Ухвала
від 17.08.2012 по справі 2а-9032/12/0170/31
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013

УХВАЛА

про відмову у відкритті провадження в адміністративній справі

17 серпня 2012 р.Справа №2а-9032/12/0170/31

Суддя Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим Дудін С.О., розглянувши адміністративний позов ОСОБА_1

до Державної адміністрації Лівадійського, Масандрівського, Місхорського парків-пам'ятників садово-паркового мистецтва загальнодержавного значення

до Кореїзської селищної ради

про визнання незаконними та нечинними висновку і рішення

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 звернулася до Окружного адміністративного суду АР Крим з позовною заявою та просить визнати незаконним та нечинним Висновок Державної адміністрації Лівадійського, Масандрівського, Місхорського парків-пам'ятників садово-паркового мистецтва загальнодержавного значення від 27.04.2011р. щодо знаходження земельної ділянки, наданої у власність ОСОБА_1, на території Місхорського парку - пам'ятки садово-паркового мистецтва загальнодержавного значення, на підставі якого принесено прокурорський протест від 19.08.2011р. Крім того, позивач просить визнати незаконним та нечинним рішення №47 13 сесії Кореїзської селищної ради 6 скликання від 29.08.2011р. "Про розгляд протесту прокуратури м. Ялти на рішення №24 від 27.04.2010р. Кореїзської селищної ради "Про затвердження проекту землеустрою по відведенню земельної ділянки та передачі у власність земельної ділянки гр. ОСОБА_1".

Позовні вимоги в частині визнання незаконним та нечинним Висновку Державної адміністрації Лівадійського, Масандрівського, Місхорського парків-пам'ятників садово-паркового мистецтва загальнодержавного значення від 27.04.2011р. щодо знаходження земельної ділянки, наданої у власність ОСОБА_1, на території Місхорського парку - пам'ятки садово-паркового мистецтва загальнодержавного значення, на підставі якого принесено прокурорський протест від 19.08.2011р., не можуть бути предметом розгляду в порядку адміністративного судочинства через наступне.

Так, статтею 2 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.

Частиною 2 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що адміністративних судів можуть бути оскаржені будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб'єктів владних повноважень, крім випадків, коли щодо таких рішень, дій чи бездіяльності Конституцією чи законами України встановлено інший порядок судового провадження.

Відповідно до частини 1 статті 17 Кодексу адміністративного судочинства України юрисдикція адміністративних судів поширюється на правовідносини, що виникають у зв'язку з здійсненням суб'єктом владних повноважень владних управлінських функцій, а також у зв'язку з публічним формуванням суб'єкта владних повноважень шляхом виборів або референдуму.

Юрисдикція адміністративних судів поширюється на публічно-правові спори, зокрема, спори фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності (п. 1 ч. 2 ст. 17 КАС України).

Пунктом 1 частини 1 статті 3 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що справою адміністративної юрисдикції є переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір, у якому хоча б однією зі сторін є орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа або інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

При цьому пункт 7 частини 1 статті 3 КАС України визначає, що суб'єкт владних повноважень - орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Відповідно до ст. 12 Закону України "Про природно-заповідний фонд України" управління природними заповідниками, біосферними заповідниками, національними природними парками, ботанічними садами, дендрологічними та зоологічними парками загальнодержавного значення, а також регіональними ландшафтними парками здійснюється їх спеціальними адміністраціями.

Спеціальні адміністрації очолюють керівники, які призначаються за погодженням із центральним органом виконавчої влади в галузі охорони навколишнього природного середовища, а на території Автономної Республіки Крим - також з Головою Ради міністрів Автономної Республіки Крим. Спеціальні адміністрації можуть створюватися також для управління ботанічними садами, дендрологічними парками, зоологічними парками місцевого значення та парками-пам'ятками садово-паркового мистецтва за рішенням органів, у віданні яких вони перебувають.

До складу спеціальної адміністрації по управлінню територіями та об'єктами природно-заповідного фонду входять відповідні наукові підрозділи, служби охорони, господарського та іншого обслуговування.

Спеціальні адміністрації здійснюють управління територіями та об'єктами природно-заповідного фонду відповідно до положень про території та об'єкти природно-заповідного фонду і проектів організації територій та об'єктів природно-заповідного фонду.

Управління територіями та об'єктами природно-заповідного фонду, для яких не створюються спеціальні адміністрації, здійснюється підприємствами, установами та організаціями, у віданні яких перебувають ці території та об'єкти.

Разом з тим, відповідно до Розпорядження Кабінету Міністрів України від 09.11.2011р. №1122-р "Про віднесення підприємств, установ та організацій до сфери управління Міністерства екології та природних ресурсів", згідно додатку до цього Розпорядження, до сфери управління було віднесено й підприємство - Державна адміністрація Лівадійського, Масандрівського, Місхорського парків-пам'ятників садово-паркового мистецтва загальнодержавного значення, код згідно з ЄДРПОУ 25150396.

Таким чином, даним Розпорядженням, відповідач - Державна адміністрація Лівадійського, Масандрівського, Місхорського парків-пам'ятників садово-паркового мистецтва загальнодержавного значення, була віднесена до підприємств, установ та організацій, які перебувають в сфері управління Міністерства екології та природних ресурсів, а, відтак, містять ознаки, визначені ст. 73 Господарського кодексу України, як підприємство, створене компетентним органом державної влади в розпорядчому порядку на базі відокремленої частини державної власності, до яких відносяться, й, зокрема, парки загальнодержавного значення. Таким чином, суб'єктом владних повноважень в такому випадку, може бути визнаний лише орган державної влади, до сфери управління якого входить підприємство та представником власника якого він є, виконуючи функції в межах, визначених законодавством.

Таким чином, відповідач - Державна адміністрація Лівадійського, Масандрівського, Місхорського парків-пам'ятників садово-паркового мистецтва загальнодержавного значення, не здійснює владних управлінських функцій, до її повноважень віднесені господарсько-організаційні, наукові, розпорядчі функції з управління природними парками, у зв'язку з чим в розумінні Кодексу адміністративного судочинства України вони не відносяться до суб'єктів владних повноважень рішення, дії чи бездіяльність яких можуть бути оскаржені до адміністративних судів.

Суд зазначає, що згідно зі статтею 15 Цивільного процесуального кодексу України справи про захист порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи інтересів, що виникають із цивільних, житлових, земельних, сімейних, трудових відносин розглядаються в порядку цивільного судочинства.

Таким чином, подана позивачем заява в частині заявлених позовних вимог до Державної адміністрації Лівадійського, Масандрівського, Місхорського парків-пам'ятників садово-паркового мистецтва загальнодержавного значення про визнання незаконним та нечинним Висновку Державної адміністрації Лівадійського, Масандрівського, Місхорського парків-пам'ятників садово-паркового мистецтва загальнодержавного значення від 27.04.2011р. щодо знаходження земельної ділянки, наданої у власність ОСОБА_1, на території Місхорського парку - пам'ятки садово-паркового мистецтва загальнодержавного значення, на підставі якого принесено прокурорський протест від 19.08.2011р., не підлягає розгляду в порядку адміністративного судочинства.

Відповідно до пункту 1 частини 1 статті 109 Кодексу адміністративного судочинства України суддя відмовляє у відкритті провадження в адміністративній справі лише, якщо заяву не належить розглядати в порядку адміністративного судочинства.

В свою чергу суд вважає за необхідне роз'яснити позивачу, що він не позбавлений права звернутися з відповідною позовною заявою до місцевого загального суду, оформивши її згідно з вимогами Цивільно-процесуального кодексу України.

Керуючись п.1 ч.1, ч.6 ст. 109 КАС України, суд

УХВАЛИВ:

1. Відмовити у відкритті провадження у справі в частині заявлених позовних вимог до Державної адміністрації Лівадійського, Масандрівського, Місхорського парків-пам'ятників садово-паркового мистецтва загальнодержавного значення про визнання незаконним та нечинним Висновку Державної адміністрації Лівадійського, Масандрівського, Місхорського парків-пам'ятників садово-паркового мистецтва загальнодержавного значення від 27.04.2011р. щодо знаходження земельної ділянки, наданої у власність ОСОБА_1, на території Місхорського парку - пам'ятки садово-паркового мистецтва загальнодержавного значення, на підставі якого принесено прокурорський протест від 19.08.2011р. не підлягає розгляду в порядку цивільного судочинства.

2. Копію ухвали разом з адміністративним позовом та доданими до нього документами надіслати ОСОБА_3.

3. Роз'яснити, що розгляд справи віднесено до юрисдикції місцевого загального

суду.

Апеляційна скарга на ухвалу суду першої інстанції подається протягом п'яти днів з дня проголошення ухвали. У разі якщо ухвалу було постановлено в письмовому провадженні або згідно з частиною третьою статті 160 цього Кодексу, або без виклику особи, яка її оскаржує, апеляційна скарга подається протягом п'яти днів з дня отримання копії ухвали.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної республіки Крим протягом 5 днів з дня її проголошення.

У разі розгляду справи у порядку письмового провадження або без виклику особи, яка її оскаржує, апеляційна скарга подається протягом 5 днів з дня отримання. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.

Суддя Дудін С.О.

Дата ухвалення рішення17.08.2012
Оприлюднено03.12.2012
Номер документу27746674
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання незаконними та нечинними висновку і рішення

Судовий реєстр по справі —2а-9032/12/0170/31

Ухвала від 17.08.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Дудін С.О.

Ухвала від 17.08.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Дудін С.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні