
У судовому засіданні представник позивача підтримав позовні вимоги та просив суд задовольнити їх у повному обсязі.
Представник відповідача - Державної податкової інспекції у Дзержинському районі міста Харкова Харківської області Державної податкової служби, у судовому засіданні проти позовних вимог заперечував, вважає їх необґрунтованими, а доводи позивача такими, що не відповідають фактичним обставинам справи та не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства, просив суд у задоволенні позову відмовити. При цьому посилався на те, що повідомлення про відсутність ТОВ «Готель «Київський»за місцезнаходженням за формою № 18-ОПП від 20.07.2012 року було складено та направлено державному реєстратору за результатами заходів щодо встановлення фактичного місцезнаходження юридичної особи, якими місцезнаходження платника податків не встановлено. Вказані заходи були проведені підрозділом податкової міліції на запит на встановлення місцезнаходження платника податків №812/15-133 від 20.07.2012 року, складеного відповідно до висновків акту про встановлення місцезнаходження підприємства за юридичною адресою від 20.07.2012 року №2958/1501/35586012. Таким чином, представник відповідача вважає, що податковою інспекцією правомірно направлено державному реєстратору повідомлення про відсутність ТОВ «Готель «Київський»за місцезнаходженням за формою № 18-ОПП.
Представник відповідача - Департаменту державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців Виконавчого комітету Харківської міської ради, у судовому засіданні проти позовних вимог заперечував та просив суд відмовити позивачу в задоволенні позовних вимог в повному обсязі, посилаючись на те, що на адресу Департаменту державної реєстрації юридичних осіб і фізичних осіб - підприємців Харківської міської ради 20.07.2012 року надійшло повідомлення ДПІ у Дзержинському районі м. Харкова про відсутність ТОВ «Готель «Київський»за адресою: 61022, місто Харків, вул. Культури, б. 4. Відповідно до статті 19 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців»та у зв'язку з отриманням вищевказаного повідомлення від ДПІ у Дзержинському районі м. Харкова, державним реєстратором було направлено нагадування від 23.07.2012 року директору ТОВ «Готель «Київський»Переїденко Наталії Вячеславівні про необхідність підтвердження реєстраційних відомостей про юридичну особу до 23.08.2012 року. 24.07.2012 року Департамент отримав лист з поміткою пошти - «за адресою не значиться». На підставі вищевикладеного, 24.07.2012 року державним реєстратором було проведено реєстраційну дію «Внесення інформації щодо відсутності юридичної особи за вказаною адресою». Відповідач вважає, що діяв на підставі в межах повноважень та у спосіб, що прямо передбачені чинним законодавством.
Вислухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, проаналізувавши докази у їх сукупності, проаналізувавши зміст норм матеріального і процесуального права, які врегульовують спірні правовідносини, колегія суддів дійшла наступного висновку.
Колегією суддів встановлено, що ТОВ "Готель "Київський" зареєстровано 08.09.2008 року виконавчим комітетом Харківської міської ради за адресою: 61022, Харківська обл., м. Харків, вул. Культури, буд. 4, про що зроблено запис в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців за №1 480 145 0000 041836, що підтверджується свідоцтвом про державну реєстрацію юридичної особи серії А01 №088068 (а.с. 9 том 1).
20.07.2012 року Державною податковою інспекцією у Дзержинському районі міста Харкова Харківської області Державної податкової служби складено повідомлення про відсутність Товариства з обмеженою відповідальністю «Готель «Київський»(код ЄДРПОУ 35586012) за місцезнаходженням за формою N 18-ОПП (а.с. 98 том 1), та направлено Департаменту державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців Виконавчого комітету Харківської міської ради, що підтверджується витягом з журналу реєстрації документів (а.с. 99 том 1).
24.07.2012 року державним реєстратором Департаменту державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців Виконавчого комітету Харківської міської ради було проведено реєстраційну дію «Внесення інформації щодо відсутності юридичної особи за вказаною адресою», що підтверджено витягом з ЄДРПОУ серії АЖ №594205 від 30.07.2012р. та відомостями із Єдиного державного реєстру щодо юридичної особи (а.с. 10-12, 101 том 1).
Щодо позовних вимог про визнання незаконними дії Державної податкової інспекції у Дзержинському районі міста Харкова Харківської області Державної податкової служби щодо направлення повідомлення про відсутність Товариства з обмеженою відповідальністю «Готель «Київський»(код ЄДРПОУ 35586012) за місцезнаходженням за ф. N 18-ОПП від 20.07.2012р. до Департаменту державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб- підприємців Виконавчого комітету Харківської міської ради, колегія суддів зазначає наступне.
Відносини з приводу встановлення місцезнаходження платників податків органами податкової служби врегульовані Порядком обліку платників податків і зборів, затвердженим Наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 року № 1588, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 29.12.2011 року за № 1562/20300 (далі -Порядок №1588).
Так, пунктом 12.1. Порядку №1588 передбачено, що з метою більш повного обліку платників податків - юридичних осіб або фізичних осіб - підприємців, унеможливлення отримання юридичними особами або фізичними особами - підприємцями неконтрольованих доходів підрозділи органів державної податкової служби, до функцій яких входить ведення обліку платників податків, повинні забезпечувати систематичний контроль за повнотою та своєчасністю взяття на облік юридичних осіб або фізичних осіб - підприємців органами державної податкової служби після здійснення їх державної реєстрації, реорганізації та внесення змін до Єдиного державного реєстру чи установчих документів.
Відповідно до п. 12.2. Порядку №1588 підрозділи органу державної податкової служби у рамках проведення цих заходів, а також при призначенні чи проведенні будь-якого виду перевірки платника податків чи при виконанні інших службових обов'язків працівниками органів державної податкової служби здійснюється або може здійснюватись перевірка місцезнаходження (місця проживання) платника податків. За наслідками перевірки складається акт перевірки місцезнаходження платника податків. Якщо встановлено відсутність платника податків за його місцезнаходженням (місцем проживання), то проводиться робота із з'ясування фактичного місця розташування (місцезнаходження, місця проживання) платника податків, відповідальних та пов'язаних осіб (п. 12.2 Порядку №1588).
Відповідно до п. 12.4. Порядку №1588 щодо кожного платника податків, стосовно якого виявлена відсутність його за місцезнаходженням (місцем проживання) та нез'ясоване його фактичне місцезнаходження (місце проживання), підрозділ органу державної податкової служби, який з'ясував зазначений факт, готує та передає підрозділам податкової міліції запит на встановлення місцезнаходження (місця проживання) платника податків за встановленою формою.
Згідно з п. 12.5. Порядку №1588 якщо за результатами заходів щодо встановлення фактичного місцезнаходження юридичної особи підрозділами податкової міліції буде підтверджено відсутність такої особи за місцезнаходженням або встановлено, що фактичне місцезнаходження юридичної особи не відповідає зареєстрованому місцезнаходженню, керівник (заступник керівника) органу державної податкової служби приймає рішення про направлення до відповідного державного реєстратора повідомлення про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням за ф. N 18-ОПП для вжиття заходів, передбачених частиною дванадцятою статті 19 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців»від 15.05.2003 року №755-ІV.
Як вбачається з матеріалів справи, повідомлення про відсутність ТОВ «Готель «Київський»за місцезнаходженням за формою № 18-ОПП від 20.07.2012 року було складено Державною податковою інспекцією у Дзержинському районі міста Харкова Харківської області Державної податкової служби та направлено державному реєстратору за результатами заходів щодо встановлення фактичного місцезнаходження юридичної особи, якими місцезнаходження платника податків не встановлено, про що складено довідку №629 від 20.07.2012 року (а.с. 97 том1).
Вказані заходи були проведені підрозділом податкової міліції на запит на встановлення місцезнаходження платника податків №812/15-133 від 20.07.2012 року (а.с. 100 том 1), складеного за висновками акту про встановлення місцезнаходження підприємства за юридичною адресою від 20.07.2012 року №2958/1501/35586012 (а.с. 102 том 1).
За таких обставин, колегія суддів дійшла висновку, що повідомлення про відсутність ТОВ «Готель «Київський»за місцезнаходженням за формою № 18-ОПП від 20.07.2012 року було направлено податковим органом до державного реєстратора правомірно, в межах, передбачених п.12.5. Порядку №1588, що виключає протиправність дій Державної податкової інспекції у Дзержинському районі міста Харкова Харківської області Державної податкової служби щодо направлення такого повідомлення.
Щодо позовних вимог про скасування запису, внесеного Департаментом державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Виконавчого комітету Харківської міської ради до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців від 24.07.2012р. - про відсутність за місцезнаходженням юридичної особи - Товариства з обмеженою відповідальністю «Готель «Київський»(код ЄДРПОУ 35586012), колегія суддів зазначає наступне.
Відносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб врегульовані Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців»від 15.05.2003 року №755-ІV (далі -Закон №755-ІV).
Так, відповідно до ч. 1 ст. 17 Закону №755-ІV, відомості про юридичну особу включаються до Єдиного державного реєстру шляхом внесення записів на підставі відомостей з відповідних реєстраційних карток та відомостей, що надаються юридичними особами державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи згідно із законодавством України.
Частиною 12 статті 19 Закону №755-ІV передбачено, що у разі надходження державному реєстратору від органу державної податкової служби повідомлення встановленого зразка про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням державний реєстратор зобов'язаний надіслати рекомендованим листом протягом п'яти робочих днів з дати надходження зазначеного повідомлення юридичній особі повідомлення щодо необхідності подання державному реєстратору реєстраційної картки.
Відповідно до частини 14 вищевказаної статті, якщо державному реєстратору повернуто рекомендованого листа з відміткою відділення зв'язку про відсутність юридичної особи за зазначеною адресою, державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням.
Як вбачається з копії реєстраційної справи, витребуваної ухвалою суду від 11.10.2012 року у Старшого слідчого СУ ГУМВС України в Харківській області Кисельової Н.В., 20.07.2012 року на адресу Департаменту державної реєстрації юридичних осіб і фізичних осіб - підприємців Харківської міської ради надійшло повідомлення Державної податкової інспекції у Дзержинському районі міста Харкова Харківської області Державної податкової служби про відсутність ТОВ «Готель «Київський»за місцезнаходженням.
На адресу ТОВ «Готель «Київський»було направлено повідомлення від 23.07.2012 року №1459/10-4/12 про необхідність підтвердження реєстраційних відомостей про юридичну особу до 23.08.2012 року (а.с. 207-208 том 1).
Проте, направлена кореспонденція була повернута з відміткою пошти - «за адресою не значиться»(а.с. 206 том 1).
У зв'язку з чим, 24.07.2012 року на виконання частини 14 статті 19 Закону №755-ІV державним реєстратором було проведено реєстраційну дію «Внесення інформації щодо відсутності юридичної особи за її місцезнаходженням».
Щодо посилання позивача на ч. 14 ст. 19 Закону №755-ІV стосовно недотримання відповідачем місячного терміну для вчинення дій з внесення запису до Єдиного державного реєстру, суд зазначає наступне.
Абзацом 2 частини 14 ст. 19 Закону №755-ІV передбачено, що якщо державному реєстратору повернуто рекомендованого листа з відміткою відділення зв'язку про відсутність юридичної особи за зазначеною адресою, державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням.
Таким чином, державний реєстратор діяв у відповідності до частини 14 ст. 19 Закону №755-ІV.
Щодо твердження позивача про те, що поштові відправлення, що знаходяться в матеріалах реєстраційної справи товариства, є сфальсифікованими, колегія суддів зазначає наступне.
У відповідності до частини 1 статті 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Відповідно до ст. 69 КАС України, доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів. Докази суду надають особи, які беруть участь у справі.
Відповідно до вимог статті 86 КАС України суд оцінює належність, допустимість та достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності.
Матеріали справи не містять доказів фальсифікування зазначених документів або рішень щодо притягнення до відповідальності відповідних осіб за підробку або фальсифікацію цих документів.
Таким чином, колегія суддів не вбачає підстав для скасування запису, внесеного Департаментом державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Виконавчого комітету Харківської міської ради до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців від 24.07.2012р. - про відсутність за місцезнаходженням юридичної особи - Товариства з обмеженою відповідальністю «Готель «Київський»(код ЄДРПОУ 35586012).
Стаття 19 Конституції України встановлює, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Оцінюючи правомірність дій та рішень органу владних повноважень, суд керується критеріями, закріпленими у ч. 3 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України, та перевіряє чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
З урахуванням вищевикладеного, суд дійшов висновку, що Державна податкова інспекція у Дзержинському районі міста Харкова Харківської області Державної податкової служби та Департамент державної реєстрації юридичних осіб і фізичних осіб - підприємців Харківської міської ради діяли на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що прямо передбачені Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців»від 15.05.2003 року №755-ІV, та Порядком обліку платників податків і зборів, затвердженим Наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 року № 1588, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 29.12.2011 року за № 1562/20300.
Судові витрати підлягають розподілу відповідно до ст. 94 КАС України.
Керуючись ст.ст. 94, 160, 161, 162, 163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, Харківський окружний адміністративний суд -
ПОСТАНОВИВ:
У задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю "Готель "Київський" до Державної податкової інспекції в Дзержинському районі міста Харкова Харківської області Державної податкової служби, Департаменту державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців Виконавчого комітету Харківської міської ради про визнання протиправними дій, скасування запису - відмовити в повному обсязі.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Повний текст постанови виготовлено 27.11.2012 року.
Головуючий суддя Піскун В.О.
Судді Ізовітова - Вакім О.В.
Заічко О.В.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.11.2012 |
Оприлюднено | 30.11.2012 |
Номер документу | 27721191 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Піскун В.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні